• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
stylosantino

Beste kiemmethoden? waarom wel of niet?

13 posts in this topic

Hallo mede hobbyisten,

Na het proberen van meerdere methoden heb ik gemixte resultaten ondervonden.

Geprobeerde manieren:

In water

In natte watten/keukenpapier

Vrij recentelijk ben ik begonnen met 3x critical kush autoflower, deze heb ik zonder kiemen gelijk geplant in het definitieve groeimedium om stress te voorkomen.

Ze gaan als een speer, tot mijn grote verbazing beter dan de keren wanneer ik wel van te voren heb gekiemd. 

Is het nodig om te kiemen? Zo ja wat zijn volgens jullie de beste methoden, en waarom? 

Instoppen in de grond, 2.5 centimeter onder de bovenlaag, dan een klets water eroverheen zodat ze vochtig staan. Temperatuur proberen aangenaam te houden 20/22 graden en geduld hebben. Probeer enkele centimeters onder de rand van de pot vrij de houden zodat je grond kunt aanvullen indien ze gaan strekken.

Dat is mijn uitspraak, en daar moet u het mee doen.

Er zijn meerdere personen hier die hun zaadjes voor meerdere jaren bijhouden, (sommige in de frigo) in dat geval is het wel handig het Voorkiemen te doen. 

Kwestie van het weten of niet op voorhand weten als de kieming is geslaagd lijkt mij ook een extra punt. 

:D

Iedereen heeft zo zijn eigen methode om zaden te laten kiemen.

Ik denk dat het een beetje bijgeloof is wat ze de beste methode vinden.

Ik laat ze bvb in grow plugs kiemen en heb er altijd goede resultaten mee.

Het voorkiemen in glas water of tussen natte tissues heb ik ook geprobeerd maar ik heb altijd schrik dat ik de penwortel van dat kiempje zou afbreken.

Dus daarom in plugs.

1 person likes this

Ik las laatst dat mensen ook ontkiemen in waterstofperoxide

Waterstofperoxide laat zaden sneller ontkiemen, doodt schimmels en bacteriën en kost bijna niets.

Kost idd maar 2 euro fzo bij kruidvat en is blijkbaar wel een aanrader bij oude zaden zoals hierboven al vermeld. Zelf nog niet geprobeerd, maar wil het wel eens testen volgende keer ik ontkiem :P

normaal doe ik gewoon in vochtige doekjes ook werkt meestal zeer goed, gewoon warm genoeg houden idd

ik stop ze ook gewoon nu tegen woordig in de grond zo hoef je hem niet meer op te pakken

nu gaat die gewoon gelijk zijn eigen weg

als je je met je vingers de wortel raakt en er zit iets op je viis nger vet ofzo

kan ik dit je wortel beschadigen ze zijn echt heel gevoelig

maar ja dit mijn mening natuurlijk maar iedereen heeft zijn eigen metode

greets jengen

Ik ben pas begonnen, maar kiem nooit voor.

zaadje direct in de grond met een pincet, tot nu toe lukt dat prima.

denk maar zo, in de natuur wordt ook niks voorgekiemd :) maar dat is mijn mening hoor :)

5 minutes ago, Raven said:

Ik ben pas begonnen, maar kiem nooit voor.

zaadje direct in de grond met een pincet, tot nu toe lukt dat prima.

denk maar zo, in de natuur wordt ook niks voorgekiemd :) maar dat is mijn mening hoor :)

Na wat onderzoek heb ik besloten om deze manier ook te hanteren. Autoflowers kunnen nogal gevoelig zijn aan het begin, beginnen in het groeimedium is dus zeker een aanrader! :)

ik vond het wel prettig werken om ze ff voor te kiemen in bruine koffie fliter om ze dan vervolgens ondersteboven ( ja worteltje naar boven) in een jiffy te droppen waar ik alle gaatjes 0,7 mm diep heb gemaakt met een penseel steeltje, gaatje beetje dichtstrooien en aangieten met water met ph van 5,5 tot 5.8.

Wortel naar boven? Dat moet je alleen doen als je het zaadje meteen in de grond steekt. Niet als de wortel er al aan zit. 

Sowieso begin ik daar niet aan. Geeft mij teveel achterstand. Die enkele zaailing waar het helmpje op blijft zitten haal ik het zelf wel weg. 

Er zijn zoveel verschillende kwekers zoveel manieren van kiemen lijkt het wel. 

Ik heb vele verschillende manieren wel geprobeerd, maar denk dat de beste gewoon in een klein potje met saaie en stek grond is.. op een redelijke temperatuur weg zetten en gewoon geduld hebben... 

Bij autoflowers zou ik het anders doen, omdat deze planten niet graag over gezet worden, zou ik een grote pot pakken met goede rijke aarde, en dan op de plek waar je het zaadje wil zetten een gat maken ter grote van een kleine bloempotje die je dan opvult met saai en stek grond. Zodat de plant eerst een paar mooie wortels kan ontwikkelen en kan groeien voor ze op de rijke aarde stoot.. Op deze manier kan het plantje gewoon in de zelfde pot blijven en heeft ze geen last van extra stress ;) 

1 person likes this