• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
fortunate

wiet en alcohol

Recommended Posts

Deze week voor het eerst wiet olie gemaakt.  In een pantykousje 15 gram wiet en die overgoten met 96 % Alcohol. Dit proces heb ik drie keer herhaald en nu de vierde keer kleurt de alcohol nog steeds heel snel donkergroen. 

Mijn vraag is: gaan de werkzame stoffen er bij de eerste overgieten al grotendeels uit de plant of geeft de kleur groen aan dat er nog genoeg werkzame stoffen inzitten?

Ik denk dat in 'de kleur groen' ook nog werkzame stoffen zitten , ikzelf laat mijn wiet ruim 3 weken (soms veel langer) in de alcohol trekken voordat ik het afzeef.

Dan is de vloeistof/tinctuur ook bijna zwart ....

;)

• Like 2

Gevonden! Hahaha, 

Als je wietolie wilt maken dan schijnt het voldoende te zijn om het 1 keer te overgieten met alcohol. Al je werkzame stof heb je dan te pakken. De olie verdamp je au baine marie in bijv een babyflessenwarmer.

Als je wiettinctuur wilt maken dan doen zoals Cat hierboven beschrijft. 

Maar waar gebruik je het voor,. als ik zo vrij mag zijn? 

Ligt er ook aan of je het wil roken of slikken.

Voor te roken hoeft het niet zo lang te trekken. Gaat dan vooral om de thc en die laat gelijk los.

Hoe langer in de alcohol des te meer plantaardige zooi die meekomt. Prima als het om medicinale inname gaat maar om te roken wordt dat stukken minder lekker

ik wil het gebruiken om wiet olie van te maken en dank jullie voor de tips en het meedenken. 

dus als nu de alcohol bijna donkergroen ziet, dan zegt dat  niks over de werkzame stoffen, maar is dat alleen maar plantenmateriaal.

Nou,.. als je de olie wilt gebruiken om high stoned van te worden dan is het kwestie van alcohol zo snel mogelijk langs het afval laten gaan zodat er geen plant materiaal blijft hangen maar alleen de trichromen. 

Wil je het gebruiken als medicijn dan kan je het beter langer in de alcohol laten staan omdat je dan idd ook de terpenen enz mee krijgt. 

Beide kan je roken hoor, maar de 1e is een stuk hoger van kwaliteit door minder plant materiaal

• Like 1

wat wil je ? roken of oraal inemen ?

voor roken raad ik je aan een liter fles te nemen daar de bodem eraf te halen, de panty omde opening van de dop.

wiet half/uur inde vriezer bij -18 ende alchol een dag op -18

daarna de wiet meteen in die fles strooien en de alcohol vervolgens er zo snel mogelijk doorheen latenlopen. je wileigenlijk minder dan 10 seconden contact tijd om een heellekker rookbaar product te krijgenzonder nasmaak.

voor een orale iname rustig een uurtje tot 21 dagen laten trekken, een hoop medicinale stoffen komen uit het bladgroen, maar dat geeft wel een nasmaakje bij roken ect

• Like 2

De wiet die je gebruikt er voor kan je na je olie proces nog vele andere dingen mee gooi er een pakje roomboter bij in een pan en op het vuur paar keer aan om het optiewarmen en uit als je weg loopt niet tehoog vuur .dat zeef je dan weer  en dat kan je gebruiken voor je cake 

DSC_1662.JPG