• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
L3dnov

De energiemarkt.

32 posts in this topic

Ik werk in die markt. Al meer dan 10 jaar voor een grote producent en leverancier (groen en grijs) Als ik het mis had dan had ik geen werk gehad.

Juist ja, zoals ik al eerder opmerkte was het erg frappant dat je alleen hier reageert. 

goed, ik heb in dezelfde markt gewerkt. dus ik weet dondersgoed waar ik over praat. 

Bijzondere discussie. Wat mij wel een feit lijkt, is dat door de "gemakzucht" van de grote energiebedrijven om snel te scoren bij consumenten met zogenaamde groene energie (grijs dus eigenlijk, ingekocht via die GVO's), eerlijke aanbieders te maken hebben met flink wat wantrouwen.

Hetzelfde geldt met voeding, voor iedereen die keuringsdienst van waarde wel eens kijkt: wat wordt er gerotzooid met ingrediënten, uitspraken, keurmerken, verpakkingen.... alles wordt gemanipuleerd om maar meer te kunnen scoren bij de (onwetende/naïve) consument. Marketeers maken op termijn meer kapot dan je lief is.

Twee insiders die weliswaar meer achtergrond informatie hebben, maar het niet met elkaar eens zijn....hoe kan de gemiddelde consument dan ooit een goede keuze maken?

Ben er bang voor,.. :( ,.. 

Begint het net interessant te worden om over zonne-energie na te gaan denken,  de panelen worden wel goedkoper en efficiënter, nu met nieuwe accuwall van tesla lijkt het of je ook echt nihil stroom hoeft af te nemen via het net,.

Maar de prijs is nog wel erg hoog,. natuurlijk ook kwestie van tijd,... 

De overheid mist belastinginkomsten. Dat zal de hoofdreden zijn waardoor het salderen in Nederland ook op de schop gaat.

Zo gaat dat hier in Nederland tegenwoordig.

En aan de andere kant laten ze belastinginkomsten liggen. Zie de hele discussie mbt legaliseren.

Interessant artikel :)  (laatste filmpje doet het niet @L3dnov

Echter heb ik 1 'ding' niet kunnen ontdekken in het verhaal.
Eigen zonnepanelen die je NIET op het net aan laat sluiten :) Je eigen stroom net + het reguliere net..

Is dat geen optie dan? Lijkt mij zeer relaxed zeker bij grotere projecten dat je een 20 goed efficiënte zonnepalen neemt, en hier je hok grotendeels op laat draaien, en wat je tekort komt van 'het net' koopt? Die kant wil ik persoonlijk op eigenlijk. (je ziet dit ook wel in Colifornia in tunnelkassen etc)

Dwingt je wel tot het kweken overdag i.p.v i.d nacht maar met led en alles (hitte) is dit ook te verhelpen. Kost een duit maar dan heb je ook wat - iets wat jaren onder de radar kan blijven.