• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Dr. G

Ook even proberen; mango, cherimoya en passievrucht

Recommended Posts

Omdat het meest geliefde plantje nog even op zich laat wachten ben ik ook maar wat tropische vruchten aan het proberen te zaaien. De mangopit zit in de grond. Iemand ervaring met de pitten van de cherimoya en de passievrucht? Tot zover liggen de passievruchten te verpieteren, ik heb gelezen dat de zaden zo de grond in kunnen als de vrucht gaat verrotten. Maar de cherimoya? Vrij onbekende vrucht tot op heden. Daarvan heb ik een aantal zaden in de pot gedaan bij de mango, en een aantal in een bakje water. We shall see.

goodluck

heb ook mango gehad alleen wassie na n half jaartje dood. maatje van me heb ik dr een gegeven en is nu alweer 3 jaar dat boompje

• Like 1

Ah kijk de Jamacaanse appel, gaaf. Van oorsprong komt deze plant uit het hooggebergte. Zou zomaar naast een colombiaanse sativa kunnen groeien ghehehe.

wel opletten met de zaden, ze zijn nogal giftig! Ze bevatten veel alkaloiden. Ze worden gebruikt als natuurlijke insecticide. ;)

Dat had ik ook al gelezen Lastpak! Misschien nog wel een ideetje als puur natuur insecticide, al weet ik niet hoeveel daarvan uiteindelijk in de rookwaar terecht komt.

Voor nu heb ik de cherimoya die ze inmiddels ook al in Spanje kweken. Iets dichter bij huis, mogelijk iets beter in leven te houden. Ze liggen tegenwoordig met momenten bij de grotere lidlvestigingen. Echt een heerlijke vrucht!

De verrotte passievruchten zijn uitgelepeld en de grond in gegaan en inmiddels heb ik zo'n 30 passiflora's staan. Ook de mango is uitgelopen, maar de blaadjes zijn wat verdord toen het plastic van de pot af ging. Hij blijft wel flink groeien dus we gaan zien wat dat doet. De cherimoya heeft wat meer moeite. Tot op heden geen teken van leven..

• Like 2

Paar foto's zou leuk zijn.

Daar heb je helemaal gelijk in Tune! Ik heb al wat plaatjes geüpload in mijn album, maar hoe krijg ik die nu in dit bericht?

Even proberen wat er gebeurt als ik de attach files knop gebruik..

post-1882-0-97785200-1486312328_thumb.jp

• Like 1

Raar, als ik op kies bestand druk krijg ik het bestand mooi recht op de foto, wanneer ik het dan toevoeg aan de post staat het ineens ondersteboven... Ik krijg het ook niet omgedraaid op de iPad. Willen jullie nog een ondersteboven mango zien ook?

post-1882-0-93852600-1486414769_thumb.jp

post-1882-0-26583500-1486414834_thumb.jp

De passievrucht doet het goed, de mango begint gelukkig weer uit te lopen. Deze week ook eens wat tabak zaaien. Die zaden heb ik toch gekregen dus even uitproberen:lol:

IMG_0100.JPG

IMG_0101.JPG

• Like 2

De tabakszaden doen niet wat ik wil, namelijk ontkiemen, maar ik ben wel erg geinteresseerd geraakt in tabak. Daarom heb ik maar een aantal soortjes besteld. Deze zijn vandaag de grond op gegaan.

IMG_0103.JPG

• Like 2

Welnee, ik probeer het gewoon zo. Ze zouden met drie weken naar buiten kunnen, dan ongeveer 50 dagen groeien tot aan de bloei, dan in de loop van de volgende 50 dagen kan er langzamerhand wat geplukt worden van onder af. Lukt het niet dan volgend jaar weer een kans. Ik rook toch niet meer, dus nodig heb ik het niet. Al rijpt de boel niet volledig af, dan nog lijkt het me een leuke plant om in de tuin te hebben. 

IMG_0104.JPG

• Like 1

De tabak is bijna klaar voor het buiten zetten. De grootste bladeren hebben nu zon 7-8 cm doorsnee. De mango heeft twee groeischeuten aangemaakt, en gaat nu lekker. 

IMG_0114.JPG

IMG_0115.JPG

• Like 2

De tabak gaat hard, er staan een paar in de voortuin zodat ik de voortgang in de groentetuin een beetje kan monitoren zonder daar steeds heen te hoeven. Nog even en we gaan bloemen krijgen..

IMG_20170622_185258.jpg

• Like 3

En de eerste paar bladeren zijn geplukt en traag gedroogd. De eerste bladeren binnen gehangen maar die droogden groen op, dat ging te snel. Schijnbaar zijn ze dan zelfs letterlijk "niet te pruimen" 

Ze beginnen zo langzamerhand heerlijk te ruiken, echt een zoete tabakslucht. Leuk, zo'n moestuin!!

IMG_20171006_215603.jpg

• Like 2