• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Sign in to follow this  
Followers 0
Grow Weed

It turns out that smoking marijuana may actually make you a safer driver

8 posts in this topic

gewoon ff opnieuw inde aandacht brengen :rolleyes::rolleyes:

http://potfacts.ca/it-turns-out-that-smoking-marijuana-may-actually-make-you-a-safer-driver/

It turns out that smoking marijuana may actually make you a safer driver

An amazing study authored by professors D. Mark Anderson (University of Montana) and Daniel Rees (University of Colorado) shows that traffic deaths have been reduced in states where medical marijuana is legalized.

According to their findings, the use of medical marijuana has caused traffic related fatalities to fall by nearly nine percent in states that have legalized medical marijuana (via The Truth About Cars).

The study notes that this is equal to the effect raising the drinking age to 21 had on reducing traffic fatalities.

One key factor is the reduction in alcohol consumption. The study finds that there is a direct correlation between the use of marijuana and a reduction in beer sales, especially in the younger folks aged 20-29.

A drop in beer sales supports the theory that marijuana can act as a substitute for liquor.

The study also finds that marijuana has the inverse effect that alcohol does on drivers. Drivers under the influence of alcohol tend to make rash decisions and risky moves, whereas those under the influence of marijuana tend to slow down, make safer choices, and increase following distances.

It Turns Out That Smoking Marijuana May Actually Make You A Safer Driver

Stoned drivers are a lot safer than drunk ones, new federal data show

Studies that factor-in alcohol and demographics found NO INCREASED RISK related to driving after cannabis use

Cannabis impairment is less severe than impairment from LEGAL alcohol use levels

A 1983 study by the US National Highway Transportation Safety Administration (NHTSA) concluded that the only significant affect of cannabis use was slower driving – arguably a positive effect of driving high. A comprehensive 1992 NHTSA study revealed that pot is rarely involved in driving accidents, except when combined with alcohol. The study concluded that “the THC-only drivers had an [accident]responsibility rate below that of the drug free drivers.” This study was buried for six years and not released until 1998. A massive 1998 study by the University of Adelaide and Transport South Australia examined blood samples from drivers involved in 2,500 accidents. It found that drivers with only cannabis in their systems were slightly less likely to cause accidents than those without.

Stoned drivers are safe drivers

By Dana Larsen on January 11, 2005

ondervind  ik toch ook bij mezelf dit 

als ik gerookt heb rij ik soms rond zoals eenen van 80 jaar 

gewoon zeer rustig dan 

ik ook hoor. wil nou niet zegen als iemand van 80 maar toch zeker wel rustiger en bewuster dan als ik nuchter rij met me adhd enzo 

Vind ze altijd een beetje dubbel, dit soort berichten.
Veiliger dan alcohol geloof ik meteen, maar beter als nuchter ?
Zal per geval verschil in zitten.

Klinkt mij een beetje als 'fietsers zonder licht zijn veiliger', het is waar qua cijfers (zonder licht kijk je beter uit) maar geen reden om expres zonder licht te gaan rijden.

wel opvallend dat het aantal verkeers ongeluken afneemt in de staten waar het gelegaliseerd is :rolleyes:

maar iemand die 1 keer inde week een jointje rookt moet je netzo zienals iemand die alcohol nutigd 
staat ook inde bijsluiter van medice wiet na 14tot 30 dagen constant gebruik mag je gewoon weer rijden 

Zou kunnen puur omdat er minder alcohol wordt gedronken.
Positief effect natuurlijk maar de titel is een beetje kort door de bocht denk ik.

Daar ligt ook een beetje het probleem denk ik @Grow Weed..?
Die mensen die de regels maken hebben misschien 1 x een joint gerookt, of een paar keer op een feestje (na wat alcohol misschien wel) En werden daar dan helemaal koekkoek van... Ja dan snap ik hun gedachten in die zin dat je zo bijna niet beter kan rijden als nuchter..
Maar voor ons geld dat natuurlijk niet.

Ik heb het zelf ook.. nuchter toch wel snel opgefockt soms door die ras malloten af en toe. Terwijl als ik één gerookt heb, mooi super rustig aan overal en juist heel bewust rijden, zonder aan van alles en nog wat te denken :)

Als je mij vraagt is er een correlatie gezocht die een feitelijk bewijs niet echt is. beetje als mensen met twee duimen, hebben twee keer zo vaak gaatjes in de tanden. Het klinkt allemaal heel wetenschappelijk, alleen de waarde ervan is ver te zoeken. Enige wat echt van waarde is uit het onderzoek is dat men minder alcohol drinkt en blijkbaar meer rookt. Wat dan weer typisch is, omdat het hier gaat om "medische" marihuana ("medisch" is sowieso al onzin term). 

Overigens is rijden als een '80 jarige' niet per se veiliger. Ouderen rijden vaak langzamer en dat kan op wegen waar dit niet verwacht wordt voor ernstige situaties zorgen. Op een 130 weg een stuk langzamer rijden is gevaarlijker dan harder (tot op zekere hoogte) rijden.