• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Mr.green

ak47

15 posts in this topic

Yop hier ben ik terug :)

Met een nieuwe ronde & met een nieuwe setup :)

phantom deluxe 120x80x200

softbox torin 250 op thermostaat

tube heater 135w op thermostaat

Leds worden 3 armaturen van growpowerled: 220plus 3590cree. ze worden ze elk individueel iets gedimd met watt meter

aarde: janeco light mix

voeding: biobizz rootz,grow,bloom en top max

deze ronde worden het 4 van de bekende ak 47 zaadjes van serious seeds;

elk krijgen ze een 18liter pot en dit alles samen word gescrogd

zaadjes reeds ontkiemd en boven aarde staan nu de eerste dagen onder t5 48watt

zet jullie stoeltje maar klaar :)

Groeten

IMG_1067.JPG

IMG_1064.JPG

IMG_1053.JPG

2 people like this

kleine update:

de volledige tent :)  voorlopig nog niet veel negatiefs over de phantom op 2 minuscule lichtlekken na in de stikking maar geen 1 tent is 100% denk ik..

veel in en uitgang sokkels

IMG_1069.JPG

de 3 armaturen zijn gemonteerd elk op 150watt heb ik 450watt m2 temperaturen zijn nu tusen 29 max 32 graden (net 2 warmere dagen hier ) zal in de winter watt kunnen boosten als ik nog wil , maar bij warme dagen zal het toch nog iets verder moeten dimmen tenzij ik nog wat kan spelen met mijn aan en afvoer van lucht

IMG_1073.JPG

temperatuur kamer momenteel 24/25

3armaturen 450watt :  32.5°

2arm           300watt:   30.5

1arm           150watt    29.5

opzich warmen die armaturen bijna niets maar als de kamer al iets warmer is zal het toch wat puzzelen zijn

plantjes groeien stilletjes aan

IMG_1070.JPGIMG_1071.JPG

net na de foto's zijn ze verpot naar de 18liters , tot aarde net onder het lobblaadje dit mocht misschien enkele dagen later om iets stevigere wortelkluit ,maar ze zullen zich wel herpakken :)

nu hopen ze snel aanpakken groeien en bloeien :D en hopelijk zonder al teveel problemen

groetne

Vandaag 3 weken en 2 dagen sinds ze boven aarde zijn :)

ze gedragen zich goed misschien iets aan de kleine kant wat groei vertraging opgelopen na het verpotten en ben deze keer misschien iets te voorzichtig met water geven

ze krijgen nu halve dosis voeding > 1ml biogrow op 1 liter verdeeld over de 4 = elk 250ml water om de (?)...dagen ( afhankelijk van hoe ze erbij staan)

temperaturen:

vorige week enkele warme dagen was het met 1 armatuur gedimd op 150w 30 max 32 maar dan was het ook 28 op de kamer..  zal deze zomer met minder moeten doen gelukkig heb ik nu met de leds en meerdere armaturen wat speelruimte zonder ze te verbranden verstikken

nu heb 2 armaturen samen op 300watt heb ik 27 tot 30 graden, eenmaal ze wat groter zijn komt de 3 de armatuur wattage zal afhangen van temperaturen maar zie geen problemen zeker in bloei draaid alles dan snachts :)

enkele foto's hoe ze erbij staan:)

IMG_1092.JPG

IMG_1093.JPG

IMG_1094.JPG

IMG_1095.JPG

IMG_1096.JPG

IMG_1097.JPG

de nieuwe scheuten en top groei zijn precies wat bleker  og niets dramatis maar toch iets om in het oog te houden

eerste idee was stikstof tekort maar dit zou dan onderaan beginnen.. ze hebben wel zeer lichte puntjes van na de voeding was maar halve dosis maar precies toch de grens geweest.

wouw eerst niks afzuren en alles zo laten , maar na het lezen op site van biobizz:

If the pH of the water you’re using is much higher than the standard pH value of 7.0-7.3, you could try using apple vinegar or citric acid to reduce its acidity – aim for a value between 6.8 and 7.2. Once it’s nearer the correct level, add the Biobizz nutrient.

Water eens opnieuw getest met ph druppeltjes niet 100% maar beter of niks en zit ik boven de 8+.. dan maar opnieuw afzuren naar 6.8/7 wanneer ik voeding geef

en zonder voeding naar 6.5 +/-

zal gebruik maken van citroenzuur om bodemleven goed te houden

groeten

IMG_1104.JPG

IMG_1106.JPG

IMG_1108.JPG

IMG_1110.JPG

IMG_1112.JPG

1 person likes this

ze zijn reeds 2 dagen getopt ,  wat me opvalt is dat ze zeer compact blijven en zeer korte internodes ,  waarschijnlijk door het voldoende licht :)

ze zijn +/- 15cm groot  en getopt +/- 5e internode

vandaag kregen ze elk opnieuw 500Ml met 1ml/L groei voeding.

foto's volgen

1 person likes this

de foto's zoals beloofd :)

alles loopt goed , ze hebben gisteren water gehad bovenkant is reeds droog maar onderkant voelt nog nat aan( door gaten van de pot :P ) en ze wegen nog wat dus eventjes laten drogen aangezien bladeren lichtjes hangen

wattage reeds op 450w : min 20.5 max 29 graden

korte internodes dankzij het felle licht :DIMG_1133.JPG

nadeel is dat bij men toppen ik iets teveel mee had

IMG_1129.JPG

IMG_1123.JPG

IMG_1124.JPG

IMG_1125.JPG

IMG_1126.JPG

IMG_1127.JPG

IMG_1131.JPG

IMG_1132.JPG

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• LED en kwaliteit wiet
      By Grapster
      Elders op het wereldwijde web kwam ik de volgende uitspraken tegen

- Door het niet plaats vinden van bepaalde plant processen bij LED kweken verandert de wiet qua werking

- Het is bagger wat eronder vandaan komt. Het komt niet in de buurt van het origineel wat je normaal onder hps oogst en dan bedoel ik niet de opbrengst.

- Het spectrum is ook veel te blauw wat incomplete (terpene) profielen stimuleert, slechte oppervlakkige thc aanmaakt en niet goed ruikt.

- Qua opbrengst (ruim 1,5 gr/watt alles meegerekend) en bag-appeal is t absoluut veel beter, maar t product zelf is gewoon prut.

Dat zijn nogal uitspraken, en ik kan ook nergens onderbouwing vinden.
      Tenminste, onderbouwing los van 'ik heb gemerkt' of 'ik vind'.

Nu zitten hier nogal wat ervaren LED-kwekers.
      Wat is hun mening?
    • Kweek met GPled 220/3590
      By GroeneJosti
      Hoi,

Bij deze dan mijn eerste draadje en mijn eerste echte binnenkweek op led. Jaren geleden wel eens binnen gekweekt op aarde, maar was niet echt een succes. Dus nu wil ik het iets beter gaan aanpakken. Deze keer met een zelfbouw hydro systeempje en led.

Set up:
      - Tent 120x60x170(h) met afzuiging, thermostaat, 4 watt klemventilator en scrognet.
      - 5x 25 liter voerton in serie gekoppeld met PE doorvoeren en knelkoppelingen met daartussen 25mm binnenmaat PE slang.(makkelijk los maken indien nodig voor schoonmaak en dergelijke)
      - 4 tonnen in de tent.  1 ton buiten met een 700 liter/uur pompje. 4x luchtschijf in de 4 tonnen in de tent.
      - airpump 4000 of een nitto 45 luchtpomp.(even testen)
      - Het systeem gaat gravitair werken. Dwz het pompje komt in de buiten ton te staan. Deze zuigt het water door de 4 tonnen heen en pompt het weer terug in de 1ste ton in de tent.
      - Lamp: GPLed 220/3590.

Ik wou eerst zelf een led armatuur gaan bouwen volgens het draadje van Wietefras, maar aangezien ik geen elektriciën ben leek het me niet verstandig om iets in elkaar te flansen wat mss wel in de hens vliegt. Dus voor nu maar voor de GPled gekozen.

Waarom 25mm PE slang en geen 50mm? Je kan maximaal 5 tot 6 kuub door 50 mm pompen. Dus dat vind ik een beetje overkill. Vandaar mijn keuze ivm de lage flow van minder dan 1 kuub per uur.

Hier reeds een paar hydrosystemen gezien die alle bakken paralel gekoppeld hadden. Nu doe ik redelijk veel vijveren met koi, waarbij alles om flow draait. Water heeft de neiging om te gaan "tracken". Dwz water zoekt de weg van de minste weerstand. Ik had het idee dat bij de opstelling van @Wietefras je al heel snel het meeste water/voeding door de middelste rij zou persen. Dus niet alle planten krijgen evenveel voeding. Heb je hier iets van gemerkt toevallig qua groei/wortelstructuur?

Aangezien ik maar 4 tonnen heb is het makkelijkst om ze achter elkaar te koppelen en zo een mooi gelijke flow in alle tonnen te krijgen. Althans dat is de bedoeling.
      Hier ga ik een Aquaking BT-700B gebruiken die 700 liter per uur pompt. De systeem inhoud zal 5x20= 100 liter zijn ongeveer (afhankelijk van de hoogte van de potjes die ik ga gebruiken)
      Ik heb ergens gelezen dat ze voor een bepaald systeem een flow aanhouden van 7x rondpompen per uur. Dus dan zou ik heel mooi uitkomen.

Is het een goed idee om water uit de vijver te gebruiken? Aangezien er veel voeding voor planten in zit. Of toch beter voor aparte voeding en kraanwater te gaan?

Mocht ik iets over het hoofd zien, alle tips en tricks zijn welkom.
      Foto's volgen nog.

Alvast bedankt!

GroeneJosti

• Upgrade uittypen :D
      By Mr.green
      Yop

hier ben ik dan weer nu het verlof erop zit klaar om opniewu te starten ( 4x ak 47 ligt te kiemen :))

langere tijd zitten denken upgraden wat mooi ging zijn 120x60 kweektent naast men groei tent te zetten , maar dan moest ik naar de gorilla tenten gaan om dan toch iets van hoogte te hebben , en ook de vrouw ziet dit niet zozeer zitten wanneer er 2/3 tenten staan en ze stealth wegwerken was het idee (kast rondom te bouwen) maar zit er voorlopig niet in ( verbouwingen )

dus misschien 1a 2 plantjes extra en maar 1 groei/bloei kast     ( kan ik later nog wel droogtent gebruiken en eventueel de propagator1x60x60 tentje voor zaailingen en later misschien klein cob lampe erin ergens alleen weet de vrouw dit nog niet hehe)

setup check advies gevraagd

tneon 2x24w voor eerste week

softbox torin 250 + nieuwe fitler  aangesloten op fan controller

tube heater 135w aangesloten op thermostaat om constante temperatuur te hebben

vrouw wil liever wat meer centen kwijt maar iets meer""stealth"" dus lijkt me een kweekkast van g tools wel mooi alternatief en iets steviger

dilema 1:
      bonanza 400 leeg:  heb ik 176 hoogte  kan ik hier dichtbij hebben , is iets mooier ..
      wing400: 191hoogte , iets meer hoogte , staat op wielen en pvc.. moet ik 2tot 3 uurtjes voor rijden anders 85€ verzendkosten de aanschafprijs is iets hoger maar duurzamer ? maar liever niets meer online..

softbox komt bovenop , filter zou wel binnen hangen  zou ik voor die 15 centimeter extra & pvc de wing moeten overwegen ? ik scrog meestal of knakken
      zijn die kasten wel lichtdicht , zoniet kan ik die makkelijk tussen de deurtjes dan wel lichtdicht maken ? tochttape ofzo ?

dilema 2
      350/400watt lijkt me wel voldoende op 1m2
      2 armaturen hangen 3590 heb ik 8 lichtpunten 400w dit lijkt me goed te doen met men softbox aangezien deze op koude ruimte staat in de zomer kan ik wat dimmen.

zou ik voordeel hebben naar opbrengst toe indien ik 3 armaturen hang ? en dit eventueel dim naar misschien 450watt in totaal heb ik 50w sq foot(max ?) meer lichtpunten, minder warmte, langere levensduur.  alleen weegt die extra aanschafprijs op? wil wel liever hogere opbrengst dan hogere gram per watt

lampen worden door /van growpowerled

ik hoor jullie nog

groeten
      thx
  • Alchemistic Seeds
    Petitie
    Growers Choice
    Greensell
  • Who's Online   10 Members, 1 Anonymous, 6 Guests (See full list)