• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Sign in to follow this  
Followers 0
AGreenMisses

Alle manieren die ik tegen kom om het leven te beteren van mijn geliefdes. Zal ik hier plaatsen, in de hoop het die van jullie evengoed kan redden als de mijn..

17 posts in this topic

Kleine disclaimer.
Ik ben geen dokter, verpleegster, zorgende als beroep.
Ik heb geen medische studies, noch een volledige schoolstudie gehad.
Alles wat ik denk te weten of althans hoop te weten is zelf aangeleerd.deels door ervaring,deels door fouten,deels door intuïtie.
Ik ben niet alwetend, en ik heb geen alziend oog.

Als je dit verder leest en me wilt aanduiden op alle fouten die ik maak gedurende dit topic loopt. Je bent hier vrij in, doe even een priveberichtje en ik kijk je punt na en zal dit kloppen ben ik al te blij dit aan te passen!!

Alle kritiek hoort opbouwend te zijn, ik kraak ook geen personen af. Noch wijzes om iemand te helen.

Zo,
Na ettelijke tijd op internet rond te neuzen en eenmaal heb opengesteld om andere mensen hun manieren te leren kennen.
Wil ik graag hier ook een topic openen.

Ik maak al een hele tijd vele hulpvolle producten van kruiden en soms eens keertje met wiet afval wat hier en daar een van mijn lievelingshippies afdropt.

Nu dat de situatie behoorlijk is veranderd en ik beetje in een dubieuze situatie zit tussen dokters die geneeskunde de traditionele wijze hebben gestudeerd, de homeopatelogen die ook gestudeerd hebben, en dan mijn gevoel.. iets wat misschien niet gestudeerd is maar puur op "gutfeeling"  is.

Ik heb enkele keren op bepaalde situaties gehad dat mijn "thuis medicijn" een betere invloed had op de personen.

Ik moet erbij voegen dat in de jaren ik die paar personen halftijds heb verzorgd, de persoonlijke aanpak en het aanpakken van de "mentale stress" die heel vaak terug word gekenmerkt als "fysieke kwaaltjes"

Erbij vertellende de personen mijn geliefde en familie zijn. Dus ik ook zodoende mijn handen in een vuur zou steken als het hun verder helpt.
Niet een dokter, die betaald krijgt omdat ie het heeft geprobeerd !

Iedereen kent het wel,
Teveel stress en je krijgt buikpijn, sommige krijgen buikloop, de ander hoofdpijn, de ene spierkrampen tot de andere die migraine krijgt van de spierspanningen in de nek.. ik kan ook niet zeggen met 100 % welke delen te maken hebben met stress en het mentale, maar toch..

Ik zie een groot verschil tussen de tijden ze een huismiddel krijgen of de labratten chemie krijgen in hun systeem.

Wat word hier voor voorgeschreven, vertel het me eens..

Heb je buikloop : hier spasmomen
Heb je koppijn : hier dafalgan
Heb je migraine : hier kan je nog kiezen, wil je vandaag de clonezepan, diazepam,
Heb je tekort aan slaap : neem u een temazapanneke
Heb je teveel stress : hier is een clozanneke

heb je een spier die totaal overkrampt waardoor je je been wilt laten afzetten : zaldiarreke is op zijn plaats
Weet je niet meer hoe je je leven aanmoet en je bent de weg volledig kwijt : nog een zwaardere antidepressiva
Heb je last van je rug : je word ouder, verkeerde houding aangenomen etc.. dan heb je geluk..  bij ons is het.. hier een tramadolleke of wie weet .

Het is bijna logisch geworden, neen? Je hebt iets.. neem een pilleke .

Ik zeg niet dat het verkeerd is, maar stop eens met die pillen.. Is de kwaal dan weg? Of is ie enkel gestild...

Ik zal als ik de recepten zelf maak de foto's erop zetten, als ik mijn rant op de verkeerde plaats heb gezet, excuseer me..

In de loop van tijd zal ik verder gaan met de recepten, vandaag is er niet veel tijd meer voor..

ik hoop in de loop van tijd we kunnen leren van elkaar.,.

Vele groeten

AGreenMisses

3 people like this

Ben benieuwd naar je recepten en respect dat je zo gepassioneerd bent hierin.
Vind het wel lastige materie moet ik zeggen, zou het iig altijd in overleg doen als je heftige medicijnen met alternatieven combineert/vervangt.

Valeriaanswortel.

De voordelen van Valeriaan zijn groot, het is noodzakelijk je erop let dat als je producten haalt zoals een preparaat dat dit is gemaakt met de wortel. Dit is het actieve deel . Het heeft wel een geurtje, voor sommige stinkvoetjes, voor andere iets lekkers :D

Het kan gebruikt worden overdag voor een betere gemoedstoestand, minder stress, kan helpen tegen angstaanvallen.  Als je dan ook nog een kopje drinkt voor het eten en het slapengaan, kan dit je een heel erg goede nachtrust geven.  Dit is puur natuurlijk en werkt het ongeveer zelfde in de hersenen zoals chemische antidepresivia en of Benzodiazepinen . Enkel zonder de bijwerkingen!  

Het word al eeuwen gebruikt tegen slapeloosheid en is veilig. Mits je natuurlijk je aan de dosissen houd, en in de juiste vorm toedient. Denk eraan, de wortel, niet de plant!

MAAR.

Zoals heel erg veel producten, het lichaam past zich aan stoffen. Beetje zoals de THC-spiegel wat we wel al kennen, kan je dit vergelijken met Valeriaan ook. Sommige beweren het ook verslavend is, net zoals koffie, net zoals suiker, zout, chocolade, televisie, gokken, alcohol.......

Het beste is dat je deze in combinatie gebruikt met een ander kruid dat je niet elke dag meer en meer van het zelfde moet nemen. Afwisseling doet wonderen.

Het combineren kan met Sint-janskruid, Citroenmelisse, Passiebloem, Kamille, Groene of zwarte thee (let dat je de laatste twee genoemde niet in de avonduren inneemt)

Je kan er thee van maken, denk hier aan dat het minstens een kwartiertje nodig heeft om te weken KOUD WATER. Een theelepeltje voor overdag het theetje smorgens, eentje bij het eten, eentje net voor het slapen.
Beste van al is dat je het smorgens klaar zet voor te trekken met wat KOUD water  en dan in de avond wat niet kokend water erbij en opdrinkt.  Ik drink zelf het door de week samen met sintjanskruid. Natuurlijk let je erop dat je je thee niet oversuikert, suiker werkt niet effectief bij slapeloosheid ;0

Het effectiefste vind ik het als een tinctuur, combinatie van meerdere.
Maar door dat mijn voorraadje beetje erg is geslonken, word hier volgende week ook weer werk van gemaakt.
Er zijn meerdere webshops die de verschillende kruiden aanbieden, het liefst ga ik toch zelf naar de reformwinkel of gezondheidswinkel dat ik weet van wie ik het haal. Maar natuurlijk maak ik vaker en vaker een uitzondering, webshops hun assortiment is immens groter vaak :D kiezen en delen !

SLAAPMIDDELEN. GEBRUIK JE DAGELIJKS EEN ANDERE MEDICATIE. VRAAG EERST RAAD AAN JE DOKTER ALS HET GESCHIKT IS MET JOUW BEPAALDE MEDICATIE. ER IS NIET GENOEG STUDIE GEDAAN NAAR DE EFFECTEN VA N COMBINEREN.   GEBRUIK DIT NIET IN COMBINATIE MET

Valeriaanswortel en Sintjanskruid klaar voor gebruik.

IMG_20170925_093812[1].jpg

Restje Valeriaanswortel

IMG_20170925_093923[1].jpg

Sint-Janskruid

IMG_20170925_102327.jpg

1 person likes this

Vandaag stond op de planning :

Snelle tussendoor koekjes.

Zanddeeg koekjes met de gewone boter verwisseld met 1/4de cannabis boter..

(Niemand eet EEN koekje, daarmee doe ik liever lager gehalte boter en meer koekjes te kunnen eten, dan per ongeluk de vraatzucht toe te laten en rond de wc te hangen van onvreugd of comateus in de zetel te hangen)

Er waren al enkele in mijn buikje beland voor de eind foto gemaakt was.. ;D

Nomnomnom...

IMG_20171005_165224.jpg

IMG_20171005_153403.jpg

3 people like this

Sinds we maar enkel moeten wachten tot de koters moeten wandelen ... BAM.. wie heeft zin in een lekkere wafel !!

• 300 gram boter plus 200 gram cannaboter
  • 500 gram bloem
  • 400 gram kristalsuiker
  • 2 zakjes vanillesuiker
  • 7 eieren

Mengen die handel!

In het wafelijzer verdelen!

Laten afkoelen en hoppa..

Smaken zal het !!

IMG_20171007_144320.jpg

4 people like this

Cannabis infused pralinekes ,;D 

Voor de liefhebbers...

Chocolade pralines met een cacao cannabis botercreme.. 

Hier al kleine sneakpeak.. morgen als ik niet meer zo woezy ben van al het testen en proeven geef ik al te graag meer uitleg.. 

Ik ben er verliefd op.. hopelijk kan het meerdere vooruit helpen als een lekkere bonus ,!

Maar hier...

IMG_20171009_170308.jpg

IMG-20171009-WA0003.jpg

4 people like this

Ohmy.. en het is ook ongelofelijk lekker.. 

Pfouh.. 

Elk bericht. Elke actie is zo dubbel kijken, het beeld ne keer naar voren en dan naar achteren bewegen voor beetje duidelijk zicht te hebben..

Dit is dus duidelijk erg.. erg.. erg... Effectief zou ik nu willen slapen of op de bank willen liggen en niet meer willen marcheren.. 

Of.. 

Ik ben chocolade snoeperd en ik heb echt wel teveel "voorgeproefd" 

Still .

I AM HAPPY

1 person likes this

Pralines met botervulling

Wat heb je nodig..

4 ketels voor de Twee au Bain marie’s (ketel met warm warm water op het vuur en hier een los keteltje bovenin)

Vormpjes liefst waarbij je de achter kant een beetje kan induwen, dit is makkelijker waardoor het snoepje eruit plopt.. anders sta je te kijken met chocovingers op de Pralines :D

Lepels haha, veel lepels

Ongeveer een 200 gram pure  chocolade voor de buitenkant van de pralines

Voor de boter vulling

100 gram canna boter

70 ml slagroom

100 gr chocolade

3 lepels cacaopoeder

Ik baseer mij op ganache, maar daar zit geen boter in. De Echte botercreme vind ik te machtig en dit word echt menes zachter en smeuig. ik vind lekkerder!!!!

Voor de buitenkant

Ik begin met de chocolade te smelten au bain marie, de 200 gram bedoel ik dan apart he :D
terwijl dat dit langzaam opstaat te smelten. Doe ik in een ander kommetje de andere 100 gram chocolade in smelten..

Als de 200 gram wat gesmolten is kan je beginnen met de zijkanten en onderkanten van de vormpjes te besmeren met de chocolade.. zorg dat de chocolade niet nog warm is dat je ermee kan spelen en het echt daadwerkelijk een dikke twee mm hebt van choco.. OVERALLLL.. Let dat je geen gaatjes hebt ergens anders loopt dalijk bij stap twee het mis :Dlet ook dat je nog chocolade hebt voor dalijk de bovenkanten nog afte strijken

Het leuke is als het een tiental minuten in de koelkast heeft gezeten je deze stap opnieuw doet.. zie het als muren stukken :D let dat de vloer niet super dik is ;D

Dit staat ongeveer in totaal half uurtje in de frigo!

Nu de snoeperij

In een andere pot klop ik de slagroom luchtig en doe ik hier de cacao bij.. als het goed is staat er nog een keteltje met 100 gram gesmolten chocolade. Haal die van het vuur en uit het water!!

Klop de slagroom door, en doe hier bij de boter toe.

Jaha dat gaat er even niet zo goed uit zien maar doe dan daar de resterende chocolade saus bij..

Goed door blijven kloppen!

Haal je de vormpjes uit de frigo en doe je overal een lepeltje van de vulling in.. als het goed is blijft die vrij zacht en handelbaar tot pas enkele uren in de frigo. Maar evengoed kan je na een half uurtje opstijven in de frigo met de laatste chocolade van stap een de dekseltjes maken..

Waarschuwing..
Overdaad kan zetelhangen veroorzaken :D

2 people like this

De eerste zin alleen al, neem 4 ketels:o

ik heb er zo veel niet:P

goed bezig meisje;)

1 person likes this

Deze was er nog niet aan toegevoegd, zo ziet het er een beetje uit als de zijkanten zijn gemaakt en de vulling erin zit :D

Dit was proevertje :D

@Cat Nicky danku ! 

@Blackbut glazen kom en een goed geplaatste grote pollepel kan je ook mee verder hoor, heb je maar twee ketels nodig , of geduld hebben en het in twee keren doen :D

Ik raad enkel plastic af :D

IMG_20171010_103835.jpg

1 person likes this

Een dag die begint als een donker, grijs mistige en vooral frisse morgen die me eerder liet denken het al winter was, evolueerde in een mooie nazomerse middag. Dagje er op uit en in mijn mening.
Dat weer, dat weer,  dat roept barbeque, barbeque, baarrbeeqquuee!!

In ere van ons lieve plantje en we niet altijd brownies of gebak kunnen eten, hierbij mijn hartig snoeperijtje voor bij de bbq..

Knoflookboter !!    (ZOOO SIMPEL, ZOOO EFFECTIEF))

Nodig:

Knoflook teentjes
Basilicum
oregano
Gezouten roomboter
cannaboter
Bieslook
Eventueel snuifje cayenne voor de liefhebbers ;)

Hoe?

Plet de knoflookteentjes of als je ze klein genoeg kan snijden be my guest :D
voeg naar smaak de droge kruiden toe
voeg 3 eetlepels roomboter toe
doe nu ook de knoflook erin en zet dit goedje in de microgolf voor drie minuutjes, let dat je boter niet overkookt haha..
als dit afgekoelt is doe je er de drie eetlepels cannaboter erin..

Doordat je de boter ff heel heet maakt word de hele boter erg knoflookachtig maar dat is natuurlijk het voordeel dat je geen cannaboter proefd..

Ik zal even de foto erop al zetten wat ik eergisteren had gemaakt voor ons en nog over had.. voor misschien enkele al hongerig te maken en hun gedachte te veranderen naar BBQ vanavond :D:D:D ik maak zo meteen stap voor stap, :D

IMG_20171018_165251.jpgIMG_20171018_174226.jpg

IMG_20171018_180600.jpgIMG_20171018_182546.jpgIMG_20171018_183432.jpgIMG_20171018_185744.jpgIMG_20171018_194633.jpg

2 people like this

Gaaf dit topic.
Had het helemaal verkeerd ingeschat op het begin.
Super dit.

Over een jaar of 2 verwacht ik wel het boek :D

1 person likes this

Lekker lekker lekker allemaal.

1 person likes this