• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
MinnieMouse

Sinasappelboompje

Recommended Posts

het sinasappelboompje gaat heerlijk niet veel gegroeid en ook geen foto's

maar ik had even een vraagje aan jullie

vandaag moest ik het varken een soort fruit voeren en daar kwam een soort platte pit uit

de binnenkant van het fruit was feloranje van binnen 

heb geen flauw idee wat het is. heb het zaadje in wc papier gewikkeld en vochtig gemaakt.

dit is het fruit

post-977-0-85050200-1416511955_thumb.jpg

post-977-0-33378500-1416511975_thumb.jpg

alvast bedankt!

Toch een mango. Haha ja dan gaat ie ook niet de tuin in maar toch proberen! Heb ook een zaad van advocaat erbij liggen om te ontkiemen en een amaryllis bol die al wortels begint te schieten

@gezelligheidsroker Ja dat is zeker een mogelijkheid maar mischien gaat ie toch volgend jaar de tuin in.

Het plantje is nu in een grotere pot gezet en had hele mooie foto's gemaakt van de wortels maar door mijn ooh zo leuke PIEP camera ben k de foto's kwijt

Wat een leuk boompje :) en wat een verzameling aan zaden :o

Een mango boompje heb ik hier ook staan, staat hier gewoon voor de raam te overwinteren , vanaf mei mag het terug voor een tijdje naar buiten

Leuk hoor al die zaden en plantjes.

Ik kan mij vergissen hoor maar ik geloof dat je met zaden uit een sinaasappel het boompje wat er uit komt weer moet enten op een citroen om er eetbare sinaasappels van te krijgen.

@gezelligheidsroker

Je peperplantjes van dit jaar niet weggooien he,die kan je overhouden en dan het jaar daar op komt er 2 keer zoveel aan te hangen.

Heb hier een habanero die gaat zijn 3e jaar in.

Hi Minnie wat een leuke sinaasappel plant  :)

Als je mango's wilt kweken neem dan eens een Osteen mango van de biowinkel mee. Wie weet lukt het (met de opwarming van de aarde en alles in gedachten houdend heb je misschien over 15 jaar wel mango's)

Ziet er idd al mooi je boompje en door dit te zien had ik een tijdje geleden wat zaden van manderijntjes ter ontkieming gelegd en zijn er een stuk of 6 van boven gekomen :) staan gewoon in mijn keuken op de verwarming met vals licht uiteraard dus beetje gestrekt, maar staan er wel mooi bij alleen nog klein :) wel leuk en binnenkort eens overpotten naar elk een apart potje en wat dieper ingraven, hopelijk blijven ze in leven 

Mijne mango heeft juist nieuwe bladeren gekregen en staat gewoon voor de raam, blijft er mooi bij staan en het kiemen ging eigenlijk zeer makkelijk hier van den eerste keer prijs 

Tijd voor weer een update denk ik zo

Het sinasappelboompje gaat goed. Zodra t warm genoeg is gaat ie de volle grond in net als de crysant en granaatappel.

De crysant nam elmo op een tijd geleden mee naar huis en is sindsdien gigantisch gegroeid.

post-977-0-65183700-1424549673_thumb.jpg

post-977-0-38278300-1424549726_thumb.jpg

post-977-0-13713800-1424549749_thumb.jpg

post-977-0-87356800-1424549802_thumb.jpg

• Like 2

Het is heel leuk om zoveel zaden te hebben maar ook jammer als je im de supermarkt zoveel leule zaden ziet en kon de verleiding ook niet weerstaan om toch een zakje mee te nemen.

Door een tekort aan grond ze nu in eem kleine pot gedaan

post-977-0-80801100-1425069820_thumb.jpg

post-977-0-45472200-1425069880_thumb.jpg

post-977-0-16920100-1425069948_thumb.jpg

post-977-0-13864600-1425070016_thumb.jpg

post-977-0-89626700-1425070079_thumb.jpg

• Like 1

Dat klopt inderdaad dat ze van monsanto zijn. maar wat ik begrepen heb is dat ze ook hun zaden verkopen als Biologisch via een dochterbedrijf.

als je zaden van de granaatappel wilt stuur even een pm. die van mij heeft een jaar lang in een pot van de 0.25 l gestaan en nu in een 7 liter pot en gesnoeid. sindsdien is die erg gegroeid. zal binnenkort foto's maken ervan.

en zowiezo is het nu afvragen of zaden wel biologisch zijn. als iemand in de buurt niet biologische zaden heeft en er een bijtje van die plant op de mijne gaat kan ik het wel vergeten dat mijn zaden biologisch zullen zijn.

ook heb ik van Elmo een klimmende roze roos gekregen die in de volle grond gaat zodra er hier een struik uit is waar ik een bloedhekel aan heb.

tot die tijd staat die in een kleine pot.

post-977-0-06578900-1425250391_thumb.jpg

post-977-0-78859500-1425250397_thumb.jpg

Ik heb toevallig ook een pitske gepeld en in de grond gemieterd. Zie hier het resultaat. T lijkt wel een plukje gras haha

20171204_162425.jpg