• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Followers 0
elmanito

Bedrocan Laboratory Test: Cannabis Flos Bedrocan, Bedrobinol & Bediol 2015

40 posts in this topic

Bekende stem zeg   ;) ;)

Ziet er niet goed uit die bedroczooi 

Heb het nog niet bekeken zal het zo is ff doen.. het is volgens mij jack herer wat ze daar kweken..

Hoezo is het verwarrend dat ze THC op het potje zetten? Dat doet toch iedereen? Ik heb in een coffeeshop (op de menu's) of tijdens het politieke debat over max 15% THC ook nog nooit iemand horen klagen dat er eigenlijk (vrijwel) geen THC zit in gedroogde wiet.

Blowsterke had een jaar geleden op WF.nl ook die Bedrocan soortjes allemaal getest en zij kwam ook op vrijwel dezelfde waardes als wat op de labels staat uit.

@pretsigaret, Ze hebben vier verschillende producten die ieder op andere een wietsoorten gebaseerd is. Bedrocan zou inderdaad de Jack Herrer van Sensi Seeds zijn.

ja de waarde komen wel overeen,. maar de of je erg vrolijk word van de kwaliteit ,.. 

Alle terpenen zijn bijna weg,. de trichomes zijn beschadigd ,... :(,.... 

Iedereen zou vrij moeten zijn zijn eigen medicijn te kweken,. dat zou gewoon tot de mensen rechten moeten behoren..

1 person likes this

Hoezo is het verwarrend dat ze THC op het potje zetten? 

Als je gewoon thee ervan zet krijg je geen THC, maar gewoon THCA.

ja de waarde komen wel overeen,. maar de of je erg vrolijk word van de kwaliteit ,.. 

Alle terpenen zijn bijna weg,. de trichomes zijn beschadigd ,... :(,.... 

Iedereen zou vrij moeten zijn zijn eigen medicijn te kweken,. dat zou gewoon tot de mensen rechten moeten behoren..

Je zou de reviews eens moeten lezen van bijvoorbeeld Bedrocan gebruikers uit Canada. Prachtige fotos van dik besneeuwde toppen een laaiend enthausiaste gebruikers. In Nederland trouwens ook wel.

Wellicht dat de apothekers de boel gewoon te lang laten staan ofzo.

Als je gewoon thee ervan zet krijg je geen THC, maar gewoon THCA.

Ja, en als je het rookt wel. Irrelevante opmerking dus.

Je zou pas een punt hebben als iedereen het altijd heeft over THCA in wiet en altijd dat percentage benoemt. Aangezien niemand dat doet is het ook niet vreemd dat Bedrocan dat niet doet.

Apothekers bestellen gewoon door bij het BMC.Staat ook niet bij hun in de schappen.Tis wel vreemd om de cannabinoidenzuren niet te noemen, trouwens ook onwetenschappelijk & onlogisch gezien het feit het BMC ook aan beveelt om er thee van te trekken in hun patiënten brochure.

Als thee De variëteit Bedrocan is het meest geschikt voor het bereiden van thee, deze bereidt u als volgt: • Breng 500 ml (0,5 liter) water afgedekt aan de kook. • Voeg 0,5 gram (ongeveer 2 theelepels of 1 maatschepje) medicinale cannabis toe. • Draai het vuur zacht en laat de thee nog 15 minuten zachtjes met de deksel op de pan doorkoken. • Neem de thee van het vuur en zeef de thee. • Bewaar de thee in een thermoskan als u deze nog op dezelfde dag wilt drinken.

Het wordt ook gewoon 1 op 1 omgezet en de actieve vormen zijn niet aanwezig in de wiet. Dus of ze nou THC of TCHA op het potje zetten doet er niet toe. Het is dan beter om je aan de standaard labeling te houden en iedereen heeft het over THC in wiet en niet over THCA. Dus dan hou je dat aan. Logisch.

Bekende stem zeg   ;) ;)

Ziet er niet goed uit die bedroczooi 

ja dat heb ik dus ook,

maar het fototje wil even niet duidelijkworden in me hoofd 

mooie filmpje 

Je zou de reviews eens moeten lezen van bijvoorbeeld Bedrocan gebruikers uit Canada. Prachtige fotos van dik besneeuwde toppen een laaiend enthausiaste gebruikers. In Nederland trouwens ook wel.

Wellicht dat de apothekers de boel gewoon te lang laten staan ofzo.

veel apotheeken hebben dit niet opvooraad, aleen op bestelling de patient moet dan een dag vantevoren belllen en kan het dan de dag ernaa afhalen of thuis bezorgd krijgen 

ja dat heb ik dus ook,

maar het fototje wil even niet duidelijkworden in me hoofd 

hij WEET veel weet je ;)

1 person likes this

Het wordt ook gewoon 1 op 1 omgezet en de actieve vormen zijn niet aanwezig in de wiet. Dus of ze nou THC of TCHA op het potje zetten doet er niet toe. Het is dan beter om je aan de standaard labeling te houden en iedereen heeft het over THC in wiet en niet over THCA. Dus dan hou je dat aan. Logisch.

Als een bedrijf zich voor wilt laten doen dat ze kennis in huis hebben, dan vermeld je ook de THCA waarden, zeker als er nieuwe inzichten zijn omtrent werking van Cannabis.Als je gewoon thee zet van het goedje blijf je gewoon de cannabinoidenzuren houden & voor sommige mensen kan dat nml ook een uitkomst zijn, vanwege de sterke ontstekingsremmende werking & als antioxidant.Tis natuurlijk een beetje patiëntenbedrog als je alleen THC vermeld op het potje, terwijl de patiënt er thee van zet & er zit er niet in.

pats boem kwartje gevallen  :D kwist dat ikdie stem live bij zodd had opgevangen

waar is je haar nou  :rolleyes:

@wietefrats denk aande ziekte van crohn,

1 person likes this

Het gehalte THCA/THC is ook niet stabiel. Het gaat van 0 naar een minimaal klein beetje over tijd.

Ook hier weer, who cares? Of het nou 0,5%THC is en 13,5% THCA of 1% THC is en 13%THCA. alsof dat een enorm verschil gaat maken. En wat als het na een maand of wat THC 1,5% wordt? Het totaal aan potentiele THC is wat constant blijft. Dus dat zetten ze er op. Het geeft alleen maar verwarring als je nodeloze details op dat label gaat zetten. Zoiets zou hooguit in de bijsluiter staan. Compleet logisch als je een beetje nadenkt.

Als je naar de shop gaat staat daar ook alleen het percentage THC (als ze al iets vermelden). Als je dat in je thee doet heb je ook geen of nauwelijks THC in je thee.

Iemand die medische marihuana gebruikt is echt niet zo dwaas dat ze niet snappen dat droge wiet eigenlijk alleen THCA bevat. Dat is nou juist waarom ze het in de thee stoppen. Juist omdat ze vooral THCA willen hebben.

pats boem kwartje gevallen  :D kwist dat ikdie stem live bij zodd had opgevangen

Ja ik denk het weet het niet zeker Gw, lijkt er in ieder geval  veel op, zal hem eens vragen 

@wiete, laatste keer dat ik een bedrocan bijsluiter bestudeerde stond het ook daar er niet in

De thca waarde is voor de eene ziekte belangrijk

Thcv voor een volgende

Dus voor die patienten groeppen is het gewoon belangrijk dat ze zelf weten wat ze gebruiken,

Ps toen mocht je nog wel weerr rijden volgens de bijsluiter na 2 weken gebruik

Brown University in Rhode Island. Is er trouwens 1 die ik wel geloof

Merkt het al weer wietefriet, je hebt ergens de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.Tuurlijk maakt het wel uit of er 1% THCA inzit of 13% viceversa met THC.Trouwens de farmacologische werking van THCA & THC is geheel verschillend.Mensen die bv Alzheimer beginnen te ontwikkelen hebben veel meer baat bij de zuurvorm dan gecarboxyleerde vorm.Ook Blowsterke gaf al eerder aan dat tinctuur bij haar beter werkte dan bv de olie waarbij verhit wordt.

Hier hetzelfde , ook bij mij werkt de tinctuur het beste.

Plus makkelijk te maken , als je wiet en alcohol in huis hebt.

suiker gist en smartstil doet het ook, duurt het aleen 4 weken omte maken ipv 3 ( 1 week kwijt aan gist proces voor distilatie,) 

hier hetzelfde tinktuur werkt beter dan een aho, 

al moet ik wel zeggen dat voor pijnstilling een aho weer net wat beter lijkt te werken, 

tijd dat k weer me rib breek kan ik die ervaring nog eens tot opt been uitpluizen XD 

Het gaat niet om 1% THC of 13% THC, maar om een orde van grootte van 0,5% of 1%. Over niet weten waar je het over hebt gesproken  :rolleyes:

Je kunt er weer een hele rits aan irrelevante weetjes en feitjes bij halen om net te doen alsof je er verstand van hebt, maar het doet er allemaal niets toe. In verse wiet zit vrijwel alleen THCA en dus nauwelijks THC. Iemand die verstand heeft van wiet weet dat gewoon. Zeker de medische gebruikers die die thee aangeraden wordt juist om de THCA in te nemen.

Maar goed, succes met je tirade tegen de vermaledijde leveranciers die er net als alle andere leveranciers geen twee verwarrende waardes op zet.

Volgens mij heeft hij daar het meeste verstand van op dit hele forum, ach ja ;) lezen lezen en nog een lezen ;) ;)

Is ook heel makkelijk te maken Cat , waar haal jioj de alcohol altijd?...België 

Blijkbaar alweer niet dus ...

Staat het nou serieus ter discussie dat versie wiet geen THC en CBD bevat maar alleen de gerelateerde zuren?

Staat het ook ter discussie dat na het oogsten de THCA en CBDA langzaam naar THC en CBD vervallen?

Dat is echt basiskennis hoor.