• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Followers 0
kera lady

Wat bespaar jij je ziektekostenverzekeraar/door je cannabis gebruik

14 posts in this topic

post-561-0-40054900-1393848208_thumb.jpg

Zoals de titel het al zegt.

Bijvoorbeeld

Hier kan je de kosten per medicijn berekenen

http://www.medicijnkosten.nl/

Ik bespaar ze puffers voor mijn COPD symbicort en spiriva a 18 stuks per jaar en antibioticakuren voor onstekingen aan mijn luchtwegen.

Voor mijn fibromyalgie gebruik ik nu geen morfine, tramadol, diclofinac / maagbeschermers / antibiotica voor geregelde onstekingen

Slaapproblemen Quetiapine

Kosten tussen de 5000 en 10000 per jaar

We willen graag weten:

1 Man/vrouw

2 ziektebeeld/aandoening

3 medicatie te slikken zonder cannabis(liefst met hoeveelheid per dag)

4 indien men weet wat de kosten ervan zijn;heel graag.

5 wat is het bedrag wat vergoed wordt voor cannabis(teelt)

Het mag ook via pm

Dat is een goede vraag Kera Lady,..

Tja zelf zou ik ook heel wat besparen, alleen al door het roken aan pijnstillers,.

Dan nog de tramadol, diclofinac / maagbeschermers , heb zelf ook fybro,.

Tja in prijs zou ik het niet kunnen uitdrukken,. ik kom al een hele tijd niet meer bij een arts voor de 'normale' medicatie

Hier ook fibro en de rest.....

Hetzelfde verhaal als Karel eigenlijk,,,,,,,

hier nog iemand met fibro

tramadol

ibuprufen of apranax om de tramadol te versterken,want alleen tramadol helpt niet meer

omeprazol voor de maag

anti bibber pillekes (noem ik zo) ook voor men slaap probleem

puffers

vitamine D omdat dit zeer laag staat bij mij en zelfs met die extra vit D stijgt het niet meer

om de zoveel tijd cortisone spuit voor men versleten rug

soms morfine maar probeer ik echt te vermijden en is me al aardig gelukt

wil eigenlijk de prijs niet weten wat me dit zou kosten op jaar basis :unsure:

tinctuur werkt echt het beste voor mij,maar af en toe word er wel nog eentje gedraaid bij gelegenheden

en dan nog vergeten al de onderzoeken, psycho, neuro, kine....

daar worden die pillen boeren wel rijk van pilletje voor dit pilletje voor dat en een pilletje om alle neven effecten te verhelpen zoals last van je maag pffffff

1 person likes this

hoeveel kost een psychiater voor 3 jaar wekelijks.

dat bespaar ik niet om dat ik het rook.

Maar om dat ik het kweek, zo dra ik bij die planten ben word ik rustig.

Ik heb 3 jaar bij psychiaters gelopen maar zij maakten het geen wat er gebeurd was niet goed.

Het kweken van cannabis ook niet,

maar het haalt mij zeker uit mijn depressies. Ik vind het ook echt een mooie plant word er gewoon blij van als ik ze zie.

niet zo als die psychiaters die het gene nooit hebben mee gemaakt en dus niet weten waar ze het over hebben.

1 person likes this

Wolf ik loop al 5 jaar naar een psycho en eigenlijk met plezier (krijg je niets van terug), die geeft me terug energie voor de volgende tijd omdat ik er echt alles kan uitzwieren, om de 3 maand ga ik er naartoe (wrm ik dit blijf doen omdat het mij helpt wat er allemaal in het verleden gebeurd is) en weet van men hobby af en staat er volledig achter omdat dit me totale rust kan brengen men plantjes, dus heb er wel geluk mee en heb er zelf ook baat bij

ik geloof ook best dat het kweken van een plant (of het nu wiet of pepers zijn) therapeutisch kan werken.

Tja het is eigenlijk niet te begrijpen dat een plant nog steeds verboden is als je de voordelen bekijkt,. maar idd krijg toch steeds sterker het gevoel dat juist dat de reden is dat ze verboden is.

1 person likes this

ik ben gewoon een heet hoofd

als ik niet blow verder heb ik niet echt last van mijn aandoening dat is adhd

vroeger sprong ik meteen op je kop als je wat fouts zei

nu denk ik echt zo van what ever als je problemen hebt met me heb je ze zelf gezocht

maar ik laat veel varen de laatste jaren omdat ik echt iets heb van waarom die vraag stelde ik me niet als ik niet blowde

tuurlijk karel het is verboden om dat mensen er van relaxeren dat mag niet je moet vol stress zitten zodat je snel dood gaat hopelijk zonder al te veel

erfgenamen zodat moedertje staat het kan aanslaan en opslorpen .

hoe meer stress hoe sneller je dood gaat dat weten zij ook

@ kiki ik heb die meds ook paar maanden gehad, toen ik er direct mee stopte voelde ik me ook weer stuk beter, en voor de fibro werkt goede hasj/ice nog het beste

Iedereen alvast bedankt voor de reacties.

Vanochtend weer gesprek gehad met ziekenfonds.

Volgende week om tafel met huisarts, voor machtiging ziekenfonds vergoeding medicinale cannabis, hierin moet de arts aangeven hoeveel en waarvoor.

Het CZ zei al, dat dat nog geen garantie geeft op vergoeding.

http://ncsm.nl/

Overzicht verzekeraars die het wel vergoeden

@ kiki ik heb die meds ook paar maanden gehad, toen ik er direct mee stopte voelde ik me ook weer stuk beter, en voor de fibro werkt goede hasj/ice nog het beste

Gobru heb het al dikwijls willen testen maar als ik nu af en toe al eens iets blow slaat het in als een bom, tinctuur kan ik goed verdragen, dus weet echt niet welke werking hasj/ice met mij gaat doen en dan hangt het ook nog van de soort af wrs

was te verwacgten

man

adhd-ppdnos

ik bespaar mijn ziektenkosten verzekering 270 permaand doordat ik geen dex-amphetamine producten meer gebruik

daarnaast bespaar ik ze ook nog op kosten van 15 mg melatonine caps hoeveel dat is weet ik niet meer

mijn ziektenkosten verzekering vergoed het gebruik van mijn tinktuur niet

( ps zelfde antwoord al aan weetje gepmd op andere fora)

Iedereen alvast bedankt voor de reacties.

Vanochtend weer gesprek gehad met ziekenfonds.

Volgende week om tafel met huisarts, voor machtiging ziekenfonds vergoeding medicinale cannabis, hierin moet de arts aangeven hoeveel en waarvoor.

Het CZ zei al, dat dat nog geen garantie geeft op vergoeding.

http://ncsm.nl/

Overzicht verzekeraars die het wel vergoeden

als jij een medicinale verklaring in nederland heb/krijgt, kan je tot 3000 euro terug krijgen van je belasting als je verzekering het niet betaald