• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
karel kweker

bladproblemen

19 posts in this topic

Als je bladproblemen bij je plant ziet kan je het beste eerst gaan kijken of je climaat en verlichting wel goed op orde is, ook dient er voldoende gefentileerd te worden.

Bij gebruik van voeding kan het zijn dat je de verkeerde verhoudingen geeft, of de verkeerde voeding op de verkeerde momenten. Geel blad kan overvoeding en ondervoeding betekenen, als je voeding gebruikt probeer dan alle voeding van één fabrikant te gebruiken en niet verschillende merken door elkaar. want fabrikanten stemmen producten aan op andere produkten in hun voedingslijn.

Bij het natsproeien van je planten, met bladvoeding of gewoon water heb je kans dat er druppels op het blad vormen die kunnen gaan werken als lens en zo je blad verbranden.

Als je dus niet geproeit hebt, en de rest klopt ook kan het zijn dat je laast hebt van ongedierte,

Ongedierte

Kijk goed aan de onderkant van het blad, of je kleine beestje of stipjes ziet, je kan nu last hebben van spint. of andere ongedierte. Deze houden namelijk ook van de zelfde omstandingheden als de wietplant in volle bloei, droge lage luchtvochtigheid. en lekker warm

Neem een loep of een microscoop om zeker te zijn. (bestrijden van deze problemen worden besproken in kweken/ ziekten en ongedierte)

Schimmels, ziekte

Rare vlekken op je blad maar je hebt geen beestje, kan het zijn dat je last hebt van schimmels.

- Roestzwamgele : kringen boven op het wiet blad met op dezelfde plaats bruinrode kringen of plekken

- Meeldauw wordt door schimmels veroorzaakt. en is te herkennen aan de witte grijze of beige pluizige aanslag op het blad en de stengel. Meeldauw kan onder andere toprot veroorzaken. Meeldauw gedijt het best in een warm en droog kweekruimte. De sporen van deze schimmel worden door de lucht meegevoerd Meeldauw (bestrijden van deze problemen worden besproken in kweken/ ziekten en ongedierte)

Kleuren van het blad.

Diep groen.

Als het blad een diepgroene kleur heeft, of als de bladpuntjes verbranden, dan geef je te veel voeding, raadzaam is om dan even te stoppen met voeding geven. en na een paar waterbuurten met 10 tot 15 % minder voeding weer verder te gaan.

Bij overvoeding kan je blad ook geel van kleur worden, als de overvoeding te lang voort duurd.

Licht groen/gele bladeren.

Als de bladeren van je plant licht van kleur blijven of zelfs na het gele gaan, dan heeft de plant behoefte aan voeding. Dit zou het moment zijn dat je voedingstoffen moet gaan gebruiken. Meeste growsshop aarde bevat wel voeding voor de eerst 3 a 4 weken, maar daarna zul je wel wat bij moeten voeden.

Als de grotere bladderen geel worden maar de kleine bladjes blijven groen.

Heb je waarschijnlijk te maken met een te kort aan stikstof.

(kijk voor meer informatie in voedingstoffen algemeen bij stikstof)

Als de plant zijn jonge scheuten afsterven, en de nervern verkeuren naar geel of wit, heb je waarschijnlijk te kort aan calicium.

(kijk voor meer informatie in voedingstoffen algemeen bij calicium)

Als bij de plant de dudere bladeren krullen op en worden donker of paarsachtig van kleur ook in de stengels en bladstelen kunnen paarsachtig worden,.

Plant heeft Fosfor te kort

(kijk voor meer informatie in voedingstoffen algemeen bij fosfor)

Als de bladpunten van het jonge blad een krijgen grijze randen en worden daarna roesbruin, steven af en krullen verdord op.

Het blad vergeelt van de rand richting nerf en er verschijnen bruine afstervende vlekken.

Bladeren in de top krullen/draaien radiaal, hele bladdelen sterven af en oude bladeren vallen uit. (kijk voor meer informatie in voedingstoffen algemeen bij Kalium)

Als er op het blad (onder de top) kleine roestbruine vlekjes en of wolkachtige vlekjes komen. Er treden dan kleine roestbruine vlekjes en/of wolkachtige de middeloude bladeren op (onder de bloei-top). De kleur van de jonge bladeren en de topontwikkeling zijn normaal. In de loop van de tijd zal de grootte en de hoeveelheid roestbruine vlekken zich uitbreiden op het blad, je plant heeft Magnesium te kort (kijk voor meer informatie in voedingstoffen algemeen bij magnesium)

Als je plant laast heeft van vergelen van de bovenste bladeren maar wel groene nerven heeft is de kans groot dat je er een te kort aan ijzer is.

Als de plant misvormde en slecht gevormde bladeren heeft, is dit is meestal een tekort aan zink.

Een te hooge of te lage PH kan ook deze problemen met zich mee brengen,

De Ph van je aarde kan je op de volgende manier zelf controleren, dit doe je door op verschillende plaatsen aarde monsters te nemen, en deze in verschilende koffiefilterzakjes te doen, dan giet je heel langszaam demi water door heen,. de ph die het demi water heeft aangenomen is gelijk aan de ph van je aarde.

Ook foute of overvoeding kan een probleem zijn.

Het met van de EC waarde van je aarde doe je op de zelfde manier als de PH.

Als je EC waarde te hoog is kun je het beste even geen voeding meer geven. Want als je op aarde kweekt dan is spoelen geen optie, je plant staat dan letterlijk in modder en dit vindt ze niet prettig.

Ik hoop dat er mensen zijn die wat aan deze informatie hebben.

Gr Kutkweker

1 person likes this

Ikben een beginnende kweker maar 1 plantje gaat een beetje raar, enig idee wat ik moet doen? De andere 2 gaan wel goed opzich

post-929-0-12748500-1409530547_thumb.jpg

post-929-0-97002400-1409530604_thumb.jpg

wat voor aarde is dat

gewone tuin aarde die je uit je tuin schuppt is niet goed voor je plant

Zelf denk ik dat ze te nat staan,. 

Maar ik zag al in een andere topic dat een Mod je gevraagd had je even voor te stellen. 

Dit soort vragen kan je ook beter de helpdesk voor gebruiken ;) of eigen kweektopic voor starten. Dan kunnen we je het hele proces helpen .. 

1 person likes this

en volgens mij geen juiste grond ook niet karel .

ik heb al veel soorten potgrond getest ,

zulke massa ben ik nog niet tegen gekomen uit een zak aarde .

1 person likes this

Het is een nieuwe zak bemeste tuinaarde die ik gemengd heb met tuinaarde gemengd om het licht bemest te maken. En hoezo gaan die andere plantjes dan wel pittig goed?

Ja klopt het aarde kwam nat uit de zak toen maar is nu al stuk minder! Ik merk wel dat aleen dat blad afsterft, dus hopelijk blijft het zo,

je had gewoon die aarde alleen kunnen gebruiken van uit die zak

maar een plantje heeft liever wat zuurstof aan zijn wortels in een te nat medium gaan je wortels rotten

en geen voedings stoffen meer opnemen

even wat minder water geven paar dagen niets geven dus

als ze buiten staan zorg dat er zo weinig mogelijk regenwater in je pot kan door hem af te dekken

Thanks! Zal ik onthouden, hopen dat het goed komt .want de grond is nu al niet egt meer nat,

maar ik zal wel een eigen topic er voor starten inderdaad bedankt in iedergevaL

iemand een gedacht wat de oorzaak hier van is? is dit het begin van iets dat ik me zorgen over moet maken? of zijn er ongewenste bezoekers aanwezig in de tent? :D 

het kan ook helemaal niets zijn maar ik wil het zeker voor het onzeker nemen!

Op de middelste vinger kunt u wat plekjes zien.

heb namelijk nog niets op andere plaatsen op gemerkt. en ik kijk dagelijks in de tent :)

20170911_200952.jpg

Oef geen idee, maar misschien zie je het scherp in een heel vroeg stadium.
De meeste voorbeeld plaatjes zijn overdreven met wat ik tot nu toe bij anderen en mezelf in de praktijk zie.
Het lijkt mij iig niet dat het blaadje dat zelf doet.

3 minutes ago, Rabarbarbaar said:

Oef geen idee, maar misschien zie je het scherp in een heel vroeg stadium.
De meeste voorbeeld plaatjes zijn overdreven met wat ik tot nu toe bij anderen en mezelf in de praktijk zie.
Het lijkt mij iig niet dat het blaadje dat zelf doet.

je denkt dan eerder aan een insect die in de tent zit? of begrijp ik je verkeerd? :D heb je zelf al temaken gehad met TMV ?

Ik denk van alles, maar dat is niet veel waard voor je :P
Zelf probeer ik er ook van te leren, van alle symptomen vond ik de plekken het meeste lijken op tmv.

Er zit een heel klein beetje een rare bocht in de omringende blaadjes samen met de vlekjes aan 1 kant van de nerf lijkt mij het meeste op tmv.

Als ik dat mis heb hoor ik (en jij volgens mij ook) het graag.

Ik kreeg als respons van iemand een amerikaan  " physical damage  " van wnr de plant jong was. En " Bugs are very hungry and don't just eat one spot. The GO FOR IT and eat eat  " ik kan hem ergens wel vinden in dit antwoord. wat denken jullie hier van? ik zal straks enkele bladeren controleren op insecten enzo. en er van uit gaan dat onze amerikaan gelijk heeft :P moest ik gene tegen komen natuurlijk