• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Dr. G

Olie maken als medicijn tegen hersentumor

69 posts in this topic

Hallo allemaal,

Mijn planning voor 2017 bevat de kweek (buiten) van een aantal planten om olie van te maken. Ik loop al een tijdje te kwakkelen met mijn gezondheid en ben erg benieuwd wat olie voor mij zou kunnen doen.

Ik loop al ruim twee jaar met cholinerge urticaria, wat inhoudt dat mijn lijf een heftige allergische reactie op zichzelf geeft. Bij mij wordt dat opgewekt door warmte, inspanning en stress. Op z'n top kon ik nog geen boodschappentas in mijn auto getild krijgen zonder onder de bulten te zitten en forse pijn en jeuk te hebben. Geen van alle antihistaminica deden iets. Inmiddels heb ik dat redelijk onder controle door middel van maandelijkse injecties omalizumab en vrijwel dagelijks sporten (dwz een half uur pijn lijden om vervolgens een dag minder last te hebben vanwege een refractaire periode). Desondanks heb ik vrijwel continu een tintelend en pijnlijk gevoel over heel mijn lijf zo lang ik niet in volledige rust op de bank hang.

Vervolgens viel mijn zicht rechts vorig jaar weg, wat een hersentumor bleek. Een gezwel van de oogzenuw, die mijn hersenholte ingegroeid is. Daarvoor heb ik een dertigtal bestralingen gekregen, om de groei stop te zetten. Dat lijkt gelukt, maar mocht hij weer gaan groeien dan volgt alsnog een operatie. En de kans dat ie gaat groeien is zeer groot. Ze weten alleen niet of het 1 of 40 jaar gaat duren.

Tot zover mijn klachten ter info, nu mijn vragen. Ik wil graag aan de slag om AHO of RSO te maken. Als solvent ben ik van plan om consumptiealcohol 96% te gebruiken, niet de isopropylalcohol of wasbenzine die Rick Simpson gebruikt, en redelijk lang te laten trekken omdat ik het toch niet ga roken en dat schijnbaar medicinaal beter werkt. 100% indica is wat Rick aanraad. Ik zou ook willen opbouwen tot de hoge dosis die Rick aanraadt.

- Ik heb een hoop zaden van royal Dane, lang geleden van Frobanken. Welke soort zou ik daarnaast het beste in kunnen zetten?

- voor mijn klachten, moet ik kijken naar CBD of THC? De urticaria komt vanuit het immuunsysteem en inflammatoir systeem. De tumor is een opticusglioom.

- decarboxyleren ja of nee? Ik hoef niet stoned te worden maar wil wel maximaal medicinaal rendement. Rick decarboxyleert, wernhard Bruining niet..

- zijn er mensen met mijn klachten die iets als dit al eens hebben geprobeerd?

Hmm, interessante vraagstukken. Maar wat betreft het gebruik van consumptie / of synthetische alcohol: is het niet frappant dat beide mensen die je noemt isopropanol 'aanraden'? Ik ben net begonnen met olie maken, en heb via de webshop van Bruijning isopropanol besteld. Blijkbaar kan dat volgens hem geen kwaad. Maar als ik zelf alcohol zou kunnen maken, zou ik dat doen ;)

En langer laten trekken, volgens mij weet Gobru daar wel veel van. Of Greenwitch. Staan wat topics over het maken van tinctuur. Werkt dat ook voor jou trouwens, tinctuur?

Ik zal Omni eens vragen hier naar te kijken, hij is nogal in de kruiden en planten extract thuis. Ook @@Casto zal ik hier ff naar verwijzen :)

Kwa soort zou ik een beetje je kansen verspreiden.

Neem een pure Indica met veel Thc zoals northern light.

Een 50/50 sport en een hoog cbd soort dan heb je wat om te experimenteren.

Voor de rest van je vragen moet ik even in mijn archief duiken dus daar kom ik nog op terug.

@ De Dokter: ik lees het net inderdaad, Bruijning werkt tegenwoordig ook met IPA. Ik meen me te herinneren dat hij toen ik me een jaar of tien geleden in ging lezen juist de nadruk legde op consumptiealcohol. Zolang je de olie niet verhit om te decarboxyleren vind ik het een beetje eng om met giftige solventen te werken. Maar het maakt niet uit, ik kan de alcohol niet zelf maken maar wel verkrijgen dus dat is gemakkelijk.

Momenteel heb ik geen idee of tinctuur wat voor me doet, ik heb namelijk geen wiet en wil niet van die rotzooi uit de shop halen. Ik krijg genoeg chemische middelen binnen. Wel ben ik erg benieuwd hoe dat z'n werk doet.

@ Karel Kweker: thanks!

Hey,

Ik had hetzelde tot dat ik een jaar of 25 was.
Toen heeft een homeopaat mijn immuun systeem gereset. Eerst werd ik daar behoorlijk ziek van, maar daarna was ik een stuk gezonder en ook minder vaak ziek.

De homeopathische aanpak vind je hier: http://www.natuurarts.com/Kennisbank_netelroos.html

Zwarte Knoflook extract normaliseert ook en is lekker ;-)
Verder zijn veel paddo's immuun regulerend, bv Maitake, Cordiceps, Trametes, Chaga enz.
Ik maak een dubbel tinctuur / extract van 8 verschillende paddo's. Mijn Chinese contact noemt dit Cháng Shòu 长寿 (betekend lang leven)
Dit middel is voor ouderdoms klachten, maar ook erg sterk tegen kanker en een verstoord afweer systeem.

De beste olie voor jou heeft een THC/CBD verhouding van 3:1
Ik zou dan ook niet teveel kijken naar een hoog CBD soort, daar neem je gewoon CBD olie van landbouw hennep voor.
Bv deze http://www.dutch-headshop.com/nl/cbd-olie-medihemp-raw-cbd-10ml-p-1238.html?osCsid=4p3bt8ohifnv58oqohbherdv87

THC olie decarboxileer ik niet. Ik vind dat zonde van de acid vormen van div. cannabiolen.
Die zijn nl enorm infectie werend. (en we ontdekken er steeds meer over)
Rick houdt krampachtig vast aan verhitten, maar ik doe dat niet meer. 

Ik gebruik alleen ethanol voor tincturen. Voor olie gebruik ik iso propanol.
Zweefteven gezeur over dit spul zegt mij niets.
Je moet de olie goed uit dampen, thats all. Hetzelfde geld voor nafta, wat de meeste mensen in America gebruiken.

Hier draaien ze je geen poot uit: https://hoefer-shop.nl/isopropanol-99-9/

Als je bang bent dat de tumor terug komt kan je preventief Cháng Shòu naast de olie gebruiken.
Bij acute nood heb ik ook pure vriesdroog extracten van Chaga, Cordiceps, Maitake en Reishi.

Greetz, Omni.

Hallo allemaal,

Mijn planning voor 2017 bevat de kweek (buiten) van een aantal planten om olie van te maken. Ik loop al een tijdje te kwakkelen met mijn gezondheid en ben erg benieuwd wat olie voor mij zou kunnen doen.

Ik loop al ruim twee jaar met cholinerge urticaria, wat inhoudt dat mijn lijf een heftige allergische reactie op zichzelf geeft. Bij mij wordt dat opgewekt door warmte, inspanning en stress. Op z'n top kon ik nog geen boodschappentas in mijn auto getild krijgen zonder onder de bulten te zitten en forse pijn en jeuk te hebben. Geen van alle antihistaminica deden iets. Inmiddels heb ik dat redelijk onder controle door middel van maandelijkse injecties omalizumab en vrijwel dagelijks sporten (dwz een half uur pijn lijden om vervolgens een dag minder last te hebben vanwege een refractaire periode). Desondanks heb ik vrijwel continu een tintelend en pijnlijk gevoel over heel mijn lijf zo lang ik niet in volledige rust op de bank hang.

Vervolgens viel mijn zicht rechts vorig jaar weg, wat een hersentumor bleek. Een gezwel van de oogzenuw, die mijn hersenholte ingegroeid is. Daarvoor heb ik een dertigtal bestralingen gekregen, om de groei stop te zetten. Dat lijkt gelukt, maar mocht hij weer gaan groeien dan volgt alsnog een operatie. En de kans dat ie gaat groeien is zeer groot. Ze weten alleen niet of het 1 of 40 jaar gaat duren.

Tot zover mijn klachten ter info, nu mijn vragen. Ik wil graag aan de slag om AHO of RSO te maken. Als solvent ben ik van plan om consumptiealcohol 96% te gebruiken, niet de isopropylalcohol of wasbenzine die Rick Simpson gebruikt, en redelijk lang te laten trekken omdat ik het toch niet ga roken en dat schijnbaar medicinaal beter werkt. 100% indica is wat Rick aanraad. Ik zou ook willen opbouwen tot de hoge dosis die Rick aanraadt.

- Ik heb een hoop zaden van royal Dane, lang geleden van Frobanken. Welke soort zou ik daarnaast het beste in kunnen zetten?
- voor mijn klachten, moet ik kijken naar CBD of THC? De urticaria komt vanuit het immuunsysteem en inflammatoir systeem. De tumor is een opticusglioom.
- decarboxyleren ja of nee? Ik hoef niet stoned te worden maar wil wel maximaal medicinaal rendement. Rick decarboxyleert, wernhard Bruining niet..
- zijn er mensen met mijn klachten die iets als dit al eens hebben geprobeerd?

3 people like this

Wow Castro maar vooral ook Omni, bedankt! Ik krijg meteen een heleboel nieuwe wetenswaardigheden naar mijn kop gesmeten!

@ Omni: hoe heeft de homeopaat jouw immuunsysteem gereset? Het enige wat ik online tegen kom is drie dagen vasten, maar daar heb je geen homeopaat voor nodig maar een ijzersterke wil..

Als ik google op shang shou vind ik 99 verschillende Chinese restaurants, en een enkel onderzoek mbt shii-takes en maitake. Het extract kan ik niks over vinden helaas. Waar zou ik dit sapje kunnen vinden?

De verhouding CBD/THC, hoe kom je daar aan? Is dat voortgekomen vanuit onderzoek of eigen ervaring? Sorry voor mn vragen hoor, ik heb een wetenschappelijke opleiding genoten en werk ik de gezondheidszorg en merk dat ik moeite heb om het evidence based werken wat los te laten.

Decarboxyleren is dus niet perse nodig.. fijn, dat scheelt weer in het productieproces.

Wat betreft de tumor, die zit nog steeds waar die altijd al zat. Hij groeit (hopelijk) alleen niet meer. Hopelijk blijft het zo. Acute nood is er niet, maar ik zou graag zien dat ik met wat natuurlijke middelen de tumor kleiner zou kunnen krijgen. Mijn radiotherapeut en neurochirurg achten de kans dat de tumor krimpt nu nihil dus mocht hij op de komende scans verkleinen, dan weet ik genoeg.

Dag dr. G,

Ik heb een aantal keren de wietolie die ik had gemaakt gedurende een korte periode verhit op 115 graden. Ik merkte het verschil niet echt. Dit jaar jaar heb ik wederom een topoogst dus ik ga weer eens experimenteren.

Ik begin met een Amnesia die ik 7 minuten ga verhitten op 145 graden maar mocht je een andere tijd en temperatuur hebben gelezen dan wil ik dat zeker uittesten. Plaats dat dan even en ik zal je dan melden wat naar mijn mening het verschil is tussen gecarboxyleerde wietolie en degene die niet hoger is geweest dan 80'graden.

Beste dr. G,

Allereerst wil ik je sterkte toewensen met je ziektebeeld.

Het gebruik gecombineerd van olie (gedecarb) en tinctuur (THCa) kan ik alleen maar aanraden.

Voor recepten en veel meer info wil ik je graag verwijzen naar deze site:

http://pgmcg.nl/

Daar staan recepten, ervaringen en onderzoeken die je wellicht zullen interesseren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

1 person likes this

Dag dr. G,

Ik heb een aantal keren de wietolie die ik had gemaakt gedurende een korte periode verhit op 115 graden. Ik merkte het verschil niet echt. Dit jaar jaar heb ik wederom een topoogst dus ik ga weer eens experimenteren.

Ik begin met een Amnesia die ik 7 minuten ga verhitten op 145 graden maar mocht je een andere tijd en temperatuur hebben gelezen dan wil ik dat zeker uittesten. Plaats dat dan even en ik zal je dan melden wat naar mijn mening het verschil is tussen gecarboxyleerde wietolie en degene die niet hoger is geweest dan 80'graden.

Dankjewel dat je voor me wilt gaan testen! Ik was van plan om de olie te decarboxyleren op ongeveer 120 graden, voor een half uur a drie kwartier. In ieder geval totdat er geen CO2 belletjes meer gevormd worden.

Alleen op welk effect heb jij het getest? Ik neem aan niet op de mogelijke tumorverkleinende effecten bij inname van 1 gram olie per dag toch? Ik bedoel dat niet lullig hoor maar het enige effect waar ik naar op zoek ben is vermindering van de urticaria, verkleining van de tumor en wat beter slapen, liefst zonder stoned te raken. Dat is best moeilijk te testen toch?

Beste dr. G,

Allereerst wil ik je sterkte toewensen met je ziektebeeld.

Het gebruik gecombineerd van olie (gedecarb) en tinctuur (THCa) kan ik alleen maar aanraden.

Voor recepten en veel meer info wil ik je graag verwijzen naar deze site:http://pgmcg.nl/

Daar staan recepten, ervaringen en onderzoeken die je wellicht zullen interesseren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Thanks! Mixen kan natuurlijk ook ja! Ik hou wel van cocktails..

Die website ben ik inmiddels al een uurtje aan het doornemen. Er staat veel interessants, al is het geheel wel wat lezersonvriendelijk ingedeeld. Bedankt voor de tip!

1 person likes this

Dankjewel dat je voor me wilt gaan testen! Ik was van plan om de olie te decarboxyleren op ongeveer 120 graden, voor een half uur a drie kwartier. In ieder geval totdat er geen CO2 belletjes meer gevormd worden.

Alleen op welk effect heb jij het getest? Ik neem aan niet op de mogelijke tumorverkleinende effecten bij inname van 1 gram olie per dag toch? Ik bedoel dat niet lullig hoor maar het enige effect waar ik naar op zoek ben is vermindering van de urticaria, verkleining van de tumor en wat beter slapen, liefst zonder stoned te raken. Dat is best moeilijk te testen toch?

Dat klopt, het gaat in jou geval niet om het effect maar feit blijft dat je volgens de theorie zoveel mogelijk thc moet binnenkrijgen en daarvoor zou je volgens de theorie moeten decarboxyleren. Maar goed ik heb gisteren een test gedaan en olie 12 minuten op 145 graden gehad ( stond ergens op internet ) maar dat werkte als een gek. Gisterenavond heeft mijn vrouw ook genomen en dit was de beste wietolie tot nu toe zei ze net. Ze kon het nog een uurtje volhouden maar toen was ze in dromenland en bijna het klokje rond geslapen. Heel bijzonder want deze olie had ze al vaker genomen ( maar nog niet verhit). Dit was overigens een northern light, een indica de bekend staat om dit effect.

Voor beter slapen best decarboxyleren, check! Dat is een fijn gegeven:)

Nu nog uitzoeken of het echt THC is wat je wilt hebben of het volledige spectrum aan verschillende cannabinoiden om de tumor te grazen te nemen.

Ik geloof ergens gelezen te hebben dat veel terpenen in de wiet een tumor remmende werking hebben. Topic zweeft hier ergsens rond.. Maar terpenen komen ook in veel andere kruiden voor. Zal t even opzoeken.

Edit: hier een quote, komt van www.pgmcg.nl

Cannabichromene CBC

Ongeveer 10x meer tegen angst en stress als CBD, ontstekingsremmend, pijnstillend, anti microbiëel, antiviraal, remt groei tumorcellen, stimuleert botgroei en helpt bij vernauwing bloedvaten.

1 person likes this

Nice, thanks! Je bent me voor. Ik wilde net weer verder gaan zoeken. Leuk dat werken maar er gaat zoveel nuttig bruikbare tijd in zitten..

Zo, pgmcg biedt veel leuke weetjes!

Ik kwam op de volgende pagina http://pgmcg.nl/medicinale-eigenschappen-cannabinoiden-uitgelegd/

Daaruit kwamen de volgende stoffen met tumorgroeiremmende eigenschappen:

- Tetrahydrocannabinolic Acid THC-A

- Tetrahydrocannabinol THC

- Cannabidiol Acid CBD-A

- Cannabidiol CBD

- Cannabigerol CBG

- Cannabichromene CBC

Voor de ontstekingsremmende, immunologische en dermatologische verschijnselen vrijwel even zoveel stoffen.

Ook heb ik het volgende artikel gevonden, waaruit blijkt dat de combinatie van alle verschillende cannabinoiden meer is dan de som van de losse stofjes.

https://www.medicaljane.com/2013/10/14/british-study-cannabinoids-may-combine-to-effectively-treat-cancer/?utm_source=mantis&utm_medium=recommend&utm_campaign=mantis&muuid=72e1cab5XXXd999XXX42aaXXXae1bXXX69898eb1e7d7

Daarom zit ik meer en meer te denken aan een mix van CBD dominante en THC dominante indica's, deels gedecarboxyleerd en deels rustig uitgedampt. Dan heb je van alles wat. Wow, ik kijk gewoon uit naar maart/april volgend jaar...

1 person likes this

Toe maar hoor , ik voeg de posten wel samen als ik weer achter de pc zit of een andere moderator als ze tijd hebben. ;)

1 person likes this

3a7821633e46a05e2fbbda7e9a5c7277.jpg

Ik kwam deze foto tegen via FB, bron Illegally Healed. En hoop hiermee voor mede forumgenoten een duidelijker beeld kan ontstaat, dus of je je cannabis verwerkt tot olie, tinctuur of rauw door de slowjuicer duwt.

3 people like this

Mooi plaatje Jansen en Jansen! Voor mij een bevestiging om een mix te maken met zeker ook een goed gedeelte gedecarboxyleerd.

1 person likes this

En we gaan maar door, zijn er ervaringen met het rectaal innemen van olie? In de volgende links wordt gesproken over een percentage opname van bruikbare stoffen van 20% via orale inname, terwijl rectale inname dmv zetpillen tot wel 70% opname biedt. Dat zou een heleboel schelen!

http://pgmcg.nl/hoe-maak-ik-cannabis-zetpillen-en-wat-zijn-de-voordelen/

http://cannabisdigest.ca/preparing-cannabis-suppositories/

Hmm, ik vraag me wel af hoe ze bij die cijfers komen? Is het een algemeen gegeven dat zetpillen beter opgenomen worden dan normale pillen? Ik zou dat toch eerst navragen bij een huisarts oid.

Edit: dat hebben ze blijkbaar wel onderzocht.. Lijkt me zo slecht nog niet, maar je moet maar eens testen of het voor jou ook werkt. Ik las wel van iemand die dan een branderig gevoel in de anus krijgt. Dat wil je ook niet hebben natuurlijk..

En we gaan maar door, zijn er ervaringen met het rectaal innemen van olie? In de volgende links wordt gesproken over een percentage opname van bruikbare stoffen van 20% via orale inname, terwijl rectale inname dmv zetpillen tot wel 70% opname biedt. Dat zou een heleboel schelen!

http://pgmcg.nl/hoe-maak-ik-cannabis-zetpillen-en-wat-zijn-de-voordelen/
http://cannabisdigest.ca/preparing-cannabis-suppositories/

Dag Dr. 

Ik meen het serieus, maar probeer het eens onder de voorhuid van je eikel. Nee echt, ik meen het serieus. Beetje verdunnen met kokosolie en je zal dat het binnen een paar uur helemaal is ingetrokken. Echt je hebt een roetzwarte lul en die is een paar uur later gewoon schoon. En ja, de sex? Man je weet niet wat je gebeurt en bij het vrouwtje ook niet. 

Wordt je high? Nou wat denk je en je partner ook. 

Ik zeg doen, en nogmaals het is serieus bedoeld anders mogen ze me per direct bannen. Als ik een grapje zou maken had ik gezegd: neem een madame Jeanette. 

Eerst maar eens een plantje zetten en olie maken, dan kunnen we eens verder experimenteren. Helaas moet dat nog wachten tot maart/april volgend jaar want ik ga niet binnen kweken.

Maar die madame Jeannette laat ik even voor wat het is, okee?