• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
jengen

stuifmeel bananen rijp tijd ???

26 posts in this topic

ik heb een stek waarvan ik heb voorzien van zilverwater die ik heb gemaakt van silver 999.9 %

nu heb ik de kleine donder 2 weken gesproeit met dit silver water om stuifmeel te maken

deze stek is van regeliere

dus ik wil hier de stuifmeel van hebben deze dan kruizen met en adere om fem zaden te maken

je moet toch alles gedaan hebben om je wiet plant beter te leren kennen

zover ben ik dus op de foto wie kan mij zeggen hoelang het het duurt voor de male balen open gaan

deze kleine staat nog in de kast maar wil daar niet te lang meer hebben snap je

IMG_20170810_200612.jpg

IMG_20170812_233852.jpg

wat ik dus vraag eigelijk hoelang duurt het voor dat deze bananen onploffen :)

greets jengen

1 person likes this

je heb iets fout gedaan.... of telaat gespoten of niet genoeg gebruikt. 
normaal spuit je de steken al in met sts als je ze naar 12 12 schakeld en die maken dan totaal geen vrouwlijke bloei aan. 

daarna duurt het een week of 3 op 12 12 voor de eerste ballen open gaan 

4 hours ago, Grow Weed said:

je heb iets fout gedaan.... of telaat gespoten of niet genoeg gebruikt. 
normaal spuit je de steken al in met sts als je ze naar 12 12 schakeld en die maken dan totaal geen vrouwlijke bloei aan. 

daarna duurt het een week of 3 op 12 12 voor de eerste ballen open gaan 

ik heb ze 3 dagen nadat ze op 12 12 stonden met sts

ik zal dan wel nog telaat geweest zijn

de dame maakt nu wel male ballen aan die ken je goed zien

alleen zal dan wel niets meer worden

deze 2 planten waren ook met sts bewerkt. 

denk toch dat je dosering sts niet hoog genoeg is geweest.  deze planten zijn 2 keer besproeid met 1 week ertussen 

denk dat het wel goed zat  de kleur was mooi geel en de meter gaf 38 ppm aan dus dat zit wel goed

dit was ook maar om te testen volgende keer goed het zeker goed komen

dan zal ik een week voor de 12 12 gaan sproeien

38 ppm ? XD das heel laag 

of je ben een 0 vergeten 

ik zat op rond de 450 ppm geloof ik zou me privee aantekeningen van paar jaar terug moeten napluizen voor exacte ppm

Hoe winnen jullie het stuif dan? Heb zelf namelijk de ervaring dat mijn fem stuif niet (of in ieder geval een heel stuk minder) vruchtbaar is. Dit kan ook door de manier van inwinnen komen.

Benieuwd hoe jullie dat aanpakken :)

4 minutes ago, Buitenlucht said:

Hoe winnen jullie het stuif dan? Heb zelf namelijk de ervaring dat mijn fem stuif niet (of in ieder geval een heel stuk minder) vruchtbaar is. Dit kan ook door de manier van inwinnen komen.

Benieuwd hoe jullie dat aanpakken :)

ik heb zelf hellemaal nieuw hier in dus ik probeer maar wat

wat ik zo lees hier en dan en dan gewoon proberen en dat vind ik juist nu zo leuk om te doen van alles proberen

:):smiley-smoking-bong:

20 minutes ago, Grow Weed said:

38 ppm ? XD das heel laag 

of je ben een 0 vergeten 

ik zat op rond de 450 ppm geloof ik zou me privee aantekeningen van paar jaar terug moeten napluizen voor exacte ppm

wat heb gelezen van niet min 30 ppm of meer

dit is wat ik ergens heb gelezen

Ja overal staat wat anders. Ik heb dit nu zelf een keer of...6/7? gedaan van begin tot eind en het blijft zoeken en proberen...

als je wel stuifmeel wil opvangen. zou ik je toch (rip) dameblanche zijnmethode aanraden. 

maak 2 platen die  hout/karton maak in het midden van de rand een kuiltje zodat als je de platen tegen elkaar leg ze om de stam aansluiten . 

bekleed die platen met zilver folie. en laat het er als er stuift een paar dagen onder liggen en schud de plant dagelijks ( eventuele ventilatie/circulatie uit/zo laag mogelijk anders blaast het alle kanten op. na een paar dagen met een schoon penseeltje of tandenborstel ofzo iets.  bij elkaar vegen en door een theezeefje ofzo om de afgevallen bloempjes eruit te zeven 

en in een buisje opvangen.  

in het buisje gooi je nog een paar rijst korrels. en dan kan het geheel inde koelkast of diepvries.. ) 

ikzelf zette de buisjes nog in een beker met water voor ik het invroor. dan ontdooit het niet zodra je het uit de diepvries haalt en blijf condens bij het openen van het buisje beperkt 

owja. wat ik ook vaak deed was er bloem/bakmeel bij mengen om het een beetje te verdunnen en meer toppen te kunnen bekwastn. je heb uiteindelijk toch maar 1 stuifmeel korreltje nodig per piston 

4 hours ago, Grow Weed said:

als je wel stuifmeel wil opvangen. zou ik je toch (rip) dameblanche zijnmethode aanraden. 

maak 2 platen die  hout/karton maak in het midden van de rand een kuiltje zodat als je de platen tegen elkaar leg ze om de stam aansluiten . 

bekleed die platen met zilver folie. en laat het er als er stuift een paar dagen onder liggen en schud de plant dagelijks ( eventuele ventilatie/circulatie uit/zo laag mogelijk anders blaast het alle kanten op. na een paar dagen met een schoon penseeltje of tandenborstel ofzo iets.  bij elkaar vegen en door een theezeefje ofzo om de afgevallen bloempjes eruit te zeven 

en in een buisje opvangen.  

in het buisje gooi je nog een paar rijst korrels. en dan kan het geheel inde koelkast of diepvries.. ) 

ikzelf zette de buisjes nog in een beker met water voor ik het invroor. dan ontdooit het niet zodra je het uit de diepvries haalt en blijf condens bij het openen van het buisje beperkt 

owja. wat ik ook vaak deed was er bloem/bakmeel bij mengen om het een beetje te verdunnen en meer toppen te kunnen bekwastn. je heb uiteindelijk toch maar 1 stuifmeel korreltje nodig per piston 

dit gaan we zeker in ons achterhooft mee nemen :)

volgend ronde beter al doet leert men

maarf ik denk echt niet dat de silverwater mee nodig hij heeft eerst 8 uur aan gestaan toen alles gezeeft in een koffie filter toen weer 4 uur weer gezeeft en toen nog eens 3 uur

en dat gewoon op 9volt

het water was ook mooi geel dus denk niet dat het fout was

in de dame zijn wel bananen gekomen zoals je kunt zien op de foto

ik heb deze link gevolgt weet niet als ik het mag plaatsen maar denk het wel daar staat echt dat het 30 ppm moet zijn of meer

https://www.cnnbs.nl/zelf-gefeminiseerde-wietzaden-maken/

greets jengen

de kleine bananen groeien al wel

dus er zal ook wel wat stuifmeel komen om te proberen IMG_20170816_194902.jpg

de foto hier boven was van 2 dagen terug

ik zal om de dag een foto plaasten om te zien wat er gebeurt

:)

IMG_20170818_200029.jpgIMG_20170818_200048.jpg

1 person likes this

gisteren toch al wat stuifmeel gekregen van deze stek

IMG_20170821_195504.jpg

IMG-20170821-WA0004.jpeg

kon zo niet snel een a4 vinden dus maar een kleurplaat van me kleindochter :(

maar ja als goed kijk zie je de stuifmeel liggen :)

we zullen het wel zien

het was nu alleen maar proberen als me het lukt  tot zover dus

1 person likes this

Interessant experiment !!

Dit ga ik zéker volgen ....

En een super goeje tip van Grow Weed om het buisje stuifmeel IN een bekertje water mee te bevriezen , zodat het niet meteen ontdooit als je bezig bent , in een warme ruimte , met bestuiven !!

Thx !!

Heel veel succes Jengen !!

Ik hou er wel van als iemand iets uitprobeert .....

(En het met ons deelt , ongeacht de uitkomst )

;)

1 person likes this

dankje wel cat nicky

dit gaat zeker vervolgen ik heb dus een takje bestuift met meel

ik hoef niet zoveel zaad te hebben dus heel voorzichtig een takje bestuift en dit ga ik nog een paar keer herhalen

ik zal de uitkost zeker hier nog posten

greets jengen

de sour diesel die buiten stond staat nu achter het dakraam

met een lekker fris windje

deze tak zat ook al schimmel in heb ik er uit geknipt deze tak is al het stuifmeel op gegaan

maar de zijn nog net niet helemaal klaar

vandaar dat ze nog even hier staat

IMG_20170923_185036.jpgIMG_20170923_185041.jpgIMG_20170923_185055.jpgIMG_20170923_185105.jpgIMG_20170923_185116.jpg

1 person likes this

Thx voor de update Jengen....

Voordat zaad rijp is , duurt ongeveer 6 weken , dus dan zal Dieseltje nog een weekje of twee op zolder bivakkeren.

Kunnen de topjes ook nog een beetje aanzwellen !!

Toch dagelijks ff checken op rot.

Succes !!

;)

4 hours ago, Cat Nicky said:

Heb je al ergens zaadjes gespot in de plant ??

;)

ja er zijn al wat rijpe zaden en stuk of 20

maar ik weet niet zeker als het wel van deze stuifmeel komt omdat die zaden van een andere kant komt

dus het kan ook zijn dat daar een paar mannen bij zitten

dat zal moeten blijken vogend jaar voor de buiten project

ik laat het hier nog weten hoe het allemaal afloopt

greets jengen

hoi allemaal de zaden zijn nu uit gezocht zoals jullie al weten heb ik een tak van de plant bestoofen

ik had zelf niet gedacht dat ik zoveel zal krijgen van een klein takje en daarvan was nog lang niet alles klaar

ik nu totaal 298 zaden de goed zijn

dus zaden genoeg :)

IMG_20171018_185216.jpg

voor zover is het goed gegaan maar de volgede keer moet ik iets eerder begingen met silverwater

maar dat mag de pret hier van niet drukken

altijd leuk zo leer project

greets jengen

Dat heb jij mooi gedaan !!

En dan ook nog van z'n zalig soortje .....

Jij kunt voorlopig vooruit. 

Ik ben eens benieuwd of het hoofdzakelijk/alleen maar meisjes worden.

Leuk hè , beetje voor God spelen , en jou eigenlijk nakomelingen creëren ......

;)

1 person likes this