• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Sign in to follow this  
Followers 0
Greenwitch

Paardenbloemen siroop

24 posts in this topic

Ik zie tijdens het wandelen weer overal paardenbloemen staan, dus tijd voor een leuk receptje.

Let wel op tijdens het verzamelen dat daar waar je gaat plukken, niet gesproeid wordt of direct naast drukke wegen ligt.. ( vervuiling dus)

Ook wel handig bij de hondenpies plekjes en hoogtes weg te blijven :P

Recept:

Neem ongeveer 2 handen vol Paardenbloem - bloemhoofdjes

Schud deze goed uit en spoel evt, voorzichtig af.

Schenk hier 750ml water op en laat gedurende de nacht staan,

Kook het mengsel 15minuten en zeef het daarna.

Meng 750gr suiker en het sap van 1 citroen door het mengsel en kook het al roerend in tot een stroop.

Schenk het nog heet in potten met schroefdeksel en draai meteen de deksel erop.

Paardenbloemen siroop/honing geldt in de Volksgeneeskunde als bloedzuiverend en sterkend.

En natuurlijk erg lekker op brood, in de mueslli, bij zoete spijzen of met mineraalwater verdund als drank.   een scheutje  siroop in een glas prossecco of een andere frisse mousserende wijn schenken. Een citroentje aan de rand van het glas en een  bloemetje erin maken het een stijlvolle hippe cocktail!!

ander recept dat ik op Internet vond:

Recept :

200 gram  goedgewassen paardenbloemen zonder steeltje met 1,5 liter water aan de kook brengen.

Laag zetten en 10 minuutjes zachtjes laten koken.

Giet door een zeef en breng met  het sap van  twee uitgeknepen citroenen,  een uitgeknepen sinaasappel en 500 gram (riet) suiker aan de kook.

Laat dit nog eens 10 minuten zachtjes doorkoken. De siroop is nu klaar

paardenbloemsiroop-shutter-630.jpg

paardebloem3-768x1024.jpg

ps deze fotos zijn eerlijk gejat van internet ;)

1 person likes this

het gedacht alleen al bah

ik ben niet veel gewoon denk ik

geef mij maar vodka met sprite of cola

Heb het nog nooit gehad,. 

Als ik het krijg aangeboden zal ik het zeker eens testen. maar zelf maken hummmm Mvr. Tuintje eens vragen :)

mvr Tuintje doet dat wel voor je

zeker niet veel gewoon ...vodka drink je puur ;)  :D  :lol:

ja als het niet anders kan met paar ijs blokjes ja

anders heb ik liever met sprite dat kap je binnen als limonade ook dan

ben op het algemene vlak een gelegenheids drinker daarom als ik 3 keer op een jaar me bezat is het al veel

ik blow liever

Hier hetzelfde hoor. ik drink ook bijna niet, maar je kan de siroop ook in een niet alcoholische drank ( spa rood, sprite oid) doen... of een scheutje in de wodka sprite misschien??

ik noem dat pisbloemen .

ben op dat vlak een heel moeilijk ventje qua eten .

als ik zie dat het er niet goed uit ziet moet ik het niet hebben .

eenmaal ik weet dat zoiets er inzit moet ik al walgen het is niet even zoals een munt thee trekken dit

als je dat in mijn drinken kapt kan je beter niet zeggen wat er inzit anders drink ik dat niet :)

geef me dan maar een munt thee dat is oorspronkelijk in mijn ogen dan wel iets om te drinken  :lol:

hahah klopt.. maar er zijn wel meer "vergeten"drankjes van voor de koffie en thee tijd ;)

denk dat we dit wel eens gaan testen, morgen of woensdag mss eens een wandeling maken en wat plukken, eerste keer dat ik dit ga doen, testen kan nooit kwaad

bedankt voor de info ;)

voor deze stroop heb je alleen de bloemen nodig, mocht het nu zo zijn dat je een wratje hebt kun je de stelen ook gewoon gebruiken, de melk die hieruit komt smorgens en savonds even op de wrat deppen (je kunt gewoon douchen enzo, daarna gewoon ff opnieuw erop doen) de wrat zal zwart worden en eraf vallen (pijnloos)

je kunt hiervoor gewoon 1 paardebloem plukken en die in een glas water bewaren, elke dag even 1cm van de steel knippen voor nieuwe melk, zo hoef je niet je hele tuin leeg te plukken.

sorrie dit ging over stroop, maar omdat het paardebloemen betrof leek me dit nog even een leuk weetje om te delen en ik wou er niet speciaal een nieuwe topic voor aanmaken ergens :)

een zeer leuk weetje zelfs, ik ga het eens bij 1 van de honden proberen die heeft een kleine wrat..

Mooie info GHR

hmmm bij honden heb ik geen id of het werkt gobru dat heb ik nog nooit gedaan, maar mocht het voor honden ook werken zou het ideaal zijn uiteraard :)

laat maar eens weten, zou voor vele baasjes een goedkope en pijnloze oplossing zijn om de 4 voeter te helpen :)

Toch even offtopic er is een andere plant die ook helpt tege wratjes, hier moet je een blaadje van de

stengel af halen daar komt dan een oranje bruine vloeistof uit dat smeer je op t wratje. Moet eve na vragen wat de naam is.

Ontopic, ik heb van mn schoonmoeder uit polen n keer n pot gekregen met die siroop was vergete dat dat van de paardebloem was.

Leuke handige weetjes weer hier ;)

Ik ga het zelf niet maken, maar dan kom ik het wel een keer bij Green proberen :)

Stinkende Gouwe ( Chelidonium Majus )was de naam van de plant die ik bedoelde.

stinkende_gouwe__chelidonium_majus.jpg

chelidonium%20majus-stinkende%20gouwe-06

ik noem dat pisbloemen .

ben op dat vlak een heel moeilijk ventje qua eten .

als ik zie dat het er niet goed uit ziet moet ik het niet hebben .

eenmaal ik weet dat zoiets er inzit moet ik al walgen het is niet even zoals een munt thee trekken dit

als je dat in mijn drinken kapt kan je beter niet zeggen wat er inzit anders drink ik dat niet :)

geef me dan maar een munt thee dat is oorspronkelijk in mijn ogen dan wel iets om te drinken :lol:

moet je.toch eens een week/maand met mij het veld intrekken,

daarna eet je vanalls met plezier,

wat je voorheen egt niet luste XD

@orzel er is nog een plant grote witte trossen met kleine bloemmen ben de naam kwijt, maar daar het wortelsap van werkt ook tegenwratten (heel de plant is giftig)

zijn zoveel planten die eenzelfde soort werking hebben