• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
homegrown

Homegrown's nieuwe hok 6 autoflower 400 w hps + zoektocht extra licht

53 posts in this topic

Ok laptop weer aan de praat gekregen

WEEK 2

Lamp behoorlijk stuk gezakt (mss iets te veel ik zie krullende bladen)

IMG_8439.JPGIMG_8442.JPGIMG_8443.JPG

Voor lichten aan na dagje zonder water

IMG_8450.JPGIMG_8454.JPG

Water met enzymen en minimale dosis voeding meegegeven. 

Dag na de voeding wat een verschil :o

IMG_8470.JPGIMG_8471.JPG

Om mn tent meer te vullen heb ik nog wat zaadjes online besteld. Het plan is om nog snelle autos bij te zetten, zodat deze hopelijk ongeveer op het zelfde moment als de haze klaar zijn. Nu 2 x AK-47 autoflower van hy-seeds ontkiemt. Ik had ook nog wat ander zaad besteld, met onder andere Gorilla glue auto, wat ik ook nog wou ontkiemen maar die zullen pas na het weekend aankomen blijkbaar :/

Vond ze gisteren avond nog iets te klein, vanmorgen iets gegroeid en hun pot met DCM ecoterra als experiment.

IMG_8468.JPGIMG_8474.JPGIMG_8475.JPG

Temperatuur en LV zijn meestal mooi binnen de marges. Koudste wat ik zag was 19.8 graden, warmste 25 :)

Grtz Homegrown

IMG_8469.JPG

IMG_8472.JPG

IMG_8473.JPG

2 people like this

25 minutes ago, Frenkenstoned said:

kloteman de videokaart

Denk het ook dik kut :P

Vandaag vrije dag hopelijk lukt het om mn bestanden over te zetten naar een andere laptop

Oh shit! Net nog eens langs de dames geweest en een ledlamp die ik gebruikte voor fotos is op mijn mooiste plantje gevallen. Ik liet deze voor 1 keer branden tijdens de nacht en deze ochtend lag hij bovenop mn plantje :/ 

hopelijk komt ze er nog door maar was zoiezo een helse nacht voor haar. Ze is echt alle kanten opgekruld en heeft een stevige brandplek :( 

IMG_8489.JPGIMG_8490.JPG

ADVIES IEMAND?

dit is het plantje die vannacht door een lampje verpletterd en verbrand werd. Beetje onduidelijk op foto altijd

IMG_8497.JPG

image1.JPGimage2.JPGimage3.JPG

De hoofdtak is dus zwaar verbrand maar kan volgens mij wel nog sapstroom door. Moet ik deze knippen of zouden jullie nog afwachten? en moet ik dit spalken of verstevigen of opbinden?

(autoflowers worden normaal niet graag geknipt, maar ik vraag me af wat meer stress geeft, 1 keer knippen of de helft van de plant herstellen.)

grtz homegrown

On 18-9-2017 at 10:12, homegrown said:

Denk het ook dik kut :P

Vandaag vrije dag hopelijk lukt het om mn bestanden over te zetten naar een andere laptop

koop een desktop kun je onderdelen makkelijker vervangen dan een labtop

8 hours ago, Frenkenstoned said:

koop een desktop kun je onderdelen makkelijker vervangen dan een labtop

bwah lijkt me  ook niet altijd zo handig :P harde schijf was ook al eens vervangen van me laptop, heb nu die van mn vriendin voor even :)

Het verbrandde plantje heb ik de wat kleine vertakkingkjes die los hingen afgekipt. De verbrande hooftak heb ik wat ondersteund met een touwje. Benieuwd hoe die reageert. Gisteren geen tijd meer gehad om te kijken. Straks bij licht aan wel eens piepen.

IMG_8505.JPG

De 2 nieuwe AK-47 auto zaadjes komen ook al boven :)

Ik had nog wat zaadjes bij Zamnesia besteld gelijktijdig met de ak-47 van bij hy-seeds. Deze waren nog altijd niet geleverd en de track and trace code melde wel dat dit zou afgeleverd moeten zijn. Na contact met Zamnesia hebben ze direct een nieuw pakket verstuurd want ze raken blijkbaar af en toe wel eens verloren in de post.

Super goede service van Zamnesia :)

Nu kom ik thuis en zegt mn vriendin dat ze de postbode zag en dat bij nog een pakketje had wat hij aan de kant gehouden had omdat hij mijn vriendin normaal elke middag tegenkomt maar gisteren hadden ze elkaar gemist :D

Dubbel score dus hahah

Nu twijfel ik om nog 1 x Gorilla Glue auto of 1 x Kalashnikova auto te ontkiemen. 9 stuks zal wel ff het maximum zijn in deze tent denk ik 

grtz Homegrown

IMG_8504.JPG

IMG_8503.JPG

Ai ai....zolang de groeipunt niet is geraakt en de sapstroom niet teveel is onderbroken  dan zal de plant zich wel erdoor slagen.

1 person likes this

Ja Tune ze overleeft het wel idd, toch jammer dat net de mooiste plant dit moet tegenkomen :/

IMG_8517.JPG

Mooi gegroeid intussen, ook al een lekkere geur in de tent :)

Nog 1 x Gorilla glue auto aan het ontkiemen sinds gisteren, gaat iets trager als de rest heb ik de indruk.

maak je fotos als de lamp net aan is ? 
anders mag je ze wel eens iets mer water gaan geven.  die hangende bladeren zien er dorstig uit 

Ja meestal wel,

maar ik probeer 1 dag voeden, 1 dag water, 1 dag niets, dag water, dag niets.

Misschien daarom dat ze er inderdaad wat dorstig uitzien

Update

Plantjes tonen mooie groei, ik zie hier en daar al wat haartjes komen bij sommige dames :)

Ik had 2 maal voeding gegeven, eeste week niets, tweede week ongeveer 30% van wat op de verpakking stond, 3de week ongeveer 50% van de aangegeven hoeveelheid, voor de rest gewoon dag water, dag uitdrogen, 2 dagen water ofzo.

Ik kweek voor de eerste maal op lightmix dus dacht dat een beetje voeding wel kon. Nu zie ik verbrandde puntjes op de bladpunten van meerdere planten. Deze week voeding overslaan. Of denken jullie dat er toch iets anders is?

IMG_8650.JPGIMG_8653.JPGIMG_8654.JPGIMG_8658.JPG

Voor de rest alles goed denk ik. De AK-47s lijken goed te groeien en kregen vandaag water met wortelstimulator. 1 x gorilla glue is ook op komst.

IMG_8659.JPGIMG_8661.JPGra

De plant die verbrand was door de lamp heb ik toch de verbrandde tak der af gehaald, de kneuzing werd zwakker ipv sterker, wat magertjes nu :P

IMG_8663.JPG

Voor de rest wat blad weggenomen en wat low stress training, sommige plantjes werden echt bossig. En een paar knakjes om ze wat op de zelfde hoogte te houden. Paar keer gefimd.

IMG_8665.JPGIMG_8670.JPGIMG_8671.JPG

Grtz Homegrown :)

Eén soort kan al beter met voeding omgaan als de andere.

Die puntjes is teken dat ze aan hun limiet zitten.

Zou idd even enkel water geven.

1 person likes this

Net wat aan het klussen geweest, extra 2 x TL-lamp van 140 cm 36 w. Kut dus net iets te langer als mn tent, maar ze zijn gratis, enkel stekkertje op monteren en eens goed reinigen. :) 

IMG_8680.JPG

Beetje schuin hangen dus, ook de plantjes van klein naar groot langs de lamp gezet.

IMG_8684.JPG

De bloei begint er stilletjes aan in te komen dus misschien moet ik maar eens op zoek waar warm witte lampen ipv koud wit?

Ik had ergens op een growreport gehoord dat koud wit licht eigenlijk thc productie wat verminderd tijdens afbloeien ofzo?

Ook een extra ventilator gehangen net voor de buis waar de frisse lucht uit aangezogen word. Ik had nog niets qua actieve inlaat, Zal volgens mij ook wel een verbetering zijn tov de ene kleine clipfan die dr nu hing :P

Ik kan nog een paar dubbele TL-armaturen fixen maar deze zijn nog langer, 160 - 180 cm denk ik. Ik dacht er aan om in elke hoek van de tent zo'n TL-armatuur verticaal te plaatsen maar ik vrees dat dit ook een hoop nutteloze watts zal produceren. Misschien later nog eens een experimentje met 1 hoek ofzo. 

Anyhow we blijven bezig :P

Pfiew aan het opzoeken naar warm wit, blijkbaar zijn daar ook wel weer wat verschillende opties voor.

Omdat er belachelijk veel opties waren op de site heb ik me beperkt tot merk Philips, enkele opties geskipt (delux en secura lijn blijken niet echt interessant voor teelt)

Nu blijven nog enkele opties over onder andere;

• Warm wit 36w (3000k, 3350 lumen, 93 lumen/watt   € 2,04
  • Zeer warm wit 36w (2700k, 3350 lumen, 93 lumen/watt  € 2,04
  • Warm wit 40w (3000k, 3100 lumen, 78 lumen/watt  € 9,79
  • LEDtube 16 w (3000k, 2300 lumen, 144 lumen/watt  € 20,68

De led zal het niet worden voor mijn aan die prijs.

Duss, 3000k, 2700k, of een combinatie van de beiden?

grtz Homegrown

Kleine update dag 

IMG_8703.JPG

Dames doen het goed denk ik :)

Hier en daar wat blad weggehaald zodat ze wat lucht doorlaten, onderaan wat fluff weggenomen.

De Northern lights beginnen mooi topjes te maken, De amnesia komt ook maar iets langzamer. Vrijwel allemaal ongeveer even groot geworden ook, behalve 1 plant rechtsboven die al altijd meer de lucht in groeide met minder blad en vertakkingen. Ik bedenkt me nu plots dat het mogelijk is dat deze als enige niet getopt/gefimd is, straks een checken.

Een plantje (links in het midden) is wat bleker maar dat wat vorige keer ook voor ik hun wekelijkse voeding meegegeven heb. Gisteren na het nemen van deze foto ook weer hun wekelijkse voedingsbeurt gegeven, zien of ze nu minder bleek ziet.

Hopelijk geen ph/ec probleem want mijn meters hebben eintjede verhuis niet overleefd en kan dus geen metingen doen.

De Ak'tjes ff in het midden geplaatst. Deze doen het voorlopig goed op de DCM ecoterra potgrond. Plan is om deze geen voeding te geven omdat de grond behoorlijk voorbemest is. Enkel water voor hen dus. 

helemaal links in de hoek staat nog een Gorilla glue maar deze had van het ontkiemen af al niet zo veel zin leek me, denk niet dat dit een mooi plantje zal worden jammergenoeg. Ik heb nog gorilla glue van een ander zaadjesmerk en wil volgende ronde wel eens van elke zaadbank 1 of 2 van deze zetten om zo goed te vergelijken om dat ik wel benieuwd ben naar de strain.

Ondertussen heb ik nog meer opzoekingswerk naar ledverlichting gedaan en heb een setting in mn hoofd die ik evt zelf zou willen bouwen maar het budget is er momenteel nog niet jammergenoeg.

Denk dat ik voorlopig de Gavita 600 die ik hierboven al eens gepost heb ga kopen om deze winter te overbruggen en wat minder te klooien met die TL-lampen.

2de tent voor groei en drogen komt er hopelijk volgende week als ik de tijd vind. Ondertussen al week 5 dus zou dan nog een mooi maandje kunnen overlappen =)

grtz Homegrown ;)

Ik probeer vnvnd nog eens een paar foto's te nemen. Ze zijn lekker aan het bloeien nu ;)

Normaal morgen nog een 2de tentje halen bij een vriend van me. Deze zal worden gebruikt om voor te groeien en te drogen B)

UPDATE

IMG_8793.JPG

De voedingsbeurt had iets minder effect als verwacht, dosis nu iets opgedreven. Eerste keer lightmix voor mij dus het is wat zoeken qua voeding geven, dagje uitdrogen en morgen eens de 100% van de voorgeschreven voeding meegeven.

Denk dat ze op hun piek qua waterverbruik ook zitten, na dik anderhalve liter water in het begin van de lichturen waren de potten al weer bijna droog op het einde van de lichtcyclus.

Ik neem systematisch wat blad weg, scheelt ook al wat werk later, en verdamping zal ook iets minderen denk ik.

Erg lekkere geur nu ook al :)

mijn hygrometer doet wel wat raar, hij geeft al enkele dagen als min 0% vochtigheid en bij max 99%. Moet wel een defect zijn volgens mij?

De AKtjes zijn ook mooi aan het groeien en deze doen het voorlopig goed in de ecoterra met enkel water, benieuwd of er genoeg voeding in dit substraat zit voor een volledige cyclus.. De Gorilla glue doet het ook wat beter na een trage start :)

IMG_8795.JPG

Net ook weer 4 nieuwe zaden in water gelegd om te ontkiemen, namelijk 1 x big haze (hyseeds), 1 x Automazar (hyhseeds), 1 x Kalashnikova auto (greenhouse seeds) en 1 OG Kush auto van zamnesia. 

Morgen na het werk 2de tentje in elkaar knallen :)

Als afsluiter nog wat fotos van de toppen in wording :)

IMG_8796.JPGIMG_8802.JPGIMG_8808.JPGIMG_8805.JPGIMG_8804.JPG

Grtz Homegrown 

Hier ben ik terug, met goed en minder goed nieuws :P

Eerst wat fotos van het 2de tentje wat ik geplaatst heb.

IMG_8822.JPGIMG_8823.JPG

Deze tent is 60x60 met 150w hps er in, afzuigingsvolume weet ik niet juist maar ik heb deze gekregen zonder fancontroller en draait altijd op 100% wanneer het licht aanstaat dus. Afzuiging is wat kut geinstalleerd met 2 bochten van de filter naar de zuiger en nog een bocht naar boven. De uitgeblazen lucht word dan ingeblazen in de grote tent. Ik dacht dat dit een mooie verkoeling zou zijn in het grote hok. Volgende week toch eens op een andere manier testen.

Probleem was dus dit ik dit weekend een weekendje weg met de vriendin geboekt had en ik snel snel nog die 2de tent wou laten draaien, waardoor ik niet heb kunnen hoe de temperaturen enzo zich gedragen. Een maat van mij zou dit weekend de dames wat in de gaten houden maar die was sinds vrijdag plots onbereikbaar met alle gevolgen vandien dus :(

Planten in het grote hok had ik water gegeven tot de schaaltjes er onder ook goed gevuld waren dus die hebben het weekend mooi overleefd, deze ga ik nog een dag of mss 2 laten uitdrogen om veel zuurstof bij de wortel te krijgen en daarna nog eens goede voedingsbeurt, dat zal dan al bijna laatste of voorlaatste keer voeding worden, daarna stilletjesaan flushen.

IMG_9102.JPGIMG_9103.JPGIMG_9106.JPGIMG_9108.JPG

De AK-tjes beginnen ook in bloei te komen.

IMG_9109.JPG

De Gorilla Glue blijft toch maar het kneusje van de bende.

IMG_9111.JPG

De ontkiemde zaadjes in het nieuwe tentje waren er minder goed aan toe jammergenoeg :( De bovenste aarde was volledig uitgedroogd en temp in de tent was 29 graden, Ik had duidelijk verkeerd ingeschat hoeveel warmte die 150w maakt :/

Megastomme fout van mij, Potten waren perfect ingewaterd wat water, wortelstimulator en enzymen, tot het onderaan de potten wegdrupte, daarna ingeplant en nog maals beneveld met dezelfde oplossing. ik had ze daarna overdekt met plasticfolie om de lv binnen de pot hoog te houden. Maar net voor mijn vertrek dacht ik wat als ze zoveel groeien dat ze tegen het plastic groeien, dus daarom in de midden een gat in de folie gemaakt. STOMSTE BESLISSING OOIT :angry:

Thuis gekomen bij de potten waarvan de bovenlaag volledig uitgedroogd is en waarschijnlijk zelfs een cactus niet in overleefd :/ 

IMG_9113.JPG

Niet van leven in de nieuwe tent behalve 1tje die missschien nog iets kan worden.

IMG_9112.JPG

Intussen zijn wat smartpots die ik besteld heb geleverd, dus gewoon opnieuw proberen, maar in de smartpots. Jammer van dat weekje vertraging maar er zijn ergere dingen :P

Ook een PH meter besteld. Basic modelletje die velen onder jullie wel al gezien hebben waarschijnlijk.

De ijkvloeistof (6.86 ph) heb ik nog niet omdat ik niet wist dat dit nodig was (ik heb nog nooit phmeter gebruikt)

Moet mijn meter nu eerst geijkt worden met ijkvloeistof of is deze gekalibreerd in de fabriek?

Ik heb net mn kraantjeswater gemeten en de meter geeft 7,4 ph aan. Geen idee of ik hierom kan vertrouwen nu?

IMG_9114.JPG

Ik had vroeger ergens iets gelezen over kalibreren met gedistileerd water, kan dit of moet ik die 6.86ph ijkvloeistof kopen?

Grtz Homegrown :)

Gaat lekker man en een nieuwe aanwinst leuk!

Ik doe het altijd met 7.0 en 4.1 kost een paar euro en kan het makkelijk bestellen 

https://www.google.nl/search?source=hp&q=ijkvloeistof+ph+meter&oq=ijkvlo&gs_l=psy-ab.3.1.0l6j0i30k1l4.129.1523.0.3766.6.6.0.0.0.0.398.1019.3j0j2j1.6.0....0...1.1.64.psy-ab..0.6.1016...0i131k1j0i10k1.0.srzPs4PzolM

Greetzz

1 person likes this

6 hours ago, Wegpiraat said:

Gaat lekker man en een nieuwe aanwinst leuk!

Ik doe het altijd met 7.0 en 4.1 kost een paar euro en kan het makkelijk bestellen 

https://www.google.nl/search?source=hp&q=ijkvloeistof+ph+meter&oq=ijkvlo&gs_l=psy-ab.3.1.0l6j0i30k1l4.129.1523.0.3766.6.6.0.0.0.0.398.1019.3j0j2j1.6.0....0...1.1.64.psy-ab..0.6.1016...0i131k1j0i10k1.0.srzPs4PzolM

Greetzz

aight thanks :)

Om de hoeveel tijd moet je dan opnieuw ijken?

Zeker leuk bezig hier :) 

Mijn eigen meters eik ik zo 1x per kweekje, maar ik gebruik ze ook maar 2x ofzo om te controleren of de waarde nog in de buurt zitten ... 

1 person likes this