• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
shitorino

Wat is juist?....AHO

Recommended Posts

Hallo beste mensen,

Ik had nog een vraag omtrent AHO maken. Hoelang moet de wiet in de alcohol weken? 1 zegt 10 min.....ander paar uur.....en mijn kennis doet het wel 3 weken. Het betreft olie voor medisch gebruik. Weet niet of recreatief anders is/moet.

Ik had gelezen dat een alcohol extractie de beste manier is omdat je op die wijze ook de terpenen mee trekt. 

Groetjes,

aho = alcoholic honey oil 

recreatieve aho is een kort getrokken 15 sec tot 1 min contact met het plant materiaal. hierbij zowel plant materiaal als alchol half uur tot uur inde vriezer leggen, 
trechter maken van een glaze fles ( staan aantal filmpjes online hoe je makelijk de bodem van een glazen fles kan halen ) kofie filter opde hals opening wiet erin alchol erdoor spoelen.  afdampen endan kan je het roken, of "dabben" al laat het vaak wel een beetje residu achter op de nail. 

medicinale aho laat je het beste de wiet er 1 tot 24 uur inweken endan afdampen enof mengen met olie en afdampen, endan een paar druppels of een klein brokje onder de tong

terpenen trek je met een gas extractie ook wel mee. maar ikzelf weiger co2 gas extracties in me mond te stoppen. ookal zou die door vacuum oven enalles zijn geweest

Netjes uitgelegd @Grow Weed

Je kan de wiet langer lagen trekken om meer terpenen uit de wiet te halen 3 week lees ik idd wel vaker, dit is wel dan erg veel plantmateriaal wat je mee neemt. 

Als je de alchol maar minimaal in aanraken met de wiet laat komen dan neem je eigenlijk alleen de trichromen mee. waardoor je meer puurdere olie over houd .. 

als je het 21 dagen laat trekken is alles eruit en heet de extractie een tinktuur. daarvankan je dan wel aho maken door het te laten uitdampen. maar bij het uitdampen gaan de ethericheolien(terpenen) ook verdampen 

Ok thanks. Ga het binnenkort proberen.

Ben benieuwd. 

Maar dus de wiet ook fijn maken eerst en in de vriezer leggen? Ik had gehoord dat het invriezen de cellen kapot maakt waardoor de alcohol beter in kan dringen. Zelfde gebeurt ook als je je wiet eerst met een keukenmachine fijn maakt. Beide zou onnodig zijn in geval van lang gecurde wiet (in mijn geval). Door de cure proces zouden de cellen al gebarsten zijn. Weten jullie hier iets over?