• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
MisterX

Overstappen Van Aarde Naar Kokos Paar Vragen

22 posts in this topic

Jongens ik wil helemaal overstappen van aarde naar kokos
ik heb 10 zakken kokos liggen nu

nu heb ik een paar vragen

1 ga ik wat merken van de overstap?

2 met aarde geef ik een PH van 5.8 kan ik deze aanhouden bij kokos of moet ik veranderen

3 moet ik dingen nog aanpassen kwa EC? of blijft dat het zelfde als bij aarde

4 ik had begrepen dat je bij elke waterbeurt voeding moet geven?. ik kweek met zeer grote 90Liter potten per plant
ik geef nu ook wel eens alleen water of cal/mag

5 kan de grond EC oplopen op koko's net als bij aarde ? of zijn je planten gewoon meteen overvoed

6 ik kweek met omnipotent moet ik nog rekening houden hiermee? bijvoorbeeld met het geven van de PK

7  hebben jullie nog andere tips voor mij kwa kweken op kokos?

Geen ervaring met cocos. Ik blijf bij de light mix aarde. :)

Er zullen zekers enkele zijn die op je vraag kunnen antwoorden.

8 hours ago, MisterX said:

nu heb ik een paar vragen

1 ga ik wat merken van de overstap?

2 met aarde geef ik een PH van 5.8 kan ik deze aanhouden bij kokos of moet ik veranderen

3 moet ik dingen nog aanpassen kwa EC? of blijft dat het zelfde als bij aarde

4 ik had begrepen dat je bij elke waterbeurt voeding moet geven?. ik kweek met zeer grote 90Liter potten per plant
ik geef nu ook wel eens alleen water of cal/mag

5 kan de grond EC oplopen op koko's net als bij aarde ? of zijn je planten gewoon meteen overvoed

6 ik kweek met omnipotent moet ik nog rekening houden hiermee? bijvoorbeeld met het geven van de PK

7  hebben jullie nog andere tips voor mij kwa kweken op kokos?

1: het is een lekker licht medium om mee te werken en je kan er lekker in graven zonder dat (vieze) grondgevoel aan je handen.

2: Ikzelf hou mijn pH idd ook netjes op 5.8 , loopt ie wat op in de cocos dan verlaag ik tot 5.6.

3: Ik hou gewoon de ec zo laag mogelijk, vorige ronde afgemaakt op ec van max 1,7 ofzo zeker nooit boven de 1,8.

4: Best werk je met een fertometer om te zien wanneer je best voeding geeft.

5: Ja de ec in je cocos loopt zeker op, dus lekker ruwe cocos die je nu en dan kan spoelen indien nodig mocht zijn.

6: Met omnipotent en cocos = super makkelijk kweken, qua pk toedienen heb ik goeie ervaring om bij de eerste echte bloei een dag of 4 pk toe te voegen.

7: Gebruik geen Ph- bloei op cocos dit zorgt (afhankelijk van je hardheid van je kraanwater) voor zoutophopingen in je cocos die mogelijk voor problemen zorgen met voedingopname. Dus gewoon heel de kweek pH- groei geven indien je witte uitslag rond je draingaten opmerkt.

Groetjes

Test@ment

3 people like this

1 - Ik vind merkte dat me meiden op coco's altijd vele male meer wortelkluit hadden tov aarde.... meer wortels is meer opname is grotere vruchten is meer opbrengst

2 - Precies zo houden ik hou me ph met coco's altijd tussen de 5.8 en 6.2 hier tussen heb ik nooit problemen ervaren 

3 - Ec met coco's is belangrijk het is een beetje hydro medium dus 0,0 toevoegingen je begint dus op 0 en dat vind ik zelf erg fijn om goed te kunnen sturen 

4 - Hier gebruik ik zelf de fertometer voor erg handig en geeft altijd een goeie indicatie van de bodem ec ik begin erg laag en eindig ook altijd redelijk laag op omni potent start 0.6 ec einde max 1,8, ik gaf wel vaker alleen water hoor heb er geen problemen mee ervaren

5 - omdat jij met omni potent werkt denk ik niet dat je met een te hoog oplopende ec gaat zitten aangezien er in omni potent alleen opneembare stoffen zitten ja kijk geef je veel te veel dat krijg je oploop maar ik zie jou dat niet doen

6 - ik zeg omni en coco's is wereld combi

7 - koop NIET die kant en klare bricks geef iets meer geld uit en haal de zakken van atami die al ready zijn

Greetzz

2 people like this

Je kunt je coco nog mengen met perliet (voor nog meer drainage) en wormenhummus (voor meer enzymen, etc). Bij een lage dosering fosfor zou je misschien nog mycorrhiza en trichoderma toevoegen. Neem elke week een monster van je coco's (30gram in 60ml demi water--> 1 dag laten staan en dan de pH en ec meten, om een duidelijk beeld te krijgen wat jou substraat doet. Ken misschien ook naar enzym product om je coco schoon te houden van oude wortels.

Deze topic ff gemist, je kan gewoon de aardeverbeteraar ook door de coco's gooien en dan heb je mooi startmedium :) 

Tja voor de rest veranderd er niet zoveel in mijn ogen, coco's is van zich zelf luchtiger, ik gebruik hele grove coco's dat blijft open ook al gooi er er 10 liter water op, toch kan je bij coco's die fijn van structuur is wel overbewateren omdat het dan in elkaar zakt, en dus de zuurstof bij je wortels weg drukt, waar natte coco's zit kan geen zuurstof zitten ;)

1 person likes this

On 3-10-2017 at 15:20, karel kweker said:

Deze topic ff gemist, je kan gewoon de aardeverbeteraar ook door de coco's gooien en dan heb je mooi startmedium :) 

Tja voor de rest veranderd er niet zoveel in mijn ogen, coco's is van zich zelf luchtiger, ik gebruik hele grove coco's dat blijft open ook al gooi er er 10 liter water op, toch kan je bij coco's die fijn van structuur is wel overbewateren omdat het dan in elkaar zakt, en dus de zuurstof bij je wortels weg drukt, waar natte coco's zit kan geen zuurstof zitten ;)

H2O bevat een waterstofatoom:D Dus waar water is, is ook zuurstof.

H2O bevat een waterstofatoom:D Dus waar water is, is ook zuurstof.

Denk dat je terug dat scheikunde boek eens open moet doen.

2 people like this

Ik had me vergist, waterstofatoom moet natuurlijk zuurstofatoom zijn. Maar natuurlijk bevat water ook waterstof atoom:D

@lastpak @karel kweker cocos wordt toch aangeraden die altijd nat te laten staan? ik ben namelijk bezig met starten voor me eerste coco's ronde en heb me laten vertellen om die

altijd nat te laten staan. of klopt dit niet?

ik heb zelf nog geen ervaring met coco's jammer gng :D

ik zal werken met een blumat druppelsysteem en het medium goed nat zetten. 

We word idd aangeraden om je cocos altijd zeiknat te houden, ikzelf draai al ff cocos en laat nu en dan men potten wel eens beetje droger worden om ze vervolgens eens goed te spoelen om de ec en ph van de drain te checken. 

Heb eerder ervaren dat de cocos steeds verzadigd houden eerder voor ophopingen zorgt in je cocos. 

Of de blumats goed werken in cocos durf ik niet zeggen, als je wil werken zoals fabrikant zegt dan water je dagelijks met min 10% drain, met blumats kan je Nat houden maar je kan geen drain geven. 

Groetjes 

Test@ment 

heb nog een vraag heren

kokos hergebruiken hoe gaat dat in ze werk?

beetje omwoelen en klaar? of moet ik de toplaag verwijderen en een nieuwe verse laag kokos toevoegen

ik probeer ook meestal toch de bovenste laag te verwijderen en de kluit uiteraard, dan gooi ik alles op 1 hoop mieter er een nieuwe zak bij nieuwe schimmels erbij potten vullen indien te kort nog f wat potten om gooien en mengen water het in en laat het 2 dagen meestal staan om de schimmels lekker te laten werken...

Ergens is de gedachte over toplaag weg beetje achterhaald dit werkt in mijn ogen alleen als je heel de kweek van boven af gewaterd heb om dus de wellicht overtolligen zouten weg moet halen, water je ook van onderen zou je dus in mijn ogen ook de onderste laag uit je potten moeten halen 

dus heel kort kluit er uit en wat verse coco´s iedere keer der bij omdat ook je wortels nu er uit gaan en wat meer ruimte in je potten heb

zo doe ik het...

Greetzz

1 person likes this

Oké

even me to do list.

Klopt deze?

Toplaag eruit

Laag eronder omhusselen

Toplaag vervangen met verse kokos

Schimmels toevoegen met overpotten 

Welke schimmels als ik vragen mag?

1 person likes this

On 28-9-2017 at 12:20, Wegpiraat said:

3 - Ec met coco's is belangrijk het is een beetje hydro medium dus 0,0 toevoegingen je begint dus op 0 en dat vind ik zelf erg fijn om goed te kunnen sturen 

dat is dan ook alen met goede coco's  

de slechte heb je al een basis ec waar je niks mee kan omda er veelsteveel zout in de cocos zit. 

zeker bij de cocos uit habidadi landen waar ze de cocos vezel spoellen met zeewater 

mg en ca binden aan de coco en wordniet meer afgegeven. ( een deel kan wel gewoon opgenomen worden door de plant maar die 2 gaan deels verloren ) 

1 hour ago, Grow Weed said:

dat is dan ook alen met goede coco's  

de slechte heb je al een basis ec waar je niks mee kan omda er veelsteveel zout in de cocos zit. 

zeker bij de cocos uit habidadi landen waar ze de cocos vezel spoellen met zeewater 

En als je dan verder leest staat er bij 7.....

Je gebruikt de omni potent aarde verbeteraar toch?  Daar zitten ook voldoende schimmel toevoegingen in 

Ik voeg er zelf altijd nog een scheutje extra Mycorrhiza (schimmels) bij

https://www.bioplantenvoeding.nl/mycorrhiza/

Deze is top en goedkoop! Hebben ze tevens ook bacto vinden ze eens in de week ook lekker 

Aarde verbeteraar op kokos?

Ik leer nog elke dag haha

Hou je gewoon de handleiding aan van de aardeverbeteraar?

En ik maar denken dat je de kokos even los maakt en klaar. Zo simpel is het dus niet 

mja het zou kunnen je laatste optie maar dan MOET  je wel echt voldoende hebben gespoeld en eventueel bij laatst keer spoelen je drain ec en ph meten weet je gelijk of alles er uit is of niet

Ja LOL zou eigenlijk MEDIUM VERBETERAAR moeten heten ipv aarde hihihi 

Aardeverbeteraar zitten allemaal extra toevoegingen in wat normaal NIET in kweek aarde zit en al helemaal dus niet in (atami) compleet voedingsloze coco's ik voeg zelfs iets meer in me coco's toe dan de aangegeven hoeveelheid van de aardeverbeteraar en zelfs nog wat extra myco schimmels 

Eigenlijk is het echt heel makkelijk, als je plek in je tent heb zou ik alles zo op de grond mieteren (pot voor pot) wortels er grof uit halen die mini wortels kunnen blijven zitten heb je tijd er voor zou ik ze er ook uit halen zo niet zal het geen schade maken aan je wortelgestel.

Heb je geen plek in je tent zou een badkuip ideaal zijn....

aardeverbeteraar er tussen gooien 

mengen

en indien nodig ( moet haast wel) een nieuw zakje coco's er bij

1 person likes this

:D.... Yeps die coco's kan je ook opleuken met de aardeverbeteraar daar zitten idd al leven in als je het activeert (water er op) waardoor je net als op aarde een soort van voedings buffertje krijgt en ook de schimmels en bac's die er in zitten voor je aan het werk gaan om betere en makkelijk de wortels te kunnen ontwikkelen. 

23 hours ago, Wegpiraat said:

Ergens is de gedachte over toplaag weg beetje achterhaald dit werkt in mijn ogen alleen als je heel de kweek van boven af gewaterd heb om dus de wellicht overtolligen zouten weg moet halen, water je ook van onderen zou je dus in mijn ogen ook de onderste laag uit je potten moeten halen 

Hoe het in jou ogen werkt, klopt niet helemaal hoor piraatje,.. ;) 

Kijk,..in de bovenste 5 tot 10 cm daar dumpt de plant haar afval stoffen, waar ze zelf niet veel meer mee kan komt in de bovenste 5 tot 10cm van je aarde te zitten... als je dit dus weer door je aarde mengt, zorg je voor een hogere aarde EC waar de plant niks mee kan. Het advies om vanaf onderen water te geven heeft dus niet alleen betrekking op het meer of sneller ontwikkelen van de wortels, maar heeft ook te maken dat je niet elke keer je afvalstoffen mee naar onder spoelt waardoor je plant zouten krijgt waar ze niks mee kan. 

Ik zelf graaf de boven laag meestal na 2 rondes af, maar dat heeft ook weer te maken met de extreem grote aardezak die ik gebruik