• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
jojoja

Arizer Air

8 posts in this topic

In augustus ben ik gestopt met roken en toen moest ook helaas, helaas het jointje roken verdwijnen.

Nog steeds mis ik af en toe wel het uitblazen van die heerlijke dikke rookwolken maar gelukkig zijn er diverse andere alternatieven :)

o.a. dabben, bong, vaporizer en e-sigaret waar je gelukkig ook knetterhigh van kunt worden.

Over het algemeen gebruik ik dagelijks de da Vinci verdamper, zo'n walkie talkie-achtig ding. De damp productie is redelijk en je kunt tot op de graad celsius nauwkeurig instellen.

Omdat de da vinci een vast klap-deksel heeft is het lastig om de wiet er in te doen en nogal een gepruts om alles schoon te houden.

Sinds kort heb ik een Arizer air, da's écht een vooruitgang, heel simpel in gebruik, supersimpel om schoon te houden.

mondstuk en verdampingskamer uit 1 stuk, en van glas, dus nooit meer een bijsmaakje!

Als ik 'm meeneem kan ik mooi vooraf 2 glazen buisjes met wiet vullen, dopje erop en gaat zo in de binnenzak. Wil je dampen dan zet je 'm aan en als ie op temperatuur is steek je de 'dosis' er in en dampen maar!,

De dampproductie is iets beter dan die van de da Vinci, maar het scheelt niet alles.....de arizer is een combinatie van convectie en conductie verhitting, De kamer is dus continu heet maar pas als je zuigt wordt de hete lucht langs je wiet geleid.
Je moet dus wel de hele portie op roken in 1x maar daar kun je vrij lang over doen. Beter zou dan nog een firefly 2 zijn maar die zijn nog belachelijk duur (die verhit alleen als je zuigt dus kun je weg leggen, net als een jointje :) )

De arizer heeft 5 standen en is dus niet op de graad nauwkeurig in te stellen maar zijn goed uitgekozen.

Maf is dat het ding je met kleurcodes op de hoogte houdt van wat er gebeurt (beetje cheap voor een ding van bijna 200 euro, maar toch...)

Ook heel erg fijn is dat je de batterij (18650) gewoon kunt wisselen!

Ook 'dabben' is mogelijk met de air, temperatuur op z'n hoogst en een bolletje tussen 2 laagjes wiet doen (zodat 't niet op het hete metaal van de verwarmingskamer kan blijven plakken). De air word dan behoorlijk heet, daarom kun je er een sleeve omheen doen. Dat lijkt wat vreemd maar werkt erg prettig.

In ieder geval, als je een dagelijkse (portable) verdamper zoekt zou ik de air aanraden,

groeten,

jojoja

post-1899-0-35283900-1480866631_thumb.jppost-1899-0-37890500-1480866636_thumb.jp

2 people like this

Die mobiele versie heb ik al een tijdje in het vizier.

Gezien ik zeer tevreden ben met de ExtremeQ voor het thuisfront. Fijn om te horen dat deze een supersmaak geeft.... ga ik weer eens proberen te sparen haha

Dampse.... Thumbs up!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Leuk dat je je ervaring deelt man was hier ook nog benieuwd naar hadden zelf een arizer solo maar helaas door mijn dommigheid kwijt geraakt...

Ben wel toe aan een nieuwe lol twijfel idd ook over die firefly de pax 3 of deze haha.

@@Jansen_en_Jansen fijn ding is dat he ballonnen vind ik helemaal fijn haha.

Goede review, daar kan men wat mee!

En goed dat je gestopt bent met (tabak) roken. Daar win je alleen maar mee :)

Zo'n Arizer ExtremeQ zou ik ook nog wel eens willen, die ballon kun je even wegleggen als je niet meer hoeft, dat vind ik het enige vervelende aan die portable dingen dat je per sé die hele portie moet oproken in 1x. (ben meer van af en toe een hijsje, zeg maar....)

Ik gebruik die air gewoon als dagelijkse verdamper maar wat ik ervan gelezen heb heeft een desktop versie tóch nog betere damp....is dat ook jou ervaring, Jansen en Jansen?

Nog mooier zou een Volcano zijn maar bijna 500 fleuri vind ik gewoon té veel voor zo'n ding.

De firefly vind ik helemaal een gaaf ding! alleen weer die prijs

Sowieso, waarom zijn als die verdampers zo duur? qua techniek stelt het echt geen ruk voor, word ook nog eens in bulk gemaakt in chinachangchang.....Hopelijk dalen de prijzen over een tijdje nog wat :)

thanks de dokter; al met al wel blij dat ik niet meer afhankelijk ben van die tabak....!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik met de aanschaf van een damper de vulcano, de arizer en De Verdamper weet je ;-) hoog in het vaandel had/heb staan.

Vulcano viel af gezien hij alleen de ballonnetjes kon geven.

De Verdamper wil ik nog steeds maar geld he..pff

De Arizer omdat hij en balloon en direct met slang gebruikt kon worden. Tevens werd de tip gegeven dat de werking minder wordt naarmate men de balloon laat liggen.. vandaar mijn voorkeur voor directe inname per slang.

Ps. Dit is ook de enige dampert waar ik langdurige ervaring mee heb. En het glas schijnt een neutrale dampsmaak te geven, daarom zou ik de Arizer Air wel willen van de kerstman... ;-)

Fijne dampavond [emoji100]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

1 person likes this