• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
kera lady

Cannabistinctuur

96 posts in this topic

Vandaag ook maaar eens tintcuur gemaakt met wodka.

Ben benieuwd of t gaat werken :)

kijk eens of ze deze bij de slijter hebben, is wat sterker

95d_alcool.jpg

Ja sterker is beter weet ik, maar had die 40% nog staan en dacht waarom niet.

De volgende word dan gemaakt met deze als ze deze hebben natuurlijk.

ja zeker zou ik ook gewoon gebruikt hebben hoor

Als je in be woont krijg je gewoon de 96% bij de beter supermarkten 

Ik denk dat ik t in Polen ga halen als ik dr weer n keer op vakantie ga, zal stuk goedkoper zijn :)

Kera Lady, zou je eens stap voor stap willen uitleggen hoe je de tincturen maakt?

Merci alvast!

Wil het ook eens gaan maken namelijk.

Grtz

Heb geprobeerd maar merk niet echt n verschil van mn rug pijn, hoofdpijn.

Misschien toch maar langer wachten..

post-561-0-35245800-1400362900_thumb.jpg

Dit was een paar dagen geleden.

Ik laat mijn tincturen minimaal 3 maanden staan en gebruik cannabis die lang gecured is.

post-561-0-08277100-1400363113_thumb.jpg

De volgende tinctuur die ik ga voorbereiden zal ik hier ook volledig neerzetten.

Het afwerken van de mixtincturen binnenkort ook.

post-561-0-93109400-1400362993_thumb.jpg

Fijn weekend

post-561-0-54562600-1400363031_thumb.jpg

Top dat je dat wilt gaan doen, kan ik dan ook eens tinctuur maken! Bedankt alvast ! :)

3 maanden is best lang, na 4 tot 6 weken zijn al je werkzame stoffen in je alcohol opgelost, met glycerine moet het wel langer staan 

Bij de verhouding 96% alcohol wel Gobru.

Echter gebruik ik tegenswoordig een andere verhouding die beter werkt en ook nog andere stoffen opgenomen worden.

80% zuivere alcohol en 20% gedestilleerd water gebruik ik tegenswoordig, dit maakt het geheel ook minder scherp. 

De glycerine tinctuur vind ik vies en werkt voor geen meter bij mij, hier worden ook niet alle stoffen in opgenomen lijkt dus.

Voor mij geen glycerine meer alleen op basis van zuivere alcohol met water.

Die had ik toch laatst ook geproefd , was idd niet lekker

Water gebruiken wij persoonlijk niet hier, altijd zo puur mogelijk.

voor de harsen op te lossen heb je minimaal 95% nodig, aanlengen met water kan je beter nadien doen als je het te sterk vind smaken of een paar druppels gewoon in een glas water, dat maakt het dan ook weer bruikbaar voor kinderen 

Die paar % water zijn al genoeg om de in water oplosbare stofjes te kunnen doen oplossen

ik gebruik ook 96% alcohol voor de tinctuur en laat deze ook zo lang mogelijk staan, soms wel 2 of 3 maanden en vind dit beter werken dan 4/6 weken 

zelf doe ik er nooit water bij, gewoon zo druppelen onder de tong

na 4 tot 6 weken zat alles wat je wil in je alcohol , langer dan die 6 weken heeft geen zin volgens de boeken is 4 weken al genoeg, toevallig uit de school boeken van de Miss gelezen

water doen wij ook niet, ik wil hem graag zo sterk mogelijk hebben, wat wel een goede optie is om na 4 weken je wiet eruit te zeven en er nieuwe wiet indoen, daar wordt de tinctuur sterker van

hier is het eigenlijk omdat het achterin in de koelkast staat en soms word vergeten de nieuwe vandaar dat het zo lang staat  :rolleyes:  en soms doe ik er idd nog een nieuw topje bij of ice hasj en dan zit je ook al makkelijk aan een paar maand, maar water erbij hoeft zeker niet voor mij, gewoon puur en de smaak raak je wel direct gewend ook, zo niet meng je het met iets anders

de druppels op wat honig doen werkt goed als je smaak niet kan hebben, ik moet zeggen lekker is anders maar hier ook geen problemen er mee Kiki

Als de tinctuur donker staat op kamer temp is al voldoende ijskast kan maar hoeft niet per se

het is niet direct lekker, maar de smaak verdwijnt voor je het beseft, ben het al gewend die smaak, sommige chemische brol smaakt zelfs nog slechter

ik bewaar het altijd in de koelkast zeker in de zomer maanden omdat het hier behoorlijk warm kan worden binnen en dan spreken we niet over 30° maar richting 40°  :wacko: dus liever in de koelkast