• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Sign in to follow this  
Followers 0
degedoogdekweek

Beleid woningbouw wel of geen wiet kweken tot een maximum van 5

21 posts in this topic

Beste Forumleden,

Ik heb een vraag met betrekking op het wietbeleid bij onze woningcorporatie. 

Zoals het beschreven staat in dit contract, krijg ik het idee dat ik tot aan 5 zou kunnen zetten zonder vervolging omdat, dat niet strafbaar is en zei praten hier over strafbare feiten? of lees ik dit verkeerd.

Het is de huurder niet toegestaan in het gehuurde hennep te kweken, of andere activiteiten te verrichten die op grond van de opium wet strafbaar zijn gesteld.
Bij constatering zal direct worden overgegaan tot het aanhangig maken van een procedure, strekkende tot ontbinding van de huurovereenkomst.

Als ik dit zo lees, en dan deze bron erbij pak.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0036356/geldigheidsdatum_13-12-2015

Dan doe ik toch niets wat strafbaar is gesteld in de opium wet? want gebruikers mogen zichzelf voorzien? 

graag hoor ik van mensen die de rechten beter kennen als ik of ik een poot zou hebben om op te staan.

Met vriendelijke groet, 

De gedoogde kweek 

die vraag heb ik ook al zo vaak gesteld, maar zelfs 1 plantje zou in principe je woning kunnen kosten.

het gebeurd niet zo vaak, maar of jij diegene bent die er achter wil komen betwijfel ik ;)

het mag niet, maar het kan wel, aan jou de keus :P

ik doe het niet meer, aangezien ik een dochter heb van 1,5 en bijhorende moeder en ik dus nooit meer ons huis op het spel zal zetten.

het is al een keer bijna misgegaan dus :P

2 people like this

Vijf planten worden gedoogd. Dat is geheel wat anders dan niet strafbaar. In Nederland is het houden van zowel mannelijk als vrouwelijk planten strafbaar.

PS het topic staat op de verkeerde plek!

Hallo Casto.

Terecht dat jij dan niet dit risico wil nemen.

waarom staat dit dan zo op het internet vraag je, je dan af is toch misleiding? 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drugs/inhoud/gedoogbeleid-softdrugs-en-coffeeshops

Ook vervolgt het Openbaar Ministerie personen niet als zij kleine hoeveelheden softdrugs bezitten. Het gaat hier om: 
•    maximaal 5 gram cannabis (wiet, hasj); 
•    maximaal 5 hennepplanten.

Kan je dit niet aanhalen als misleiding dan? en dan het contract erbij halen met dat ze in opium wet gestelde strafbaren feiten niet geld voor 5 planten ?

Zoals velen met jullie blijf ik dit een ontzettend krom beleid vinden.

Vandaar ook mijn vragen.
Liever van te voren weten waar je aan toe bent dan achteraf te moeten reageren op situaties :)

Vriendelijke groet 

de gedoogde kweek 

Plaatsen bij juridische hoekje?

Edit: is verplaatst

1 person likes this

Omdat, zoals ik al zei, gedogen iets geheel anders is. Dat 5 planten worden gedoogd, maakt het niet zo dat het niet meer strafbaar is. het is ten allen tijden strafbaar, alleen justitie vervolgd je niet als je maximaal vijf (5) planten hebt staan.

Beste Lednov,

Dus dan zou de woningbouw er net zo over moeten denken, (gedogen) alleen dan komt de vraag wil je dit uitvinden?

Kan helemaal niks op internet vinden over mensen die met 5 planten of minder (binnen) het huis uit zijn gezet.

dank je wel voor je reactie

Nee, de woningbouw hoeft dus er zo niet over te denken. In beginsel is het namelijk strafbaar. Dat justitie er niets meedoet is weer een ander verhaal.

Als de Woningbouw stelt dat Hennepteelt illegaal is dan staat zij in haar recht. 

Ook kan en mag een verhuurder aanvullende eisen hebben ('goed huurderschap').

kort samengevat:
tot 5 krijg je geen strafblad boete of iets dergelijks van de po lice
maar als het in je contract staat kunnen ze je dr wel uitgooien. (woningbouw)

je hebt minder kans op uitzetting als je een automatische brandblusser aanschaft (goed huurderschap), en  over je afzuiging verklaard dat dat tegen stank overlast is. (geen overlast)

grtz

De huurovereenkomst is gewoon een afspraak tussen huurder en verhuurder. Je moet die bepaling los zien van de wetgeving. De verhuurder is niet de overheid, maar een particuliere organisatie (in ieder geval geen overheidsorganisatie). Met die huurovereenkomst én die bepaling ben je akkoord gegaan, dus de afspraak staat. Breek je de afspraak, dan kunnen ze je eruit zetten.

edit:

je moet die zinsnede zo lezen:

- Het is de huurder niet toegestaan in het gehuurde hennep te kweken

- Het is de huurder niet toegestaan in het gehuurde andere activiteiten te verrichten die op grond van de opium wet strafbaar zijn gesteld.

Ook al is je woningbouwvereniging een deelnemende partij in een hennepconvenant en ben je van plan je aan de richtlijnenn van het OM voor een gedoogkweek te houden, veel woningbouwverenigingen hanteren een nullijn. Als je informeert of je bijvoorbeeld één plant op je balkon mag zetten dan is het antwoord nee. Dat is ongeacht je huurovereenkomst. 

Wat ik uit de wet kan opmaken is dat ze ogen dicht doen bij 5 planten buiten in de grond (zonder klachten) en dat ze harder optreden als je er 5 binnen hebt staan met verlichting op tijdsklok,afzuiging naar buiten en dergelijke. Is de oppervlakte groter als de (5) plantjes beschikken dan kan de straf zelfs hoger uitkomen omdat je er meer KAN neerzetten.

Maar zoals eerder gezegd is.........je gaat een gezamenlijke overeenkomst aan met de verhuurder onder de bepalende regels die zij hanteren waar je met je volle verstand je handtekening voor zet ;-)

Maar ja dat zijn de regels en hoe je daar mee omgaat is je eigen verantwoordelijkheid nemen ;-)

Ik kreeg sepot als antwoord op proces verbaal voor 8 planten

Daarna nog 4 jaar opdie locatie gekweekt zonder probleemen daarna ook wle 60 planten gehad

1 person likes this

idd  je kan ze weghalen ... dezelfde dag nog gaan er nieuwe zaden in de grond  ..

dus heeft het zin ?

Nope 

:smiley-smoking-bong:

Ik hoorde van mn zusje, die werkt bij zo'n woning verhuur gedoe...., dat in Rotterdam zelfs een gezinnetje hun koophuis is uitgezet door de hypotheek verstrekker!!!! Ok, ze hadden wel een hele verdieping vol gezet... Maar eigen koophuis, dat heeft dus bijna niemand tenzij je zoveel poen hebt om het in 1 x te kunnen kopen....

Was de overheid decennia geleden de mens niet aan het pushen om een huis te kopen ipv te huren, had je van die premie A woningen enzo. Want dat zou beter voor iedereen zijn.... Nou ik vraag me af voor wie want op dit moment zijn het vooral de banken die de huizen bezitten. Het liefst ga je dood voordat de hypotheek is afbetaald want dan kan de erfgenaam tenminste niet een afbetaald huis wonen!

Sorry, ben weer aan het zeuren

De meeste hypotheken tegenwoordig zijn aflossings vrij....

Je betaald wel iedere maand de rente over de lening maar lost feitelijk niks af

Endat de hypotheek verstrekker word gecontacteerd is niks nieuws is al een paarjaar aande gang mede door de t5 die een stok wouden hebben tegen georganiseerde criminelen enzo

Heb zelf een huurcontract met Ymere in 2013 waar in staat dat het kweken van hennep een boete staat van 5000 euro.

In de tarievenlijst staat

Artikel 6. 15
Boete bij hennepplantage €5000,00

Als ik dan naar 6.15 ga staat er het volgende:

15. Het is de huurder niet toegestaan in het verhuurde hennep te
     (doen) kweken of andere activiteiten verrichten die bij of 
     krachtens de Opiumwet strafbaar zijn gesteld. Als de huurder
    dit verbod overtreedt, is hij van rechtswege een boete ver-
    schuldigd zoals staat gemeld in de Tarievenlijst (bijlage bij
   de huurovereenkomst). Ook heeft Ymere het recht om de 
   geleden schade te herhalen op de huurder.

Ze hebben het heel specifiek over een boete en schadevergoeding zonder te verwijzen naar ontruiming.
Geeft dit mij voordelen tegenover mogelijke ontruiming bij ontdekking?

uiteraard dat betekent dat ze geld willen zien haha 5000 euro en ze vergeten alles maar als je dan maar 5 plantjes hebt mag je flink kweken voor je gepakt word anders kan het niet echt uit.

hoe dat zit met hele woning vol haha dat weet ik niet. 

On ‎27‎-‎1‎-‎2016 at 15:15, GrowingP said:

Heb zelf een huurcontract met Ymere in 2013 waar in staat dat het kweken van hennep een boete staat van 5000 euro.

In de tarievenlijst staat

Artikel 6. 15
Boete bij hennepplantage €5000,00

Als ik dan naar 6.15 ga staat er het volgende:

15. Het is de huurder niet toegestaan in het verhuurde hennep te
     krachtens de Opiumwet strafbaar zijn gesteld. Als de huurder
    dit verbod overtreedt, is hij van rechtswege een boete ver-
    schuldigd zoals staat gemeld in de Tarievenlijst (bijlage bij
   de huurovereenkomst). Ook heeft Ymere het recht om de 
   geleden schade te herhalen op de huurder.

Ze hebben het heel specifiek over een boete en schadevergoeding zonder te verwijzen naar ontruiming.
Geeft dit mij voordelen tegenover mogelijke ontruiming bij ontdekking?

@GrowingP 

hij is gepakt, maar als dit het enige is kunnen ze je er niet uitgooien vriend.

dat gaan ze verliezen. dan moet dit er staan;

- Het is de huurder niet toegestaan in of op het gehuurde hennep te kweken

- Het is de huurder niet toegestaan in of op het gehuurde andere activiteiten te verrichten die op grond van de opium wet strafbaar zijn gesteld.

blablabla

Staat er toch ook min of meer of ben ik nou gek?

" 15. Het is de huurder niet toegestaan in het verhuurde hennep te
     krachtens de Opiumwet strafbaar zijn gesteld."