• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Sign in to follow this  
Followers 0
kiki medic

Fibro en CVS

46 posts in this topic

Ik zal blijkbaar niet de enigste zijn met fibro , cvs ( heel veel nachten dat je slaap niet kan vatten, dan weer dagen dat je een hele dag kan slapen, wel al een hele tijd geleden nu)

Zelf gebruik ik nog steeds medicatie maar is al sterk afgenomen door de tinctuur die ik nu gebruik, beste resultaat tot nu toe is een tinctuur met sweet 'n sour widow van cbd crew , verlicht de pijn toch wel dagelijks

Maar welke soorten zijn er nu eigenlijk echt goed om pijn te verminderen

Welke soorten zijn er goed om goed te kunnen slapen

Welke soorten zijn goed om rustig te blijven in stress momenten

...

Of welke combinatie's om een tinctuur te maken

Blowen durf ik alleen maar eens in het weekend te doen omdat ik anders mijn wekker niet hoor als ik maar een paar uurtjes geslapen heb en wil mijn ritme behouden en wil zeker geen hele dagen high of stoned rond lopen, die periode is al lang gepasseerd hier en ook niet elke soort bevalt mij even goed, sommige soorten veroorzaken crazy dingen met mij en is echt niet prettig, gelukkig altijd druivensuiker in huis dat het snel over gaat :)

Heb echt al veel soorten getest en de enige waar ik momenteel het beste resultaat met behaal is bovenstaande soort, maar er zijn zoveel soorten dat je kan blijven zoeken.

Welke soorten werken bij jullie het beste en wat is de ervaring ermee, bij elke persoon ligt het ook anders, maar wil echt wel ideeën op doen hiermee, wil echt dit jaar van de rest van de medicatie af geraken, kost me handen vol geld elke maand

Als het hier al ergens staan, zal ik erover gekeken hebben (kan gebeuren)

Alvast bedankt voor de hulp

Mss ook niet onbelangrijk, ik probeer zo gezond mogelijk te eten en heb de indruk dat dit ook wel wat helpt, ondanks de dagelijkse pijn doe ik elke dag wel een tochtje met de fiets en als het weer tegen zit doen we dit op een hometrainer

Ook neem ik geen vitamine D meer op al enkele jaren heel lage waarden ondanks de vitamine die ik er extra bij neem alle dagen, om de 3 maand laat ik bloed prikken en al enkele jaren dat een hogere waarde heb in mijn bloed dat duid op ontstekingen alleen geen oorzaak te vinden hiervoor

Hang eigenlijk nog met stukjes aan elkaar als je het zo kan lezen :D maar ik wil verdomd van al die medicatie af

heel simpel....een zo puur mogelijke indica, en daar ice van :)

ps ik neem geen meds voor de fibro, daar is ook geen medicijn voor ,

ik rook wel iedere dag, ik heb de keuze of meds ( wat toch niet werken) of heel de dag met veel pijn rondlopen... of roken...mijn keuze is de laatste.

ik rook wel al 26 jaar dus kan gewoon functioneren met wiet of hasj op

dat is nu net het probleem gobru na 26 jaar daar gebruik van te maken zal het wel degelijk werken, geloof ik best

maar ik ben geen dagelijkse gebruikster ervan en als ik er al eens 1 blow slaat het in als een bom en wil eigenlijk gewoon kunnen blijven functioneren ook overdag, vandaar dat ik eigenlijk alleen maar tinctuur gebruik en af en toe eens 1 in het weekend om wat slaap in te halen (maar niet elke soort bevalt mij)

ik neem zware pijnstillers voor de fibro, anders kan ik gaan stap verzetten in de dag jammer genoeg ( al wel aardig geminderd door de tinctuur)

maar dan hebben we nog de slaapproblemen, stress door omstandigheden...

vroeger heb ik veel gebruik gemaakt van hasj en wiet maar op een gegeven moment kreeg ik er een degou van, genoeg en van de ene dag op de andere gestopt, tot ik tinctuur heb leren kennen, werkt wel maar ook niet voor alles en ben nog steeds op zoek naar de beste soorten hiervoor

Proberen zuren ( alles dat echt zuur smaakt..) te vermijden, das slecht voor iedereen met ontstekingsvormen ;)

voor het slapen gaan een hop/valeriaan thee nemen.. je kan ook evt. een bad nemen met Hop en valeriaan.. dit werkt erg ontspannend..

misschien tegen de pijn thee van moerasspirea...

let op!!! als je astma hebt of gevoelig bent voor aspirine, niet gebruiken.. ook niet tot 14 dagen voor chirurgische ingreep is bloedverdunnend.

Genezende werking Moeraspirea:

-ontstekingswerend

-pijnstillend

-diuretisch

-bloedzuiverend

-antireumaticum

-krampstillend

-spierontspannend

-samentrekkend/kalmerend op slijmvliezen maag/darm

-koortswerend

-galdrijvend

-bloedverdunnend

-toe passen bij spier/gewrichts aandoeningen, jicht, reumatische aandoeningen. bij maagwandontstekingen, branden maagzuur diarree en darmontsteking. Vekoudheid en griep.. Preventief tegen maagzweren

als kruidenthee: 50gr bloem/kruid per liter water, afdekken 5min laten trekken filteren. 2 tot 5 kopjes per dag.

OPLETTEN met medicijngebruik voor hartritmestoornissen en bloedverdunners

zuren probeer ik echt veel te ontwijken, trek er altijd een zuur gezicht van en vind het ook niet echt lekker :)

ik drink elke avond een thee met verse kruiden, lavendel, valeriaan, hop, ... maar toch op de 1 of andere manier lukt het mij niet om in te slapen, mss ook maar eens testen als ik 's avonds een bad neem om het erbij te doen, testen kan geen kwaad

moerasspirea lijkt me een mooie kruid maar heb wel astma, dus best niet gebruiken dan denk ik, jammer want is blijkbaar voor heel veel goed, mss in een kleine hoeveelheid beginnen en bekijken hoe het mij bevalt of teveel risico?

ook bij sommige medicatie die ik vroeger gebruikte ging het behoorlijk mis, hartslag daalde naar 30/40 slagen per minuut en was toen precies een levend lijk, dus paar keer op spoed beland, heb paar jaar geleden ook al een klein atack gehad en heb mijn tikkerke nog heel lang nodig

bedankt voor de informatie ;)

dan zou ik de moerasspirea even laten voor wat het is..

kijk eens naar de wilg: Salix alba ( wilgenschors)

tegen koorts

tegen reumatische klachten

zweetafdrijvend

wateruitscheidend

pijnverlichtend

je kan m drinken als kruidenthee.. verder geen bekende bijwerkingen, niet gebruiken als je zwanger zou zijn ;)

In de vroege lente de schors van middeldikke takken verwijderen en drogen..

Salix_alba_Morton.jpgSchietwilg__Salix_alba__White_willow@alba@1@bastdichtbijbarkupclose@img_4744.jpg

bedankt voor de info greenwitch, ga mij daar vanavond is verder in verdiepen en verdere info over opzoeken

Momenteel heb ik een drietal tincturen staan die bijna klaar zijn, Amnesia met Moerasspirea, Amnesia met de wilgenschors en Amnesia met Hop.

Zodra ik ze kan testen voor mijn fibro laat ik de resultaten weten.

http://www.cannabis-med.org/english/bulletin/ww_en_db_cannabis_artikel.php?id=424#1

IACM-Bulletin of 04 May 2014

Science/USA: Cannabis rated most effective for treating fibromyalgia in survey

Cannabis is far more effective at treating symptoms of fibromyalgia than any of the three prescription drugs approved by the Food and Drug Administration to treat the disorder. That is one of the findings in an online survey of over 1,300 fibromyalgia patients conducted by the National Pain Foundation and National Pain Report in the USA. The FDA has approved only three drugs - Duloxetine, Pregabalin and Milnacipran - for the treatment of fibromyalgia. Most who have tried the medications say they don’t work. “It’s always a good idea to listen to what our patients are telling us,” said Dr Mark Ware, an associate professor in family medicine and anaesthesia at McGill University in Montreal, Canada, in a comment.

“Fibromyalgia is devastating for those who must live in its grip. There is much we do not understand. We need innovative … solutions that change the face of this disease,” said Dr Dan Bennett, chairman of the National Pain Foundation. Many who responded to the survey said they had tried all three FDA approved drugs. 62% who have tried cannabis said it was very effective at treating their fibromyalgia symptoms. Asked to rate the effectiveness of the approved drugs Duloxetine was rated as very effective in 8%, Pregabalin in 10%, and Milnacipran also in 10%.

Marijuana Rated Most Effective for Treating Fibromyalgia

Researcher: More Medical Marijuana Studies Needed

Science/USA: The legalization of cannabis for medicinal purposes has not increased cannabis use in adolescents

Among the concerns of those who oppose legalization of cannabis for medical purposes was that one way or the other, the cannabis would find its way to young people and encourage more drug use. But a new study shows that it just hasn’t happened. The study, published in the latest issue of the Journal of Adolescent Health and led by Esther K. Choo, of Brown University’s Alpert Medical School, Providence, Rhode Island, USA, says: “Our study suggests that - at least thus far - the legalization of marijuana for medical purposes has not increased adolescent marijuana use, a finding supported by a growing body of literature.”

The researchers looked at reported cannabis use by adolescents in states where medical cannabis is now legal, both before and after the laws were passed. and compared those numbers with nearby states where cannabis remains illegal for all purposes. The sample was 11.7 million students. Across years and all states, past-month cannabis use was common (20.9%). There were no statistically significant differences in cannabis use before and after policy change for any state pairing.

Choo EK, Benz M, Zaller N, Warren O, Rising KL, McConnell KJ. The Impact of State Medical Marijuana Legislation on Adolescent Marijuana Use. J Adolesc Health. 2014 Apr 14. [in press]

Washington Post of 14 April 2014

News in brief

UK/USA: Sativex receives Fast Track Designation from US authorities in cancer pain
The United States Food and Drug Administration (FDA) has granted Fast Track designation to the cannabis spray Sativex for the treatment of pain in patients with advanced cancer, who experience inadequate analgesia during optimized chronic opioid therapy. Sativex is currently in Phase 3 clinical trials for this indication. FDA's Fast Track program facilitates the development of drugs intended to treat serious or life threatening conditions and that have the potential to address unmet medical needs. 
Press release by GW Pharmaceuticals of 28 April 2014

UK: Conservative think-tank pushes for easing of cannabis laws 
Prime Minister David Cameron is urged by Tory modernisers of his Conservative Party to abandon Britain’s war against drugs and make partial legalisation a key pledge in next year’s general election manifesto. The provocative plan is contained among a series of policy proposals put forward by the influential Conservative think-tank Bright Blue, a group which is backed by senior ministers including Theresa May, Francis Maude, and the former minister Andrew Mitchell.
Independent of 28 April 2014

Science/USA: American Academy of Neurology confirms medical value of cannabis in certain conditions
A review by the American Academy of Neurology concludes that cannabinoids may be effective in spasticity, pain and bladder dysfunction in multiple sclerosis and that there is only limited data available on Tourette syndrome, cervical dystonia, and epilepsy.
Department of Neurology, New York Medical College, and other institutions, USA.
Koppel BS, et al. Neurology 2014;82(17):1556-63.

Science/Human: Large French study confirms good safety profile of cannabis with regard to cardiovascular disease 
The number of heart attacks and other cardiovascular problems blamed on cannabis was five events in 2006 and 11 events in 2010 out of about 1.2 million cannabis users. In France, serious cases of abuse and dependence in response to the use of psychoactive substances must be reported to the national system of the French Addictovigilance Network. In the years 2006 to 2010 1.8% of all cannabis-related reports (35 of 1979) were cardiovascular complications.
Addictovigilance, Service de Pharmacologie Médicale et Clinique, Faculté de Médecine, Toulouse, France.
Jouanjus E, et al. J Am Heart Assoc 2014;3(2):e000638.

Science/Animal: Cannabinoid receptors in skin cells attenuate atopic dermatitis
Research with mice demonstrates that cannabinoid 1 receptors in skin cells help to maintain the skin barrier and attenuate allergic inflammatory responses. Authors write that their “results place keratinocytes at the cross-roads of outside-in and inside-out pathopyhsiologic mechanisms of atopic dermatitis.”
Department of Dermatology and Allergy, University of Bonn, Germany.
Gaffal E, et al. Exp Dermatol. 2014 Apr 21. [in press]

Science/Human: Cognitive inhibition during early adolescence predicts later cannabis use
Adolescent substance use has been associated with poorer neuropsychological functioning, but it is unclear if deficits predate or follow the onset of use. In a study with 175 substance-use-naïve healthy 12- to 14-year-olds it was demonstrated that compromised inhibitory functioning during early adolescence prior to the onset of substance use was related to more frequent and intense alcohol and cannabis use by late adolescence. Cognitive inhibition refers to the mind's ability to tune out stimuli that are irrelevant to the task/process at hand or to the mind's current state.
Department of Psychiatry, University of California, San Diego, USA.
Squeglia LM, et al. Neuropsychology. 2014 Apr 21. [in press]

Science/Cells: THC may reduce inflammation of the brain in HIV 
Results of cell experiments indicate that cannabinoids that activate the CB2 receptor “has potential to serve as a therapeutic agent for ablating neuroinflammation associated with HIV-elicited influx of monocytes across the BBB [blood brain barrier].”
Department of Microbiology and Immunology, Virginia Commonwealth University, Richmond, USA
Raborn ES, et al. Life Sci. 2014 Apr 15. [in press]

Science/Animal: A cannabigerol derivative protects nerve cells in animal model of multiple sclerosis
In experimental autoimmune encephalomyelitis, an animal model of MS, a derivative of the natural cannabinoid cannabigerol (CBG) reduced cell infiltrates and suppressed inflammation in the spinal cord. Authors wrote that “this study highlights the therapeutic potential of VCE-003 as an agent for the treatment of human immune diseases with both inflammatory and autoimmune components.”
Instituto Cajal, Madrid, Spain.
Carrillo-Salinas FJ, et al. PLoS One 2014;9(4):e94733.

A glimpse @ the past

One year ago

Two years ago

lol ik had het er vandaag ook over, had kera een vraag gesteld en kwam met deze dingen aan.

als resultaten goed zijn wordt het hier namelijk ook gemaakt gobru....wat is de wereld toch klein he :P

niet voor mij overigens maar voor de vriendin, alleen dan kijken voor een thc arme wiet met hoge cbd als er al wiet gebruikt wordt ;)

ben benieuwd naar de resultaten kera 

alleen hier geen amnesia fan, maar gelukkig nog wel een amnesia in de groei staan, dus als deze positief zijn de testen gaat deze ook nog in de bloei, gewoon om tinctuur van te maken dan

hoi kiki. ik zou je ook graag mijn mening en ervaring geven. ik snap heel goed dat jij ook grotendeels van de dag nog normaal wil kunnen functioneren. maar als ik eerlijk mag zijn zal dat moeilijk gaan, thc is het sterkste geneeskrachtige en pijnstillende cannabinoide en daar wordt je nou eenmaal stoned van. en de hoogte van de dosis bepaald de geneeskracht en de pijnstilling. ik heb al van zeker 50 verschillende soorten wiet olie gemaakt en van sativa tot indica en wat daar tussen zit en heb qua pijnstilling of geneeskracht  zo goed als geen verschillen kunnen bemerken. wat wel veel uit maakt is binnen of buiten wiet, buiten wiet is veel beter, en indica of sativa maar dan alleen omdat je van indica wiet veel meer gaat slapen, dat slaat veel meer op het lichaam en is daarom vaak geneeskrachtiger en pijnstillender. maar op uiterlijke verwondingen zal het verschil niet merkbaar zijn.

wel heb ik mischien wat tips voor je. jij zou zeker voor een groot gedeelte van je fibro en cvs en zoals ik denk waarschijnlijk geheel af kunnen komen, maar ALLEEN door een serieus olie kuur te nemen !  wat je nu wel kan doen om zo veel mogelijk van je pijn af te zijn en overdag zo goed mogelijk te kunnen functioneren, is s,avonds als je niks meer hoeft te doen een zo hoog mogelijke dosis pure olie te nemen via capsules die je in slikt. je zal dan 100% een goeie nachtrust zonder pijn hebben en de olie zal volgende dag nog door werken, en overdag kan je dan aan vullen met een tincuur die met 96% alcohol gemaakt is. dus alleen pure olie met 96% alcohol.

hopelijk heb je wat aan de informatie ?

Helaas gaat fibro niet over van een kuur olie , ik heb het zelf ook en maak al jaren olie, het verzacht de klachten maar het gaat er niet weg van..

tussen sativa olie en indica merk ik toch duidelijk een verschil qua werking, voor mensen met bijv adhd  ga je geen sativa olie geven maar van een dikke indica.

als je je wiet laat analyseren dan kan je mooi op de bepaalde klachten van mensen inspelen, de meeste vergeten ook dat terpeentjes ook wel wat doen voor je.

een tinctuur is wat anders dan pure olie in alcohol oplossen, dat laat je 4 weken trekken en dan ga je het zeven en dat is tinctuur

Medicinale eigenschappen van Sativa:

Energie opwekkend & verheffend
Stimuleert creativiteit en gedachten
Verhoogt het gevoel van welzijn
Vermindert hoofdpijn en migraine
Vermindert misselijkheid
Stimuleert de eetlust
Vermindert depressie

Medicinale eigenschappen van Indica:

Ontspannen en relaxed
Vermindert pijn en kwaaltjes
Vermindert angst & stress
Verbetert de slaap
Vermindert ontstekingen
Helpt spasmen en beroertes te verminderen
Stimuleert de eetlust

beste gobru kan je mij vertellen hoe jij die olie kuur gedaan hebt ? graag, welke olie, welke dosis en hoe op gebouwd hoe de olie genomen en voor hoelang ?  ik zelf heb meerdere mensen zien genezen van fibro

door de jaren heen op alle wijzen geprobeerd en ook met diversen soorten olie

maar beste gobru, zo komen we helaas niet verder en wordt niemand wijzer ? ik ben er absoluut niet om uit om alleen gelijk te krijgen maar wil graag wijzer worden en daardoor zo veel mogelijk mensen en dieren zo goed mogelijk helpen. 

mijn vraag was: kan je mij vertellen hoe jij die olie kuur gedaan hebt ? graag, welke olie, welke dosis en hoe op gebouwd en tot welke hoogte, hoe vaak per dag en hoe de olie genomen hebt en voor hoelang ?  ik heb respect voor wat jij door maak 

indica olie, sativa olie, koud en warm getrokken, puur naar binnen gewerkt paar maanden lang in hoge dosis  meer dan 1 gram per dag, ik heb het gerookt en in edibles gedaan , maar het meeste deed het alleen verzachten nooit helemaal pijnloos sinds het ongeluk. ook de ice doet het allemaal verzachten maar ook daar mee is het maar zelden helemaal weg.

we maken zelf al jaren olie en ice van diversen strains dus alles al geprobeerd zeg maar

En ice rook ik door de blaze.

Olie werkt langer maar minder goed , ice werkt beter maar minder lang, dus lekker veel ice gebruiken dan hou ik de pijn het beste onder controle

en de diversen olie ook gecombineerd hetzelfde met tincturen.

gewoon ff verduidelijken olie werkt hier niet bij mij, heb veel meer aan de tinctuur die ik maak en bijna alles met indica's 

Voor wat wij hebben is dat nog het beste kiki gewoon lekker indica nemen en voor te slapen ice ;)

ik voel mij er ook beter door met die tinctuur en ice hasj, geen chemische brol meer en zeker geen olie hier,werkt voor geen ballen, ook wat ze te koop aanbieden van cbd olie en 35 euro voor vragen, gewoon schande eigenlijk want kan je beter een flesje vullen met olijf olie zelfde effect

zelf maken weet je tenminste wat je gebruikt, mijn mening hiervan

dus geef Gobru helemaal gelijk en heb al heel goede tips gehad van hem waardoor ik overdag wel normaal kan functioneren zonder er al te stoned bij te lopen waar ik echt geen zin voor heb, ik wil gewoon normaal functioneren zonder chemische brol en toch mijn klachten dragelijker zijn en gaat nu perfect met die tinctuur

:) ik zeg vrijheid blijheid. ten eerste kiki als jij echt van je fibro en cvs af wilt begrijp ik niet dat je geen kuur doet zo als het hoort ???  en gobru jij zegt: indica olie, sativa olie, koud en warm getrokken, puur naar binnen gewerkt paar maanden lang in hoge dosis  meer dan 1 gram per dag, 

​en dat is niet wat ik jou gevraagd heb toch ?  ik heb het gevoel dat jullie denken dat ik je aanval ofzo ? maar wil je alleen duidelijk maken dat het anders kan ! wil je dat niet proberen is dat jullie vrije keus  :) ik zal er niet wakker van liggen. 

waar ik het over heb is warm getrokken olie dus gemaakt met alcohol die al kokend verdampt van een zeer sterke indica wiet met zo,n hoog mogelijk THC gehalte, en dan in 1 maand opbouwen tot 2 of 3 x daags 1 hele gr pure olie genomen via capsules die pas in de maag open gaan en dat 2 a 3 maanden elke dag doen. en zolang jullie dat nog niet gedaan hebben, heb je nog nooit een olie kuur genomen zo als je die hoort te nemen !

maar nogmaals vrijheid blijheid jullie ziekte en jullie lichaam, een zeer fijne avond nog  :) 

p.s: wat ik ook zei kiki zo als jij het graag wilt doen werk een tincuur met pure olie en 96% alcohol inderdaad het beste

en de reden waarom ik dat hier vertel is, omdat er nog veel meer mensen zijn met wat jullie hebben, en die wel wat aan deze informatie kunnen hebben. want als ze blind naar jullie luisteren is er van te voren al geen kans van slagen he ! en dat is toch zeker niet de bedoeling volgens mij ?

bij een bepaalde temperatuur verdwijnen de stoffen toch? jij zegt kokend verdampen, wat blijft er dan nog over

en voel me helemaal niet aangevallen, maar wat ik nu gebruik voel ik mij zeer goed bij en denk niet dat er iets bestaat dat je volledig kan genezen van fibro en ook mijn rot versleten rug ga ik hiermee niet kunnen genezen, het maakt het gewoon allemaal dragelijker zonder chemische brol waar je geen leven meer door hebt

Nogmaals geronimo, door de jaren heen heb ik zo veel geprobeerd dat ik wel weet wat voor mij werkt of wat niet werkt...

wat jij nu zegt is voor mij al helemaal niks door de alcohol eruit te koken verlies je weer terpenen etc die wil ik er toch graag in hebben zitten

Idd vrijheid blijheid ;)

je zegt  tinctuur met pure olie en 96% alcohol .....bedoel je een tinctuur gemaakt van wiet waar je pure olie bij doet?...dat is zeker goed je kan ook ice bij de tinctuur doen heb je nog meer cbd..erin zitten

1 person likes this