• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Gobru

Decarboxylating Cannabis: Turning THCA into THC

12 posts in this topic

interesant maar wat k me afvraag als je nou je wiet sneldroogt op die pak m beet 100 graden is hij dan ook gedecarboneerd of hoe je t ook noemt :)

ik denk dat hij dan alleen droog is en de zuren nog niet zijn omgezet..

Is me wel een testje waard 

daar zou je best gelijk in kunnen hebben maar je komt op een gegeven moment natuurlijk op t punt dat t droog is en daarna zal die gaan decarboneren lijkt mij.

zowiezo moet de chlorofyl eruit waar we ook die 2 weken drogen voor gebruiken.

maar is dat ook nodig voor de tincturen en edibles ? en wat zou er gebeuren met de chlorofyl als je het product snel droogt?

zijn zomaar wat vraagjes die bij me opkomen ben helaas niet zo chemisch op de hoogte :D  maar vind t wel erg interesant

Voor rook baar spul wil ik geen chlorofyl erin hebben, puur voor de smaak..

Medicinaal kan je er nog baat bij hebben als het er wel inzit...

in chlorofyl zitten ook weer inhoudsstoffen die goed voor ons kunnen zijn

Als je droogt haal je het water uit de plant. volgens mij niet het chlorofyl....

tekst rechtstreeks uit mn lesboek ;)

"Kruiden worden nooit in de zon gedroogd, dan verliezen ze snel hun groene kleur die rijk is aan chlorofyl. Ze worden geel of bruin en verliezen meteen hun geneeskrachtige inhoudsstoffen.......... Het drogen van kruiden gebeurd door zeer traag een groot deel van het water te laten onttrekken. Kruiden droogt men in de schaduw ( donkere plek)  op een goed geventileerde plaats, het is een delicaat proces dat men niet mag versnellen."

ondergaat de chlorofyl ook een chemisch proces dan als het droogt want na een week of 2 drogen proef je m toch niet meer..maar zit er dan toch nog in ?

misschien dat in de chloroplasten/organellen iets veranderd bij het drogen

Ik denk dat dit een vraag voor Elmanito is 

Yep, onder invloed van licht ga je een chemisch proces krijgen, kijk maar ook naar groene & zwarte thee.Deze laatste wordt ook in de zon gedroogd.Probleem bij Cannabis is de verdwijning ook van de terpenen.