• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Supertramp

Cocosnoot thc olie maken

Recommended Posts

Hallo olie experts,

Ik zou graag Cocosnoot wiet olie maken, 

en wil dat op de volgende manier aanpakken weet alleen niet of het de juiste manier is

en vraag daarom om wat tips en tricks.

* eerst bij een biologisch winkeltje Cocosnoot olie kopen ( zonder toevoegingen )

* Vervolgens au bain marie 2/3 deel cocosnoot olie en 1/3 deel water toevoegen

* dan gegrinde wiet / knip afval toevoegen

* aan de kook brengen en goed roeren

* zodra het kookt zachter zetten, af en toe roeren en een uurtje? laten gaan

* Vervolgens laten af koelen 

* Zodra het afkoelt zal de olie zich scheiden van het water en kan je het eruit scheppen

* Dit in een schone glazen pot bewaren ( maar hoelang kan je zoiets bewaren )

Graag wil ik weten of het op deze manier zal werken en / of er een beter manier is!

Groeten,

Supertramp

Aan de kook brengen, daar gaat het mis door de warmte gaan al veel werkzame stoffen verloren, zowel van de wiet als de kokosolie

Kokosolie kan veel hitte hebben, maar begrijp het toevoegen van het water niet.Kokosolie smelt al bij 30 C, dus als je het tussen de 30 - 40 C doet, blijven je terpenen ook bewaard, alleen je cannabinoiden blijven wel in de zuurvorm.

kan veel hitte hebben maar heeft het dan nog de medicinale werking door het te koken?, als Green zalf maken waar dat in zit dan gaat dat pas op het laatste erbij omdat het niet te warm mag worden .

Kokosolie heeft een veel hoger rookpunt dan bv zonnebloemolie dat al gauw giftig wordt.Zowel kokosolie als palmolie bevatten alleen maar verzadigde vetten, die oxideren niet oiv warmte, terwijl als je dat doet met bv lijnzaadolie of hennepzaadolie, je al gauw na verhitting giftige stoffen in de olie hebt.

Laurinezuur (50% in kokosolie heeft een kookpunt van 298 C, maar een smeltpunt van 44 C), dus als je kokosolie gaat vermengen etherische olie hoef je het niet zo sterk te verwarmen, gewoon een warm waterbadje van rond de 40 C is al genoeg.Voor medicinaal gebruik is een temp van boven de 50 C niet goed.Bv die geur brandertje met  zo'n theelichtje is leuk voor een geurtje, maar niet voor medicinaal gebruik.

6-kaarsje-in-brander.png

• Like 1

Ff terug te komen op zonnebloemolie.Je hebt hier nml 2 soorten van, eentje met een hoog linolzuurgehalte, die alleen geschikt is voor koude maceratie & je hebt zonnebloemolie met een hoog oliezuur (omega-9) gehalte, die je wel sterker kan verhitten.In de natuurvoedingswinkel wordt deze laatste ook als frituurolie verkocht.

Een ander vet die ook aardig verhitting kan hebben is reuzel.Heb nu een oud recept uit Zweden van bijenwas, reuzel & dennenhars in een potje (wel gekocht), maar werkt voortreffelijk tegen kloven.Zo te ruiken zit er ook dennenteer in.

Dankje dus als ik het goed begrijp hoeft het niet te koken

en kan het zo rond de 40 graden blijven au bain marie!

Maar hechten de werkende stoffen van cannabis zich wel goed aan de olie bij zon lage temperatuur?

Ik wil water toevoegen omdat bepaalde geur / kleur in het water zou gaan zitten.

Ik zal maar uit de doeken doen wat de bedoeling is,

het lijkt me leuk om zelf foria te maken ( of in elk geval het zelfde idee )

Het word dus een soort massage olie !

Thanks voor de tips tot zo ver!

Misschien heeft iemand nog meer info?

Voor massage olie moet je Green eens vragen die maakt dat vaker.

Als je eerst de wiet doet decarbe dan kan je het gewoon zo maken met die 40 graden.

Met water erbij gaat de houdbaarheid wel drastisch omlaag

Green hulk?

Ik ben echt een noob op het gebied van olie en andere extracties

wat is decarben? :o

Wat is de reden dat de houdbaarheidsdatum daar door omlaag gaat?

De olie word later weer gescheiden van het water

Greenwicht mijn Miss ;)

Als er maar iets van water achterblijft is al genoeg om de houdbaarheid te verminderen , en dat heb je er best snel nog inzitten, ik zou het zonder water doen

decarben is de zuren omzetten naar werkzame stoffen

• Like 1

In de oven, staat goed beschreven in die link wat je geplaatst hebt 

graag gedaan hoor 

Als het voor massage bedoeld kan je beter nog rijstolie toevoegen om het vloeibaar te houden wanneer de temp naar rond 20 C zakt.Bij deze temp wordt de kokosolie nml weer hard.Rijstolie is trouwens neutraal qua geur.Water toevoegen zet geen zoden aan de dijk, dus net wat Gobru zegt zou ik het weglaten.De terpenen & cannabinoiden lossen goed op bij die temp van rond de 40 C.Cannabinoiden zuren zijn ook in water oplosbaar, vandaar bij sommige de goeie erop reageren met thee of tinctuur.

Ah nu leg ik de link weer! Thanks Gobru

Inderdaad voor masage maar wellicht ook als glijmiddel,

daarom moet ik wel goed weten wat er wel en niet gebruikt kan worden!

En opzich is het geen probleem als het niet vloeibaar is, als het goed is krijg 

je als je alleen kokos olie gebruikt een soort wax wat heel snel smelt door de warmte van je handen!

De water zal achterwege gelaten worden! thanks voor de feedback

Tramp

Benodigdheden

voor 20 milliliter cannabisolie:

* 5 gram droge wiet

* 20 milliliter olijfolie

* 70 milliliter water

* cafetière (ook wel franse koffiepers)

Werkwijze

Meng de olie met het water en de vermalen wiet in een vuurvaste glazen schaal of een roestvrijstalen pan. Verhit dit mengsel twee uur onder af en toe roeren, au bain marie in een pan met kokend water.

Haal van het vuur en laat het afkoelen. Als het mengsel op kamertemperatuur is filter je het in de cafetière.

Giet het gefilterde olie/watermengsel in een tupperware bakje en spoel het overgebleven plantmateriaal in de cafetière met 20 milliliter heet water af en filter dit nog eens. Voeg dit spoelwater bij de rest van het olie/watermengsel en laat het staan tot de olie van het water gescheiden is (de olie drijft op het water).

Zet het bakje met de olie en het water een nacht in de vriezer (-20 graden celcius).

Verzamel de olie door het van het bevroren water af te gieten.

Zoals gezegd, deze olie is behoorlijk geconcentreerd. Mensen die niet gewend zijn om cannabis te gebruiken beginnen het best met een heel kleine dosis. Dit kun je zelf opvoeren naarmate je aan de olie gewend raakt.http://www.rollingstoned.nl/zo-maak-je-veilig-medicinale-cannabisolie/

En we zijn los, het decarben is begonnen op 116 graden 60 min in de oven!

Daarna laat ik de cocosolie smelten au bain marie, en komt de wiet erbij!

Dit laat ik voor 2 uurtjes sudderen op een niet al te hoge temperatuur zodat alle stoffen behouden blijven!

Vervolgens laat ik het afkoelen, koelkast vriezer? ( ik heb nog geen ide )