• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Stoney

1e x BHO maken

16 posts in this topic

Ik ga ook eens proberen olie te maken rn heb een glass extractor gehaald.

Hopelijk is ie niet te groot. Eigenlijk geen idee hoeveel gram ik heb, schat zo'n 150-200 gram.

Ik ga nu beginnen met t hakken vd wiet. Heb bij Lidl een handhakker (voor uien enzo) gekocht.

Wordt vervolgd als ik meer fotos heb :) Ik start dit topic alvast omdat @lastpak nieuwsgierig was naar de extractor en ik geen foto geüpload kreeg in de gallery

20170725_153738.jpg

3 people like this

Succes Stoney, ben benieuwd naar de uitslag.

Doe wel voorzichtig met dat gas hé.....altijd buiten en niet roken in de buurt (ook zien dat er geen statische elektriciteit vrij komt).

2 people like this

Ja daarom ga ik volgende keer dat D.M.E. gebruiken. Toch wat veiliger. Doe t zowiezo buiten. Heb een soort afdakje/poort waar ik t onder wou doen maar ik ga t zelfs er buiten doen voor de zekerheid. Tot hoever heeft zoiets bereik? Heb een buurman die wel eens een peuk aan steekt in de tuin, zit wel schutting etc tussen maar is misschien maar die zou zo maar eens 5 a 8 meter verder er 1 op kunnen steken...

Alles is nu gehakt en gewogen op 230 gram en een bolletje vinger hasj :)

20170725_165312.jpg20170725_181654.jpg

je heb iig schoon gas uitgekozen. zelf werk ik normaal met silvermatch gas. 

heb je ook een vacuum schaal ? 

Heb geen vacuumschaal jammer genoeg, maar het gaat nog wel 30 min op 80gr de oven in.

Het is ook nog niet gelukt.... Buren waren thuis, en die hebben dan de luiken open en kunnen zo zien wat ik aan t doen ben. Dus wou dat risico niet nemen! Neem alles vanavond mee naar een maat, ook wat makkelijker met fotos maken enzo.

Dus wordt vervolgd :)

Shit begint t weer te regenen.... Dus zal wel niet doorgaan vandaag.....

Nou zondag wordt t vervolgd lol, dan hebben we meer tijd!

3 people like this

Posted (edited)

Hier hoe ik het heb gedaan.

Ik had nog 230gr wiet over wat te lelijk was om te roken dus mooi om er medicijn mee te maken voor een kanker patiënt. En misschien nog wat voor eigen gebruik :)

Om gelijk maar met het eind resultaat te beginnen, er zijn toch nog wel wat foutjes gemaakt waardoor het eindproduct toch iets tegen viel.

Wat de volgende keer niet te doen:

-- GEEN Olijfolie gebruiken! En zeker geen extra vergie, de olie smaakte best goed naar wiet enzo voordat het de over in ging, nadat de olijfolie er doorheen zat smaakte t best goor, best scherp in de mond enzo. Nu weet ik niet of dit komt door wat er in de oven is gebeurd of doordat de olijfolie vies wordt na opwarmen (omdat de olie best hard was had ik het weer au bain-marie gedaan zodat het mengen met de olijfolie beter ging) of een reactie tussen de 2... Heb geen idee...

-- Eerst klein beetje wietolie met olie mengen om uit te proberen

-- Niet uitschieten met de (meng)olie lol, is nu best dun geworden

Uiteindelijk heb ik 60ml gemengde olie over gehouden waarvan 20ml van de 2e run, dus misschien ook wat mindere kwaliteit maar is wel minder verdund. Die van de 1e run is dus te veel verdund (voor mn gevoel) en ook minder goed want de dag erna zat onderin het flesje een donkere massa wat ook niet weer te mengen was door te schudden. Dus misschien kan ik die opnieuw vermengen als ik de olieolie eraf zuig. Die van de 2e run was de dag erna nog wel goed vermengd.

Verder is het process vrij makkelijk :)

Uiteraard alles buiten doen!

1- U hakt de wiet

2- U stopt de wiet in de glazen BHO extractor (of hoe die ook heet :) )

3- Stamp de wiet aan tijdens het erin stoppen, (ik vraag me af of het soms niet te hard was aangestampt en andere keer ook te los bovenin (zie je op de foto ook, tenzij dat normaal is)

4-  Neem een glazen of siliconen ovenschaal en zet die au bain-marie 

5- Hou de butaan fles recht boven de extractor in het gaatje en druk zo hard aan dat er geen gas ontsnapt (1e fles brak gelijk t tuutje omdat ik hem scheef hield)

6- Als de fles leeg is wacht dan tot al het goedje er is uit gedrupt

7- Doe desnoods een 2e run, er kwam zowat de helft minder uit bij mij

8- Hou de au bain-marie warm genoeg tijdens het ontluchten

9- Help met een sate prikker oid mee alle butaan te ontsnappen

10- Als er niet veel meer gebeurd dan kan het de oven in. Ik zag dat sommigen het goedje eerst op bakpapier scheppen, maar dat hadden we niet dus is de schaal zo de oven in gegaan. Geen idee of het wat uitmaakt. 

11- 30 min op 80gr, ook hier zag ik niet heel veel gebeuren dus misschien was de temp te laag? Wel stonk de oven naar hash erna.. lol

12- Op max 30gr (blijkbaar) de olies mengen met elkaar, maar zou ook kunnen dat dat alleen is als je wel olijfolie gebruikt... Wat was het @lastpak? :)

13- Zuig en spuit in een pipet flesje (bij de apotheek te verkrijgen) Hier ben ik de fotos van vergeten. Ook van de olie, die komen nog als ik weer bij de patiënt ben

Fotos spreken verder voor zich

20170729_152204.jpg20170729_155831.jpg20170729_155925.jpg20170729_155937.jpg20170729_155937.jpg20170729_154610.jpg20170729_154301.jpg20170729_153842.jpg20170729_153715.jpg20170729_153718.jpg20170729_154257.jpg20170729_154257.jpg

20170729_173622.jpg

20170729_154605.jpg

20170729_154605.jpg

20170729_154305.jpg

Edited by Stoney
Completed story
2 people like this

Hier nog t eind resultaat.

In het flesje is iets niet goed gegaan. Alle wietolie is bezonken....

Die in de spuit ziet er wel goed uit, is ook minder olie ingegaan. Dit was de olie van de 2e bus butaan

20170807_105458.jpg20170807_105620.jpg

Interessant om te zien !

wat ik er van weet: extra vierge olijfolie is voor o.a sla, dus niet om te verhitten.

ik heb bio olijf olie uit een bio winkel, die is geschikt voor bakken en braden, (die mag je dus wel verhitten)  tenminste zo is mij daar verteld :) 

ik vil niet vervelend doen 

20170729_173622.jpg

dit had  heeel fout kunnen aflopen.... tot explosie aan toe... 

en gezien je geen vacuum schaal heb gebruikt zet ik me geld erop in dat er nogsteeds gas in het extract zit desondanks de 80 graden inde oven..
hier gaat het 3 keer 30 minuten op 50 graden in de oven en word er tussen door gepurged (vacuum getrokken )  en dan nog heb ik als ik het op me dabber verhit hier en daar nog knetertjes van gas 

Doe es niet zo vervelend joh ;) Maar goede waarschuwing, thanks!!! Ik denk ook dat er nog wat gas in zit aangezien de olie scherp smaakt.... Tenminste, hoorde weer dat dat de reden ervan kan zijn. Ik had zo lopen zoeken naar vacuum pomp, vacuum glas etc maar het is dus een vacuum schaal!! Zie ze nu gelijk bij de blokker staan :unsure:

Ja misschien dat ik de volgende keer wel gewoon met alcohol en rijstkoker probeer, misschien wat veiliger. Ook ben ik niet echt tevreden over de olie, de olijfolie schijdt zich steeds van de weedolie en de weedolie vind ik meer op buble hash drap oid lijken... Als je die RSO ziet dan is dat hele dikke olie...