• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
lufthegreenstuf

AHO maken met de smartstill

Recommended Posts

hallo iedereen.

ik wil binnenkort weer een lading AHO maken en nou zit ik al een tijdje met het volgende probleem.

normaal gesproken laat ik mijn alcohol in de lucht vervliegen als ik deze uitdamp,

maar aangezien de alcohol zo enorm duur is wilde ik dit heel graag terug destilleren.

hiervoor had ik het volgende apparaat op het oog, de zogenaamde smartstill

http://www.brouwmarkt.nl/smartstill-mark-ii-met-instelbare-fijnregeling.html

dit apparaat zou ervoor moeten zorgen dat de alcohol verwarmd word zodat deze verdampt,

en de damp vervolgens terug koelt zodat ik de alcohol opnieuw kan gebruiken.

nou vraag ik mij af hoe ik de olie eruit krijg als alle alcohol eruit is verdampt?

en word de verwarmingsplaat niet te heet, zodat de olie 'aanbrand'?

wie o wie kan mij verder helpen?

greetz,

lufthegreenstuf

Heb ooit een you tube filmpje gezien van AHO extractie met een babyfles verwarmer om zo de alcohol te recupereren.

Kan ze spijtig genoeg niet zo direct vinden.

Hier in B valt de prijs van de alcohol wel mee hoor.Kan je gewoon in de supermarkt verkrijgen.

Als ik je kan helpen hiermee dan laat me maar een bericht.

o dat is het probleem niet tune.

heb hier een jerrycan van 25 liter staan, met 100% erin dus ik kan wel even vooruit.

maar ik zou het dus zonde vinden om al die alcohol te laten vervliegen,

want met zo'n voorraad kan ik volgens mij wel 30 runs AHO maken.

smartstill is zojuist besteld, dus als ie binnen is gaan we verder met dit topic!

greetz,

lufthegreenstuf

• Like 1

100% ?? heb je foto van de kan ?

Ik zal eens zoeken heb er ergens een linkje van, maar gaat igg

lang verhaal gobru,

het is gewoon een blauwe jerrycan zonder een etiket

heb het gekregen van iemand die het van zijn werk heeft.

kan niet helemaal in detail treden waar hij werkt enzo maar dit is wat hij mij er over vertelde;

de alc die ik heb gegeven is zo’n beetje de zuiverste ter wereld maar dan toch zeker in Europa.

Het is graan alc en (bijna) methylvrij.

Bevat maximaal 2,5 miligram de liter methyl, en dat is heeeeel weinig.

Wordt geleverd aan o.a. grote drankfabrikanten.

De meeste fabrikanten komen zover niet.

Ter vergelijking:  de meeste rum’s en whiskeys van gerenommeerde merken die je kopen kunt zitten boven de 150 mg/liter (zelf gemeten op de gaschromatograaf).

hij vertelde mij verder nog dat als ik de alcohol aan de lucht blootstel,

dat deze verdund word doordat het het water uit de lucht aantrekt.

greetz,

lufthegreenstuf

nee het kan niet, 

niet met de standaart thermostaat. 

wernard bruining heeft een stukje erover online gezet, je kan de smartstil wel gebruiken maar dan moet je een ndere thermostaat aansluiten op het verwarmings element. 

dat element is gewoon bij de conrad te koop btw 

maar de standaard smart stil kan je niet gebruiken vor aho ( word te warm ) 

ik zal ff zoeken 

ik gebruik hem aleen om alchol te stoken voor de aho 

post-56-0-70652900-1444067517_thumb.jpg De Smart Still is vooral nuttig als je grotere hoeveelheden wiet in een keer wilt verwerken tot olie. Je kunt immers 3-4 liter (groene) alcohol verdampen en voor 75% weer terugwinnen door condensatie. De Still heeft ook een aantal nadelen; hij heeft een wat groot verwarmend vermogen, het gaat snel te hard. De ingebouwde thermosstaat slaat af bij 150C. en dat is voor ons doel veel te hoog, dan brandt de olie aan. Ik vervang de thermosstaat daarom door een exemplaar dat je bij Conrad kan bestellen (Bestelnr. 532830 Temp.-schakelaar 36TXE21) post-56-0-19135700-1444067518_thumb.jpg Je plakt dit thermosstaat tegen de onderkant van de ketel met kachelkit en verbind deze met de draden die aangesloten zitten op de standaard thermosstaat. Onderaan de foto zie je de originele thermosstaat zitten. Als alle alcohol verdampt is houdt je het water over en dat verdampt moeilijker en vooral bij een hogere temperatuur. Daarom is het beter om het laatste deel van het indampen appart te doen in een pannetje dat je op een electrisch plaatje verwarmt en tegelijk met een haar föhn droog blaast. post-56-0-72439000-1444067518_thumb.jpg Zo houdt je optimale controle, de olie moet net vloeibaar zijn als ze warm is. Tenslotte De smart still geeft gewone mensen de mogelijkheid om grotere hoeveelheden olie te produceren en dat is hard nodig. Immers de kosten van gezondheidszorg maken nu 25% uit van het Nederlands Staatsbudget en die kosten stijgen ieder jaar met 7%. In 15 jaar zijn die kosten dus verdubbeld en zou 50% van de Staatsuitgaven naar gezondheid moeten gaan. Dat kan natuurlijk niet, dan gaat Nederlandje failliet. De politiek heeft geen allesomvattend concept en zoekt het in schijnoplossingen als het verhogen van de eigen bijdrage en dat terwijl de kosten van medicijnen slechts 6% uitmaken van de kosten van gezondheidszorg. Eigen bijdrage verhogen treft patiënten, de zwakkeren in onze maatschappij. En dat terwijl de Staat zijn bestaansrecht ten dele ontleent aan het beschermen van de zwakkere tegen uitbuiting door de sterkere. Dit soort maatregelen ondermijnt dus het moreel gezag en het bestaansrecht van de Staat zelf! Wat dat betreft is het verzet tegen een inkomensafhankelijke ziektekostenpremie beschamend. De oplossing is ervoor zorgen dat mensen in de toekomst die dure zorg minder snel nodig hebben. De oplossing is mensen leren en in staat stellen beter voor zichzelf en hun directe omgeving te zorgen en dat kan met wietolie, het ideale volksmedicijn. Zelfredzaamheid is hier het toverwoord. Reguliere medicijnen werken op specifieke problemen. Een pijnstiller doet niets aan slapeloosheid, ADHD, depressie, spasmen, misselijkheid, fybromyalgie en noem maar op. Wietolie is breedwerkend, brengt verlichting bij honderden ziektebeelden. Wietolie kan ervoor zorgen dat mensen beter slapen, beter eten, een beter humeur hebben, in het algemeen gezonder zijn en dus ook minder dure zorg nodig hebben. Groene groet, Wernard

• Like 1

aah juist, dank u grow weed.

ik had dat topic ook eens bezocht en daarom haalde ik het probleem al aan.

ziet er vrij gemakkelijk uit, ik hoef dus alleen een paar draadjes opnieuw te verbinden?

en het is dus ook wel handig om het laatste beetje op een schaal te verdampen.

ik denk dat het wel redelijk duidelijk is zo.

even wachten tot het apparaat geleverd is en dan horen jullie weer van mij!

greetz,

lufthegreenstuf

Hey, als je niet zeker bent, beter vragen he, post gerust je bevindingen als je hem hebt en aan de slag gaat.

Zowel GW als Gobru kunnen je al flink helpen dit gelijk goed te doen. Zou idd jammer zijn als je olie verbrand, of erger er andere dingen verbranden.

Je blijft met vluchtige stoffen bezig he dus een goed voorbereid mens is er veel meer waard, keep it safe B)

• Like 1

buiten hoeft niet persee, als je wel buiten gaat werken zorgdan dat je igg een afdak heb zodat dat aparaat niet perongelijk onder regend, 

en op lage temepratuur heb ik er geen idee van hoelang je moet uitdampen ( mijn stil is niet omgebouwd :P

als ik alchol stook zet ik hem gewoon op een tijdschakelaar, die na anderhalf uur uit gaat, dan heb ik ongeveer 1 liter inde opvangbak 

bedankt voor de tips jongens!

heb mijn smartstill ondertussen binnen hoor, maar deze slimme jongen was de externe thermostaat vergeten te bestellen..

die is nu ook onderweg dus binnenkort kunnen we aan de slag

greetz,

lufthegreenstuf

sorry dat ik de boel een beetje heb laten verstoffen hier!

ben al wel bezig geweest maar helaas wilde mijn smartstill niet meer werken toen ik de thermostaat had omgebouwd.

heb alles hetzelfde gedaan als op de foto's hierboven maar helaas pindakaas, het mocht niet baten!

gallery_1321_256_5809314.jpg

ik weet niet waarom het niet werkte, maar het enige verschil wat ik kan zien is dat de originele thermostaat een reset knopje bevat.

een knopje waar je op moet drukken als het aparaat niet direct aangaat als je de stekker in het stopcontact doet.

wellicht heeft dit iets te maken met het feit dat ie niet wil werken met een thermostaat zonder reset knop?

ik dacht in eerste instantie dat dat niks uit moest maken, maar het wil nu dus niet werken..

heb nu besloten dat ik de smartstill alleen gebruik om nieuwe alchohol te maken, en het terugwinnen met de olie erin laat ik maar even achterwege.

heb nog genoeg alcohol in huis dus voorlopig kan ik nog wel vooruit.

nog een oldskool batch gemaakt. de alcohol heb ik buiten laten verdampen, op de au bain marie manier

gallery_1321_256_2403539.jpg

na het spoelen en afgieten zag ik al een mooie laag op de bodem liggen

gallery_1321_256_194921.jpg

en daarna dus lekker uitdampen in de pan.

die zeef zit erover heen zodat het bakpapier met de olie niet wegwaait, en zodat er niks in de olie waait van buitenaf

gallery_1321_256_3898165.jpg

en het mooie is dus dat ik 99% alcohol gebruik. ik kan het dus met gemak uitdampen totdat alle alcohol eruit is.

gallery_1321_256_4260978.jpg

gallery_1321_256_5506178.jpg

lekker vettige hasjolie! maar dan wel op de simpele manier :)

kan iemand bedenken waarom  mijn smartstill niet werkt?

of zou mijn nieuwe thermostaat kapot zijn? en hoe zou ik dat dan weer "even" kunnen testen?

greetz,

lufthegreenstuf

Simpelste manier lijkt me met een multiemeter even door meten of de termostaat stroom doorlaat?

En welke temperatuur zoudie termostaat op afmoeten slaan?

Als je apparaat verder zonder je nieuwe thermostaat wel werkt is je thermostaat kapot of verkeerd om aangesloten.

Het verhaal van het apparaat wordt te heet en een kookplaat niet vind ik wat onzin. Op de kookplaat heb je als je niet oplet makkelijker een vlam in de pand dan bij een destillatie apparaat dat tot maar 150graden gaat. Je moet in beide gevallen de boel blijven controleren, zo simpel is het.

Laat je de kookplaat te lang aan staan op te hoge temperatuur dan staat je toko vlot helemaal blauw.

Met de destillator werken, je weet hoeveel alcohol er in gegaan is en dat je een deel verloren bent in je plantenresten.

Je krijgt dus niet alles terug wat er in gegaan is.

Bij het verdampen kijk je regelmatig naar het niveau in je keteltje. Voor het uitgedampt is en veel heter zal worden zet je je apparaat al uit.

Een reset knopje op een thermostaat is om de thermostaat te resetten, het is een beveiliging. Zit niet op alle thermostaten. Het is dus alleen om de thermostaat weer in te schakelen.