• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
jojoja

Cannabis Whiskey

11 posts in this topic

Hoi,

Vandaag Cannabis Whiskey gemaakt....

Dus:

- Cannabis Decarboxyleren in de oven op 105 graden, 55 minuten

- Cannabis fijn maken

- Cannabis in de whiskey doen (heb 4g op 200ml)

wachten.... 2 dagen tot een maand.

- Cannabis uit de Whiskey filteren.....

lekkah, lekkah....

Op FB kreeg ik te horen dat ik beter de fles met cannabis in de vriezer kan leggen, paar uur wachten, schudden en dan filteren.
Volgens diegen is dat meer dan lang genoeg 'weken' en word het anders bitter omdat er teveel chlorofyl zou vrijkomen.....

Iemand een idee wat nu het beste is??? in principe ga ik nu voor de optie 2 dagen en dan filteren....

Ook nog olie gemaakt van AVB (already vaped buds), chill je kunt gewoon je wiet 2x gebruiken!!!!
Helaas geen foto's gemaakt maar op de standaard manier.

Wiet in alcohol

20 minuten weken.

wiet eruit filteren

alcohol verdampen in rijstkoker op warmhoudstand.

mengen met olijfolie (of andere olie)

ik hield van ca. 36 gram AVB ca. 4-5ml olie over, die heb ik gemengd met 20ml olijfolie....

Resultaat is behoorlijk sterk, paar druppels is lekker zweven!

groeten!

jojoja2017-05-06 14.07.05.jpg

2017-05-06 14.41.36.jpg

2017-05-06 14.42.42.jpg

2017-05-06 17.00.27.jpg

Sommige mensen gooien de alcohol door een buis met wiet/knipafval en vangen het daarna direct op, dit heeft dan een sec of 2 a 3 max in contact geweest met de cannabis, je krijgt hiervan een hele zuivere olie van. Op deze manier krijg geen of bijna geen bladgroen in je product,.. ik kan me voorstellen dat het met je whiskey het zelfde is, alleen moet je dat niet laten uitdampen :) 

1 person likes this

Niet de grote Whiskey fan hier maar ik tegen een glaasje van dit zou ik iet neen zeggen. ;)

Cool gedaan kerel.

2 people like this

Interessante materie. Ik maak wel eens moonshine (80 a 90%), kan er wel eens een paar toppen in gooien en daarna verdunnen en door de cola of zo. Ben dan wel benieuwd naar t effect.

3 people like this

zonde van je goede wiskey. 
ten eerste omdat in een alchohol percentage onder de 80 procent maar amper canaboide wil oplossen. darom pakken we 96 % als het even kan ) 
ten 2e je heeb veelste veel alcohol voor je wiet. 
als ik 25 gram wiet gebruik doe ik die in een weckpot en daarna zet ik er 2 cm meer alchol op dan dat er plant materiaal inzit. 

@slablaadje die moonshine van 80% zou je al kunnen gebruiken. je kan er ook voor kiezen dat nog een keer in je ketel te distileren zodat die naar de 90 % gaat  ( voor en naloop weg gooien )  doe het hier de laatste 2 a 3 jaar met enkel shine welke 3 keer gedistileerd is 

3 people like this

Geweldig dit als whisky liefhebber moet ik dit echt eens proberen lol geen idee dat dit mogelijk was hahahaha bedankt voor het delen man!

Ohhhh, en die Talisker is zo al zo lekker.....

1 person likes this

ik ga hier nog een tip bijzetten. kreeg van @lastpak te horen dat het een goede tip was. endie die tip nog niet vaak op canabis forums had gezien zodoende maar wat meer de zelfde tip geven.

als je je tinktuur gaat filteren. spoel je filter voor. gooi er even een beetje alcohol doorheen . 
filters zijn niet altijd "schoon" zitten heel vaak nog lose vezels op die anders in je tinktuur terecht kunnen komen 

2 people like this

18 minutes ago, Grow Weed said:

ik ga hier nog een tip bijzetten. kreeg van @lastpak te horen dat het een goede tip was. endie die tip nog niet vaak op canabis forums had gezien zodoende maar wat meer de zelfde tip geven.

als je je tinktuur gaat filteren. spoel je filter voor. gooi er even een  beetje alcohol doorheen . 
filters zijn niet altijd "schoon" zitten heel vaak nog lose vezels op die anders in je tinktuur terecht kunnen komen 

Goede tip..thanks !

1 person likes this

On 8-5-2017 at 15:19, Grow Weed said:

@slablaadje die moonshine van 80% zou je al kunnen gebruiken. je kan er ook voor kiezen dat nog een keer in je ketel te distileren zodat die naar de 90 % gaat  ( voor en naloop weg gooien )  doe het hier de laatste 2 a 3 jaar met enkel shine welke 3 keer gedistileerd is 

Recentelijk heb ik een nieuwe ketel (T500) gekocht met een hogere kolom. De alcohol die eruit komt is nu 93% (eerste run en er is geen naloop) en omdat ik een andere gist heb gebruikt, is de alcohol reukloos. Perfect om hiermee eens wat te experimenteren.

@slablaadje welk gist gebruik je ? 

zelf gebruik ik momenteel alcotec turbo yeast pure 48. 

maar zit inderdaad wel een soort van geurtje aande alchol.