• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis

34 posts in this topic

Lumen is niet goed te vergelijken bij paars licht. Bij een lumen/lux meting telt vooral het groene licht zwaar mee omdat onze ogen daar het meest gevoelig voor zijn. Dat zit er haast niet in bij dat paarse licht. Schat dat die Mars uiteindelijk wel net zoveel licht geeft als twee van die strips.

Die strips hang je vrij dicht op het gewas en zo'n Mars armatuur hang je juist vrij hoog toch? Is dat wel goed te combineren dan?

Had die mars op 30/40cm afstand,

plant was mooi groen en leek nergens last van te hebben.

Thermal tape is vast binnen.

Zat er aan te denken om ze te monteren op een aluminium bakplaat(lekker goedkoop) maar denk dat u profielen of slijtstrips toch beter zijn ivm lucht dat er dan beter langs kan.

Nu alleen nog wachten tot ze binnen zijn en een goede(nette) oplossing vinden om ze per 2 aan en uit te kunnen doen

Misschien zou je die strips ook wel op 30/40cm kunnen hangen, maar ze werken ook prima op 10cm. 

Ben zelf ook wel blij met die slijtstrips. Ik had voorheen T-neon met van die grote reflector kappen en dan blijft de warme lucht er altijd zo onder hangen. Daarom wilde ik inderdaad ook geen grote platen gebruiken om de strips op te zetten. Heb wel nog even gedacht aan zo'n geperforeerde alu plaat met gaatjes erin, maar die kosten nogal wat.

Die kleine schakelaartjes van AliExpress zijn wel erg handig om de ledstrips individueel te schakelen, maar als je maar twee schakelaars nodig hebt kun je ook zo'n dubbele wandcontactdoos schakelaar gebruiken misschien?

1 hour ago, Wietefras said:

Misschien zou je die strips ook wel op 30/40cm kunnen hangen, maar ze werken ook prima op 10cm.

wist niet dat ze zo dichtbij konden staan

ga die strips proberen 10 cm lager naast de mars te hangen dan

want het licht van die mars is niet heel breed  / \ 

slijtstrips zien er idd mooier uit ook

alleen als ik u profielen gebruik kan ik de drivers er zo bovenop monteren

nog ff uittekenen hoe ik het precies wil

1 hour ago, Wietefras said:

als je maar twee schakelaars nodig hebt kun je ook zo'n dubbele wandcontactdoos schakelaar gebruiken misschien?

geniaal hahaha

soms is de oplossing zooo simpel

U-profiel zou ook meer koelig geven wellicht. Al moet ik zeggen dat ik van alles geprobeerd heb en eigenlijk nauwlijks verschil zag. Zelfs zonder iets aan alu profiel erop doen ze het prima en werden ze in mijn test maar een paar graden warmer. 

ik heb de strips heel lomp gewoon vast gezet. denk dat het wel kan. ze lijken niet zo heel warm te worden 

IMG_5241[1].JPGIMG_5242[1].JPG

gewoon rechtstreeks op t hout?

en zijn dat krimpkousen die je heb gebruikt om de kabel te verlengen?

nee dat zijn olvisje man vrouw zodat het alemaal makelijk wisselbaar is zijn  maar aande lamp zitten rode omdat die draadjes heel dun zijn en de andere kabel is dikker daar paste de rode weer niet op dus blauwe gepakt 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• Kaya does Dutchfem Special Espresso-dip 450w DIY LED
      By KAYA74
      Evening bredren & sistren,

We gaan aan de coffee....espresso in dit geval😁

Ik zal het uitleggen;
      Tijdens de gebruikelijke speurtocht naar "hobby gerelateerde" onderwerpen kwam ik iets tegen over Polyploïde planten

Hoe langer ik naar de foto's keek......de harder ik hoorde...hebben...hebBEN....HEBBEN...
      Goed, verder gelezen; deze afwijking wordt dus vaak opzettelijk veroorzaakt.
      Met behulp van bepaalde stofjes, 3 geloof ik, creëren ze een mutatie mbt de celdeling.....of zoiets😁.(lijkt wat oppervlakkig, maar er worden verschillende dingen beweerd hier en daar.....ik haal er alleen uit waar ik wat mee kan proberen😉)
      Eén van die stofjes is dus caffeine😎
      Zoek het allemaal maar eens op, best leuke info.
      Nou bedacht ik me dus; caffeine.....koffie....1 en 1 is 2....doe eens gek....weet ik veel wat ik precies dacht 🤣🤣
      We hebben dus zaad in de espresso gekieperd....

Enfin, we gaan beginnen;

* zaden Dutchfem Special (fem)

(Zal aan mij liggen.....vind ze wat groen..)

* 2 uitgezocht en ter doop gesteld, 1 in water en 1 in espresso dus😁

(lol...laat je niet misleiden ....espresso!)

Gevoelsmatig wil ik niet dat t zaadje opengaat in de espresso....laat t maar een beetje intrekken 😉, dus morgen in de ochtend gaat ze eruit en ook in water.

Dan nog even over de rest:
      *medium:start zaai & stekgrond, daarna lightmix
      *voor groei vooralsnog 8x18w tl 6500
      *bloei onder (nog te bouwen) 450w DIY-led ; 4x50w 3000-3300 en 5x50w full spectrum, beiden smart IC chips
      *test; toevoeging 2xUVB 13w
      *voeding Omnipotent (aardeverbeteraar, omni-basis, stikstof en bloei)
      *huisvesting voorgroei in kastje 63x48, bloei Mammoth light 80x80x160

Ik vind t wel ff best zo....

Keep u posted,

GRTZ KAYA

• 5x Amnees // Magnus Light ML-350 LED // 120x120
      By BarelyLegal
      Hey allemaal

Nieuwe test die ik weer zal updaten voor iemand anders zonder PC kennis
      De resultaten en updates zullen ook in flitsen van een maand per keer ofzo worden, dus een hele tijd niets en dan ineens een hele maand...

Dit keer wordt de Magnus Light ML-350 lamp getest...
      De armatuur bestaat uit 3 grote koepels en heeft COB LEDs
      Er zit een ventilator in die nog niet zo stil is als het zou mogen, en die maar soms aangaat om te coolen
      Er zit een dimknop op met 9 standen van 1 tot 9. (verbruik 47W tot 332W getest)
      Gedimmed op stand 1 ofzo gaat de ventilator nooit aan, op stand 9 gaat hij vaak aan...
      Er zit een 120° lens in voor extra spreiding
      De fabrikant beweert ideaal voor 120x120 en vervangt een 600W HPS met de helft van het verbruik (we shall see)
      Ze kan standalone draaien of eventueel met een controller met meerdere... (die was er niet bij dus gewoon met schakelkast)

De lamp ging aan op 19/08/2017:
      - 19/08: dit was voorgroei dag1, met 5 zaailingen op 24/24 uur licht op stand 1 van de lamp, temperatuur 21 °C
      - 23/08: dag 5, lamp op stand 3 gezet, 24/24, wat take root gegeven, 23.2°C
      - 25/08: dag 6, eerste foto's, volgende post

BL

• Northernlights XL
      By Mileudelict
      En weer door!
      De gangkast omgebouwd tot droog kast zodat de kweekkast meteen weer gebruikt kan worden.

Ik heb de grootste van de drie zaden van Northernlights XL die ik heb in een bakje water gegooit, 1 dag later tussen een koffie filter gelegt, 2 dagen hierna stak er al zowat 1cm aan wortel uit en heb deze toen geplant. Nu weer een dag verder breekt ze al door de aarde. Goed begin zo dacht ik!

Zelfde setup als vorige keer, 30L pot, lightmix met perliet en 100% terra voeding van plagron. Weer 4 buffer tabs in de aarde gestoken (waarom? Geen idee vorige ronde ging het ook lekker en ik had ze toch nog)
      Paar handjes kleikorrels 
      2x CXA3070 en alleen tijdens de groei nog eens extra 4x 3watt 450nm leds ook van cree.

Het enigste verschil is dat ik in het midden van de pot zaai en stekgrond heb gedaan tot zo'n 15cm diep.

• Alchemistic Seeds
    Petitie
    Growers Choice
    Greensell
  • Who's Online   1 Member, 0 Anonymous, 8 Guests (See full list)