• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Sign in to follow this  
Followers 0
Groene Geest

Wel cannabis, Niet roken

30 posts in this topic

Cannabis kent vele mogelijke toepassingen bij allerlei klachten, maar daar wil ik het nu even niet over hebben.

Ik wil alleen een simpel tipje kwijt.

Ik zocht een manier om twee vliegen in 1 klapje te vermoorden. (sorry dierenliefhebbers). Het ene vliegje heet nauwkeurig doseren. Het andere vliegje heet niet roken.

Nou zijn daar verschillende oplossingen voor mogelijk, en die bevielen me allemaal niet. Dus even gepiekerd en toen zag ik zwervend over het net de Capsules en meer in het bijzonder een capsule vuller deze

Het volgende plan kwam toen boven. Ik gebruik polm uit de topzeef, doe er een vulmiddel bij en dat masjientje.

Zo gezegd zo gedaan. en

- het maken ging redelijk.

- het doseren ging perfect.

- het werkte nauwelijks.

Dus op zoek naar de fout. Dosering te laag misschien? Werkt het gewoon niet dan? Allebei waren onwaarschijnlijk. Dus project in de kast.

Tot ik op een amerikaanse site voor cannabis tests las dat ze testen op THCa en CBDa en niet op THC en CBD met een heel technisch verhaal erbij, maar het komt er in het kort op neer dat wiet geen THC bevat en geen CBD, maar THCA en CBDA. Pas als je die verwarmt wordt het THC en CBD tenzij je heel lang wacht zoals bij Hash als ie ouder is..

Nu gaan de meeste chemische reacties sneller als je ze warmer maakt, maar vaak gaan stoffen ook kapot als ze te warm worden. Dus verder gezocht naar hoe lang, hoe warm etc.

Ik ontdekte dat er stoffen zijn die al bij 50 gr C kapot gaan (terpenen e.d.). Maar ook dat het omzetten van THCA bij 120 gr C ongeveer een half uur tot een uur nodig heeft. Dat leek even onoplosbaar te worden tot ik mij realiseerde dat ik oorspronkelijk de werking van THC en CBD voor mijn probleem wilde testen en niet de rest.

Dus wat polm in de over gezet en nieuwe capsules gemaakt. Maar dat gaf het probleem dat mijn mooi poederige polm ging klonteren door de verwarming en daarmee m'n dosering beïnvloedde.

Dus capsules gemaakt en in de over gelegd. Dat ging redelijk goed, al gingen de capsules wel wat plakken en sommige capsules plakten zo aan het schoteltje dat ze stuk gingen.

Dat waren gelatine capsules en al zoekend bleken er ook vegetarische capsules te zijn. Die besteld en getest. Dat Gaat Goed !! Tenminste tot nu toe.

Als vulmiddel voor de verdunning i.v.m. de dosering gebruik ik nu Manitol (dextrose bleek te smelten). Ik doseer nu 1 gram polm op 24 capsules en daar wordt ik i.h.a. niet stoned van behalve als er een hele zware migraine aanval in de wacht staat: Dan werkt het kennelijk tien keer zo hard en ben ik als een garnaal. Maar die aanval zet dan niet door en blijft rustig op een laag niveau een beetje zeuren tot ie verdwijnt..

Het duurt ongeveer 2 a 2,5 uur voor het echt begint te werken en zet dan een uur of 4 a 5 in,

Dus als je het wilt proberen: Veel geduld en zorg dat je een paar uur niets hoeft te doen

Alle commentaar welkom.

Hey Groene Geest,

Deze info is denk ik erg bruikbaar voor mensen die cannabis medicinaal gebruiken, vandaar dat ik direct hebt gedeelt op mijn Facebookpagina.

Daar werd gezegd door Peter Lunk, Dat het omzettingsproces decarboxilisatie heet. En dad dit proces bij het bakken van cake bijvoorbeeld ook gebeurd, Hij doet dan de cake in blokjes in de vriezer, en kan dan zo per blokje zijn dosering bepalen.

Nog een info link :

http://www.cannabisculture.com/articles/2794.html.

Gr Karel kweker

Ja dat klopt. Ik doe het in capsules omdat ik die handig vind om mee te nemen (en dan zelden tot vragen leiden, mits in het juiste potje natuurlijk ;)/>

post-561-0-67374000-1357122733_thumb.jpg

Ook een stuk pollenhasj verwarmt in oven, bedankt voor de tip Groene Geest, je hebt helemaal gelijk. Effect dubbel

wat ik me afvraag ? waarom gebruik je niet gewoon pure wietolie en druppel die in je capsules ? er zal absoluut niks beter werken is mij ervaring. je polm is nog voor een gedeelte bevuild en pure wiet olie is 100% zuiver en daardoor ook preciezer te doseren is mijn mening 

Dat ligt helemaal aan je klachten(pijn) bij mij werkt ice hasj bijvoorbeeld het beste tegen de pijn

en olie of tinctuur druppels het beste onder je tong druppelen, wordt het het snelste opgenomen

dat ben ik wel met jou eens gobru, maar dat ice hasj het beste voor jou werkt komt omdat je dat rookt waarschijnlijk ? en dan komen ver uit het hoogste percentage THc vrij zo snel mogelijk (direct) maar zou jij een capsule nemen met een hogere dosis olie zal je altijd (omdat je die dosis dag na dag op kan voeren tot zeer hoge dosis en ik zelf heb ervaring met dosissen van 1 gr pure olie in 1 x ) (en met dieren zelfs een dosis die nog minimaal 3 x hoger is) een sterke pijnstilling en geneeskracht krijgen. maar wel minimaal een half uur geduld tot de olie gaat werken, maar dat kan je oplossen door toch voor het eerste uurtje wat ice te roken.  maar de juiste dosis pure indica olie in capsules inslikken zodat het via de maag en darmen opgenomen wordt werkt veel sterker dan onder de tong druppelen. en daar komt nog bij dat je pure olie niet onder de tong kan druppelen en als je het verdund de juiste dosis te groot wordt om onder de tong te kunnen druppelen,  

wat ik me eigen steeds afvraag ? waarom heb jij nog nooit een serieuze olie kuur geprobeerd ?  al moet ik er wel bij zeggen dat ik niet meer precies weet wat jij mankeer ? zijn het onherstelbare zenuwpijnen zijn deze zeer waarschijnlijk moeilijk te genezen ? maar er is 100% veel mogelijk. zo kan de zwaarste hernia (zolang er geen slijtage aan wervels is) 100% genezen en dat weet ik uit eigen ervaring

ieder mens is helaas anders, ik heb door de jaren al alles geprobeerd en gemaakt en dat ook weer op diverse manieren, voor mij werkt dat gewoon het beste, en met de olie kuur is het niet overgegaan.

grote dosis kan ik wel aan ik gebruik cannabis al 26 jaar ;)  maar helaas kan bij mij niks de fibro weghalen wellicht voor andere wel. moet er wel bij zeggen dat ook mijn rug en schouder gebroken zijn geweest en die klachten spelen ook mee.

gelukkig is de vrouw een opleiding Herborist aan het volgen daar leren we nog meer van dan dat we door de jaren heen al hebben geleerd...moet zeggen dat de mensen ook goed reageren op edibles met olie erin, voor diversen pijn klachten

ik wil graag duidelijk zijn dat ik respecteer wat jij zegt en respecteer om wat jij hebt, want ik heb dat (gelukkig) niet. maar door wat ik gezien heb ik het me wel goed kan voorstellen. en dat ik alleen bezig ben omdat ik iemand erg graag wil helpen en zeer zeker niet om gelijk te hebben. 

maar ieder mens heeft een cannabinoide systeem en dat werk bij een ieder (gelukkig) hetzelfde. wel hebben we allemaal een eigen ego en daar zitten nogal grote verschillen in, benaderingen van gevoel. 

wel ben ik nog nieuwsgierig hoe jij die olie kuur gedaan hebt ? en dan vooral welke olie, welke dosis en hoe op gebouwd en tot welke hoogte en hoe de olie genomen en voor hoelang. verder nogmaals respect voor jou

zie ander topic

wat heeft diegene wat je wil helpen alleen fibro ?

systeem is hetzelfde de pijnen zijn vaak anders 

en ps  dieren dosis nog 3 keer hoger?!?!?

:) nou de gene die ik nu probeer te helpen is de kiki van het topic fibro en cvs. er zijn zeker verschillende soorten pijnen, maar veel kunnen opgelost worden, en dieren kunnen niet of hebben niet 3 x zo veel nodig. dieren kunnen op dezelfde wijzen geholpen worden als mensen of te wel het cannabinoide systeem werkt daar het zelfde en de werking van de olie is ook het zelfde alleen dient de hoogte van de dosis aangepast te worden qua gewicht. wat ik bedoelde te zeggen is, dat ik bij een aantal dieren wel 3 x hoger gedoseerd heb dan bij ik ooit zelf of met iemand anders gedaan heb, en dit ging totaal probleemloos ik durf zelfs met gemak te beweren dat dit nog veel hoger kan. en als je er dan van uit gaat dat des te hoger je doseert des te hoger de geneeskracht wordt, kan je mischien begrijpen dat er heel veel mogelijk is om te genezen

Er is zeker veel te genezen of gewoon te helpen er mee, daar hebben we zelf al jaren de bewijzen van......

om dieren zo veel te geven ben ik geen voorstander van die kunnen tenslotte niet zeggen hoe ze zich eronder voelen, dat is mijn menig.

Des te hoger des te beter ben ik niet met je eens, voor kanker misschien ja maar veel veel ziektes of aandoeningen hoef je helemaal niet zo veel te nemen, ben ik door de jaren mensen helpen wel achter gekomen.

En je bent met natuurgeneeskunde bezig, daar wordt voor dieren of kinderen sowieso al de dosis gehalveerd ;)

Maar iedereen zijn eigen bevinden zeg ik altijd maar

Als ik de CC hier van dik 55kg een gram olie zou geven dan moest ik hem toch naar buiten slepen om te piesen , lol

is misschien dat de ene olie sterker is dan de andere

je leest niet goed beste vriend gobru. ik zei niet dat je bij alle ziektes zo hoog hoeft te doseren om te kunnen genezen he ! en ik zei dieren doe je qua gewicht dus even reken wat het dier weegt en wat je zelf weegt . en dieren hebben er 0,0 last van. totaal geen probleem en zeer zeker wel genezing.ik heb al bijzonder veel dieren mogen helpen te genezen en tot nu toe nog alles genezen wat ik geprobeerd heb te genezen. dit is het laatste wat ik zeg, jullie hebben je eigen mening. welis waar zonder het eerst te proberen, en wel zeggen dat het niet kan, nou als jullie zo in het leven willen staan, is toch prima, jullie leven, jullie ziekte, jullie lichaam. fijne avond

p.s: en als jij je cc van dik 50 kg laat opbouwen tot 1 gr , hoef je hem zeer zeker niet naar buiten te slepen hoor ! weer zo,n bewering waarvan je het nog nooit geprobeerd hebt, hoe bedoel je eigewijs ? ik hou het nu lekker voor gezien, jullie hebben er wat mij betreft iets te veel verstand van  :)

zonder te proberen...als ik alles wat we in de jaren geprobeerd hebben moet schrijven hier kunnen we beter een boek maken...

Nogmaals in 8 jaar tijd heb ik al alles geprobeerd....met mijn cannabis gebruik zou ik het dan niet eens moeten hebben krijgen ;) 

ja beetje verstand hebben we er gelukkig wel van hoor......

gelukkig is mijn cc gezond ;)

Je blijft aan de gang geronimo, post verwijderd

je hield het toch ook voor gezien ;)

Dat ligt helemaal aan je klachten(pijn) bij mij werkt ice hasj bijvoorbeeld het beste tegen de pijn

en olie of tinctuur druppels het beste onder je tong druppelen, wordt het het snelste opgenomen

Maakt het ook nog uit van welke soort je ice hash maakt?

En meestal lees ik dat enkel blad/knipafval en flossie toppen ervoor gebruikt worden maar zou je het ook bv van een gehele oogst kunnen maken bv om betere kwaliteit te krijgen?

Ja het beste van indica maken.

hele oogsten heb ik ook al er door gedraaid in de wasmachine, kwaliteit wordt er niet per se beter van wel de kwantiteit

ook hier zijn er wel al heele planten door gegaan, 

maar over het algemeen neem ik een 50:50 verhouding, zeg 10 gram knip 10 gram toppen, houd je dan een paar gram hasj van over welke voor mij hetzelfde werkt, 

en knipafval is uiteraard alleen de sugar leaves, niet de fan leaves

ik lees het eerste stuk nu pas, (3/4 juni)

maar wat is met aho de overdosis richting, ik bedoel van wiet moet je een x100  honderd gram in 1 keer roken wil je het nivo bereiken dat je er dood bij neer valt,

wat inde praktijk niet mogelijk is omdat je op een veel eerder punt al simpelweg gaat slapen

maar hoe zit dat met puur ingenomen langzaam werkende aho

Hmmm, dat het iets langer duurt snapte ik ook al, maar dat geeft geensinds antwoord,

Waar beginnen de gevaarlijke concentraties, is dat 10 gram of 100 gram pure aho (is naturlijk zoveel geconcentreerder dan toppen)

En met een langzaam werkende, zou het in het eerste voorbeeld(10 gram) al best snel behaald kunnen zijn,

En langzaam inwerkende substanties die al inde maag zitten....

Ik denk zelf dat het alsnog een een dusdanig hoge hoeveelheid is dat het niet haalbaar is,

Iemand die hier uitsluitsels over kan geven?

Waar beginnen de gevaarlijke concentraties, is dat 10 gram of 100 gram pure aho (is naturlijk zoveel geconcentreerder dan toppen)

Niet !, die zijn er niet anders waren er wel al doden gevallen 

dat geloof ik dus niet, 

wat ik wel geloof is dat je de benodigde hoeveelheid niet binnen kan krijgen

water is ook niet dodelijk tot je er 5 liter achterelkaar door van opdrinkt 

In summary, enormous doses of Delta 9 THC, All THC and concentrated marihuana extract ingested by mouth were unable to produce death or organ pathology in large mammals but did produce fatalities in smaller rodents due to profound central nervous system depression.

The non-fatal consumption of 3000 mg/kg A THC by the dog and monkey would be comparable to a 154-pound human eating approximately 46 pounds (21 kilograms) of 1%-marihuana or 10 pounds of 5% hashish at one time. In addition, 92 mg/kg THC intravenously produced no fatalities in monkeys. These doses would be comparable to a 154-pound human smoking at one time almost three pounds (1.28 kg) of 1%-marihuana or 250,000 times the usual smoked dose and over a million times the minimal effective dose assuming 50% destruction of the THC by smoking.

Thus, evidence from animal studies and human case reports appears to indicate that the ratio of lethal dose to effective dose is quite large. This ratio is much more favorable than that of many other common psychoactive agents including alcohol and barbiturates (Phillips et al. 1971, Brill et al. 1970).

http://druglibrary.org/schaffer/library/mj_overdose.htm

Neem maar eens een slok puur water waar niks in zit en geheel gezuiverd is......... durf te wedden dat het dodelijk is (zou het niet doen trouwens want het trekt alles uit je organen weg waar je niet gezond uit komt als je het al red)