• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
StinkingGrandpa

Old school style 64X BubbleGum (Steenwol)

162 posts in this topic

Goede dag allemaal.

Hier volgt een verslag vaneen vriend van een vriend van een vriend uit Uruguay.

Die kerel heeft 64 Bubblegum planten staan en vroeg of ik er een verslag van kon posten.

Dus bij deze:

Hij heeft 64 bubblegum stekken staan op grodan startblokken, ze staan helaas wel al 3 dagen op 12/12.

De setup:

-SJ tent van 240X240X200cm

-2000M3 Afzuiger.

Voeding:

Hypro A+B voor groei en bloei.

Wortel stimulator van Hesi

PK van biogreen.

De planten krijgen water dmv een druppelsysteem.

Momenteel verbruiken ze ongeveer 0,625L per dag.

Hieronder een foto sorry voor de slechte kwaliteit zal later wat betere plaatsen.

Fijne avond allemaal

post-1722-0-14341500-1466799330_thumb.jp

nice mooie opstelling ik schuif graag aan veel suc6 met de kweek

1 person likes this

bedankt b100 ik heb er ook wel mijn best op gedaan.

Foto's maken blijft wel een beetje lastig, ik wil de planten niet te veel storen.

Ik heb wel betere foto's kunnen maken maar ze zijn nog niet zo als ik ze zou willen hebben.komt wel goed met een beetje oefening.

Ze staan nu 4 dagen op 12/12 en het begint lekker vol te groeien.

De plantjes hebben wel een beetje een lichte kruin, maar voor de rest zien ze er wel OK uit al zeg ik het zelf.

Foto's:

post-1722-0-26437900-1466859176_thumb.jp

post-1722-0-88990800-1466859196_thumb.jp

Het lijkt heel egaal maar het valt wel mee (zat nogal wat verschil in de stekken)

Bubblegum is een indica plant dus die groeit heel langzaam.

Heb ze gelijk overgepot op bigblocks en onder hps gezet.

Temperatuur op 25/26 graden gehouden in de groeifase, Lv rond de 80%(nachttemp 22/23 graden)

Ingewaterd met ec 1,5 met wortelstimulator, ph 5,2

Daarna met een plantenspuit de "toplaag" nat sproeien als die te snel droogt de eerste paar dagen.

Na ongeveer 10dagen groei de planten verspreid, druppelaars aangesloten en de klok omgezet.

Ze drinken dus 625ml per dag dus dat lijkt me wel OK voor deze periode.

Gr.

Succes ouwe stinkerd. Ik volg graag.

1 person likes this

Welkom jongens,

Leuk dat jullie meekijken

Zoveel speciaals ben in niet van plan om ermee te doen.

Op deze manier van kweken kan je haast geen fouten maken aangezien je alles in nummers af kan lezen.

Maar desondanks hoop ik dat het toch een leerzaam topic word.

Afgelopen dagen gegeven:

Temp: 27,5c Dag 23c Nacht

Voeding:A+B(50/50) groei/bloei (Ong 700ml per dag excl.drain)

-pH 5,8

-ec 1,5

Ik vind ze er een beetje bleek uitzien dus twijfel of ik er N/Ca(calciumnitraat) bij zal gooien.

Ik ga eerst proberen een wat hogere pH mee te geven als ik na 2 dagen geen verbetering zie gooi ik het erbij.

Met sativas heb ik hier nooit last van dus misschien nemen indicas stikstof moeilijker op???Wie het weet mag het zeggen.

Denk zelf dat het wel goed zal komen met een hogere pH.

Volgende ronde proberen wat minder P te geven en wat meer N/Ca t/m dag 10 12/12.

(het is een beetje hard op denken).

Het veldjes groeit maar langzaam dicht, ik hoop dat het wel mooi vol komt maar dat merken we vanzelf.

Van de week even dieven en een netje eroverheen.

Vanavond of morgen weer wat foto's

Indica' s gebruiken meer N, als sativa' s ,.. 

Als je Sativa's/ haze achtigen te veel N geeft gaan ze heel snel groeien, en zijn ze bijna niet te stoppen ;) pH van 5,8 is netjes hoor ik zou niet hoger gaan zitten.

Cool we wachten de foto's af :D 

1 person likes this

Ze zien er niet slecht uit of zo maar alleen niet echt diepgroen.

En het zijn ook niet echt zo super stevig als BG normaal is, maarja zo word het alsnog interessant.

Interessante aanname dat sativas meer N gebruiken.

Zoals het nu bij mij is denk ik dat sativas makkelijker Stikstof opnemen dan indicas.

Anders zouden ze toch even snel groeien!? Ik weet het ook niet.

Wat ik wel ga doen in voortaan iets hoger in de pH zitten aan het begin zodat de Ca en Stikstof beter opgenomen worden.

Als dat niet werkt maar extra erbij gooien.

Ik zal wel een paar bladeren opofferen en die ff in het daglicht bekijken misschien trekt mijn mening dan wel bij.

Ik vind ze er prima uitzien als ik de foto's mag geloven. Met een Ec van 1.5 kan je haast niet te laag zitten en liever wat te laag dan te hoog. :)

1 person likes this

Bedankt Dilago,

Bij nader inzien vind ik ze zelf ook wel redelijk.

Denk dat de planten lichter leken omdat ik de lampen en wat dichter op heb hangen dan normaal.

Heb ze alsnog extra stikstof meegegeven voor een groeiboost want ik vind ze echt langzaam gaan.

Als het niet helemaal vol word dan word het lastig om het klimaat op orde te houden.

De hoeveelheid voeding is minder belangrijk dan de juiste samenstelling.

Als je de juiste voedingsstoffen op de juiste tijden geeft kan je ook iets hoger met je ec gaan.

De ph heb ik toch ff voor even verhoogd naar 6.0 gewoon om te kijken wat er gebeurt.

Fotos helaas nog niet gelukt(nachtdienst) maar de komen er zsm aan.

Gr

Aangezien ik Amnees kweek wil ik zo laag mogelijk in de Ec zitten, want dan brengen ze het meeste op zeggen zij die het weten. Een Ec van 1,3 wordt geadviseerd en dat houd ik dan maar aan.

Ja want als jij heel weinig eet word je ook heel dik toch hahaha.

De 1 praat de ander maar wat na. 

Uiteindelijk moet je er zelf achter komen wat wel en niet goed werkt, dat kost veel tijd en geld.

Als je echt iets wil leren dan zou ik het bij 1 dezelfde genetica houden in een steenwol opstelling met drain.

Het klimaat hou je gewoon zo goed mogelijk(groei 25-26c/22-23) bloei (28/21-22c)

En dan ga je experimenteren met verschillende voedingsstoffen, planten per m2, het opbouwen van de lichtintensiteit, de hoeveelheid water, de bewaterings frequentie/grondvocht gehalte, de pH, de Ec het heeft allemaal invloed op elkaar.

Er zijn nog meer factoren waar je op kan letten natuurlijk maar dit zijn zo ff de belangrijkste die ik kan bedenken. 

Door in waardes te variëren en te observeren leer je, niet door stug ec 1.3 aan je planten te geven.

Dat is imo ogen echt een advies die je beter in de prullenbak kan gooien.

Denk in mogelijkheden

1 person likes this

BG heeft wel die neiging om wat lichter te zijn van kleur dat trekt later wel bij met ec1.5 zit je wel snor week 2/3  geef je gelijke delen a/b 

En kan je even zeggen hoe je systeem is opgebouwd liggen je slabs op een gootje werk je met prikers?

Ja want als jij heel weinig eet word je ook heel dik toch hahaha.

Het gaat om de Ec aan de wortels, die loopt ook wel op als je niet hoog in de voeding gaat zitten. Met het voordeel dat je medium geen zouten opslaat.

Ik snap waar jij op doelt Dilago, maar een ec van 1,3 is wel erg laag hoor, zeker als je een hoge ec waarde hebt in je kraanwater, dan kan je maar heel weinig voeding meer bijvoegen. 

De wortel EC van gemiddelde wietplant zit rond de 2.2 hier zit per soort wel iets van variatie, ik maar denk niet zo heel veel dat je met Amnees zoveel lager moet gaan zitten. 

1 person likes this

Hey gyro  leuk dat je ook mee kijkt/denkt.

Nu je het zegt zie ik wel vaker bg die erg licht is de eerste weken vooral als ze uit zaad komen.

Ik geef ze gelijke delen A+B maar 50/50 bloei/groeivoeding voor wat extra N.

Als de knopzetting begint dan stop ik met de 50%groeivoeding en word het 100%bloeivoeding.

Ik werk met Deense bodems(4X 1X1M) met 20L drainbak per bodem.

Daarop Grodan BigBlocks(ipv slabs).

Per plant 2 BE(de lier) stekers met cappilair slangen van 2,5mm doorsnede van 1,20 lang(4L per uur)

@dilago die extra zouten komen er wel weer uit met je drain, met eb en vloed gaat dit wat moeilijker.

Daarom werk ik ook niet met eb en vloed.

@karel als je ec 2,2 mee kan geven dan moet je wel een bijna perfect klimaat hebben denk ik.

De nacht diensten zitten er weer op dus vanaf vandaag 4 dagen pure aandacht voor de hobby

Ik snap waar jij op doelt Dilago, maar een ec van 1,3 is wel erg laag hoor, zeker als je een hoge ec waarde hebt in je kraanwater, dan kan je maar heel weinig voeding meer bijvoegen. 

De wortel EC van gemiddelde wietplant zit rond de 2.2 hier zit per soort wel iets van variatie, ik maar denk niet zo heel veel dat je met Amnees zoveel lager moet gaan zitten.

Ik ben zelf nog een groentje op steenwol en wat ik schreef heb ik uit een interview met een professionele kweker Dr Lynette Morgan.

Namelijk dit artikel over kweken op steenwol. Hierdoor is mij ook duidelijk geworden waarom sommige van mijn planten soort van in de vegatieve fase bleven steken en nauwelijks toppen hadden.

1 person likes this

@karel als je ec 2,2 mee kan geven dan moet je wel een bijna perfect klimaat hebben denk ik.

Een ec van 2.2 geven zou ik ook zeker niet adviseren, wortels nemen via cellen vocht op uit het medium waar ze in staat,

Dit kan ze doen door dat de wortpuntjes zouter zijn dan de omgeving waar ze in staat. De cellen in de puntjes van de wortels hebben dus een eigen EC deze is per soort wel verschillend maar ligt rond de 2.2 mijn advies is dan ook om je ec niet boven de 1.8 te komen gedurende de hele kweek.

Voor als iets meer info wilt http://www.wietblog.com/wat-is-ec/?fdx_switcher=true

1 person likes this

Mooie info jongens ik ga het morgen nog ff nalezen met een kopje koffie erbij.

Ik sluit me aan bij het advies van Karel.

Vandaag ff foto's gemaakt.

De dames zijn gelukkig een beetje gestrekt de afgelopen dagen en precies op het goede moment want de toppjes zitten er volgens mij al in.

Van de week ff dieven en een netje spannen.

post-1722-0-14207300-1467331832_thumb.jp

post-1722-0-15689100-1467331842_thumb.jp

3 people like this

ziet er mooi gelijk uit,.. maar idd wat licht van kleur,.. beetje stikstof zouden ze wel extra lusten 

1 person likes this

Bedankt,

Ik heb ze nu 3 dagen extra stikstof gegeven.

2 dagen de volle dosis en 1 dag een derde van de dosis.

De foto is van na 2 dagen extra stikstof.(dag 11 12/12)

Ze krijgen nu nog 1 dag een derde dosis.

Daarna krijgen ze voorlopig alleen Bloei A+B.

Die lichtere kleur valt wel mee dat ligt vooral aan de belichting denk ik.