• Announcements

    • karel kweker

      Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

      weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

greentjeonatrip

Members
  • Topic Teller

    438
  • Geregistreerd

  • Laatst online

Forum Reputatie

94 Excellent

About greentjeonatrip

  • Rank
    Kweekbaas
  1. En weer gaan de planten dood...

    Wat mij een beetje onduidelijk is, is waarom ze nu buiten staan ? Ik kan me voorstellen dat in een 5L potje de dames nu even meer last gaan hebben van temperatuurschommelingen, bijvoorbeeld in de grond zelf, doordat je ze van binnen naar buiten hebt gebracht en omdat het maar 4-5L aarde is. Meer aarde is een betere temperatuurbeheersing, in ieder geval in de bodem zelf. Misschien eens af en toe de bodemtemperatuur checken met een vleesthermometer ? Of was het de bedoeling dat ze sowieso buiten gingen bloeien, omdat nu ook outdoor de echte bloeiperiode gaat beginnen ? Volgens mij ging je toch ook overpotten naar 30L, niet ? De verandering in het klimaat zal nu ook ongetwijfeld van invloed zijn op de watergift....
  2. En weer gaan de planten dood...

    Vind het maar moeilijk hoor. Voor wat betreft de klauw kreeg ik ooit te horen van Poldergrower : te nat, te droog en/of verkeerde luchtstroom. Te nat of te droog was bij mij uitgesloten. Overigens had ik nu ook weer last van klauw, maar het was wel de grootste opbrenger. Van welk materiaal is je omkasting gemaakt ?
  3. KAYA is shooting some AK48 automatic

    Please keep posting....
  4. Ik wil hier even mijn ervaring beschrijven die ik tot nu toe heb met de CVaults ten opzichte van de glazen weckpotten. De CVault heb ik tot nu toe in de 0,7L en de 2L en de weckpotten in alle formaten. Ik heb de afgelopen weken alle maten weckpotten gebruikt, alsook de CVaults en allen met ofwel kleine Boveda Packs, dan wel grote. Conclusie: Ik ben te spreken over het gebruik van de CVaults, maar niet persé meer dan bij de weckpotten. Nadat alles met de uitzonderlijke hoge temperaturen heel erg snel droog was heb ik de CVaults en weckpotten gevuld en overal Boveda packs erin, lv/temp meters. De kleinere boveda packs had ik bijna geen voorraad meer van, dus er waren ook een 2tal grote glazen weckpotten die gevuld waren met een grote boveda die ik dan verticaal in het midden van de potten had zitten. Bij de kleinere weckpotten en 1 enkele grote had ik de 'hoekjes' van de boveda omgevouwen en deze bovenin de 'deksel' van de weckpotten geklemd. Overigens krijg je bij de aankoop van CVaults 1 of meerdere Boveda Packs erbij geleverd, afhankelijk van het formaat. Bij aanvang lag de LV zo rond de 50%, eigenlijk iets te laag dus, waar minimaal 55% een goede target is. Temperatuur zo 23,5-24 graden. Wanneer je naar de instructie gaat kijken, wordt de CVault rijkelijk gevuld om zoveel mogelijk zuurstof te 'vervangen' (althans in mijn beleving) en met droge inhoud. Deze wordt de eerste 5 dagen dagelijks geopend. Ik kan er gewoonweg niet omheen door te stellen dat er idd bij de CVaults gaandeweg sprake was van een toename LV en dat deze gewoon keurig na 6 dagen een lv aangaf van circa 62-63%. Daarbij ging ook nog eens geleidelijk de temperatuur omlaag naar uiteindelijk een keurige 21 graden, al lijk ik dat voornamelijk toe te wijzen aan ook de dalende temperatuur buiten die daarop volgde en dit van invloed lijkt te zijn geweest, bij het dagelijks een paar minuutjes openen (kelder). De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat er bij de weckpotten gewoon geen vaart in leek te komen. Bij de weckpotten met een grote Boveda vond ik het zelfs drama en bij de kleinere kreeg ik het gevoel alsof de packs de inhoud niet aankonden, simpeler gezegd, hoe je het ook wendt of keert, ik had het gevoel dat het niet zoveel uitmaakte waar ik de packs plaatste in de weckpotten en alsof deze beduidend meer moeite hadden om 'vocht af te geven of op te nemen'. Het impliceert bij mij dat de plaatsing van de Boveda bij de CVaults effectiever is, doordat deze bovenin in een soort van 'schacht' geplaatst wordt waarin ook luchtgaten zijn aangebracht. Niettemin was en ben ik ook gewoon tevreden met de weckpotten. Ik heb nu nog 1 weckpot gevuld met een kleine Boveda en deze geeft nu ook gewoon 64% aan, alleen heeft ze er gewoon wat langer over gedaan. Maar de reden dat ik gewoon te spreken ben over de CVaults is dat ik ze vooral praktischer vind. Wat sowieso al fijn is, is dat ze lichtdicht zijn. Linksom of rechtsom, dit is in ieder geval altijd beter dan dat je bijvoorbeeld weckpotten hebt staan in bijvoorbeeld een kastje, waarbij je twijfelt aan de lichtdichtheid. Wat ik echter het fijnste vind is gewoon de opening van de CVaults. Ik haal de deksel eraf en je hebt gewoon meteen een ruime opening, al kun je daar ook over twisten, wanneer je naar de formaten gaat kijken, maar de 0,7 en 2L bevallen me gewoon goed en de Boveda packs doen ook gewoon wat ze voorschrijven. Er is voor mij eigenlijk maar 1 puntje van discussie en dat is die van de luchtdichtheid. Er komt toch gewoon de welbekende geur uit. Ik laat in het midden of dat nu door die ene weckpot komt, of dat de deksels op de CVaults niet sluiten zoals dat hoort (of ik sluit ze niet goed), of omdat het gewoon een geweldige geurexplosie is in combinatie met de aanwezige hoeveelheid die ook gewoon een CVault niet binnen weet te houden... De bovenstaande foto's zijn eigenlijk 2 handleidingen, voor de 0,7 en de 2L en staan in willekeurige volgorde door het uploaden. Foto 2 en 3 behoren tot de 0,7L. En hier nog even de formaten met betrekking tot de gewenste hoeveelheden (aldus Azarius). X-Small: 8cm x 2.5cm, inhoud: 3 tot 7 gram Small: 8cm x 4.4cm, inhoud: 7 tot 12 gramMedium: 10cm x 5.6cm, inhoud 14 tot 24 gramLarge: 12cm x 6.5cm, inhoud 28 tot 50 gram De Large versie is hier overigens de 0,7L...
  5. CVaultinstructionguide(5).jpg

    From the album CVaults

    CVaultinstructionguide
  6. CVaultinstructionguide(4).jpg

    From the album CVaults

    CVaultinstructionguide
  7. CVaultinstructionguide(3).jpg

    From the album CVaults

    CVaultinstructionguide
  8. CVaultinstructionguide(2).jpg

    From the album CVaults

    CVaultinstructionguide
  9. CVaultinstructionguide(1).jpg

    From the album CVaults

    CVaultinstructionguide
  10. Verslag eerste autoflower kweek.

    @Sarah1970. Mag ik je vragen hoe je het spits krijgt om zulke PRACHTIGE mooie foto's te maken ? Hou in gedachte dat de trichomen op de blaadjes altijd wat verder in ontwikkeling zijn dan in de toppen zelf, althans, zo is het mij altijd te kennen gegeven en dat zelfs na het oogsten deze zich nog wat verder ontwikkelen, maar misschien wist je dat al
  11. Van houtje touwtje.. toch naar een Tent..

    Hoi @AmateurSmurf. Hoe gaat het met de haai ? Het is leuk dat je gediefd hebt, die eerdere foto wekt bij mij wel de indruk dat je rigoureus te werk bent gegaan, maar wellicht sla ik de plank volledig mis. Je zult begrijpen dat er hierdoor wel meer energie gestuurd wordt naar onder andere de hoofdtop, maar realiseer je wel dat een grotere bud ook ook een hoger risico met zich meeneemt op toprot. Nu zal dit misschien niet zo'n vaart lopen, omdat je maar 1 enkele dame hebt en luchtcirculatie voldoende (teveel) aanwezig. Let wel erop dat het verschil tussen je dag- en nachttemperatuur niet te hoog wordt en probeer dit niet verder op te laten lopen dan 10 graden en LV het liefst onder de 50%. Over het afbloeien wil ik nog wel wat kwijt. Probeer onderscheid te maken tussen 'sneller afbloeien' en 'mooier afbloeien'. Het afbloeien zelf is natuurlijk al een proces waarmee je de dame een teken aan de wand wilt geven dat het einde nadert, maar het betekent wel dat je gewoonlijk hierdoor juist gewicht inlevert (gewicht wat juist in die laatste weken eigenlijk nog iets zou moeten toenemen),alleen ben jij degene die bepaalt hoeveel, door de manier van afbloeien. Wanneer je daadwerkelijk versneld gaat afbloeien zijn daar ook andere methodes voor, maar daarvan weet ik niet of ik je die zou aanbevelen. Als laatste nog eventuele voeding. Ik ben benieuwd wat die fertometer gaat aangeven, het wordt regelmatig mensen aanbevolen en hoop dat het daarna wat duidelijker wordt omtrent bijvoeden. Mocht deze aangeven dat er nog genoeg voeding in zit, zou ik hooguit een potje bio bacto kopen om het bodemleven wat aan te zwengelen en eventuele opname te bevorderen.... En ga verder altijd hygiënisch te werk. Tenzij je iedere keer grondig je handen wast, koop een doosje wegwerphandschoenen die je makkelijk aan kunt trekken, action bijv. Hiermee kun je bijvoorbeeld mee voorkomen dat je te maken krijgt met tmv virus. Good luck !
  12. Te weinig water fertometer

    Heb je hier goede ervaringen mee @Grow Weed ? Ik heb een soortgelijke vochtigheidsmeter namelijk eens ooit getest na hier en daar eerst wat filmpjes te hebben bekeken, eerst op mijn basilicum en daarna bij de dames. Ik heb helaas deze test nooit vastgelegd, maar ik weet wel dat mijn conclusie uiteindelijk was; "leuk voor je basilicum, maar voor ons geliefd plantje, nee..." Ik weet wel nog dat ik de vergelijking heb gemaakt ten opzichte van het gebruik van tensiometers, maar of je dit helemaal fair kunt noemen weet ik niet, omdat ik vooral dagelijks doe bewateren en ik kan me voorstellen dat zo'n vochtigheidsmeter wel een leuke indicatie is, wanneer je slechts 1 of 2 keer per week bevloeit. https://www.hornbach.nl/shop/Ph-meter-Vochtigheidsmeter/6053354/artikel.html
  13. En weer gaan de planten dood...

    Wellicht ten overvloede, maar ik zou voor de zekerheid ook even aan de blaadjes zelf 'voelen'. Voelen deze ook daadwerkelijk slapjes aan, dan hebben ze zeer zeker dorst, voelen ze echter stevig aan, dan geef je teveel... Je zult waarschijnlijk weten dat met een goede vochthuishouding, vrolijke dames hun bladeren in de "handjes omhoog of ik schiet" stand hebben staan. Ik weet niet op welk moment je water geeft, maar het kan helpen om eens naar de stand van de bladeren te kijken vlak voordat de lamp uitgaat en hier de volgende keer op anticiperen. edit. Laatste tekst is wellicht meer van toepassing bij dagelijkse bevloeiing.
  14. Van houtje touwtje.. toch naar een Tent..

    Huy @AmateurSmurf. Volgens mij is deze prima, maar hier de verschillen... Er zijn twee types melasse: Gezwaveld en ongezwaveld. Het kiezen van het juiste type kan verwarrend zijn, omdat beide types wel wat zwavel, een voedingsstof die je cannabis nodig heeft, bevatten. Het grote onderscheid vinden we in het feit dat gezwavelde melasse daadwerkelijk ZWAVELDIOXIDE bevat, die werkt als een conserveringsmiddel en antibacteriële stof. Dit betekent dat gezwavelde melasse daadwerkelijk de microben zal doden die je probeert te voeren. Ongezwavelde melasse bevat slechts zwavel en geen zwaveldioxide, dus het zal je cannabis voeden, zonder de nuttige microben in de bodem te doden. Zorg er dus voor dat je ongezwavelde, biologische melasse te pakken krijgt Ik weet niet in hoeverre je de temperatuur van je water kunt regelen/meten, maar probeer wel gewoon gedurende de hele kweek 22,23,24 graden aan te houden en op hete dagen meer naar de 20. De melasse roer ik zelf bij een temperatuur van plusminus 23/24 graden, roeren duurt iets langer voordat het goed opgelost is, maar je kunt het dan wel meteen meegeven. In jouw geval lijkt me ongeveer een theelepel op 1L voldoende, maar hier nog even wat willekeurig leesvoer waar ook de verhoudingen in staan. https://www.cnnbs.nl/meer-smaak-en-thc-met-melasse/ https://www.zamnesia.nl/blog-melasse-en-cannabis-je-bodem-een-niveau-hoger-brengen-n352
  15. Van houtje touwtje.. toch naar een Tent..

    Ik heb ook zo'n fan gehad en er meteen uit gemieterd. Mijn ruimte is 60x120 cm en ik vond het gewoonweg teveel voor de dames, maar ik heb dan ook een hok en geen tent, dus misschien dat dat van invloed is. Het mooiste is wanneer je hem zo laat blazen dat de bladeren lichtjes bewegen, uiteraard niet op de dames gericht. Een fan 24/7 laten blazen vind ik eerlijk gezegd nogal wat. Luchtcirculatie is gewoon goed, belangrijk zelfs,maar ga na tot hoever je dit in een kleine setup wilt opvoeren. Gaat prima,wanneer het niet voor een wervelstorm zorgt, of wanneer de dames in een 'gecontroleerde omgeving' kunnen functioneren en ze er gezond uitzien, dus als jij ze een goed klimaat verschaft en anders is het maar hard werken voor ze en vragen om problemen met verdampen. Ik zou deze terugschroeven en misschien is het een idee om ze de volgende ronde op een goede tijdklok te zetten en afhankelijk van de omstandigheden een beetje ermee spelen, dan eens aan en dan eens uit, of geleidelijk opvoeren in de cyclus. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze dat op prijs zouden stellen. Je schrijft dat je onder 1 luchtinlaat hebt en deze is passief ? Wanneer je met passieve inlaten werkt is volgens mij de stelregel dat deze tenminste 2 keer de diameter zijn ten opzichte van je diameter afzuiging, met andere woorden ; Als je bovenin een afzuiging hebt hangen die met een 125mm slang naar buiten gaat, zorg je dat je minimaal 2 luchtinlaten hebt van elk 125 mm en is het niet onwenselijk dat er zelfs een 3e inlaat standby is in de warme periode, 1 groter gat kan ook, misschien niet praktisch,maar ik veronderstel dat dit groot genoeg zal zijn en je hebt een tent, dus ook kieren en gaten en loopt het misschien niet zo'n vaart, maar bij die ene inlaat is het misschien dringen geblazen, zeker met deze temperaturen, zal een aardige luchtstroom zijn, afzuiging op 100% en dan nog die warmte erbovenop plus die fan 24/7. Temperaturen van 30 a 31 graden moeten ze een bepaalde tijd prima kunnen handelen, wanneer de andere voorwaarden er zijn en die fan 24/7 laten draaien, draagt er in deze omstandigheden, in mijn optiek niet aan bij, maar versterkt de problemen op dit moment misschien wel, met ook wellicht te weinig aanvoer en hou er rekening mee dat "zogenaamde-zorgvuldig-samengestelde-kant-en klare-tentjes" vaak gewoon commercie is met een mooi marketingpraatje, maar in de praktijk de afstemming toch te wensen over laat. Die fan is een mooi bijvoorbeeld, gemaakt om wellicht 2 rondjes mee te draaien en daarna verplicht een nieuwe kopen. Kijk ook eens misschien naar de luchtsnelheid ervan en vergelijk het met hoeveel m³/uur je afzuiging draait en bedenk dat de afzuiging zelf al, ook voor een luchtstroom zorgt. Een andere voorwaarde is je medium. Ik zie nu welk grondje je hebt gebruikt. Lijkt me een heel leuk grondje om een organisch kweekje op te doen. Wanneer je organisch kweekt is het belangrijk om een florerend bodemleven te hebben. Dit creëer je door van te voren je potten/grondje in te wateren met 10% volume pot (water/bacto) en ook een beetje mycorrhiza door je grond te doen en vervolgens bij het aanplanten/overpotten, zodat ze een symbiose aangaan met de wortels (ik krijg wat van jou en jij van mij). Daarnaast is het gebruikelijk om iedere week een keer bacto met je gietwater mee te geven om nuttige organismen in je bodem te stimuleren. Optioneel zou je nog rietsuikermelasse kunnen meegeven voor de smaak, maar toch vooral omdat dit ook je bodemleven voedt. De 'levende aarde' stelt je in staat om bijvoorbeeld water te geven, zonder dat je hierbij naar de ph of ec hoeft te kijken, het bodemleven zet het in een mooi bemest medium immers om in opneembare meststoffen voor het plantje en onder normale omstandigheden krijgt de dame dan ook precies wat ze nodig heeft, niet teveel en niet te weinig, ze pakt het zich zelf wel en eventueel later bijvoeden wanneer het plantje dit vraagt, een fijn voordeel bij organisch, mits je dus wel ook goed voor het bodemleven zorgt en dat heb je dus kennelijk nagelaten, waardoor je problemen krijgt in een latere fase. Je water die misschien een ph heeft van 7 of 8, misschien wel 9 of nog hoger gaat nu voor problemen zorgen, wat bijvoorbeeld tot een tekort zou kunnen leiden, zoals iemand eerder heeft aangegeven, omdat een bepaald element bijvoorbeeld alleen bij een lage ph opneembaar is, iets waar een welriekend bodemleven in had kunnen bijdragen. Je kunt ook besluiten om mineraal te gaan voeden/kweken, maar dit gaat volgens mij zo'n beetje volgens een bepaald voedingsschema en op basis van 'meten is weten', dus je ph en ec structureel op orde houden volgens een bepaald verloop, waarbij je sneller kunt corrigeren, maar dus ook sneller de mist in kan gaan als ik het goed begrijp, maar hier is zeker goed kijken naar je plantje een vereiste. Waar de voorkeur naar uit gaat ligt bij jou, maar het lijkt me wel verstandig om voor het volgende rondje eens goed te gaan nadenken over welke wijze je gaat hanteren en belangrijk, kies vooral 1 voedingslijn en stem dit af met, vooraf aandacht aan je medium, dus je grondje in je voorgroeipotjes en grotere potten. Een zorgvuldig samengesteld medium vormt mijns inziens een belangrijke basis voor het verdere verloop en kan je veel zorgen uit handen nemen. Er zijn daarbij genoeg mooie voedingslijnen. Ik ken B.A.C verder niet, maar weet dat veel mensen hier tot volle tevredenheid mee werken, maar besluit eerst of je organisch of mineraal wilt. Nu er wat meer details boven water zijn gekomen, ben ik geneigd om me ook enigszins aan te sluiten bij hetgeen Karel zegt, omdat ik zelf eerder aangaf dat honger onderin begint, mogelijk verdampingsprobleem en het lijkt idd meer op overvoedingsverschijnselen maar dan onder de noemer zoals Karel het oppert, ophoping van zouten, door misschien te droog, slechte opname, misschien is je ec in je medium wel omhoog gegaan met deze temperaturen, ik weet het niet, met dit als resultaat. Dus het lijkt mij veiliger om water te geven, een fertometer (kan me vergissen, maar alleen zinvol in een minerale kweek) plaatsen en daarop anticiperen en of je dit nu dient af te zuren naar een bepaalde ph, met een eventuele ophoping in je medium, laat ik aan anderen over, kan het me goed voorstellen, maar dat is onbekend terrein voor mij, maar ik heb zelf aan den lijve ondervonden wat overvoeden kan doen en dat is zeker geen fraai gezicht. Rietsuikermelasse zou ik zeker aanbevelen om mee te geven, met uitzondering van de laatste week. In jouw specifieke geval: Het voedt niet alleen je bodem, maar kan ook de opbouw van ziektekiemen verstoren en vermindert de opbouw van zouten, los van de vele andere nuttige eigenschappen (wel de goede melasse pakken !)..... Afbloeien, je kunt het zo gek niet bedenken, ik heb er zelf nu pas 1 ronde mee geëxperimenteerd. Je kunt de lamp geleidelijk dimmen, de lichturen geleidelijk minder, de dagtemperatuur geleidelijk omlaag, de temperatuur van het water geleidelijk omlaag en langer in duisternis voor het omhakken, alles heb ik deze ronde gedaan. Ik heb de laatste week de temp voedingswater teruggebracht naar 20 tot 17 graden. Ik ben de laatste weken geleidelijk naar 13 uur donker en 11 uur licht gegaan, in de laatste week zelfs iedere dag 45 minuten extra licht eraf en de laatste dagen heel brutaal op 8 uur licht en 16 uur donker, vervolgens de dames 48 uur in het donker (terpenen/hars tot recht komen) en daarna chop, chop..... Mocht je dringend verlegen zitten om wat meer en sneller advies van andere forumlieden die meer ervaren zijn, kan het handig om eens even in de 'chatbox' te duiken op deze site, ben ervan overtuigt dat ze je graag proberen te helpen... Veel succes! Zo, en nu ga ik me een opsteken