• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Dr. G

Kan mycelium beginnende infecties overwoekeren?

Recommended Posts

Goedemorgen allemaal,

ik heb een vraag over het mycelium van oesterzwammen, waarmee ik nu een beetje aan het oefenen ben. 

Onlangs heb ik een pot met gemengde granen (paardenvoer) 24 uur laten weken om de sporen van schimmels te activeren, om de pot vervolgens in mijn nieuw aangeschafte rijstkoker 1,5 uur te koken om het te steriliseren. Na een dag afkoelen heb ik vervolgens een schepje geinoculeerd koffiedikbroed op de granen gestrooid en de boel afgedekt zodat het een beetje kan ademen. Na een week begon je goed te zien hoe het mycelium zich verspreidde maar na een dag of 10 waren er ook een stuk of zes graankorrels die kleine blauwgroene stipjes pluis lieten zien. Logisch misschien, aangezien ik niet in een snelkookpan heb gewerkt. Geinteresseerd als dat ik was heb ik de pot niet weggegooid maar gewoon laten staan en wat schetst mijn verbazing; de pot is helder wit volgroeid met mycelium en de blauwe plukjes zijn verdwenen. Wel zijn er volgens mij op een paar plekjes wat gelige plekjes in het mycelium daar waar eerst blauwe pluis zat. 

Nu mijn vraag; kan sterk mycelium een besmetting overwoekeren en doden?

en zo ja, zou het mycelium van psylo's dat ook kunnen?

IMG_0132.JPG

IMG_0133.JPG