• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Sign in to follow this  
Followers 0
GuusR

VICE Documentaire Nederlands Wietbeleid

11 posts in this topic

Beste allen,

Ik zal me even voorstellen: mijn naam is Guus Ritzen en ik werk voor VICE News. Voor VICE Nederland zijn wij bezig met het voorbereiden van een documentaire die we internationaal willen launchen. Hij gaat over het repressieve wietbeleid van de afgelopen jaren in Nederland. Ik weet niet of jullie met VICE bekend zijn, maar we maken reportages over alles van oorlog in Afrika tot striptenten in Atlanta, en de weg daartussen is geplaveit met verhalen over alle soorten drugs die er te krijgen zijn.

Wij verbazen hier ons elke dag op kantoor over de nieuwe bizarre maatregelen die worden ingevoerd om het roken van een Nederlandse joint zo moeilijk mogelijk te maken, en daarom willen we de docu zo goed mogelijk maken voor een internationaal, breed publiek. Wij zijn het er dan allemaal over eens dat we ook de achterdeur van het beleid goed in beeld moeten brengen.

Nu zijn wij voor ons docu nog op zoek naar een Nederlandse, professionele kweker. Mijn vraag was of iemand van jullie wellicht iemand kent die wiet kweekt die hier (anoniem) aan ons over zou kunnen vertellen. Het gaat ons om grootschalige kweek, dus meer dan de wettelijke toegestane hoeveelheid van 5 planten. We zouden met een camera en Engelse interviewer langs willen komen bij de kwekerij zelf. Als het een breekpunt is, hoeft er niet eens een interview op locatie plaats te vinden. We willen het in de eerste plaats gewoon zien.

De afgelopen weken hebben we enkele artikelen gepubliceerd mbt het repressieve wietteel-beleid in NL. Zie:

-http://www.vice.com/nl/read/doede-de-jong

-http://www.vice.com/nl/read/doede-de-jong-moet-een-boete

We hopen dat er iemand is die ons hiermee kan helpen. Het Nederlandse beleid is zo repressief geweest, dat het voor ons tot op heden moeilijk is geweest een kweker te vinden.

Ik ben bereikbaar op het e-mail adres guus.ritzen@vice.com. Je kunt me ook bellen: 06 2010 5060.

Bedankt voor jullie tijd en vriendelijke groet,

Guus Ritzen

veeel suc6 met de zoektocht ik hoop dat jullie iemand vinden.

al zijn kwekers in dit soort dingen nog al terug houdend.

trouwens het gedoogbeleid is hier niet eens meer met 5 plantjes onder de lamp ben je al strafbaar.

gr b100

neej helaas ook ik stel me niet beschikbaar, al mag ik mijn kwekerij wel pro pro pro hoby instalatie noemmen, het lijstje profeioneele teelt scoor ik bijna volle punten, mis aleen de voedings computer

maar nee, ik vind jullie doel heel goed, maar als de een of andere jood mijn kop op de tv ziet en ik met een andere kwekerij in verband word gebracht denk ik dat er me meer wacht dan een rekning van 350 euro van stedin(controle vd meter), 250 voor de ruiming, en sepot als uitspraak van de rechter toen had ik 8 planten nu ruim 5 keer zoveel 

loop wel dat je iemand vind, want het beleid ( zie doede de jong) klopt van geen eene kant 

1 person likes this

neej helaas ook ik stel me niet beschikbaar, al mag ik mijn kwekerij wel pro pro pro hoby instalatie noemmen, het lijstje profeioneele teelt scoor ik bijna volle punten, mis aleen de voedings computer

maar nee, ik vind jullie doel heel goed, maar als de een of andere jood mijn kop op de tv ziet en ik met een andere kwekerij in verband word gebracht denk ik dat er me meer wacht dan een rekning van 350 euro van stedin(controle vd meter), 250 voor de ruiming, en sepot als uitspraak van de rechter toen had ik 8 planten nu ruim 5 keer zoveel 

loop wel dat je iemand vind, want het beleid ( zie doede de jong) klopt van geen eene kant 

Hoi Grow Weed! Bedankt voor je reactie. Ik heb je net een privé berichtje gestuurd.

@gobru: groeit u toevallig ook cannabis?

Groetjes!

ja en touristen mogen niet meer in een coffeeshop .

zouden de belgen al die NLers die bij ons tabak kopen eens weigeren zouden zij er mee lachen

ik dacht het niet .

zij willen hier voordeel doen maar wij mogen niet bij hun ons voordeel halen en niet afgezopen worden door de eerste de beste crimineel op straat .

Hoi mensen!

Ik wilde even duidelijk maken: wij kunnen volledige anonimiteit garanderen. De kweker hoeft geen seconde in beeld te zijn, zijn stem kunnen we zelfs onherkenbaar maken, en desnoods gaan we er geblinddoekt heen. Het gaat ons vooral om de plantage/ kwekerij zelf. 

Groetjes!

Ik denk dat je niemand zo gek gaat krijgen, zeker als je aangeeft dat het vooral om de plantage gaat ;)

Maar succes met jullie zoektocht 

Had ook al een rondje gevraagd,

Maar mensen die iets meer hebben staan dan de 5 plantjes, en wat meer hebben hangen dan 1 of 2 lampjes,.. 

Willen A hun locatie niet opgeven. Als je dan zegt dat ze eventueel wil regelen dat Vice geblinddoek wil langskomen. 

Dat er qwa anonimiteit van alles valt te regelen,  blijft het antwoord negatief,. iets van zolang het illegaal is blijft het ook geld waard houding,. waar ik niet veel mee kan