• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Guest Valk

Probeer ook eens hasj te maken

Recommended Posts

Guest Valk

Hallo beste mede rokers en lezers[emoji109]

De van de zomer gekweekte AK47 autoflower heeft lang genoeg gelegen op zolder in een weckpot en samen met nog een ander soortje wat niet echt lekker te roken was heb ik vandaag fijn gemaakt en ligt nu in de vriezer lekker koud te worden.

c26a4d18b1ff6547fb482a027e66525f.jpg

3face8449fecc9a1b3888ea3570a7379.jpg

a62d659b54105e6f3ae9b99ba4cc1960.jpg

Heb ijsklontjes klaar liggen, bakpapier om te drogen, keuken zeef, joint en een stof filter uit een droger.

Totaal ligt er zoals je kan zien op de foto 46 gram kruimels en nog wat knip afval van de AK47 en NLxBB.

Is me eerste keer dus ........ ( krijg wel super hulp erbij online) dus duimen dat het gaat lukken.

Zal het top kwaliteit worden? Nee.... Maar gaat me om de ervaring en als ik iets overhou is het altijd leuk meegenomen en voor een mix jointje [emoji39]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like 5

Guest Valk

Ijsklontjes liggen in de vriezer te wachten voor die scherp zijn met opmerkingen [emoji23][emoji851]

Zal het top kwaliteit worden? Nee.... Maar gaat me om de ervaring en als ik iets overhou is het altijd leuk meegenomen en voor een mix jointje [emoji39]

Niet helemaal met je eens hoor,.. kan best een hele goede kwaliteit worden, is erg afhankelijk van hoe fijn je filter is ;) 

Als ie net zo is als die van mij dan heb je een aardige kleine maas ;) 

Guest Valk

Bedoel de kwaliteit van de hasj zelf Karel [emoji6] hoe die rookt en en zijn werk doet.

8ed4d6fef64ae9a53c861753cc18663e.jpg

a292fe204a99518d51352f18f39365d0.jpg

384f8fe532c4af8b3b83195b247bb0d8.jpg

Dit zijn wat foto's van de AK47 onder een microscoop (mobiel lens erop en zo foto genomen)

Plakt flink maar laat weinig stof tot geen stof achter als ik met de pot flink schud.

Als het gelukt is en droog zal ik van de hasj ook een vergrote foto nemen [emoji851]

De kwaliteit hangt altijd af met welke kwaliteit knip je werkt, en dan de manier van maken, dus ligt aan 2 dingen of je kwaliteit gaat krijgen

hoe veel micron is dat van jou Karel?

Geen idee Gobru het staat er niet op,.,... en heb ook ff geen idee hoe ik het zou kunnen nagaan,. 

De zeef die ik nu gebruik was dus ook een filter uit een oude droogtrommel na goed schoonmaken, en test blijkt het een ideale zeefje te zijn.

je kent vast wel van die hasj schud bekers,.. dit lijkt op het zeefdoekje wat daar in zit maar is 10x zo groot .. 

Guest Valk

cd84db9844be08cf311d3aa9fc0ba1d9.jpg

Hoeveel micron deze is staat ook nergens en helaas weet ik ook niet uit welke droger deze komt. 2de hands winkels van witgoed hebben die dingen meestal extra liggen uit kapotte drogers ( tip dus waar je ze vandaan kan halen)

Guest Valk

63295915200d818f3a5dc4dc4c3ce5c1.jpg

Water flink koelen met ijsblokjes en elementen.

d6d50372b51c6616aef2e31505fda84a.jpg

Knip afval

9f0c6a5cc4b816644136b09947a51f5a.jpg

Fijn gemalen wiet topjes erbij roeren maar

426094dcd4fafa657390a7b8204f372f.jpg

Heb een verf mixer gebruikt met boormachine

b1a147b9f7a39257d7f669665cbbaa50.jpg

a1042b372ec08775a6572b9fc85aabec.jpg

Heb 2 keer een draai gedaan met alles vandaar 2 emmers .

0bbd0ee373bb97ae9b5e752a4f11f9fe.jpg

Deze foto is ook ergens tussen door genomen tijdens een gesprek op fb

2c620fd8c1e14a1aea190745f2f2182b.jpg

Later alles terug gedaan in deze zeef en flink met lepel erin geroerd en rustig water over heen laten stromen om alles goed uit te spoelen

fb90c0473a1d47ae79789d5051301649.jpg

Dit bleef er achter op het stof filter van de was droger . Heb dit op bakpapier te drogen gelegd en bekijk later wel of het iets is geworden en of het te roken is.

4c4a0d066d1b912fefde93821de47bfd.jpg

Dikke bende op het aanrecht en vrouwtje was ook niet echt blij met me vanwege de geur...... Vond zelf niks mis met geur maar kan een discussie onderwerp zijn natuurlijk [emoji23]

b9a458c6360e92c17b89ed95c2a826e7.jpg

3163bac7b03a7900c7a885a17863f4bb.jpg

2 emmers met water en laat nu alles rustig bezinken buiten ( onder afdak en bescherming erop natuurlijk )

Nu is het wachten en wachten tot we het water eruit kunnen halen en erachter komen wat er over is maar je kan al de hasj op de randen zien liggen.

Wordt vervolgt [emoji851]

kijk eens aan het begin is er, wat of die filter lag kan je weggooien daar zit niks meer van kristallen op

water heeft een mooie kleur beloofd wat

was je water wel koud genoeg met die paar ijsklonten en elementen?

Guest Valk

Had flessen met water in de vriezer gelegd van te voren dus was koud genoeg. Heb het niet kunnen meten helaas

Guest Valk

6576894d3f51d61b487c4d34cb24dbe7.jpg

Is vanmiddag van 2 emmers water 1 emmer geworden.

7d327c7420b137db36171947813a45cd.jpg

81369f4996a1ee1bb6841c84516bfdd0.jpg

Meeste water is er nu uit en ligt nu in een glazen oven schaal zeer schuin zodat alles mooi naar 1 punt zakt.

Straks rest of meeste van het water eruit halen en natuurlijk een foto maken [emoji6]

• Like 1

Guest Valk

cdb97c80b0dc50d11ecc2797e146303f.jpg

Eind resultaat [emoji12]

De lange licht bruine is van wat door de zeef is gekomen en de groene achtste die ook best aardig plakt is van wat op de zeef is blijven liggen.

Heb geen goede weegschaal en moet het doen met een keukending...

Groen is rond de 4 gram ( nog niet helemaal droog )

De licht bruine is rond de 5 a 6 gram ook nog niet helemaal droog maar wel flink gekneed en tussen de hand palm gerold [emoji56]

• Like 1

Als het nog niet helemaal droog is , uitkijken dat het door het vocht wat er nog inzit niet gaat fermenteren !!

Normaal eerst goed laten drogen voor je het gaat persen of kneden

Wat uit het water komt kan je roken de rest kan je weg gooien

Mooie frikadel en kroket heb je daar gemaakt Valk. Het heeft wel veel opgeleverd zeg van 46 gram knipafval. Toch nog een redelijke grove filter of?

Guest Valk

Ik zou niks over het filter durven zeggen kebab. Weet niet hoe fijn die is namelijk .

Had er vanacht nog aardig wat water uitgeperst gobru en vanmorgen alles weer in kleine plakjes gesneden om verder te drogen. Was goed kneedbaar vanmorgen nog.

Heb inderdaad een foutje gemaakt door het te vroeg te kneden en neem dat mee voor de volgende keer.

Bekijk na het weekend wel door de microscoop hoe de kwaliteit is [emoji6]

Guest Valk

94cae2c7bda0775279f44bf5ce5411c5.jpg

Is nu helemaal droog en is ongeveer 4 A 5 gram .

Voor de eerste keer [emoji12]

Volgende keer met wat betere wiet die goed rijp is. Zondag zal ik er eens een beetje van proberen in de bong.

• Like 1

Guest Valk

Nou het eerste beetje is opgerookt en smaakte heel zacht. Glijd langzaam naar binnen naar lekker high. Niet te zwaar maar toch lekker ontspannend.

Voor de hielspoor klachten geen effect.

Vast zittende nek spier helpt het wel ontspannen zodat de krampachtig gevoel langzaam verdwijnt.

Wel goed voor de eetlust ;-)

• Like 1

Geinig om te zien hele proces Valk mooi resultaatje , ik liep zelf een beetje te zoeken naar die ice o lator zakken maar zijn stervensduur toen kwam ik via me schoonvader op alie express terecht chinese zakken kosten bijna niks ik ga ze voor dat geld gewoon is proberen na me volgende ronde 25 euro kan nooit weggegooid geld zijn lijk me dan heb je zeg maar verschillende micronen dus verschillende kwaliteiten ook

Ga ook nog eens maken heb nog wat liggen in de vriezer. Maar wacht tot t gaat vriezen hoef ik nie veel ijsklontjes te gebruiken :P

Guest Valk

Had ook al eens naar die ice zakken gekeken. Is leuk als je wat vaker kweekt en zo ook meer kan gebruiken maar zo voor een keer was het leuk om te doen.

Kosten vielen ook enorm mee om eraan te beginnen.

Filter uit een droogtrommel (gratis)

Verf menger voor op de boormachine ( 8 euro)

Slangetje voor het afzuigen van water ( 5 euro voor 3 meter)

Wil Gobru bedanken voor de online ondersteuning en tips.

• Like 1