• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Lobato

met welke materialen kun je allemaal hasj zeven?

69 posts in this topic

Wat een info weer! Ik krijg al zin om hasj te maken weer, maar zal moeten wachten..

Nu begrijp ik ook waarom je bladafval vers moet invriezen!

Dexo lijkt een goed alternatief voor buthaan te zijn. Mooi dat de methodes om eigen olie te maken steeds toegankelijker worden gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Om aan te geven hoe veel coffeeshops je naaien... 2 keer gezeefd gruis wat ook nog eens uit een groot deel fanleafs bestaat wordt hier in de shop voor 3 tot 5 euro de gram verkocht..

Of wat dacht je van al die shops die zo lief zijn gruis speciaal voor medicinale gebruikers te verkopen... Meestal flink leeggezeefd

Ik heb wel eens alleen gedroogde fanleafs gezeefd en zelfs daar komt nog hasj vanaf waarvan we stukken meer merkten als van wat ze hier in de shop verkochten als blonde Maroc

Vraag je je soms echt af wat je nou koopt als je hiyaa koopt. Of blonde of donkere want pffff nu ik wat meer weet. Sommige shops.... Damn

Doorgaans gebeurd alle her-verpakking van wiet op een groot 140 mu zeef. De kilozakken die men opdeeld in 5 gram zakjes bedoel ik dan. De meeste en mooiste hars is dan van de buitenkant van die topjes af hoor. Enkel als je zoon topje openbreekt vind je mischien nog plekjes met veel harsbolletjes op de trichoomstelen. Maar bekijk shopweed maar eens goed met een loepje en je vind bijna enkel nog trichoomsteeltjes zonder bol.

Ergens moet de nederhash vandaan komen hey, ghahaha. Om 1 gram ketama te maken hebben ze in marocco vele plantjes nodig om uit te kloppen. Omdat die boerkes daar geen zak voor een plantje krijgen kan i gram hier voor 6 euro de gram verkocht worden. Snapte vroeger nooit hoe dat kon en waarom mensen 1 gram wiet kochten, dus de hars van een paar topjes terwijl de hars van vele planten in 1 grammetje hars zit voor de zelfde prijs. Ik rookte dus voor ik zelf begon te kweken enkel hash.

ALs ik al een topje wiet kocht in de shop dan had ik me loepje bij me. Ik heb nooits begrepen waarom mensen aan het zakje ruiken en dan stellig zeggen dit is goeije of slechte weed. het gaat tenslotte om de in de olie opgeloste canabedoiden en ja ook de terpenen, die je dus wel ruikt. Maar waarom niemand de wiet met een loepje bekijkt voor de koop is me nooits duidelijk geweest. ALs ik een geheel kaal topje aangeboden kreeg liet ik de shopeigenaar er zelf eens naar kijken , liefs in een volle shop natuurlijk en vroeg dan. ZOu jij dit kopen? heb je niet iets waar nog een beetje hars op zit!  Doorgaans kreeg ik dan wel wat beters ghehe.

Hier in de shop is hasj ook veel goedkoper dan wiet. Maar dat merk je vaak ook terug in de werking helaas

Hmm, ik heb nooit in een shop gewerkt maar ik kan me er wat bij voorstellen. Als er teveel en te grondig mee gewerkt wordt gaat de kwaliteit (=thc%) van de wiet achteruit. En ja, de hasj kan ook vanalles mee gedaan zijn; te hard geklopt e.d.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Zoals je op het filpje van :" Ein dorf auf drogen"  kunt zien dat ze in het Rifgebergte in Marokko gewoon bundels hele zongedroogde planten door een laken heen knuppelen. Dat wordt dus geheel tot pulp geslagen en er komt dus enorm veel plantmateriaal mee. Vandaar de lage kwaliteit.

Ook het zondrogen breekt al veel thc af.

In het filmpje laten ze echter ook zien Dat die slimme Marokkanen eerst heel voorzichtig en maar kort kloppen en deze polm, de eerste klop,  noemt men dan 00 kwaliteit, Chocolata! Deze kwaliteit komt Marokko echter niet uit en is zeker niet voor de export.

Vervolgens klopt men ruwer en langer en deze polm is dan de tweede klop, 0 kwalitiet. Met veel geluk kom je dat in een theehuis nog wel eens tegen onder een of andere Marokkaanse muts verstopt.

Klop 3 noemt men kwaliteit 1. Dat is ongeveer wat ze hier als Zerro zerro verkopen

Vierde klop is kwaliteit 2. Dat is wat ze je hier als ketama verkopen en dus al heel onzuiver.

De laatste klop is kwaliteit 3 das echt bagger en men klopt ongeveer net zolang tot alles door dat laken is. Je rookt dan eigenlijk gedroogde plant met hier en daar een bolletje hars.

Dat is wat ze hier als tweede kwaliteitshash verkopen.

2 people like this

Om aan te geven hoe veel coffeeshops je naaien... 2 keer gezeefd gruis wat ook nog eens uit een groot deel fanleafs bestaat wordt hier in de shop voor 3 tot 5 euro de gram verkocht..

wat kost de eerste zeef dan, die pure polm. wat kost die per gram? daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik heb alles in wat groter formaat. 500 gram gruis in de vriezer wat ik uit ga zeven op de trilplaat, ik wacht nog op mijn bestelling uit china, die zeefdoeken met de juiste maaswijdte.

Kost 6 dollar per vierkante meter, bij topzeef kun je het zelf ook kopen voor 25 euro per vierkante meter, maar wellicht dat zij het ook bestellen in China, dan probeer ik het liever eerst zelf te bestellen. Volgens de laatste gegevens is mijn product nog in China en nog niet ingeladen in het vliegtuig, maar heb het al 14 dagen geleden besteld, dus je moet dan ook behoorlijk wat geduld hebben. Ik sta te popelen om alles in mijn ontwikkelde constructie te gooien en het resultaat te aanschouwen, maar moet toch nog echt even wachten.

Al dat gruis gaat in grote hasjmakers die ik zelf heb samengesteld van materiaal van de Hornbach, (exact hetzelfde materiaal betaal je 3 x zoveel voor bij de Gamma)

Daarna alles op de trilplaat met een grote opvangbak en dan op diverse frequenties laten trillen.

Ben benieuwd hoeveel ik uit 400 a 500 gram goede gruis kan halen. hoop op 50 gram.

Als pers kon ik de grootste polmpers aanschaffen voor 20 euro, maar dat is een heel commercieel baggerproduct, voor 20 euro heb je ook een goede bankschroef, dus die heb ik dan maar gekocht, daar kan ik mooie plakken mee persen.

Doe er dan ook wat water bij om het in een mooi vierkant blok te persen en laat het dan weer drogen.

wil eventueel nog wel een topic maken van de machine die ik in elkaar heb geknutseld.

wat kost de eerste zeef dan, die pure polm. wat kost die per gram? daar ben ik wel benieuwd naar.

00 hash komt zoals gezegd Marokko niet echt uit dat blijft in het Rifgebergte en roken ze zelf lekker op. Als je echt goede kwaliteitshash zoals nougat, chocolat of  caramel uit Marokko hier in NL wil kopen zit je al gauw op 20 euro per gram. Het willen kopen en ook kunnen kopen is dan nog vaak het probleem. Deze kwaliteiten liggen namelijk doorgaans onder de toonbank en verkopen ze niet zomaar aan jan en alleman.

De wat mindere kwaliteiten zoals paki, twisla, cristal en spoetnik kosten hier tussen de 8 en 15 euro per gram.

Ketama wat in feite een hele lage kwaliteit is kost je tussen de 6 en 10 euro per gram.

Water bij de polm doen is een slecht plan.Vochtige polm gaat heel snel schimmelen. Als je bijvoorbeeld ice water hash maakt is het nu juist de kunst om de polm eerst heel goed droog te krijgen voordat je het perst. We zeven de natte polm dan door een keukenzeef zodat er geen water wordt opgesloten. Het gekorrelde uit de keukenzeef laat je dan eerst heel goed drogen. Als je te vroeg gaat kneden of persen en je sluit water op dan krijg je A een hele muffe hash en B kans dat dat gaat schimmelen. Nu zijn er ook fans van schimmelkaschmir waar das eigenlijk niet echt geschimmeld maar gefermenteerd (zuurstofarm)

Het maken van hasjies door middel van begraven en doorknedenvindt direkt na de oogst plaats. De geoogste hennepdelenworden op een droogrek een aantal uren pal in de zon gelegd omenigszins te drogen. Draai de wiet van tijd tot tijd om, omgelijkmatige droging te verkrijgen. Vervolgens worden deaartjes allemaal uitgeplukt, net zo als bij het zeven enpersen. De aartjes worden nu tot een stevige bol gevormd enstrak ingepakt met een stuk linnen.Dit pakketje wordt twee of drie weken onder de grond verstoptzodat zich een rottingsproces ontwikkeld. Wanneer dit weerwordt opgegraven, vinden we een rotte kleffe troep, die sterknaar ammoniak ruikt. Dit wordt met de handen (bluargh) goeddoorkneden zodat het verteringsvocht eruit sijpelt' Dit vochtbevat verteringsresten en een grote hoeveelheid CBD, die opdeze manier verdwijnt. De THC lost niet op in dit water maarblijft in de vaste substantie achter, waardoor de hoeveelheidaanmerkelijk geconcentreerd wordt. Na het kneden wordt de bolweer ingepakt in linnen en op een donkere, vochtige plaatsweggelegd. Het proces van kneden wordt om de dag en later omde week herhaald, tot de ammoniak geur nagenoeg verdwenen is.De hasjies wordt nu tot broodjes gevormd en nog enig tijdrustig te drogen weggelegd. Tussentijds kan er op de hasjieseen witte schimmellaag ontstaan. Deze tast de THC echter nietaan maar concentreert het. De hasjies is klaar voor gebruikals het goed is ingedroogd en niet meer naar ammoniak ruikt.

Bron:

1 person likes this

Ik betaal tientje per gram in de shop voor zero zero polm.

7 voor superpolm (merk of proef amper verschil tussen die 2 maar alla)

Maar nu ik zelf zeef met dat minizeefje is die zgn zero stukken minder dan m'n eigen hasj. Dat zijn gewoon pollen die de eerste minuut tot 3 minuten door m'n zeefje heen komen. Gewoon van afghan skunk. Big bang en ww plantjes.

Das voorlopig het enige aan hasj dat ik nog rook. Mocht ik door al m'n fluf en knip heen zijn. Zeef ik het nog eens maar iets langer. Iets minder goed maar nog steeds prima in de hand of koud te persen

Dit is ongeveer te vergelijken met wat ik als super polm of zero polm koop voor tussen de 7 tot 10 euro. De 2e zeving dus hé. Helaas heb ik geen vrienden in shops dus de goede hasj krijg ik daar niet.

Ja nep ice voor 20 de gram waarvan ik zeker weet dat ik schimmel rook.

Dan heb ik ook wel eens fans gezeefd. Niet met de hand te persen. Warmte bij nodig. Maar beter dan wat ze in rotterdamned als hiyaa en blond en donker Maroc verkopen voor 5 a 6 euro.

Let wel fanleafs met amper spikkels van buitenplanten hé...

ja, dat wil ik eigenlijk weten, wat is de waarde van de zelfgemaakte hasj, heb laatst 5 gram weggegeven aan iemand en heb dat zelf gemaakt, heel zuiver spul was dat, mooie kleur, geen plantresten zichtbaar verder.

wat is de waarde daar van? want die kwaliteit ligt dus nooit in de shop. Diegene aan wie ik het gegeven had had ook wat voor mij gedaan, en nu dus een cadeautje, hij was er heel blij mee. Hij vroeg zich ook af hoeveel dat in de shop zou kosten.

Dan denk ik dat het maar schudden met een zak wordt, het andere is me teveel gedoe.

Je hoeft niet perse ijs te gebruiken, je kan gewoon ouderwets zeven. Wel eerst in de vriezer leggen en daarna gewoon zeven.

Even voor de goede orde, iedereen die met een zeef hasj aan het maken is thuis en niet te lang doorzeeft, maakt dus chocolata en dat is in de koffieshop dus 20 per gram waard.

00 hash komt zoals gezegd Marokko niet echt uit dat blijft in het Rifgebergte en roken ze zelf lekker op. Als je echt goede kwaliteitshash zoals nougat, chocolat of  caramel uit Marokko hier in NL wil kopen zit je al gauw op 20 euro per gram. Het willen kopen en ook kunnen kopen is dan nog vaak het probleem. Deze kwaliteiten liggen namelijk doorgaans onder de toonbank en verkopen ze niet zomaar aan jan en alleman.

De wat mindere kwaliteiten zoals paki, twisla, cristal en spoetnik kosten hier tussen de 8 en 15 euro per gram.

Ketama wat in feite een hele lage kwaliteit is kost je tussen de 6 en 10 euro per gram.

Water bij de polm doen is een slecht plan.Vochtige polm gaat heel snel schimmelen. Als je bijvoorbeeld ice water hash maakt is het nu juist de kunst om de polm eerst heel goed droog te krijgen voordat je het perst. We zeven de natte polm dan door een keukenzeef zodat er geen water wordt opgesloten. Het gekorrelde uit de keukenzeef laat je dan eerst heel goed drogen. Als je te vroeg gaat kneden of persen en je sluit water op dan krijg je A een hele muffe hash en B kans dat dat gaat schimmelen. Nu zijn er ook fans van schimmelkaschmir waar das eigenlijk niet echt geschimmeld maar gefermenteerd (zuurstofarm)

Excuus, ik heb over jou berichtje heen gekeken, ben iets te enthousiast en zie de helft van de berichten niet staan.

Ja, dat is mijn ervaring ook, dat het snel gaat schimmelen idd. Maar het perst wel iets beter met wat water.

Maar daarna moet het weer gedroogd worden.

Ze adviseren soms wel om enkele druppels water erbij te doen om het even goed flink strak te kunnen persen.

Maar wellicht dat ik het deze keer niet ga doen.

is het misschien een idee om bepaalde aromas aan het hasj toe te voegen alvorens het te persen, beetje shishaaroma oid?

is het misschien een idee om bepaalde aromas aan het hasj toe te voegen alvorens het te persen, beetje shishaaroma oid?

Das een idee, zelf heb ik hier echter geen ervaringen mee. Wels eens appeltabac met polm gerookt in een shisha maar aromaten toevoegen aan je polm heb ik nog niet gedaan. Ik persoonlijk vind de verschillende hashsmaakjes al lekker genoeg.

in spanje was het heel makelijk om aan behoorlijk goede chocolat te komen. en was maar 10 euro de gram. maar goed vandaar kan je ook naar maroko "pedellen" 

maar moet wel zegen dat die langniet zo goed was als die uit rift, soms zijn marokaanse klasgenoten nog niet zo slecht om contact me te houden :P 

Ben ook benieuwd wat je ervan heb gebrouwen heb laatst oook gezeefd met panty 200 en ging goed

bump,....P1110246.JPG

1 person likes this