• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Mileudelict

2 blad aantastingen, een schimmel en..?

13 posts in this topic

Dit gaat dan om mijn augurken plant maar deze stond helaas samen met een blue cheese AF in het zelfde hok.

Ik heb een witte pluis en een andere bruine aantasting op mijn blad. Zie onder de foto's met en zonder microscoop.

De luchtvochtigheid was maar 40% en de temp 26C en de aarde licht vochtig en luchtig. 

Wat ik wel verkeerd heb gedaan denk ik is dat ik na lamp uit gister de plant en aarde beneveld heb met water en na wat research vandaag kwam ik er achter dan augurk en komkommer schimmel gevoelig zijn.

Plant staat nu op het balkon en ik heb voorzicht de besmette bladeren weg geknipt. 

De blue cheese heeft nog nergens last van.

Graag jullie hulp en tips gevraagt... moet ik nu meteen mn hok gaan ontsmetten of  anders bijvoorbeeld met een melk oplossing gaan sproeien? 

Ik verwacht deze week mijn Northern light zaden en ik wil daar natuurlijk asap mee aan de slag.

20170614_114644.jpg

20170614_115031.jpg

20170614_115140.jpg

20170614_114630.jpg

20170614_115304.jpg

Ziet er een schimmel uit.

Je hok hoef je daarom nog niet direct te ontsmetten hoor.

Oke ja ik had dit zelfde goedje een paar maanden eerder op mijn bonsai. Ik hield gewoon de wateromschrijving aan die er bij zat maar dat bleek toch veel te nat. Heb een blaadje mee genomen naar het tuin centrum en ze zeiden idd een schimmel maar geen meeldauw. Ik heb goen de boom helemaal kaal gehaald en een paar weken droog gezet. Inmiddels is de boom weer groen en schimmelvrij. 

Moet ik verder nog actie ondernemen? De meeste wietplanten zijn er wel minder gevoelig voor begreep ik.

Verder wou ik nog voor wat meer luchtcirculatie gaan zorgen maar of dit nu verstandig is ivm sporen verspreiding?

Het kan altijd nog erger natuurlijk... is dit varenrouwmug? Ik kon er net achter dat mn moestuin voor het raam hier vol mee zit.

20170614_150404.jpg

Heb al het kleine moestuin spul weg gedaan deze zagen er toch niet heel gezond uit en waren nog maar elke cm hoog en ik heb mn augurk en knoflook op het balkon staan en m een kaneeloplossing over de aarde gespoten.

Hoewel de augurk dus ook vol zat en ik deze vandaag pas uit de kast gehaald heb kan ik verder geen mugjes in de kast vinden.

Morgen komen de zaden en ik ga er maar gewoon voor en mocht ik er toch last van krijgen dan haal ik wel aaltjes.

Nou ik heb nog geen nieuwe schimmels gevonden en na de kaneel behandeling heb ik nog maar 1 of 2 mugjes gezien op mn augurk. Ik laat hem nu even droog trekken voor een paar dagen en dan gaat er weer kaneel oplossing overheen en ik herhaal dit denk ik 1x per week voor een paar weken.

Was ff schrikken maar gelukkig goed beheersbaar.

Bedankt voor jullie hulp!

Nou helaas... 2x behandeld met kaneel maar weer evenveel mugjes als eerst op mn augurken, als het er niet meer zijn. Ik ga er nog vogelzand of metselzand op leggen en ik wil een zak om de onderkant van de pot binden (met genoeg ruimte voor water drainage) zodat er geen mug meer in of uit kan. En anders weg er mee of bij iemand onderbrengen die verder geen planten in zn tuin heeft.

Ook weer wat tekenen van meeldauw op mn bonsai.... pffff ik behandel ze nu ook allebei ook met een melkoplossing. Nou lees ik dat je verspreiding van meeldauw er mee voorkomt maar dat je er eigenlijk niet van af komt. Ook dit laat me twijfelen of ik ze niet gewoon weg moet doen.

Aangezien de 5 amnesia zaden waarvan ik dacht dat ze dood waren toch nog allemaal zijn uitgekomen zou ik een ronde kunnen doen en mn bestelde zaden nog even bewaren, krijg ik toch problemen dan kan ik alsnog alles weg doen en na de incubatie tijd van zowel de mugjes als meeldauw weer overnieuw beginnen.

Ik mocht bij ranzijn een nieuwe zak grond komen halen maar ik heb ze bedankt en het aanbod afgeslagen.

Edit: Ik heb trouwens goed lopen zoeken naar larve van de mug maar deze kan ik niet vinden, is dit normaal of kan het alsnog iets anders zijn dan rouwvarenmug? Fruitvliegjes zijn het iig niet.

The battle continues...

Knappe mug die hier nog uit komt! (Als dat echt werkt met dat metselzand)

20170621_113016.jpg

Dat werkt wel aardig, ze komen er alsnog wel uit,. maar als goed is en je vult het af en toe weer aan,. komen er geen nieuwe eitjes meer in ;) 

Haha nou er zaten zat mugjes in de platic zak... deze druk ik dagelijks dood.

Vraag me alleen af of dit zo geen kwaad kan voor de zuurstof bij de wortels, ik heb er vandaag wat kleine gaatjes in geprikt en ik twijfel om de zak te vervangen met een panty ofzo.