• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
karel kweker

Bij welke ziektes en klachten cannabis te gebuiken

6 posts in this topic

Bij welke aandoeningen kan medicinale cannabis de klachten verminderen?

MS ( =multiple sclerose),

ruggenmergschade

kanker, tegen de pijn, en tegen misselijkheid en braken door de behandeling

hiv en aids

zenuwpijnen

In het bestand van onze apotheek bevinden zich ook patiënten die lijden aan: Glaucoom, Epilepsie, Reuma, Colitis Ulcerosa , Ziekte van Parkinson, Alzheimer, Migraine, Anorexia, Ziekte van Crohn, Astma, Menstruatiekrampen, ADHD, Angststoornissen, ME/chronische vermoeidheid, Slaapstoornissen, Eczeem/jeuk, Fibromyalgie en daarvoor cannabis gebruiken.Gebruik van cannabis voor deze aandoeningen wordt op dit moment echter nog niet ondersteund door grootschalige wetenschappelijk onderzoeksresultaten. Het is aan de arts om te bepalen in welke situatie, bij welke aandoening medicinale cannabis een geschikte keuze is voor een patiënt.

Welke werking heeft medicinale cannabis?

Momenteel zijn er voldoende gegevens beschikbaar die aantonen dat medicinale cannabis werkzaam is bij :

Pijn, spierkrampen en spiertrekkingen bij multiple sclerose (MS) of ruggenmergschade

Misselijkheid, verminderde eetlust, vermagering en verzwakking bij kanker en aids

Misselijkheid en braken als gevolg van medicatie of bestraling bij kanker, HIV-infectie en aids

Langdurige pijn van neurogene aard (oorzaak zit in het zenuwstelsel) bijvoorbeeld door beschadiging van een zenuwbaan, fantoompijn, aangezichtspijn

Tics bij het syndroom van Gilles de la Tourette

Medicinale cannabis geneest de genoemde aandoeningen niet, maar kan helpen de klachten die bij de aandoeningen horen of de bijwerkingen van de medicatie te verminderen.

Gr Kut

Bron : https://www.hanzeplein.nl/

Goede lijst al geloof ik dat er nog wel een paar missen/nog niet bekend Zijn

En bij welke word het ookdaadwerkelijk toegepast ?

Voor zover ik weet maar bij 4 of 5 ziekte beelden en bij ADHD kijken ze je raar aan als je erover begint

Ja dat is de vraag,

Waarom word het zo weinig voorgeschreven?

Zou toch niks te maken hebben met de marktwerking in de zorg?

of dat Artsen een extra bonnus krijgen als ze een bepaalde medicijn voorschrijven?

Gr Kut

Is het een idee om een lijst samen te stellen van welke soorten bij welke aandoeningen het beste helpen of is dat per persoon weer verschillend?

Ikzelf bijvoorbeeld heb jaren lang met overspanningsklachten gelopen, heb fibromyalgie, en door een sportblessure waarbij jaren lang de verkeerde diagnose gesteld werd chronische pijn in mijn onderarmen en de spieren willen daar niet goed meer ontspannen.

Toen ik begin dit jaar stopte met roken omdat zo veel rookte dat ik behalve om te werken mijn bank niet meer af kwam in combinatie met de aanhoudende em erger wordende pijnen kreeg ik een keiharde burn-out.

Inmiddels ben ik jaar na jaar ziekenhuis en fiso in en uit geweest en omdat de huisarts inmiddels niet zo veel voor mij meer lijkt te willen doen ben ik inmiddels na een succesvolle eigen kweek weer begonnen met roken. Alleen is de sativa niet zo geschikt uiteraard en wil ik nou wat specifieker gaan zoeken naar de juiste soort voor mijn klachten.

Ik ben al veel aan het zoeken en de hoeveelheid informatie is bijna oneindig maar een doelgerichte opsomming zou voor veel mensen erg handig zijn denk ik.

1 person likes this

Sour Diesel is medicinaal een toppertje ....

Voor mij werkt alles waar Sour Diesel in zit.

;)

Op leafly.com kunnen mensen aangeven voor welke medicinale toepassing een bepaalde soort voor hun werkt. Al is dat wat algemeen.