• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Sign in to follow this  
Followers 0
Groene Geest

Kweekkast voor rolstoelgebruikers

16 posts in this topic

Hoi medekwekers,

Ik wil een kast bouwen voor rolstoelgebruikers.

In beginsel wordt het een verlaagde G-toolskast met TL5 lampen die in hoogte verstelbaar is.

Nu ben ik op zoek naar rolstoelgebruikers die wat informatie kunnen geven over de werkhoogtes.

Wie helpt mij op weg?

groeitjes

Groene Geest

hey groene geest .

ben zelf geen rolstoel gebruiker , maar loodgieter ;)/>

maar even mijn gedacht hierover , baad het niet dan schaad het niet .

volgens mij is het handig voor rolstoel gebruikers dat ze er deels met hun rolstoel onder kunnen .

zodat ze met hun rug nog tegen de rugleuning zitten maar toch overal aankunnen .

wou het gwn ff meedelen :)/>

Bedankt DJP voor je input.

In hoogte verstelbaar is misschien een oplossing daarvoor.

Dus daar ben ik even over wezen denken en ik zit nu even met de vraag waar een loodgieter misschien wel antwoord op heeft: Twee pijpen die goed in elkaar kunnen schuiven zeg maar tussen de 25 en 50 mm ofzo. Weet jij die misschien te noemen?

geen lootgieter hier maar een magazijn kracht inde carrosserie bouw

waar denk je aan ?

rvs aluminium staal ?

een kokerprofiel 20*20*4 shuift zo in een koker 30*30*4 de 4 is de wand diktem, in alluminium zou het al genoeg kracht moeten hebben om een ton te kunnen dragen

veder het begrip rolstoel gebruiker de eene is de andere niet.. de eene heeft een rolstoel die ze zelf voor duwen andere hebben een electrich model.

ook de zit hoogte verschild ( al vermoed ik al dat daar de "pijpen" voor bedoeld zijn)

als je in de koker profielen gaten boort op 5 cm afstand en er borgpennen inzet heb je hoogte verstelbaar,

al vraag ik me wel af hoe je als rolstoel gebruiker de lampen gaat verstellen als de potten al boven kniehoogte staan+ dat de werkbaare hoogte(groei hoogte) van de kast ook gelimiteerd word omdat als je 1,15 hoogte nodig heb om eronder te rijden, het plafond toch op pakenbeet 2,5m zit

een soort rolluik ding om de lamp te verstellen vet gaaf

zoiets waar je de zonwering mee omlaag brengt .

Groene geest,

Dit vind ik een zeer goed initiatief,

Ik hoop ook een bouwverslag hier van te zien.

Ik heb mijn gedachten hier ook over laten gaan,

En ik denk dat iemand in een rolstoel, alles zelf moet kunnen doen aan deze kast

De filter vervangen. en de lampen kunnen verwisselen, overal bij moeten kunnen komen om de kast goed schoon te kunnen krijgen, na ziekte of ongedierte.

Daarom lijkt het handig om een soort verrijdbare tafel te maken die elektronisch verstelbaar is in hoogte.

Het mooiste zou zijn om met de tafel de afstand van plant tot lamp te kunnen regelen.

En deze tafel dan in het geheel uit de kast zou kunnen rijden, zodat je om de tafel kunt komen, en zo alle planten kunt verzorgen.

Ook zou er iets moeten worden bedacht voor het water geven, Als je via onderen water gaat geven, gaat voeding zich ophopen op de vloer en dit schoon maken is niet het leukste werk.

Je wilde dus met tl verlichting gaan werken, lijkt me handig dat je hier onder kunt komen om deze te kunnen vervangen, dus dat de rolstoel in de kast past, ook handiger voor het schoonmaken.

Ook het vervangen van een filter moet door de gebruiker zelf moeten kunnen gebeuren, maar hier kan ik nog niet echt iets voor bedenken.

Gr Karel kweker

geef die rolstoel gebruikers een korting op een big ass mammoth tent met een ramp om in en uit de tent te raken grootste probleem is dan opgelost hihi

ze kunnen overal aan ze kunnen er in en ze hebben plek zat .

Niet iedereen, heeft de ruimte voor een big ass mammoth tent,

nou ze maken toch ook de deur breder voor er met die stoel door te kennen ;)/>

3X3 is nie groot tochken die net rond ze planten rijden :D/>

ben maar aan het lachen kutje .

nou als je die kast nou eens kan verplaatsen in de ruimte waar ze staat met behulp van wielen .

dan langs beide kanten een opening voorzien en zo ken die overal aan

Hoop reacties, hoop informatie. Ik ga daar even op kauwen, en dan kom ik weer terug. Bedankt allemaal !!!

Dus meer een inrol kast in plaats van een inloopkast?

He Monty!!!

Leuk je hier te treffen, heb op een ander forum (zal geen naam noemen) veel nuttigs van jou gelezen maar zag dat je daar een ban hebt helaas. Leuk dat je hier nu bent, hopelijk kunnen we weer veel van je leren.....

Groetjes El Plantos

Is al een oud topic maar toch even mijn gedachten hierover voor die er belang bij heeft.

Vroeger had je van die mooie tv kasten met een draaiplataeu...... daar zou bv 1 of 2 planten opgezet kunnen worden en in de kast zelf de verlichting en dergelijke aan te sluiten.

Om dit uit te leggen was even te moeilijk maar met deze link in 1 keer klaar : http://www.allekabels.nl/Glaszekeringen-6x32mm/719/1089146/WMR-32-B-DRAAIPLATEAU-32CM-ZWART.html

Hier kan men ook een plant opzetten om aan alle kanten van 1 positie te bekijken/behandelen of dergelijke. Door de kogellagers zal die vrij makkelijk kunnen draaien.

Lamp in hoogte te verstellen zijn zat mogelijkheden voor.

Eventueel een kast maken met een automatisch rolluik ( http://www.homan-zonwering.nl/nl/site/rolluiken ).