• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Sign in to follow this  
Followers 0
Dokkie

Van Cannabis wordt je niet psychotisch,

10 posts in this topic

Van Cannabis wordt je niet psychotisch, een kwestie van gezond verstand…

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, mensen die al labiel zijn. Daarvan is al jaren bekend dat ze ene risico groep zijn voor genotmiddelen zoals drank, drugs, cannabis etc. sommige zijn zelfs vatbaar voor een heftige film of ene paar blote tieten waar ze door in een psychose vallen. Maar laat het nu eens duidelijk zijn dat die bepaalde groep mensen dus niet in dat psychologische donkere bos zijn beland omdat ze een keer een jointje rookte.

De afgelopen maanden zie ik steeds meer spook verhaaltjes in kranten, op forums en nieuws websites over mensen die mensen kennen die psychotisch of manisch depressief zijn geworden van wiet. Maar in die berichten wordt eigenlijk niets gezegd over de mate van gebruik en vooral ook niets over andere invloeden op de personen in kwestie.

Verslavingszorg quote:

Welke gevolgen heeft cannabis op psychose?

De kwetsbaarheid voor het ontstaan van psychosen na het gebruik van cannabis is niet voor iedereen gelijk. Er is geen afdoende bewijs dat cannabis een psychose kan veroorzaken bij mensen die geen aanleg voor een psychose hebben.

Van alle blowers die Nederland telt wordt slechts een heel klein percentage psychotisch. Voor zover nu bekend, zijn dat alleen de blowers die gevoelig blijken (bewust of onbewust) voor psychoses. Het probleem is dat je van te voren niet altijd weet of je gevoelig blijkt voor psychoses.

Er zijn wel een aantal risico groepen:

• Mensen met psychiatrische ziekten in hun familie.

• Mensen die eerder een psychose hebben gehad.

• Mensen die extreem heftig op blowen reageren. Dus als je ernstig verward raakt of panisch reageert na blowen, is dat een signaal dat je er niet goed tegen kunt. Val je in één van deze risico groepen dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en niet blowen.

Acute cannabis psychose

Cannabis kan een tijdelijke acute cannabis psychose veroorzaken. Iemand kan ernstig verward raken, last krijgen van hallucinaties, angst en opwinding. Deze toestand is bijna altijd het gevolg van inname van grote hoeveelheden cannabis, vaak door het eten van spacecake. De verschijnselen van een acute psychose zijn niet blijvend en verdwijnen meestal snel.’’

Van wiet word je niet depressief of psychotisch, maar dat kan je wel van andere dingen worden. Je kan natuurlijk stellen dat je van heel veel en regelmatig blowen psychotisch kan worden. Maar ook bij overmatig gebruik wordt men niet psychotisch.

Van wiet word je high of stoned. that's it.. Of sommige tegen high zijn kunnen, sja..? das een heel andere vraagstelling. past de high wel bij je? Kun je het je wel permitteren om stoned te zijn ?

Als een depressief mens de hele dag knetter stoned is kunnen depressies wel hun eigen leven gaan leiden. Een diep gewortelde psychose waar je normaal al mee hebt leren leven kan door overmatig haze roken en regelmatig high zijn, nieuwe pieken en of dalen bereiken. De high van cannabis versterkt op één of andere manier je gevoelens er zijn dan ook gezonde mensen die gewoon niet tegen wiet kunnen. Veel blowen kan wel invloed hebben op een depressie of psychose. Maar zoals bekend is kan blowen ook een positieve invloed hebben op depressies en of psychoses.

Al is dit nog glad ijs, en raad ik hiermee niemand aan om cannabis te gebruiken als medicijn of hulpmiddel tegen depressie of psychoses.

Zelf heb ik nog niemand door wiet ten onder zien gaan, wel door financiële problemen maar niet door wiet. Vaak kost het te duur, de hele dag blowen. Je kan er grammen per dag van roken zonder in geestelijk problemen te raken, maar je moet wel de rekeningen blijven betalen. Er zijn natuurlijk ook mensen zijn die door regelmatig blowen sociale problemen krijgen. Omdat het gedrag wat is gekoppeld aan regelmatig stoned of high zijn, niet is gewenst door hun directe omgeving.

Maar eigenlijk zijn er geen directe schadelijke gevolgen van of door cannabis, behalve de bekende rook schade. Het roken of innemen of zelfs verdampen hoe relatief ook, heeft altijd negatieve invloed op je gezondheid. De mate van die invloed ligt geheel aan je fysieke en geestelijk toestand. maar je kunt in het algemeen aan nemen dat Cannabis na genoeg niet schadelijk is voor geest en lichaam, het is één van de meest milde genotmiddelen die ik ken.

Heb het zelf in mijn omgeving meegemaakt dat iemand die nooit blowt, na een keer (minimale hoeveelheid) in een psychose terecht is gekomen. Ben er bij geweest, het was geen pretje. Schreeuwen, slaan. De persoon is kwestie dacht dat die dood ging en de duivel in de buurt was. Politie en ambulance zeiden dat dit vaker voorkwam en misschien dat het komt door een schimmeltje op de wiet? Gelukkig is die gene gaan slapen en de volgende ochtend was het weer goed en die gene wist nog alles. In dit verhaal lijkt het mee te vallen, maar als je er bij was geweest denkt men wel anders.

Deze persoon reageert hier dus extreem heftig op en zal nooit meer wiet gebruiken.

verder ken ik nog andere verhalen van mensen die waarschijnlijk in hun gene ook psychiatrische aanleg hebben en door dagelijks gebruik ook in een langere paychose terecht zijn gekomen. Omdat ze denken dat het blowen dit proces heeft versneld. Dit zijn mensen met aanleg voor psychoses.

1 person likes this

Het is en blijft softdrugs, al die heisa is puur politiek.

Moe word ik er van al die verhalen over cannabisgebruik en psychoses en van een ervaringsdeskundige willen ze niks aannemen. Dat is het beste bewijs dat het politiek is en een stok om de hond mee te slaan, want na 20 jaar intensief wiet te hebben gerookt kan je er wel wat over zeggen.

1 person likes this

Juist Dilago , ik rook het nu ruim 12 jaar , en ik denk ( weet 100% zeker )dat ik er geestelijk erger/ slechter eraan toe zou zijn als ik geen cannabis gerookt had !!

En ik ben wat rustiger voor mijn omgeving , voor hun ook prettig !!

;)

Word ook jij al niet psychotisch Cat? Helaas is jouw verhaal dan evenals het mijne niet representatief. Ze hebben liever mensen die de pan uit flippen.  :rolleyes:

Ik wordt ook al niet psycho van wiet!

Maar ik ken wel iemand en die kent weer mensen die er dood aan gegaan zijn :P

2 people like this

Ik wordt ook al niet psycho van wiet!

Maar ik ken wel iemand en die kent weer mensen die er dood aan gegaan zijn :P

zeker van hele sterkte wiet met meer dan 15 % thc

laat me raden zeker maatjes van opstelten en ard van der steur

1 person likes this

B100 hij ken mensne die mensen kennen

Is idd een verwijzing naar art vds tweet

1 person likes this

Recent onderzoek van de universiteit Utrecht toont aan dat cannabisgebruik veel meer gezien moet worden als een indicator en veel minder als een instigator van psychische en sociale problematiek. Maw, mensen gebruiken cannabis als zelfmedicatie voor allerhande psychische, somatische en sociaalmaatschappelijke problematiek of gewoon om de scherpe kantjes van het leven te halen om het zodoende allemaal wat dragelijker te maken. In deze context zal je dus veel vaker extreem cannabisgebruik zien bij een probleemjongere dan bij een keurige student met een sociaal verenigingsleven. Conclusie van dit alles? Fantastische plant! Wetenschappers blijven zich achter de oren krabben vol ongeloof wat betreft de therapeutische veelzijdigheid van Cannabis.

Bovenstaand is uiteraard ook van toepassing op de correlatie van cannabis en psychosen, of zelfs schizofrenie. In Engeland is het cannabisgebruik de laatste tientallen jaren explosief gestegen, toch is het aantal schizofrenie diagnosen gelijk gebleven, en door verbeterde diagnostiek zelfs licht gedaald. Hoewel een hoge concentratie THC  in Cannabis kan bijdragen aan het triggeren van een psychotische episode kan Cannabis hoogstwaarschijnlijk ook bijdragen aan een anti psychotisch medicijn in de vorm van CBD. Conclusie van dit alles? Schizofrenen roken ook graag wiet.

@ Dokkie

Er is geen wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat het verdampen van Cannabis slecht voor de gezondheid is, integendeel. Recent onderzoek toont wel aan dat het niet verstandig is om de stoffen lang te inhaleren. Dit blijkt bovendien ook niet nodig te zijn aangezien er vrijwel direct een verzadiging plaatsvindt waardoor de overig aanwezige rook of damp sowieso niet opgenomen wordt en zo tot onnodige irritatie van de luchtwegen kan leiden. Onderzoek toont aan dat er bij verdamping veel meer effectieve stoffen opgenomen worden dan bij verbranding. Vreemd genoeg komen bij verbranding wel meer verschillende stoffen beschikbaar. Conclusie van dit alles? Was die kick vroeger van zo lang mogelijk de rook binnenhouden waarschijnlijk toch van een zuurstofgebrek, evengoed een kick.