• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Greenwitch

Kruiden tegen ongedierte en ziektes

Recommended Posts

Alsem: tegen roestziekte en preimot, wanner ze bij rode bes en prei wordt geplant.

Basilicum: houd vliegende insecten ( witte vlieg) op afstand bij tomaat, augurk en kool. Ook goed tegen meeldauw.

Bieslook: voorkomt zwarte vlekken op rozen

Bonenkruid: bij bonen geplaatst helpt de smaak en stimuleert de groei, en zorgt ervoor dat de zwarte bonenluis de plant met rust laat.

Brandnetel: tegen bladluis en stimuleert de gezondheid van fruitbomen.

Citroenkruid: bij Kool geplant.. tegen koolwitjes ( die houden niet van citroengeur)

Dille: goede plant om schadelijke insecten bij rode bieten en kool weg te houden door de geur die de plant verspreidt.

Dragon: algemeen gunstige invloed op de tuin.

Goudsbloem: goede werking op de bodem van de tuin, bij tomaat geplant gaat ze motluis tegen, bij Kool en Aardappel worden draadwormen voorkomen.

heiligenbloem: houdt insecten bij rozen weg.

Hyssop: doet met zijn geur koolwitjes op de vlucht slaan.

Kervel: gaat luizen bij sla tegen.

Knoflook: helpt roos en aardbei met groei en ontwikkeling omdat knoflook bacteriën dood.

Lavendel: bij Rozen inj de buurt geplant houd mieren en luizen weg.

Munt: zorgt dat koolrupsen weg bij kool blijven

Oostindische kers: onder jonge bomen geplant trekt ze de zwarte luis aan waardoor de boom gespaart blijft.

Pepermunt: beschermt de druivelaar en kolen tegen meeldauw en koolwitjes.

Preiplantjes: houden schadelijke insecten weg van groenten.

Rammenas: helpt perzik en kers bij schimmel en krulziekten.

Rozemarijn: geplant bij wortels weert de wortelvlieg.

Ui en Sjalot: tussen aardbei en wortel helpt tegen schimmels, wortelvlieg en spintmijt

en dan nog een die ik gister op school heb geleerd:

Tegen wortel aaltjes:

Tagetes patula en Tagetes erecta Afrikaantjes:

De dodende werking van afrikaantjes op wortelaaltjes (Pratylenchus-soorten) berust op de reactie van wortelcellen in de endodermis. In deze endodermis komen zwavelverbindingen (thiofenen) voor. Als een aaltje deze cel binnendringt vormt de plant peroxidase. De combinatie van peroxidase en de zwavelverbinding zorgt ervoor dat er ozon (O3) wordt gevormd. Deze agressieve vorm van zuurstof leidt tot 'verbranding' van het aaltje.

Je hebt hier iedergeval aan de kust een algemeen voorkomend onkruidje Bingelkruid genaamd, die je eigenlijk alleen een beetje in de hand moet houden, maar lieveheersbeestjes zetten op de bladeren van deze plant hun eieren af heb ik in het verleden gemerkt & zeker bij tuinbonen goed te gebruiken tegen bloedluis.

266px-Mercurialis_annua_2005.07.11_11.37

lieveheersb_eitjes1.jpg

Mooi geschreven en goede info weer.

Bedankt voor het delen.

Doe het eea al een tijdje, maar staan toch weer leuke nieuwe dingen bij.

Mochten er onverhoopt toch nog problemen ontstaan, spuit ik neem en teatreeolie.

Mijn buren hebben beiden nogal last van luizenplagen, verschillende soorten, meeldauw en roest, 

Je kan er ook nog groene zeep en bladvoeding aan toevoegen.

Een kwart ecologische vloeibare zeep + 3 kwart koolzaadolie +1% korianderzaadolie & je hebt een eenvoudig bestrijdingsmiddel die ook effectief is.
Rond de 1,5 theelepel per 120 ml.

Greenwitch mooie informatie..

Sommige waren al bekent bij mij en andere weer niet..

Helpt ons weer bij de inrichting van de  moestuin..

Groetjes Mvr Tuintje

• Like 1

Dus op de guerilla spot sowieso basilicum en knoflook zetten.... Verder nog iets over het hoofd gezien?? nuttig plantje die op guerilla spot niet mag missen!??

Dus op de guerilla spot sowieso basilicum en knoflook zetten.... Verder nog iets over het hoofd gezien?? nuttig plantje die op guerilla spot niet mag missen!??

mischien heb je over het hoofd gezien dat het niet de bedoeling is dat je een hele groentewinkel in het bos plant, valt nogal op ;)

dan ruiken ze de sterke wietlucht niet meer ;)

Als ik lavendel of knoflook of zo ruik kijk ik niet zo raar van op, ben ik aan de wandel en ruik wiet dan word ik toch nieuwsgierig

Mooi geschreven en goede info weer.

Bedankt voor het delen.

Doe het eea al een tijdje, maar staan toch weer leuke nieuwe dingen bij.

Mochten er onverhoopt toch nog problemen ontstaan, spuit ik neem en teatreeolie.

Mijn buren hebben beiden nogal last van luizenplagen, verschillende soorten, meeldauw en roest, 

Je kan er ook nog groene zeep en bladvoeding aan toevoegen.

Wat goed helpt tegen luizen zijn oorwormen. Die moet je de boom in zien te krijgen door ze een woning aan te bieden. Ze zijn snel tevreden. Hang een potje ondersteboven met gras, riet of takjes op in de boom. Dat doe je door het gras bij elkaar te binden met touw of ijzerdraad, dan het touwtje door het potje heen te trekken. Met dat touwtje hang je het dan zo op z'n kop in de boom. 

Excuus voor de bump. Dit lijkt me een topic wat gewoon aangevuld mag blijven worden met info neem ik aan. 

Excuus voor de bump. Dit lijkt me een topic wat gewoon aangevuld mag blijven worden met info neem ik aan.

Je hoeft je hier niet te excuseren voor een bump, als jij de info nuttig vind en het weer eens naar boven wil halen,. waarom niet? het is een forum wat gewoon actief is,. vind dit zeker moet kunnen.

Als je dan ook nog eens extra info aan het topic toe kan voegen helemaal top ;) 

Pyrethrum

post-1326-0-32864700-1443107031.jpg

Fel gekleurde, margrietachtige bloemen (roze tinten) met fijngeveerd blad. Hoogte 75-100cm. De plant houdt van zon en is behoorlijk winterhard. De insecticidewerking was al rond 1600 bekend. Pluk de bloemen, laat ze drogen en verpulver ze. Laat ze vervolgens een poosje in water trekken en filtreer het substraat. Vervolgens verdund spuiten tegen luizen.

Zo staat t beschreven op de site van bekende nederlandse zaadhandel.

Pyrethrins attack the nervous systems of all insects, and inhibit female mosquitoes from biting

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pyrethrum

• Like 1