• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Followers 0
elmanito

Bedrocan Laboratory Test: Cannabis Flos Bedrocan, Bedrobinol & Bediol 2015

40 posts in this topic

Het gaat niet om 1% THC of 13% THC, maar om een orde van grootte van 0,5% of 1%. Over niet weten waar je het over hebt gesproken :rolleyes:

Je kunt er weer een hele rits aan irrelevante weetjes en feitjes bij halen om net te doen alsof je er verstand van hebt, maar het doet er allemaal niets toe. In verse wiet zit vrijwel alleen THCA en dus nauwelijks THC. Iemand die verstand heeft van wiet weet dat gewoon. Zeker de medische gebruikers die die thee aangeraden wordt juist om de THCA in te nemen.

Maar goed, succes met je tirade tegen de vermaledijde leveranciers die er net als alle andere leveranciers geen twee verwarrende waardes op zet.

Als je spacecake gaat maken met de wiet & tijdens het bakken doe je elke keer de ovendeur ff open om te kijken hoe het met je cake is met 14% THCA erin, kan het best zijn dat je dan een cake krijgt met 13% THC & 1% THCA.

Ook in gedroogde wiet zit nog steeds voor het merendeel THCA in, dus als er geadviseerd wordt om er thee van te zetten, moet je wel de werkzame stof op het potje vermelden.Een ander punt is dat die potjes helemaal niet geschikt zijn voor wiet vanwege het plastic.Beter was geweest als de binnenkant van papier was geweest of nog beter het potje van bruin glas.Ook die zipzakken uit de shop zijn niet geschikt.

Wat er geleverd wordt voor veel doekoe is beneden peil wat ik zo zie, maar er wordt nu een tevredenheidsonderzoek gehouden door stichting pgmcg over de beschikbare 'medische' cannabis.

Ja Bedrocan ben ik ook geen fan van Elmanito , sommige wel aan de reacties te lezen, kon zo reclame maker voor ze zijn ;)...lol

Yep Gobtu , ik haal mijn alcohol in België.

Maar ik gebruik ook Absint , 55% , en daar kwak ik een flinke slok 96 % bij . Voor de smaak . De tinctuur van alleen 96 % is mij té scherp/ prikt op de tong .

Ook in gedroogde wiet zit nog steeds voor het merendeel THCA in, dus als er geadviseerd wordt om er thee van te zetten, moet je wel de werkzame stof op het potje vermelden.

Je snapt het helaas nog steeds niet, maar ik zal het nog een laatste keer proberen.

In gedroogde wiet zit vrijwel alleen THCA en CBDA. Dus strikt genomen zouden ze inderdaad alleen de THCA en CBDA moeten vermelden, maar dat doet dus geen hond en dat zou ook alleen maar verwarring veroorzaken. Alle standaard wiet analyses hebben het namelijk over THC (of "totaal potentieel THC" oid).

Na drogen zit er hooguit een paar tiende procent THC in gedroogde wiet. Vrijwel verwaarloosbaar dus. Zelfs na lange tijd blootgesteld te zijn aan de lucht wordt er hooguit 1%-punt tot 2%-punt van de THCA omgezet naar THC. Nog steeds nauwelijks de moeite.

Het enige risico wat thee drinkers dus lopen is dat ze "ongewild" een minimale hoeveelheid THC naar binnen krijgen. Aangezien er bij het gebruik van thee maar een fractie van die THC wordt opgenomen en er meer THC vrijkomt door decarboxylatie van de THCA in de kokende thee, is die oorspronkelijke minimale hoeveelheid THC in de wiet echt compleet verwaarloosbaar. Dus voor thee kun je er gewoon vanuit gaan dat er alleen THCA in de wiet zit.

Het heeft bovendien ook totaal geen zin om het onderscheid te maken omdat ze 1 op 1 inwisselbaar zijn (afgezien van wat verschillen in moleculair gewicht uiteraard). Voor rokers of vapers maakt het dus sowieso niet uit, want dan wordt het door de hitte direct omgezet naar THC.

De suggestie dat je het onderscheid moet maken tussen THCA en THC is dan ook net zo zinloos als eisen dat ze op Cola flessen vermelden hoeveel lucht erin zit om de mensen die de fles half vol of half leeg zien tegemoet te komen. In het begin zit er een verwaarloosbare hoeveelheid lucht in en alleen als je de fles lang open laat staan verdampt er wat Cola en komt er wat lucht bij. Nog steeds de moeite niet om te weten.

Je hoeft Arno Hazekamp overigens ook echt niet uit te leggen wat er in wiet thee gebeurt:

In gedroogde wiet zit vrijwel alleen THCA en CBDA. 

Je meent het, maar dat had ik al gezien na analyse dat bij het Deltalab gedaan was in de jaren 90.Trouwens in die tijd had je shops daar kon je wietthee bestellen voor 2 gulden & heb in die tijd ook liters gedronken, trouwens cocathee ook dat ik liet importeren uit Peru, wat citroensap erbij & je had energie voor bijna de hele dag.

Decarboxylatie van THCA naar THC gebeurt bij 157 C, dus bij gewoon thee zetten gaat dit niet gebeuren.De werking van THC in de zuurvorm is geheel anders, het heeft geen psychoactieve werking, maar ontstekingsremmende, antioxidatieve werking dat trouwens sterker is dan van vitamine E of C.

En dan nog iets.Arno heeft een stuk geschreven, onderzoek wat de beste oplosmiddel zou zijn voor het maken van cannabisolie & hij kwam uit op olijfolie, alleen daar zitten 2 haken & ogen aan, waarvan hij er al 1 aangaf.

Je kan het verder niet concentreren zoals met alcohol wel kan & de houdbaarheid tevens biologische activiteit gaat tevens snel achteruit & dat is bij alcohol nml niet zo.Alcohol is nml een goed conserveringsmiddel, daarom de alcohol nooit geheel laten verdampen.

En weer sla je de plank volledig mis. Of was het daadwerkelijk je bedoeling om mijn standpunt te onderbouwen?

Je beweert nu dat decarboxylatie niet gebeurt op temperaturen onder de 157C. Gecombineerd met dat je nu ineens wel (weer) weet dat in gedroogde wiet geen THC en CBD zit. Dus hoeveel van de THCA in de gedroogde wiet in dat potje zou dan omgezet in THC? Dat zou dan dus 0% zijn! Fijn dat je het eindelijk met me eens bent zal ik dan maar zeggen?

Nou is die eerste claim strikt genomen wel onzin. Ik had je een paar posts terug al uitgelegd dat decarboxylatie ook gebeurt op kamertemperatuur. Alleen heel langzaam. Bij hogere temperaturen gaat het sneller. Op 100C levert het al veel meer THC uit decarboxylatie van de THCA op in de thee dan er direct aan THC uit de wiet komt en dat was het punt bij die zin.

Ik zou zeggen, kijk het filmpje even om te zien hoeveel precies.

Je kan er overigens van alles bij blijven slepen, maar je borstklopperij en irrelevante off-topic verhalen hebben geen enkele invloed op of je beweringen waar zijn of niet.

Decarboxylatie op kamertemperatuur is een heel traag proces, gebeurt wel maar traag & in die tussentijd is wat gevormd is alweer omgezet tot CBN.smileys-sleeping-804559.gif

Volgens de Chinese geneeskunde kook je alleen de harde delen van de plant zoals schors, wortels, bessen & niet de zachte delen zoals bloemen.Daar giet je 90 C water over & afgedekt laten trekken tot 10 a 15 min.

Decarboxylatie op kamertemperatuur is een heel traag proces, gebeurt wel maar traag & in die tussentijd is wat gevormd is alweer omgezet tot CBN.smileys-sleeping-804559.gif

Het wordt alleen maar mooier. Heb je nou echt niet door dat je hiermee mijn standpunt alleen maar meer bevestigd?

Er zit dus volgens jou geen THC in gedroogde wiet en alleen THCA (dat klopt wel min of meer dus) en er komt volgens jou na verloop van tijd helemaal geen THC bij (klopt niet helemaal, maar goed kleine hoeveelheden inderdaad) en dan hou je volgens jou dus altijd alleen THCA over in wiet. 

Dan moet je inmiddels toch ook wel begrijpen dat het geen zin heeft om apart de THC en THCA percentages vermelden?

Als je gewoon thee zet, dus zonder vetten krijg je het toch niet binnen.Tis niet in water oplosbaar, de zuurvorm wel.

Oh ja het Deltalab had indertijd iets van 0.1% gemeten wat in gedroogde wiet zat.

On 20-1-2018 at 19:11, Dr.Legalize said:

1 woord ROTZOOI!!! Dat is ook vast de uitkomst van de onderzoeken. 

dat komt inderdaad uit meerdere testen naar voren. ga je hem nog leuker vertellen. tests in usa op bedrocan vonden ze schimmel inde wiet maar dat filmpje kan ik even niet terug vinden. 

wil dit filmpje/site nog wel een keer onder de aandacht brengen dus zeker kijken en resharen ;)  ( zijn verhaal geloof ik mer van dan die van arno :P

https://israel-cannabis.com/2017/06/02/anticancereffectsofcanannbis/

1 person likes this

ja die stem komt me ook bekend voor...:lol::lol:
zuur is ongeveer 60 a 70 % van het geheel.
THC zit dus WEL in verse wiet.

het enigeste wat in de tussentijd verbeterd is is de prijs.
hoe meer export, de te minder de Nl patient betaald.
fokked op it is.

Ja klopt van filmpje schimmels en pesticiden zelfs. Arno Hazekamp lult maar wat ten gunste van zijn bankrekening. Prijs is naar mening 100% te hoog en al krijg ik het vergoed dan wil ik het nog niet hebben. Behalve voor vakantie dan omdat dat enige manier is om in buitenland legaal te mogen gebruiken zonder al teveel problemen. Maar liever niet dan wel.