• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Stoney

Grow Room 2.0

58 posts in this topic

Beste medekwekers :)

Stoney is back en is zich aan het opmaken voor een nieuwe run!

Eindelijk zitten we in ons nieuwe huisje en kan het werk gaan beginnen. Ik heb (dacht) er een mooi kamertje voor te hebben maar zoals altijd kom je voor verassingen te staan :(

Ik dacht eerst snel de tent weer op te zetten maar na met mn pa ernaar gekeken te hebben is het misschien toch beter om de grow room eerst goed te maken voordat de tent erin gaat. Nu is de tent niet ideaal, zeker niet met de afmetingen van de kamer... 

Ook zit ik met het probleem van de lucht afvoer. Het raam wat in de kamer zit heeft alleen een dievenluikje. Het beste is natuurlijk om het gelijk naar buiten te gooien. Ook heeft de kamer een extra ingang vanaf een andere slaapkamer. Deze moet dus eerst dicht gemaakt worden en gelijk isoleren tegen het geluid. Bij deze ingang zit ook een soort verlaging, achter die verlaging zit een bouwspant ofzo van het dak wat daar begint. De vorige bewoner zei al dat het geen zin had om het open te breken vanwege die bouwspant, maar mn pa wilt het dan graag zelf zien dus voor ik het wist had ie het al open gebroken lol 

Dit zou wel een mooie plek zijn om een afvoer naar buiten te maken. Het lijkt me niet echt handig om de warme vochtige lucht zomaar het dak daar in t laten gaan. Dus ik ga zowiezo kijken of ik hier een uitlaat kan maken.

Ik heb niet echt fotos maar heb wel een tekeningetje gemaakt, misschien dat het wat duidelijker maakt. 

post-1361-0-21056400-1481213281_thumb.pn

Dit is het boven aanzicht, bij de korte zijde zit de andere kamer en die verlaging.  Om de tent (80x150) aan de rechterzijde te plaatsen kan wel maar dat staat ie zo'n 30 cm voorbij de deur. Ik zou hem ook vlak voor het raam kunnen plaatsen, alleen moet ik wel bij het raam en verwarming kunnen komen. Dan zou ik aan de voor en achter kant zo'n 40-50 cm ruimte over houden. Ook niet echt ideaal.

Ook zat ik te denken om van de hele kamer een tent te maken. Zodat ik gewoon naar binnen kan, de tent deur weer dicht maken en dan lekker vrij kunnen werken zonder dat er lucht naar buiten komt. Alleen dan is de vraag hoe ga je dat inrichten.... Want dan zou ik aan 2 kanten ofzo plantjes hebben staan 

maar dan heb ik ook weer 2 armaturen enzo nodig..  Om van die hele kamer een grow room te maken lijkt me wel het meest ideale.

Ohja, hier nog de zij en voor aanzichten van die verlaging.

post-1361-0-41470000-1481213926_thumb.pn

post-1361-0-88205900-1481213927_thumb.pn

Bij het voor aanzicht zie je hoe breed en hoog die verlaging is. Totale hoogte is maar 183 eronder, dus te laag voor een lamp. Deze ruimte kan ik vergeten of ik kan het gebruiken om de ventilator enzo op te hangen. Die zal dan ook te weinig capaciteit hebben voor de kamer.. Dus het zal wel aardig wat extra kosten om dat te maken. En aangezien ik ECHT snel een run af moet hebben kan ik beter nog 1 keer de tent opzetten, desnoods in een andere kamer.

Bij dat zij aanzicht is het rode die verlaging en de doorgang naar andere kamer. Dit zal dus eerst helemaal gedicht moeten worden.

Dus ik ben wel benieuwd naar jullie inzicht :)

Wat zouden jullie doen? Eerst tent in andere kamer en dan een complete growroom van de kamer maken of kamer dichten etc en dan de tent erin. Als die tent er in staat kan ik ook niet echt verder werken aan de growroom.

En als het een complete growroom wordt hoe zou je het dan inrichten?

Misschien dat het allemaal niet duidelijk is, voor mij wel maar das logisch :) Maar dan hoor ik het wel :)

Cheers

1 person likes this

Dat lage stuk is maar 40 cm breed. Dus moet dat gewoon niet voor groeiruimte gebruiken..

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Nou die tekeningetjes maken het niet echt duidelijker. Was al een poos bezig om de eerste te ontcijferen. En nog geen idee hoe wat en waar. 

de meeste snelle oplossing voor nu is iig tent er in en gaan. op lange termijn is het beter eerst de ruimte aan te pakken. 

1 person likes this

Ja daarom de tent eerst in een andere kamer want dit zal nog wel ff gaan duren. Tekeningen zijn niet echt duidelijk nee lol. Waar t in t kort op neer komt is dat de effectieve ruimte iets van 160cm x 180cm is. Hierin wil ik dan de dames in een L vorm zetten. Dan kan ik er lekker makkelijk bij. Als ik dan ook gelijk met led begin kan ik ook makkelijker een L vormig armatuur maken. Misschien niet het meest ideale maar daarom ook benieuwd naar jullie mening ;)

Ik zou wel goed uitkijken met de afzuiging... dit wil je wel goed hebben, zeker niet dat je dak straks gaat rotten door de vochtige lucht, of bij overvliegen van een camera oplicht ;) 

Ik zou wel zorgen dat ik het in een kast zou doen,. zodat je de klimaat in de kast apart kan sturen,. dan kan je kamper als een soort buffer ruimte gebruiken om je verse lucht eerst op te warmen tevens zou ik een groeikastje maken in de zelfde ruimte maken, in de zelfde ruimte.

Ja dus een flower tent/kast in een tent die zo groot is als de kamer

En die uitlaat naar buiten.... die zou dan ook 160mm moeten zijn (is de rest ook) maar wordt dat niet beetje te groot dan voor op het dak? `want wie heeft er nou zo'n grote uitlaat klep op zn dak staan?? `valt misschien ook wel op.....

Ja besluit is genomen. We gaan een kast maken voor t raam. Boven de afvoer, bij het dievenluikje, en dan onder voor de verse lucht. Maar eerst moet de kamer af... zit nog op mn zaden te wachten ook.. blijkbaar komen die uit UK als besteld bij lighthousestore..

Gestaag ga ik verder met de nieuwe growroom. Vd week ga ik de tent opzetten, dus zover is de kamer al :)

Ik heb alleen ff jullie hulp nodig. Ik heb een lucht afvoer kast gemaakt voor het raam alleen nu vraag ik me hoe ik de binnenkant het best kan maken kwa extra schotten om af en invoer gescheiden te houden. Of zou dat niet echt nodig zijn en wordt de warme en koude lucht vanzelf wel gemengd in die kast ? Ik zat zelf te denken om de afvoer boven te doen en invoer dan beneden. Als ik er extra schotten in ga zetten dan is er misschien teveel weerstand enzo.

25309d946c3e811e48d82f6b6fbd9d36.jpg

Wat denken jullie?

1 person likes this

Dat is nogal afhankelijk van in welk seizoen je gaat draaien. Als ik in de winter met lamp uit van buiten lucht inneem dan wordt mijn kast te koud. Als ik in de winter warme lucht naar buiten blaas heb ik een enorme condenspluim (uithangbord HIER KWEEKT MEN OF DRAAIT MEN 18/6 DE DROOGTROMMEL!)

Met lamp aan in de winter is intake en uitblaas mengen soms voordelig vanwegen de temp. Maar we verversen ook de lucht voor co2 uitwisseling. Ga je "gebruikte" lucht mengen met verse zakt het co2 aandeel natuurlijk wat uiteindelijk dan de fotosynthese wat remt. Nu is dit niet echt schrikbarend hoor.

Verder klun je het dan nog hebben waar de verse lucht de kast inkomt. Als mijn intake lucht meer dan 5 graden kouder is als de omgevingslucht in de kast dan laat ik de verse lucht boven in mijn kast uitkomen. de koudere lucht zakt dan vanzelf naar beneden en verdingt daar de warmere lucht waardoor je meteen een goede luchtcirculatie in de kast hebt.

Neem je koude lucht in onder in je kast zal dit onder blijven "liggen" en moet je al actief gaan ventileren in de kast.

Verder denk ik dat als je dat klapraam open zet je een lichtlek hebt. De slang reflecteerd behoorlijk goed licht. Je zal je verbazen.  Kast aan de binnenkant dus zowieso mat zwart verven. en toch denken over een lichtlabyrint.

En als je dan toch een labyrint moet maken dan zou ik dat zo maken dat ik door een klep om te zetten kan kiezen tussen apart in en uit of mengen. :huh:

Kortom schroef dat niet dicht maar maak een deur, zodat je dat kan blijven veranderen als de weersomstandigheden veranderen.

Just my 2 cents

1 person likes this

Ja die plaat die er voor staat is de deur :) die klemt er in.

Ben ergens ook wel afraid voor stoom uit t raam. In eerste instantie dacht ik de warme lucht boven te plaatsen maar als ik onderin zou doen dan heeft t meer tijd om af te koelen. Helemaal als het gemengd wordt dan..

Zal dat lichtlabyrint eens checken. Of heb je soms een link? :)

Wel goeie om een soort schakelaar/klep te hebben om de koud en warm te regelen

Een link van een lichtlabyrint of lichtval heb ik niet echt. Licht gaat eigenlijk altijd rechtdoor enkel door weerkaatsing kan licht de bocht om. Je slang is van binnen zilver wat heel goed het licht weerkaatst ook de bocht om. Zo kan licht gerust tien meter door een slang reflecteren. Dat licht komt dan in je witte luchtkast uit die ook reflecteert dus door dat klapraam zal een gelige gloed te zien zijn en elke kweker herkent meteen HPS licht. De wijkagent ook overigens.

Je moet dus zowiezo de binnenkant mat zwart gaan maken om reflectie in je luchtkast te voorkomen. Verder zou je de lucht de bocht om kunnen leiden in die kast. licht kan niet de bocht om in een mat zwarte kast. 

post-14-0-37648100-1483638589_thumb.jpg

(foto is gejat van WF.nl)

1 person likes this

Ik heb nog nooit stoom uit het raam gehad ook niet met -10

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

1 person likes this

Kast is ondertussen zwart.... alleen was ik zo slim om glans te kopen lol. Nou ja we zien t straks wel :)

Thanks voor de info! 

En als MisterX geen stoom heeft met z'n 1200W dan zal het met 600W ook wel meevallen lol

Ik ga wel ff vogelen! 

Check een van mijn ouwe topics ik dacht ook dat je stoom zou krijgen maar dat is alleen met extreem hete lucht.

Je krijgt wel condens vorming

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Ghehehe wie had het dan over stoom? Ik had het over een condenspluim en niet over stoom. Als er echt stoom uit je uitlaat zou komen , lol dan was het geen enkel probleem stoom is namelijk doorzichtig hahaha. https://nl.wikipedia.org/wiki/Stoom

Hehehe maar we weten allemaal wat er bedoeld wordt :)

Ik moet het gewoon eens ff aankijken.

Nou ik heb vannacht de 1e 12/12 nacht gehad in de growroom 2.0... Nou het is eerder een growroom 1.1! Nog veel verbeter punten gezien. Toen ik vanochtend ging checken was het al veel te warm in de kamer. Ik had het luikje niet helemaal gedaan dus dat kan een oorzaak zijn. Of er wordt te weinig verse lucht aangezogen... ik denk dat ik toch een schot er in moet maken die de warme lucht meer naar buiten stuurt.

Ook vond ik dat die luchtkast te veel herrie maakt. Weet niet precies waar de herrie vandaan komt maar het komt wel samen in die kast lol. Dus daar moet ik nog iets van geluiddempend materiaal in stoppen. Misschien ook maar eens kijken naar geïsoleerde slangen. Als mn kleine nichtje komt slapen heb ik geen zin in 5 vragen als: ome Stoney wat is dat voor raar geluid wat ik steeds in dat kamertje hoor??

Lol

De bloei en groeitent trekken goed vacuüm. Was eerst bang dat de afzuiger het niet zo trekken maar zo te zien is t geen probleem!

a0e3e36ab1caf557fe082ac2691cf072.jpg

Ipv afzuiger ophangen bedacht ik me ineens Karels posts over zijn autoband oplossing. Ja dat werkt perfect!

5e219348e3c33f7187efddd9d4520f8e.jpg

Moet alleen nog het licht ophangen in de groeitent en dan is die ook klaar.

En dan de temperatuur onder controle zien te krijgen..... ben bang dat me dat alleen met led gaat lukken..

1 person likes this

Heb een updateje gegeven aan die afvoer kast. Omdat er toch wel herrie uit kwam heb ik t geïsoleerd. Nu hoor je alleen nog maar de ventilator in de tent.

Ook heb ik nog eens extra luxaflex in geplaatst. De oude die er voor zaten heb ik ingekort zodat ze in de kist pasten.

En ik heb de in en afvoer een soort van gescheiden. Misschien dat ik dat nog moet omdraaien want nu zit de afvoer onder. Dat met t idee dat er geen stoom (:P) buiten is te zien...

5bc1756cc8a071b4c4c4e0ebdb770274.jpg

Gisteren meette ik toch een max temp van 32 gr... das niet goed. En dus die aanpassing gemaakt. Ook een extra fan erbij gezet en op de lamp gericht. Vanavond maar eens kijken wat de temp heeft gedaan. Die lamp produceert zoveel hitte... dat valt gewoon niet weg te zuigen. Koude lucht erin blazen is de enige optie zo wat... Dat zou nu nog wel lukken maar straks in de zomer niet zonder AC...

Dus ik denk dat ik maar heel snel ga overstappen op LED!

Het scheelt nu al behoorlijk nu ik de kamer deur een beetje open laat. Dan kan die warmte een beetje weg. Misschien moet ik de lucht ook maar gaan aanzuigen vanuit de kamer ipv buiten.... en dan alleen de warme lucht naar buiten. Alhoewel die lucht die eruit komt nou niet echt warm aanvoelt. Het scheelt ook nu ik een extra fan op de lamp heb gericht. Temperatuur zit nu tussen de min 20gr en max 29gr. Gemiddeld met lamp aan is t 27gr maar is blad temperatuur maar 23-24 gr dus dat is goed.

Best geen fan OP de lamp laten blazen. Beter is het om net onder de lamp te blazen.

Temperaturen zien er OK uit Stoney.

Idd, als je op de bulp blaast verlaag je de bedrijfstemperatuur van de bulp en dat beïnvloed dan het lichtspectrum. Nu is die verschuiving in het spectrum echter niet echt spectaculaire hoor.