• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Sign in to follow this  
Followers 0
XATCI

Cfl - plug and grow

7 posts in this topic

ik wil een topic maken ivm de plug and grow verlichting. Ik hoop dat ik hier goed zit in deze box. Maar nu heb ik het hele internet afgestruint op zoek naar meer informatie over de cfl bulbs.

Ik zelf ben een beginnende kweker ik heb 125w cfl groei en bloei. Ik merk dat de temperatuur oploopt naar 29 graden. Niet ideaal vind ik. Maar alsnog.

Post hier aub alles wat je weet over cfl verlichting.  Daar help je mij mee en ook een hoop anderen denk ik. 

Alvast bedank

Greetzweeds xatci

Plug en grow is toch een speling op plug and play ?
Dat zowel hps, led, t-neon, tl of spaarlamp kan zijn.
Of is het heel iets anders ?

Zelfde disclaimer :P ik wil ook leren.

Omdat je het zo lief vraagt hierbij mijn kennis;

Geen idee wat cfl inhoudt...

FLUORESCENT (CFL) KWEEKLAMPEN

CFL staat voor "Compact Fluorescent Lights". Deze lampen kan je op veel plaatsen kopen, waaronder doe-het-zelf winkels en zelfs de meeste supermarkten. Ze zijn met name geschikt voor kleine projecten en zijn heel betaalbaar.

Voordelen:

De beschikbaarheid en lage prijs zijn voordelen van CFL kweeklampen. De bollen hebben standaard fittingen, dus je kan ze gebruiken in elk standaard lichtpunt. Veelgebruikte CFL's voor het kweken van cannabis zijn 40W en hoger. Ze zijn verkrijgbaar in diverse kleurtemperaturen, zoals "daglicht" met 6500K of "warm wit" met een meer rood lichtspectrum op 2700K. Lampen met een "daglicht" spectrum zijn meer geschikt voor de vegetatieve groeifase, terwijl "warmere" CFL's met hun meer rode tinten beter zijn voor de bloeiperiode van je planten.

Nadelen:

De lichtuitstoot van CFL lampen is laag, vergeleken met andere kweeklampen. Je zal de CFL lampen dicht op je planten moeten hangen als je ze van voldoende licht wil voorzien. Tenzij je bereid bent een groter aantal CFL lampen te gebruiken, zijn ze beter geschikt voor kleinere projecten, bijvoorbeeld het kweken van slechts een of twee planten. Aan de andere kant kunnen "daglicht" CFL kweeklampen de ideale oplossing zijn voor klonen en zaailingen.

CFL's zijn niet erg efficiënt of krachtig, vergeleken met andere verlichtingsopties. Maar voor diegenen die net hun eerste stappen zetten in het kweken van cannabis, kunnen ze een prima startpunt zijn.

CFL cannabis

eventjes geleend van andere site..

Wat wil je precies weten eigenlijk? 

Bedabkt voor de info :P

Alleen wist ik dat al haha.

Ik wilde graag weten wat de warmte doet.

Ik heb bijvoorbeeld een 125w plug and grow.

Die lamp geeft zelf al 28graden af. Dus de mensen die micro kweken willen denk ik ook wel graag meer weten over de warmte van de lamp. Ik heb een 40x40x120 tentje dus als je dan een nog kleiner formaat hebt word het al gauw te warm terwijl er op de sites staan te gebruiken in kleine hokken.

Mvg XATCI

Er waren 2 topics met dezelfde titel dus heb ik ze even samengevoegd in 1 topic.

als je kan afzuigen met het liefst een ingebouwde of externe thermometer moet je dat makkelijk onder controlle houden