• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Dr. G

Olie maken als medicijn tegen hersentumor

69 posts in this topic

Laat je de cbd therapy oogst ook testen? Ben heel benieuwd wat de verschillen zijn in de verhoudingen per plant. En of het klopt wat ze schrijven.

Op zamnesia lees ik het volgende: " CBD Crew mag trots zijn op zichzelf. CBD Therapy is een van de eerste cannabis soorten ter wereld die een THC:CBD verhouding van 1:20+ heeft bereikt! "

https://www.zamnesia.nl/cbd-crew/3967-therapy-feminized.html

Ik ben ook heel benieuwd, maar weet niet hoeveel het kost om meerdere planten apart te testen en waar ik dat kan doen. Bij de omschrijving melden ze overigens dat er nog steeds verschillende pheno's tussen zitten en dat dat wisselt tussen de 2:1 en de 20:1 verhouding. Hoe dan ook, op deze manier kan ik in ieder geval streven naar de 1:3 verhouding CBD : THC die omni voorstelde, met vooral indica dominante soorten.

1 person likes this

De plantjes staan inmiddels in 55 liter potten en beginnen echte plantjes te worden. Zowel de Hollands hope als de CBD therapy laten mooie indica bladeren zien. Nu is er wel één Hollands hope plantje die een beetje moeilijk doet. De blaadjes krullen wat op en hij groeit wat matig. Iemand een idee?

IMG_0112.JPG

IMG_0113.JPG

2 people like this

Goed nieuws, de tumor blijkt op de laatste MRI niet gegroeid. Dat betekent dat er tot aan de volgende MRI in ieder geval geen actie ondernomen gaat worden door het ziekenhuis. Een jaar ruimte om zelf wat te proberen dus.. 

De planten zijn inmiddels zo'n 1,60m hoog en beginnen aardige toppen te maken. Wel worden de grote bladeren allemaal geel, maar dat zal zijn omdat ik ze helemaal niet meer bijmest. In het begin hebben ze wat organische verse koemest en kippenmest gehad en verder niks meer. Wil je je ziekte aanpakken zonder al die chemische zooi dan ga je ook geen chemische bemesting gebruiken in je natuurlijk product. Ook is een van de twee CBD therapy planten kleine takjes aan het afstoten. Vreemd, het lijkt op rot maar in plaats van in een top te starten zie je ineens een heel takje verdorren. Het zijn wel altijd de kleine zijtakjes van maximaal 3 cm in het midden van de plant. Ik haal ze gewoon weg en ontsmet mijn handen tussendoor maar het lijkt niet te verspreiden. Iemand een idee?

Nu maar hopen dat niemand de planten ontdekt en komt stelen. Ze ruiken aardig en hebben nog wel een week of twee a drie nodig. Ik heb alleen al wel een keer een paar nieuwsgierige koppies over de schutting zien loeren. Gelukkig staan ze uit het zicht voor iedereen die vanuit achter over de schutting komt kiekn.

4 people like this

Even een paar foto's, waar jehet gele goed kunt zien en een van de "afgestorven" takjes. Zou het rot zijn? In de dikke toppen heb ik nog niks gezien..

IMG_20171005_181002.jpg

IMG_20171005_182528.jpg

IMG_20171005_182627.jpg

ja dat topje op de onderste foto is rot , deze zou ik zo snel mogelijk verwijderen ,.. en de rest van de plant goed in de gaten houden 

Ik was er na de laatste regenachtige dagen achter ja, kwam zondag verschillende beginnende plekjes tegen. Enkel de CBD therapy overigens. De Hollands hope staat nog steeds fier overeind zonder rotte probleempjes.

Na de mooie dagen dit weekend de CBD therapy omgehaald. In vrijwel iedere tak waren wel plekjes rot te vinden. Ze ruikt fris citrusachtig. 

Van de eerste Hollands hope heb ik ook wat van de dikkere toppen gehaald, er keken teveel mensen mee😊

Die Hollands hope ruikt totaal anders, zwaar en naar terpentine😳 Ik kan er niet echt van genieten zo sterk zeg maar. Is dat normaal voor deze soort?

Heb je de wortels van de plant bewaard ??

Hier kun je heilzame zalf van maken ....

Hopelijk valt het mee met die geur van die Hollands Hope , en kun je er strakjes wel van genieten. 

Ben je tevreden over de hoeveelheid oogst die je hebt ??

;)

Jazeker, de wortels had ik al aan omni beloofd volgens mij. Moeten die vochtig blijven of juist gedroogd worden? 

Qua opbrengst heb ik geen flauw idee, moeilijk in te schatten. Omdat het om olie gaat heb ik de takken in het geheel opgehangen. Als het droog is wat schutbladen weghalen en verder alles in de alcohol. Als het droog is zal ik het wegen.

1 person likes this

Als ik mag spreken uit eigen weten, wortels als je ze op voorhand versnipperd dan gaat er vrij veel sap verloren. Meeste raden aan voor te drogen de wortel in tweeën te snijden en dan te drogen. Dit is in geval van andere kruiden op basis van wortels . Sint-Jan paardebloem etc

Als je een warm extract kan maken door het twee tal weken tot 46 graden krijgt.. of een koud maceraat maakt helpt gedroogd ook . Indien niet kan je altijd het gewoon drogen.. dan kan je nog alle kanten uit.. ik zou het enkel niet versnipperen nu het nog vers is.. als je het vochtig gaat houden gaat het hoogst waarschijnlijk allemaal wegrotten..

Nou, de boel is gedroogd. Het heeft geleid tot de volgende opbrengst. Bijzonder is dat de therapy niet voor buiten bedoeld is, eerder is geoogst, maar toch stevigere en vollere toppen geeft. 

Hollands hope in volle grond 168 gram

Hollands hope in pot 144 gram

CBD therapy in volle grond 287 gram

CBD therapy in pot 237 gram

Morgen de rijstkoker maar eens aanslingeren..

2 people like this

Vandaag een korte start gemaakt met het indampen van de olie, maar wat een lucht komt daar vanaf! Ikzelf even moeten gaan bedenken hoe ik dat verder kan doen zonder de hele buurt te laten stinken:rolleyes:

Ook ben ik de wortels aan het schoonmaken gegaan voor Omni. Mooi om te zien hoe twee gefeminiseerde Hollands hope plantjes uit het zelfde zakje en met de zelfde zaaidatum een totaal verschillend wortelgestel maken op basis van de grond waar ze in staan. Zie hier; links de volle Zeeuwse zeeklei die dit jaar erg vochtig is gebleven en rechts de biologische potgrond.

mooi ook om te zien dat de wortel van de zeeklei heel erg aan de oppervlakte gegroeid is. Het grondwaterpeil zit daar op ongeveer 50 cm diep.

IMG_0134.JPG

3 people like this

De wortels uit de volle grond zijn erg taai/stug , daar heb je gereedschap bij nodig om het klein te maken. 

Die uit de pot zouden met een schaartje klein te knippen zijn .....

Qwa oppervlakte lijken de wortels uit de pot het meeste , maar qwa gewicht denk ik dat de volle grond-wortel zwaarder is.

Interessant om te zien ....

;)

Vannacht waaide het aardig, waardoor ik mooi ruimte zag om de olie in te dampen zonder de buurt te vergassen. Klopt het dat de olie die je overhoudt behoorlijk bitter is? Ik heb er gisteravond een spettertje van geproefd, maar was behoorlijk onder de indruk van de smaak. In negatieve zin dan.. Ik heb de wiet ruime tijd laten weken, een uur of 12. Zou dat het kunnen zijn?

1 person likes this

smaak weet ik niks van maar uitdampen doe ik in een grotere schaal die ik achter het huis zet en vol gooi met kokend water en daar zet ik de schaal weer in die moet uitdampen.

door wat mee te roeren gaat het wel sneller, kookpunt van alcohol ligt lager dan kokend water.(ik maak olie van toppen en knip afval)

1 liter doe ik een uur of 3 over om uit te dampen.

daarna zet ik de schaal afgedekt op een slaapkamer en laat hem nog 24 uur staaan en roer er nog elk uur een keer in om de laatste damp eruit te halen.

1 person likes this

Die bittere smaak is normaal voor wiet.

Écht lekker vind ik het ook niet ....

Máár ; Bitter in de mond , maakt de body gezond !!

;)

1 person likes this

Bitter in de mond maakt de body gezond, dat komt goed dan! Zie hier het resultaat van de afgelopen zomer. Het zijn twaalf spuitjes van 5 ml, ieder zo'n 5,5 a 6 gram olie. Ik ben benieuwd wat het gaat doen, met het geschatte hoge CBD gehalte

IMG_0135.JPG

IMG_0136.JPG

3 people like this