• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Dr. G

Olie maken als medicijn tegen hersentumor

91 posts in this topic

De olie is gemengd dus wat lastig om de verhoudingen te checken, al ben ik er wel erg benieuwd naar. Ik heb echter ook nog wat topjes van beide CBD therapy planten bewaard zodat daar ook naar gekeken kan worden. Ik weet echter ook niet waar ik terecht kan en wat me dat gaat kosten..

Er zijn wel verschillende labs die je olie kunnen onderzoeken, 

nova research, cannabytics bijvoorbeeld 

Er is al wel iets bekend over cannabis en kanker, maar dat is maar echt heel weinig, puntje van een gigantische ijsberg... 

Het is een filmpje van 25 minuten maar zeker de moeite waard ;) 

Mooi filmpje Karel! Ik had m al gezien, volgens mij had je hem ook al eerder geplaatst toch? Ik zou bijna die onderzoeker benaderen om te kijken of hij een goede Israëlische soort heeft.. cannabytics heb ik benaderd maar geen reactie, dan Nova maar eens een berichtje sturen..

Ja klopt ... ik heb het al eens gepost... 

Het laat in mijn ogen zien dat elke wiet medicinaal is, en dat de keuze die je bij bedrocan hebt bijvoorbeeld veel te beperkt is. 

Dag Dr. G.
Dank en respect dat je hier je verhaal/ervaring wilt delen, hopelijk brengt je experiment je beterschap. Ik begin dit jaar voor mijn ziektebeeld  ook mijn eigen plantjes te kweken met Dinamed CBD en Dinamed White Widow auto CBD zaad. Ik heb dit topic met veel aandacht gelezen en heb nog een paar vraagjes voor jou. 

Ik zie dat je nu al even bezig bent met je pure olie, heeft die invloed op je urticaria probleem?
Welke alcohol heb je nu gebruikt om je olie te maken, consumptiealcohol of isopropylalcohol?
Heb je je olie (deels) laten decarboxyleren?
Nog iets meer gevonden over de ideale THC/CBD verhouding 3:1 of anders?
Al een labo gevonden die je olie kan testen op THC/CBD?

Verder had ik op Mediwietsite ook gelezen dat je beter je wiet kort laat weken en geen uren omdat bij langer weken veel "nutteloze" stoffen ook oplossen zoals de zeer scherp en bitter smakende chlorofyl. Deze vond ik anders wel interessant als handleiding om olie te maken: 

Ik heb net zoals jij een wetenschappelijke opleiding genoten en heb dezelfde afwijking dat ik moeilijk het evidence based werken kan lossen ;)

Succes alvast met je verdere behandeling 

4 people like this

Hallo Wietie,

Wat leuk dat je dit topic zo interessant vindt. Durf je aan te geven waarvoor jij het wilt gaan proberen?

Wat ik heel leuk vind om te melden is dat mijn urticariaklachten in dien mate zijn afgenomen dat ik de medicatie die ik ervoor geinjecteerd krijg aan het afbouwen ben. Nu moet ik wel toegeven dat ik al voordat ik begon met de olie al een methode had gevonden om terug te vechten tegen de jeuk en pijn, en dat ik dat ook ben blijven doen. In mijn geval is het gewoon dagelijks sporten en door de pijn heen gaan. Desalniettemin gaat het erg goed en ik kan niet aantonen dat het NIET mede door de olie komt.

Omdat ik toch moeilijk aan pure consumptiealcohol kon komen heb ik grotendeels gewerkt met isopropyl. Ik heb 1 liter 96% alcohol gebruikt en 12 liter isopropyl. Wel apart, de alcohol heb ik gewoon laten indampen, de isopropylalcohol is verdampt in een rijstkoker. Dat gedeelte is dan ook gedecarboxyleerd. Toen het laatste beetje isopropyl was verdampt heb ik de olie opgelost in een liter consumptiealcohol en weer ingedampt in de hoop het laatste beetje IPA ook te laten verdampen. Daarna heb ik de twee samen gevoegd. 

Qua verhoudingen heb ik weinig meer kunnen vinden, het probleem is dat de meeste onderzoeken zich richten op een enkele stof en niet de combinatie van tientallen verschillende cannabinoiden en terpenen en wie weet welke stoffen nog meer. Het enige waar ik wel op richtte was dus proberen grote hoeveelheden binnen te krijgen zonder daar stoned van te worden. Dat is niet helemaal gelukt... ik kom niet veel hoger dan de hoeveelheid van vier rijstkorrels per dag. Neem ik meer dan wandel ik stoned rond en dat wil ik niet. De verhoudingen CBD en thc ken ik nog steeds niet, ik heb een aantal mails gestuurd naar laboratoria maar niks meer gehoord. 

Ik heb de wiet ruim 12 uur laten trekken, met regelmatig roeren. Het is dan ook erg bitter geworden, al is dat in een brownie erg goed te maskeren. En toch heb ik die behoorlijk sterk gemaakt, een blokje van 2x2x2 cm is genoeg om in de avond stoned op de bank te eindigen. Ik ging voor maximaal medicinaal vermogen dus dat het wat bitter smaakt maakt me niet uit. Wat me wel opviel was dat het chlorofiel in de (waterhoudende) 96% alcohol veel meer oploste dan in de IPA.

Wat betreft de kanker, ik mag over twee weken weer onder de MRI. We gaan zien wat een half jaar dagelijks olie daarvoor heeft gedaan. 

3 people like this

2 hours ago, Dr. G said:

Hallo Wietie,

Wat leuk dat je dit topic zo interessant vindt. Durf je aan te geven waarvoor jij het wilt gaan proberen?

Wat betreft de kanker, ik mag over twee weken weer onder de MRI. We gaan zien wat een half jaar dagelijks olie daarvoor heeft gedaan. 

dag Dr. G,

bedankt voor de verhelderende uitleg.

Ik heb twee jaar geleden door mijn trailer op de trekhaak te willen plaatsen mijn rug gebruken, ik heb mij dus een breuk gehoffen zoals het spreekwoord zegt. Alleen is dat niet mogelijk, je kan je spieren scheuren maar je ruggenwervels breken door te tillen kan niet. Na onderzoek is gebleken dat ik een van de weinige mannen ben die op relatief jonge leeftijd (iets onder de 50) osteoporose heeft. door mijn ingedeukte onderste ruggenwervels heb ik dagelijks de gerelateerde pijn. Ik zou dus de olie in eerste instantie als pijnstiller willen gebruiken en in tweede instantie om de osteoporose tegen te gaan. Er zijn verschillende studies (oa universiteit Tel Aviv) die aantonen dat canabinoïden de botafbraak tegengaat en botaanmaak versnelt. Andere studies zouden aantonen dat het terpeen Delta 3 Carene ontstekingsremmend werkt en botaanmaak stimuleert.
Ik heb nu een eerste plant White Widow CBD hopelijk levert die eerste keer iets op voor de eerste noden.

Ik heb ook Dinamed CBD zaden die ik deze zomer buiten ga zetten en specifiek voor de osteoporose ga ik proberen Super Lemon Haze CBD zaden  scoren.
We zien wel wat het brengt

Onlangs was er op mediwietsite een artikel over het laten testen van je olie : https://www.mediwietsite.nl/wietolie-gekregen-laat-testen-gebruik/ misschien kan je bij Nova research terecht?

Succes met je MRI

Pffft... dat klinkt ook akelig. Lijkt me een vreselijk gevoel, Nova research had ik inderdaad ook gemaild maar geen gehoor. Na je link heb ik me gewoon maar aangemeld en het is supersimpel. Morgen gaat mijn oliesample op de post.B) ik wilde liefst ook de toppen van de twee planten CBD therapy testen maar €35 per topje vind ik net wat teveel. We gaan zien wat er voor percentages uit de olie naar boven komen. 

3 people like this

De uitslag van mijn olie is binnen. Het blijkt in totaal voor bijna 80% uit cannabinoiden te bestaan waarvan het overgrote deel CBD is. Ik ben tevreden! Wel grappig om te zien, ik heb meer dan tweemaal zoveel CBD als THC maar toch zorgt het voor een forse stoned wanneer ik er iets teveel van neem.. Ook opvallend, zij denken dat ik alles gedecarboxyleerd heb terwijl er toch echt een stuk gewoon is ingedampt. Misschien is het toch te warm geworden toen ik het in spuitjes heb gedaan. Toen heb ik het au bain Marie verwarmd om het op te kunnen zuigen.

IMG_0158.PNG

IMG_0160.PNG

3 people like this

he mooi resultaat en voor €35 weet je nu wat je hebt.
Dus je hebt je gewoon aangemeld op hun site en dan een staaltje opgestuurd en meer is het niet om een paar dagen later het resultaat te ontvangen,

Ik heb ook nog een video gevonden om olie te maken om zo veel mogelijk de bittere smaken te vermijden en heb ook al een distiller op amazon voor €65 en tweedehands een magnetische roerder gevonden voor €70, nu nog voldoende wiet oogsten en ik ken er ook aan beginnen. 
Succes met je MRI volgende week

Precies! Een kwestie van aanmelden, een test kiezen en afrekenen. Dan krijg je een samplenummer wat je op je container met olie moet schrijven en opsturen en dan is het kaar. Supersimpel. Mooi dat je meteen de distiller hebt aangeschaft, dan kun je de alcohol terugwinnen. Maar waarvoor wil je de roerder gebruiken? Of heb je de luxe variant waarmee je ook kunt verwarmen?

7 minutes ago, Dr. G said:

Precies! Een kwestie van aanmelden, een test kiezen en afrekenen. Dan krijg je een samplenummer wat je op je container met olie moet schrijven en opsturen en dan is het kaar. Supersimpel. Mooi dat je meteen de distiller hebt aangeschaft, dan kun je de alcohol terugwinnen. Maar waarvoor wil je de roerder gebruiken? Of heb je de luxe variant waarmee je ook kunt verwarmen?

In wat heb je je olie verstuurd en hoeveel moeten ze hebben? ga mijn olie ook laten testen achteraf
Als je 3l alcohol terug wint  met die distiller heb je je investering terug, het gaat sneller en geen problemen met alcoholgeur in de buurt.
en de magnetische roerder is idd met verwarming, een MH15 Rotilabo voor €70 en wat glaswerk er bij, superkoopje

Het is idd weer een investering maar ik heb het er voor over, snel, geen gedoe, veiliger

3 hours ago, wietie said:

In wat heb je je olie verstuurd en hoeveel moeten ze hebben? 

Ik heb heel simpel een injectiespuitje van 2,5 ml opgestuurd. Wel even een tape eromheen dat hij in de post niet leeggedrukt kan worden. Ze hebben minimaal een halve gram nodig begreep ik. Maar dat wordt netjes aangegeven in het orderproces. Ik heb zelf ruim 1 ml opgestuurd, zodat ze zeker genoeg hadden. 

Angst voor alcoholgeur hoef je niet te hebben hoor, de wietlucht overheerst boven de alcohollucht :lol: terug opvangen is zeker de moeite waard als je die prijzen ziet..

2 people like this

Nou, de uitslag van de mri is binnen. Geen verandering aan de tumor qua formaat, al lijkt er wel wat ruimte om de tumor heen te zijn daar waar hij voorheen de gehele oogholte in beslag nam. Geen significant zichtbaar effect dus op de eerste scan. Nu maar eens kijken of dat over een halfjaar anders is. Ik slaap in ieder geval heerlijk op de olie.

2 people like this

feit dat de tumor niet toegenomen is is al een geruststelling, hopelijk kan de olie op termijn voor krimp zorgen, maar je nachtrust die heb je sowieso al terug!