• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Lobato

met welke materialen kun je allemaal hasj zeven?

69 posts in this topic

ik heb veel mogelijkheden gezien om hasj te maken. met een miniwasmachine en fitlerzakken, of alles in een grote kuip gooien met veel ijs en mixen.

gewoon de ouderwetse manier met een zeef.

heb rondgekeken in kringloopwinkels voor een miniwasmachine maar vind de producten te commercieel en te duur die verder nodig zijn om hasj te maken.

Daarom heb ik het anders aangepakt, heb zelf een trilplaat gekocht waar ik een bak op ga zetten met een zeef erin.

maar waar kan ik allemaal een goede hasjzeef van maken? Ik lees van pantys, maar werkt dit ook cht goed?

Ik ga dus geen hasj met ijs maken maar gewoon door het te zeven, ik zet de bak op een grote trilplaat voor 5 minuutjes.

maar zoek nog goedkope goede materialen. De zeefjes van de growshop zijn mij te duur. waar haalt de growshop dat spul weg? en wat gebruiken ze?

iemand tips?

2 people like this

Zeven uit droogtrommels werken idd vaak prima. Wel verschilt de maaswijdte nog weleens per merk en hoe groot het zeef is.

Grappig als ik droogtrommelzeef google op afbeeldingen komt als hit 1 het zeef van karel, ghehe.

1 person likes this

Ook in de oude drogers hoor, kringloopwinkel ff langs lopen ;) 2 tot 5 euro

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Breedte: 1,36m en het wordt per strekkende meter verkocht. Van 4 latjes maak je dan een raampje en je niet het zeef er strak op en zeven maar.

Lees net dat een pluizenzeef voor 4 euro tweedehands te koop is. en ja zoon wasdroger pluizenzeef werkt heel vaak ook prima.wasdroger-pluizenzeef.JPG

Het gat om de maaswijdte van het zeef!

Trichoombollen van binnenwiet zijn tussen de 120 en 70 mu groot. Trichoombollen van buitenwiet zijn doorgaans wat kleiner.

Zeef je dus met een 140 mu zeef dan gaan alle trichoombollen door je zeef.

Nu praat men in de zeefdrukkerij over Mech en niet over mu.

Grofweg kun je zeggen dat:

80 Mesch gelijk is aan 177 mu

100 Mesch gelijk is aan 149 mu

120 Mesch gelijk is aan 125 mu

140 Mesch gelijk is aan 105 mu

170 Mesch gelijk is aan 88 mu

200 Mesch gelijk is aan 74 mu

400 Mesch gelijk is aan 37 mu

3 people like this

@ Monty, thanks en die rol die jij stuurde? is die ook goed? want zit nu te twijfelen of ik een pluizenfilter of een grote rol moet aanschaffen.

Panty werkt iig niet, net pantys gekocht voor 3 euro bij de hema, weggegooid geld, komt allemaal blad mee.

Ik google snel op zeefdruk zeven en keek niet verder als deze eerste site. Zij verkopen dus de 43, 64, 80 en 120 mesch zeven. Als je even verder zoek zul je ook nog andere maten zeven vinden.

Ik linkte de 80 T  dat is dus een 177 mu maaswijdte. Voor droog zeven zou dat al werken al komt daar wel ook nog best wat plantmateriaal mee doorheen. Gebruik je die 120 T dan zeef je dus met 125 mu wat op zich een beter zeef zou zijn.

Er zijn kwa grote 3 soorten trichomen te onderscheiden;

- Trichomen met een hele lange trichoomsteel. Deze hebben bij binnenwiet een harsbol van zoon 100  tot 120 mu.

- Trichomen met een korte trichoomsteel. Deze hebben bij binnenwiet een harsbol van zoon 80 tot 100 mu.

- Trichomen zonder steel. Deze hebben bij binnenwiet een harsbol van zoon 50 tot 80 mu.

Zeef je dus met 120 mesch =  125 mu dan gaan alle harsbollen door het zeef en het overgroote deel plantmateriaal blijft op je zeef.

Zou je met meerdere zeven gaan werken dan kan je de trichoomsoorten zelf van elkaar scheiden.

Een hele rol heb je niet nodig he. De rol is 1,36 meter breed en je koopt daar dan 1 meter van dan heb je dus een lap van 1,36 x 1,00 meter.

P.S.

Panty maaswijdte gaat dan weer in denier of DIN das weer heel anders en heeft meer met de dikte van de draad dan de grote van de maas te maken. Met je juiste panty zou het wel kunnen werken maar et grootste nadeel is dat de nylon nogal rekbaar is en je dus geen constante maaswijdte hebt.

3 people like this

@ Monty, thanks. Ja, ik heb regenpijpen gekocht bij de gamma, zelfde systeem als een skuffbuzzer of hasjmaker, die bestaan al 20 jaar. zelf ook een inelkaar gezet. Maar gebruikte een panty en heb deze strak opgespannen omdat dat moet bij droog zeven. maar de gaten werden idd te groot, het poeder wat eruit komt plakt niet. Ruikt wel naar hasj maar is te groen.

Dus 120 mesch. Zo te zien op die site krijg je dan een hele rol? jammer dat je het niet per meter kan kopen.

Dus 120 mesch. Zo te zien op die site krijg je dan een hele rol? jammer dat je het niet per meter kan kopen.

Je koopt geen hele rol!  Zoals ik je reeds 2 x probeerde duidelijk te maken verkoopt men het per strekkende meter van de rol (zoals je op de markt een stuk stof koopt van de rol af). De rol is 136cm breed en als je daar dan 1 strekkende meter van koopt rolt men een meter van deze rol en knipt het na 1 meter af. Je hebt dan een lap van 100 cm x 136 cm. Hiervoor maak je dan zelf een raam op gewenste grote en niet dat gaas erop.

Je kan ook een kant en klaar zeef + raam kopen natuurlijk maar dan ben je wel wat duurder uit. Van die lap van 100 cm x 136 cm maak je 4 zeven van wat jij kantenklaar wil bestellen voor minder geld.

De zeefmaat t120 (mesh) gaat werken voor droogzeven.

Je koopt geen hele rol!  Zoals ik je reeds 2 x probeerde duidelijk te maken verkoopt men het per strekkende meter van de rol (zoals je op de markt een stuk stof koopt van de rol af). De rol is 136cm breed en als je daar dan 1 strekkende meter van koopt rolt men een meter van deze rol en knipt het na 1 meter af. Je hebt dan een lap van 100 cm x 136 cm. Hiervoor maak je dan zelf een raam op gewenste grote en niet dat gaas erop.

Je kan ook een kant en klaar zeef + raam kopen natuurlijk maar dan ben je wel wat duurder uit. Van die lap van 100 cm x 136 cm maak je 4 zeven van wat jij kantenklaar wil bestellen voor minder geld.

De zeefmaat t120 (mesh) gaat werken voor droogzeven.

Oke dan is het duur spul.

Maar wat ik eigenlijk alleen wilde weten of dat zeefraam geschikt is waarvoor ik de link neer heb gezet. Maar die kan dus.

Die wil ik dan gaan bestellen. Het is idd voor droogzeven.

ja het is geschikt , et zeef wat je besteld laat wel ane harsbollen door en zo einig mogelijk goren, ,.... let wel ale groen wat boven je zeef blijft ruikt en smaakt gewoon als wiet maar dan zonder de hars, dat kun je dan gewoon aan een duitser verkopen of een fransman geheheheheh, oeps dat laatste floepte eruit en heb ik niet gezegd, maar zo ziet shopwiet er normaal uit, afezeefd. op een trilplaat. als je hoeeveelheden hebt voor een trilplaat ist al groter dan ik spaar al 8 runs me knipafval op.

nu heb ik daar verder geen problemen mee maar als je echt op een ttrilplaat wil zeven intresenen 26 euro niet zo vel hooor. of lees ik het eht helemal te scheef?

Maar wat ik eigenlijk alleen wilde weten of dat zeefraam geschikt is waarvoor ik de link neer heb gezet, ja man da zie ik je al meerdere malen. kop een zeef voor zefruk met de juiste mech wat je wil zeven, is aan u. ik gaf je een tabel vergeet nylon en din das voor hoe warm is ee n panty , dat heeft niks met maaswijtes te meken ik vertelde hoe groot de drie trichoomsoorten zijn is nu aan u hoe je di e van het blad krijgt n woor welke zeef... een theezef is te grof.

ik zal je gerust stellen het werkt let maar op. ale dank is welkom.

met de jiuiste droogtrommelzeef ook en juisdte dure pany van 400 din en zonder dat je vrindin het merkt ook hoor enkel niet opsspannen ik klopte al hach door een zijde slip oo k dat werkt.

achteraf kreeg ik ze zelf geklopt

1 person likes this

als 24 euro te duur is voor een lap van 136 x 100 waarom koop je dan een klenier ,duurder ingeraamd screen wat 3 x zo duur is. Of je begrijpt het begrip per strekkende meter niet of je kan erg slecht rekenen.

Waar het omgaat en je antwoord is, ja die 120 T mesch zeeft met 125 micron en ja dat werkt prima. waar je het vandaan haalt? zoals karel al aangaf is er voor 4 euro een pluizenzeef te koop bij een kringloop ook deze zeven liggen tussen de 200 en 70 micron.

daargelaten het feit dat groene hash gewoon veel minder plant materiaal bevat dan gewoon de bud in de fik te steken. er is niks mis met groene hash.

krijg zomar een dubelost melding terijl me verhaal nie klaar was, karel was dah?

Ik had ooit op Aliexpress wat verschillende van die 'mesh' doeken gekocht voor een paar euro per vierkante meter.

Kon er zo snel niet veel vinden en het is ook wat duurder inmiddels, maar het valt nog mee:

https://www.aliexpress.com/item/120-mesh-Sq-Inch-120-micron-gauze-ink-nylon-filter-cloth-screen-paint-wine-net-fabric/2026364254.html

Meerdere maten:

https://www.aliexpress.com/store/group/Nylon-Filter-Mesh/719252_259465654.html

Zeven is stap 1.

Heeft iemand ook een handleiding / filmje / info hoe je die kwalitatief mooie hasjiesj plakken maakt. En dan niet de pollum variant maar meer doorgeperst zoals goede Maroc of Lieb en dergelijke.

Alles wat ik heb gezien met grof geweld persen met behulp van een hydraulische pers, andere drukpersen, autobanden, geeft allemaal een andere structuur dan zoals in mijn beleving het hoort te zijn. Dat zie je ook als je het door midden breekt, alle olie is naar buiten gedrukt en in het midden ontbreekt een soort cohesie van het materiaal.

Kent iemand het geheim van de smid :) en wil dit delen?

Hoe die Afghaan het kneed, op een butaanbrander en een beetje water geloof ik. Ziet er wel lekker zwart uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Ja mooi he Doc met z'n handen en voeten...  echte handenarbeid :P

Alleen is dit een andere wijze hoe het gemaakt wordt.