• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Sign in to follow this  
Followers 0
Kweekie

Eerste kweek sj dr90 6x bubblegum

22 posts in this topic

Ik ga van start met mijn eerste kweekje  ik het een tent vansj de dr90. 
met 600w hps lamp en dimbare evsa van luxilu
ik ga 6 bubblegums zetten van rqs in 11l potten op growmix van plagron . Nu zijn mijn zaadjes aan het ontkiemen in een glas water en ga ze dan in jiffy pots steken en eens die goed geworteld zijn ga ik deze rechtstreeks in de 11l potten met growmix plaatsen kan dit kwaad ?  En wanneer mag ik deze onder hps lamp plaatsen? Ik heb wel.speciaal een dimbare evsa gekocht om de sterkte van de lamp eventueel te verlagen. Heb deze oa ook gekocht omdat bij het testdraaien onder 600wde temperatuur al opliep tot 30 graden. Ohja vergeten de zaadjes gaan met zaaigrond in de jiffy pots.

En hangt mijn thermometer en thermostaat goed ? 

En als.ze voor het eerst onder de hps lamp gaan.is dit dan.direct op 18/6 of eerst even 24/0?

Alvast bedankt.

IMG_20170613_173459.jpg

IMG_20170613_173459.jpg

IMG_20170613_173520.jpg

IMG_20170613_173537.jpg

Hoi Kweekie,  Al een mooie opstelling.

Heb je je tent al eens laten proefdraaien voor een dag?

Kan je de temperaturen een beetje in de gaten houden, desnoods met de afzuiger wat harder zetten.

Dimbare eVSA is goed kan je ook daarmee spelen.

Zijn je zaden al boven gekomen?

Ze liggen momenteel te o tkiemen tussen keukenpapier nadat ik ze een nacht in een glas water gezet heb . Dan gaan ze met zaaigrond in kleine potjes.zou ik ze dan al onder 600w zetten met een bevochtigaar ? En de tent is nu nogmaals aan het proefdraaien wil de dimbare evsa eens testen. Mag je trouwens je wattage verminderen terwijl je lampbrand ? 

Die bevochtiger heb je niet nodig. Zaden maken een wortel aan en krijgen hun vocht via de wortels.

Je kan de dan in de potjes zetten en lamp erboven op laagste stand.

Qua afstand moet je 10% rekenen van de wattage. Ter verduidelijking:   Bij 600W de lamp op 60cm, bij 400W op 40cm,enz enz.

Best even voelen met je hand ter hoogte van de plantjes zelf.

Als het te hard op je hand brand dan is het ook te hard voor de planten :)

Je mag ze al vanaf begin 18/6 lichtregime geven.

Ik heb ook een dimbare lamp maar ik verstel ze niet als ze brand, ik zet ze uit en wacht even om ze te verzetten.

De eVSA zal dat mss wel aankunnen maar je lamp heeft er meer problemen mee.

Tentje is momenteel aan het testdraaien op 400w tepmperatuur is 27,5graden maar alsk aan mijn thermostaat draai schiet die al aan op 29graden heb de indruk dat die meer warmte detecteerd dan mijn thermometer. Nochtans hangenden deze op( ongeveer) dezelfde hoogte en plaats .waar hangen jullie je thermostaat ? Heb ze wel eens tegende buisventilators zien hangen. Eens de zaadjes dus ontkiemt zijn zet ik ze in de kleine potjes onder de lamp op 18/6? 

Onder de lamp voelt het niet te warm de clipfans doen precies goed hun werk  laat ik die 24/ 24 draaien ?

1497450475629-1133282087.jpg

1497450535882548079463.jpg

Na enkele uren testdraaieb loopt de temperatuur toch op tot 31graden dit dan wel gemetenbter hoogte van mijn potten als ik hem vanboven in de tent hang kolt hij onder de 30 graden uit . Kan ik er dan vanuut gaan dat dit verschil de stralingswarmte is en dat mijn plantjes dit wel aan kunnen ? 

even een afdakje maken boven je temp meter als die op pot/plant hoogte hangt. 

dan weer je de stralings warmte van de lamp op je meter af en meet je een betere/correctere temperatuur. 

19 hours ago, Kweekie said:

Onder de lamp voelt het niet te warm de clipfans doen precies goed hun werk  laat ik die 24/ 24 draaien ?

de meeste doen dat wel geloof ik, je kan erook voor kiezen die met de lamp mee te schakelen tijdens de groei. 
inde bloei wil je die ventilatie zeker wel hebben tegen condens vorming opde toppen

De clipfans en afzuiging draaien 24/7-24 en 7/7 de hele kweek door.

Ik werk niet met een thermostaat, teveel gedoe vind ik en die zijn niet altijd nauwkeurig.

Daarom gebruik ik een variac op mijn afzuiging. Hiermee kan ik de softbox regelen hoe ik wil.

Er zullen andere zijn die je daar meer info over kunnen geven.

Mijn thermometer hangt ter hoogte van mijn planten. Maar daar kan ook perfect waar jij het hebt hangen.

Zoals GW al aangaf als je dat doet best een afdakje maken voor die thermometer zodat het geen last heeft van de stralingswarmte.

Op den duur besteed je minder aandacht aan dat ding en je voelt het al als je je tent open doet. :)

Komt zekers goed.

Binnen een paar dagen zal je wel leven zien in de brouwerij :)

31 minutes ago, Tune said:

De clipfans en afzuiging draaien 24/7-24 en 7/7 de hele kweek door.

Ik werk niet met een thermostaat, teveel gedoe vind ik en die zijn niet altijd nauwkeurig.

Daarom gebruik ik een variac op mijn afzuiging. Hiermee kan ik de softbox regelen hoe ik wil.

Er zullen andere zijn die je daar meer info over kunnen geven.

Mijn thermometer hangt ter hoogte van mijn planten. Maar daar kan ook perfect waar jij het hebt hangen.

Zoals GW al aangaf als je dat doet best een afdakje maken voor die thermometer zodat het geen last heeft van de stralingswarmte.

Op den duur besteed je minder aandacht aan dat ding en je voelt het al als je je tent open doet. :)

Komt zekers goed.

Binnen een paar dagen zal je wel leven zien in de brouwerij :)

Ok ben dus aant het twijfelen om die thermostaat er dan ook uit te halen. Heb gisteten ondervonden dat ik de temperatuur onder contole krijg bij 250w ga hier dus  de kleine plantjes onderzetten de lamp zou ik om te starten op30cm zetten is diet te laag van in het begin ? Ga dan naarmate de planten groter worden het wattage verhogen is dit een goed plan? 

Momenteel zit ik met 2 passieve inlaten onderaan  is dit te

30 minutes ago, Tune said:

veel of juist goed ? 

Alvast bedankt voor de hulp!

Die (passieve) inlaat moet overeenstemmen met je afzuig.

Als je je tent toe hebt moet ze een beetje naar binnen trekken zodat er geen geur kan ontsnappen want alles word dan via de filter afgezogen.

Wel ervoor zorgen dat als je met passieve inlaten werkt dat er geen lichtlekken zijn.

Hiermee bedoel ik dat er licht kan binnen komen tijdens de planten hun nacht periode.

Ik denk dat je dat wel ok hebtr met die slangen in de aansluitingen.

Ik zou de thermometer er laten in hangen.

Meten is weten hé. Bij mij hangt/staat die ook in de tent maar ik kijk er minder op maar in het begin echt elke keer.

Het kweken met apparatuur is een handig iets maar op den duur ga je daar minder gebruik van maken.

Je voelt en ziet het aan je planten maar zekers erin laten dan kan je altijd nagaan en meten.

3 hours ago, Tune said:

Die (passieve) inlaat moet overeenstemmen met je afzuig.

Als je je tent toe hebt moet ze een beetje naar binnen trekken zodat er geen geur kan ontsnappen want alles word dan via de filter afgezogen.

Wel ervoor zorgen dat als je met passieve inlaten werkt dat er geen lichtlekken zijn.

Hiermee bedoel ik dat er licht kan binnen komen tijdens de planten hun nacht periode.

Ik denk dat je dat wel ok hebtr met die slangen in de aansluitingen.

Ik zou de thermometer er laten in hangen.

Meten is weten hé. Bij mij hangt/staat die ook in de tent maar ik kijk er minder op maar in het begin echt elke keer.

Het kweken met apparatuur is een handig iets maar op den duur ga je daar minder gebruik van maken.

Je voelt en ziet het aan je planten maar zekers erin laten dan kan je altijd nagaan en meten.

Ja die slangen van de inlaat zijn redelijk lang dus veronderstel dat er niet echt licht bij de plantjes kan. Momenteel heb ik al 3 zaadjes in die jiffy pots gestoken hun kiemwortetje was wel nog niet zo lang ik heb ze nu in een.kweekbakje staan is dit voldoende tot ze hin.kopje boven steken ? De laatste 3 heb ik nog niet gepot zou ik dit al doen ? 

1497620339903551734580.jpg

1497620372160239142662.jpg

Ieder zijn methode van kiemen.

In een glas laten poppen en nadien tussen een keukenpapier doe ik niet.

Ik ken mezelf als ik dan dat frele worteltje raak dan is dat gegarandeerd om zeep :)

Ik steek de zaden meteen in Root-IT grow plugs en dan in een propagator met een Tneon lamp erboven. Na enkele dagen komen die uit.

Ja die heb ik dus niet dus hoop echt dat het goedkomt kan het kwaad dat ik ze nu al onder hps zet  of is 28 graden te warm ?

Neen, kan gerust.

Enkel opletten voor stralingswarmte op die kiempjes.

Update dag 5 :

Er zijn er 2 boven gekomen lamp staat nu op 250w ivm de warmte zeker deze dagen nu heb ik de lamp op 35 cm hangen dit heb ik juist gedaan omfat ik denk dat ze al een beetje aan het strekken zijn ? Klopt dit ?  

Temperatuur is tussen de 23  en 28,5 graden 

Lv is tussen de 50% en 80%

Wanneer zou ik deze 2 overpotten want de potjes zijn heel klein.dus drogen snel uit en volgens de verpakking kan je die jiffy pots rechstreeks in de grond steken klopt dit ? Gaat dit de wortelgroei niet hinderen ?

Plantjes water van ph6.0-6.2 zonder voeding vanaf wanneer mag ik groei voeding geven heb terra grow 

Mvg kweekie

1498075209507838655840.jpg

1498075250307-1376595687.jpg

Die jiffy pots kan je makkelijk losknippen.

Als je nog grand hebt dan zou ik je potten tot bijna aan de rand vullen (1 à 2 cm over laten als je ze dan water geeft dat het niet overstroomd)

De kiempjes tot aan het eerste set met blaadjes dan ingraven in de grote potten.

1 hour ago, Tune said:

Die jiffy pots kan je makkelijk losknippen.

Als je nog grand hebt dan zou ik je potten tot bijna aan de rand vullen (1 à 2 cm over laten als je ze dan water geeft dat het niet overstroomd)

De kiempjes tot aan het eerste set met blaadjes dan ingraven in de grote potten.

Bedoel je in mijn grote 18liter potten ? Dus de 2 die bovengekomen zijn uit de jiffypots halen en in de grote potten steken ?

Yep. eerst die 18L potten wat aanvullen en dan het kiempje erin.

Hoeft niet direct vandaag, kan je ook dit weekend doen.

Maar wel ingraven tot aan het eerste set blaadjes.

Ok ga dit weekend eens doen en vanaf de andere boven komen kan ik dat dan gelijk ook doen had eens gelez een dat de wortels kunnen verbranden door de bemeste grond in de grote potten zit growmix van plagron en in de jiffy pots zaai grond 

De 2 die boven waren overgepot in 18lpotten dit omdat de zeker 3 van de 6 het zeker niet gehaald hebben wrs te klein jiffypots dus te snel droog door de lamp er is nog 1tje halfboven maar schelpje zit er nog rond en dit is al enkele dagen zo .. dus die laat ik nog even doen . Dus ga want langer proberen voorgroeien maar ik heb niet veel hoogte dus wat kan ik dan zoal doen ? Toppen enz maar ben hier echt een beginneling in . Een scrog gaan er mij wrs mensen aanraden maar dit zie ik nog niet echt zitten graag wat hulp ?alvast bedankt . Tune allessinds al bedankt voor je feedback . Nu hopen dat die grote pot goed aanvoelt voor mijn dames 

IMG-20170624-WA0002.jpeg