• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Followers 0
Groene Geest

Cannabisolie uit Hash?

8 posts in this topic

Omdat echt CBD rijke wiet niet altijd goed te vinden is zit ik met een puzzel.

Ik maak soms uit wat wiet wat olie met de hulp van alcohol. Voor mij is een goede verhouding van CBD en THC erg belangrijk. Maar wiet met voldoende CBD is niet altijd voorhanden terwijl er wel goed hash is met voldoende CBD.

Dus je voel het al aankomen: Kun je wietolie uit hash halen? en zo ja, hoe?

Ik heb hier geen ervaring mee,

Maar het lijkt me, als je de hasj klein kruimelt, en dan in de alcohol legt je zelfde resultaat moet krijgen,

Als je zuivere hasj hebt, Je zou het zo kunnen proberen,. maar of het gaat werken weet ik dus echt niet.

Maar lijkt me dat je op deze manier ook gewoon de werkzame stof losweekt van de hasj

en die verbind aan de alcohol.

Gr kut

Na wat gelezen te hebben op het net, lijkt me vorige post niet verstandig,

Of je moet al over hele zuiver hasj beschikken, Anders zou je wel eens onzuivere olie kunnen krijgen,

Hasj wordt vaak versneden met andere olie soorten bv lijnolie

Gr Kut,

Ik hoop dat je nog geen blokje hasj hebt opgeofferd aan een experiment ?

1 person likes this

heel bedankt voor je reactie kut, vooral dat van die andere olie wist ik niet. Dus dat wordt uitzoeken welke hash dat probleem niet heeft ander klopt de concentratie/dosering niet natuurlijk. Overigens wordt bij mij hash met enige regelmaat geofferd aan verschillende experimenten en altijd met veel plezier :D/>

Als ik er zo over nadenk heb ik waarschijnlijk het minste risico op vervuiling van andere olie als ik van die betonharde vierde keuze hash heb. Want als je olie toevoedg zou het volgens mij zachter moeten worden. Ga ik nog eens diep over nadenken, thnx

Een blOk hasj kan je perfect gebruiken overhet algemeen gebruik ik 40 gram knip (geen van leaves ) 10 gram toppen en 5 gram super polm

Door de eventuele toe voegingen van andere oliën is de verhouding iets lager maar het spul is zo geconcentreerd dat ik het toch al verdun naar een 1:6 Aho:cannazaadollie

Als je maar niet van pure hasj je Aho wil maken maakt het niet veel uit

Nou ik heb het maar even anders opgelost, het ging om oraal gebruik als medicijn en vanwege vele berichten op internet dacht ik aan olie. De wereld is echter groter dan dat.

Dus het volgende gedaan:

Ik had nog wat goede wiet leggen met een hoog CDB gehalte, dus die is geschikt voor wat ik wil bereiken.

Deze heb ik in de top-zeef gedaan en die in de vriezer gezet.

10 uur laten draaien en de skuff er uit gespatelt.

Die skuff heb ik met enig rekenwerk vermengd deztrose om aan de juiste concentratie te komen en daarmee heb ik capsules gevuld.,

De gevulde capsules heb ik vervolgens een half uur in de over op 120 graden gebakken om de THCa en CBDa om te zetten in THC en CBD.

'T is wat lomp van me om het zo te doen.maar de capsules lijken hun werk te doen. Over een maand of drie kan ik daar meer over vertellen.

Door middel van gematigde hitte in combinatie met het toepassen van een lichte druk is het heel makkelijk om, zonder een oplosmiddel te gebruiken, de essentiële oliën inclusief cannabinoiden uit hasj te persen. Hoe beter de hasj hoe meer olie. Deze olie wordt ROSIN genoemd. Wanneer je het handmatig doet is het een tijdrovend en plakkerig gebeuren. Er zijn vele technieken voorhanden voor ROSIN waaronder het verwarmen van een pyrex schaal en daar met lichte druk de hasj in te bewegen, tot het gebruik van strijkijzers en zelfs professionele vacuüm drukpersen.