• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
pretsigaret

Open brief aan Opstelten na hennepbrand in Eindhoven

17 posts in this topic

EINDHOVEN - Jan Willem Alphenaar houdt minister Ivo Opstelten (VVD, justitie) indirect verantwoordelijk voor de schade die aan zijn huis in de Eindhovense Juliusstraat ontstond door een in brand gevlogen hennepplantage bij zijn buurman op zolder.

Dit schrijft de Eindhovenaar in een open brief aan de minister. Volgens de Eindhovenaar zorgt het huidige softdrugsbeleid voor gevaarlijke situaties zoals bij zijn buurman.

Door de verkoop te gedogen maar de teelt te verbieden, zullen hennepkwekerijen met mensen op zolder blijven bestaan, stelt Alphenaar. Alphenaar en zijn gezin kunnen enkele maanden hun huis niet in omdat er veel water- en roetschade is.

Integrale tekst van de brief

Geachte heer Opstelten, ik begrijp dat u een erg druk man bent. Uw functie brengt veel verantwoording met zich mee. En uiteraard zit u niet te wachten op een bericht van een eenvoudige burger zoals ik, maar ik hoop toch echt dat dit bericht op enigerlei wijze onder uw aandacht komt.

Vrijdag 18 april j.l., voor sommigen een goede vrijdag en een inleiding van een gezellig lang weekend, begon voor mij en mijn vrouw als een hel. Mijn vrouw en ik waren op dat moment gelukkig allebei al uit huis.

Bij mijn bovenbuurman is op die bewuste datum om half negen ’s ochtends brand ontstaan op zolder. Naar wat later bleek in een illegale hennepplantage (pleonasme, want hennepplantages zijn per definitie illegaal). Mijn buurman bleek op zijn zolder twee etages vol te hebben met hennep, volledig geïsoleerd met een systeem van lampen, koolstoffilters, etc… Dusdanig goed verstopt dat wij dit niet eerder hebben gemerkt. Hetgeen ik mijzelf erg kwalijk neem want ik vertrouwde de buurman al niet. Ik had geen concrete aanwijzingen anders had ik het, in verband met het gevaar, al lang gemeld.

De brandweer is ruim twee uur bezig geweest met het onder controle krijgen van het vuur. Daarbij hebben zij ons huis kunnen besparen van brandschade, echter niet van waterschade en roetschade.

Als deze brand drie uur eerder had plaatsgevonden had ik dit bericht misschien niet eens kunnen schrijven. Bij dat soort dingen weet ik dat ik niet te lang daar bij moet stilstaan, maar onbewust geeft dat mij en mijn vrouw al sinds de gebeurtenis de nodige nachtmerries.

De buurman is dezelfde dag gearresteerd en weer vrijgelaten. Zo gaat dat nu eenmaal in dit land. Wij werden afgelopen zaterdag (koningsdag) ook weer geconfronteerd door dezelfde buurman die zijn belangrijke spullen uit huis ging halen om te voorkomen dat inbrekers dat voor hem deden. Emotioneel is het erg lastig om de veroorzaker van deze ellende gewoon weer tegen te komen.

Ons huis is momenteel helemaal leeg, meerdere malen belaagd door potentiële inbrekers en wij hebben elders onderdak moeten zoeken. Ons huis gaat de komende maanden schoongemaakt en hersteld worden. Veel waterschade en roet. Dat is allemaal puur materieel dus wij weten dat we van geluk mogen spreken. Echter, we zijn ontvreemd van de plek die wij thuis noemden en waar wij ons veilig voelden. Over enkele maanden mogen wij weer terug, maar ik kijk eerlijk gezegd niet uit naar die dag.

Ik weet dat wij een van de vele honderden zijn die hier jaarlijks (in)direct slachtoffer van worden. Dus we zijn misschien wel helemaal niet belangrijk voor u, maar voor onszelf wel.

Ik hoor het steeds vaker om me heen, misschien omdat ik er nu meer op let, maar het aantal illegale hennepplantages in woonwijken neemt steeds grotere vormen aan. En ja, er wordt van alles aan gedaan om de plantages op te sporen, maar zoals wij zelf aan den lijve hebben ondervonden, glipt er nog wel eens eentje doorheen. Hoeveel gezinnen lopen hierdoor gevaar?

Opsporing en oprollen is natuurlijk een prima aanpak, vooral mee doorgaan, maar is het eigenlijk niet dweilen met de kraan open? De kraan die u zelf open zet doordat de verkoop in coffeeshops gedoogd wordt, maar de aanvoer in het illegale circuit plaatsvindt.

Doordat de verkoop gedoogd is, ontstaat er vraag naar het product. Eigenlijk wordt die vraag door het gedoogbeleid gestimuleerd.

Op het moment dat een land in crisis is, mensen in geldproblemen komen en ondertussen ook weten dat de straffen en pakkans heel laag zijn, gebeuren er gevaarlijke dingen. Is niet goed te praten, maar wel een logisch te verklaren gevolg. Bij ons zijn er geen slachtoffers gevallen, maar dat had net zo goed wel kunnen gebeuren.

Zolang de verkoop gedoogd wordt maar de productie niet blijft deze situatie bestaan. Hiermee pleit ik niet voor legalisering, maar ik pleit voor een oplossing. Een oplossing die ervoor zorgt dat onschuldige gezinnen niet langer gevaar lopen.

Tot die tijd mag u zich verantwoordelijk voelen voor deze situatie. 

Hoogachtend,

Jan Willem Alphenaar

PS: Mocht ik dit verkeerd zien en valt dit niet onder uw verantwoordelijkheid dan mijn oprechte excuses. Ik ben ook slechts een eenvoudige burger.

bronhttp://www.ed.nl/regio/eindhoven/open-brief-aan-opstelten-na-hennepbrand-in-eindhoven-1.4337750

weer een brief van een nsbr aan de minister wat respect vol

Mijn buurman bleek op zijn zolder twee etages vol te hebben met hennep, volledig geïsoleerd met een systeem van lampen, koolstoffilters, etc… Dusdanig goed verstopt dat wij dit niet eerder hebben gemerkt. Hetgeen ik mijzelf erg kwalijk neem want ik vertrouwde de buurman al niet. Ik had geen concrete aanwijzingen anders had ik het, in verband met het gevaar, al lang gemeld.

tering nsbr

maar die kwekerij daarintegen had ook veiliger moeten zijn,

In NL stikt het van de NSBR's

Had idd veiliger moeten zijn.

en je denkt dat opstelten er naar kijkt het leest en er iets aan doet.

heel misschien de eerste 2 maar daar twijfel ik ook aan.

ja maar toch vind ik het cool dat hij het op de overheid steekt

door jullie beleid !!!!!

dat verdient dan wel respect

die kerel heb het over kamers vol niet over een hobby hoekje

opstelten leest dit beste meneer

pfff genoeg gelezen

ik vind het ook wel gaaf dat dit hij een brief stuurt alleen die !@#$%^& opstelten moet er gewoon is over na gaan denken te legaliseren en het in de 2 de kamer voor stellen. en niet bij zijn eigen ideei blijven.

john ik kan me in een hoop punten met hem vinden, maar voral de laatste zinnen zullen van toepassing zijn 

Zolang de verkoop gedoogd wordt maar de productie niet blijft deze situatie bestaan. Hiermee pleit ik niet voor legalisering, maar ik pleit voor een oplossing. Een oplossing die ervoor zorgt dat onschuldige gezinnen niet langer gevaar lopen.

Tot die tijd mag u zich verantwoordelijk voelen voor deze situatie. 

Hoogachtend,

Jan Willem Alphenaar

PS: Mocht ik dit verkeerd zien en valt dit niet onder uw verantwoordelijkheid dan mijn oprechte excuses. Ik ben ook slechts een eenvoudige burger.

"euhmmm het kan niet het mag niet het gebeurd niet eeeeuuuuhhhhmmmmm niet mijn verantwoordelijkheid, uuuhmmm bedankt voor het excus, uuhhmm"

-Opstelten

ik ben het op andere punten zeker wel eens met schrijver van de brief aleen vind ik het jammer dat er overal van die nsb opmerkingen tussen staan waardoor schrijver desondanks hij geen verkliker kon zijn op een andere manier een wit voetje probeert te halen  

"Dusdanig goed verstopt dat wij dit niet eerder hebben gemerkt. Hetgeen ik mijzelf erg kwalijk neem want ik vertrouwde de buurman al niet. Ik had geen concrete aanwijzingen anders had ik het, in verband met het gevaar, al lang gemeld."

vuile eussr kgb praktijken 

ik neem het mijzelf kwalijk dat ik mijn buurman niet beter heb kunnen bespioneren  :huh:

nogmaals die kweker zat op een verkeerde locatie voor dat formaat maar daar is hij toe gedwongen door het mileu om het kweken heen, en mischien ook nog wel door de "Crisus"

ik vertrouw ook mijn buren niet hoor maar daarom verstoppen ze nog niets .

de reden is dat je hier meer buitenlanders ziet lopen als blanken :D

als zij niet weten wat ik doe hoef ik ook niet te weten wat zij zelf doen zijn je eigen zaken toch .

er lopen idd toch een bende mafkezen rond op deze planeet .

als je goed lees dan staat er eigenlijk goed verstopt als ik het wist had ik m al geklikt maw pffff

Dat is weer zo kwekerijtje die amateuristisch is aangelegd, waarschijnlijk teveel op 1 groep of goedkoop materiaal gebruikt.Veiligheid gaat boven alles.Vraag me af hoeveel lampen er hingen.Kan die buurman wel begrijpen, maar hennepkwekerijen is niet de grootste oorzaak van woningbranden.

Waar gaat het feitelijk mis?
De meest voorkomende oorzaken van brand in huis of bedrijf staan onderstaand weergegeven:
  • Frituurpan raakt oververhit en vliegt in de brand (dit kan ook een elektrische of andere pan zijn!).
  • Afzuigkap vliegt in de brand omdat het filter verzadigd is met vet.
  • Pannenlappen of theedoeken te dicht bij het kookstel opbergen.
  • Sigaretten (niet) in een asbak
  • De TV/Video/versterker/DVD-speler staat ‘standby’ en trekt stof aan, hierdoor hoopt het stof zich op in het apparaat wat gaat geleiden en hierdoor ontstaat kortsluiting.
  • Door niet volledig afrollen van kabelhaspel (ook in stofzuiger!) treedt er een spoelwerking op waardoor kortsluiting ontstaat, met de hitte en vonkenregen vandien.
  • Kaarsen/olielampjes vallen om of ze worden niet op tijd gedoofd. Ook (kwispelende) huisdieren kunnen iets omgooien!
  • Tijdens het gourmetten knoeit men met de spiritusbrander.
  • Kinderen/volwassenen spelen met lucifers/aanstekers
  • Vuilnisbak vat vlam door te hete of smeulende produkten (asbak met smeulende peuk).
  • Tijdens het klussen of andere wijze komt er een vonk bij oplosmiddel,verf of lak.
  • Tijdens het verfafbranden komen smeulende resten op brandbare materiaal terecht (vloerbedekking, hout etc.).
  • Het bedlampje valt om en de vloerbedekking of lakens gaan smeulen.
  • Halogeenverlichting komt in contact met brandbare stof.
  • De open haard is te hoog opgestookt of men gebruikt te vochtig hout en smeulend as vliegt in het rond.
  • Schoorsteen en/of allesbrander zijn niet goed schoon, hierdoor kan gloeiende roetaanslag een schoorsteenbrand veroorzaken (meer dan 1700 keer per jaar!).
  • De electrische deken ligt dubbel of is defect en raakt oververhit.
  • De (bad)geiser of CV/Combiketel raakt vol met brandbaar stof en vuil.
  • Een apparaat of machine is verkeerd aangesloten.
  • Een electrische installatie is slecht of foutief bedraadt.
  • Er ontstaat kortsluiting bij wasmachine’s of wasdrogers door slijtage of slechte kwaliteit.
  •  
  • Er worden stoffen bijelkaar gebracht die samen explosiegevaar met zich meebrengen.
  • Gebruik van lasapparaat, slijptol of snijbrander vliegen er vonken op brandbaar materiaal.
  • Een straalkachel, fohn, strijkbout of lamp komt lang genoeg in contact met vloerbedekking of gordijnen.

klopt van die bedlamp ;)

lamp was op me broer zijn bed gevallen stond ons ouderlijke huis ook bijna in brand .

brand kan overal uit breken  zoals elmanito zegt

Idd John, en de kwekerij staat niet in de lijst.... Dus dat valt gelukkig ook nog mee.

Ja.. Tegen de tijd dat jij een brand heb met een las apparaat zijn we een tijdje veder >.<

Tenzij.... Der natuurlijk papier of iets in de buurt licht.. Maar dat doe je ook maar 1x want je krijgt flink op je kop. En anders schrik je wel de tering :S

Vraag me af of die brief eigenlijk wel op zijn desk komt..

@upup nog nooit een zuurstof brand gezien bij het lassen ?

meneer dacht de gaslang los getrokken te hebben om schort ff mee schooj te spuiten, was aleen de zuurstof slang wat een steekvlam tot gevolg had