• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Stoney

Third Dimension onder 15 x citizen 1212 ver.6

75 posts in this topic

Nieuw hok, nieuw licht maar nog wel de third dimension! 

Dit keer gaan 2 dames op 35L pot en ik denk dat ik er nog 1 bij zet op 18L (anders heb ik te weinig ruimte in de voorgroeitent, dus de lelijkste moeder gaat weg)

De dames waren al aantal maanden voor gegroeid op een vliering dus dat had ze geen goed gedaan.... 

Nu staan ze een goede week onder led te recoveren. Planten zaten vol met paarse stammetjes :(

Nu een week later komt er overal weer nieuw groen spul naar boven. Echt niet normaal hoeveel vertakkingen op deze dames zitten. Zal flink dieven worden straks!

Temperatuur is nog niet boven de 27.3 geweest, gemiddeld eerder 25-26, en snachts is t nog niet kouder geweest dan 20gr dus dat zit wel goed volgens mij. LV zit tussen de 35-50. Ik heb een logger gekocht dus als die binnen is kan ik gaan zien hoe de lv zich gedraagd want alleen  een min max heb je ook niet veel aan.

Wel heb ik alweer wat problemen.... de top van 2 dames laten hun blaadjes nogal hangen. Eerst dacht ik te weinig water dus gisteren zowat 2 x zoveel water gegeven +/- 3.5 - 4L, maar nu vind ik ze nog steeds maar een beetje erbij hangen...

Ik voel aan de pot hoe zwaar ze zijn, dar geeft mij nog steeds het beste gevoel of idee hoe veel water ze nodig hebben..

20171113_095321.jpg20171113_095301.jpg

dame aan de andere kant lijkt er minder last van te hebben

20171113_095338.jpg

blad temp is ook wel ok.20171113_095425.jpg

4 people like this

Hoe slecht is het om ze op 12/12 te zetten met zoveel paarse stammetjes?

Nog steeds weinig verbetering....

20171114_234431.jpg20171114_234517.jpg

Die paarse stammetjes trekken niet meer bij. En je kan ze prima op 12/12 zetten.Ze hebben alleen te koud gestaan, zou geen verdere problemen mogen geven.

Thanks @L3dnov

De laatste paar nachten dat ze op de vliering hebben gestaan was t idd wel koud dus zou goed kunnen. In t nieuwe hok heb ik t nog niet omder de 20gr gezien en niet boven de 27.

Vraag me alleen af of er wel genoeg verse lucht binnen komt.... is dat niet te meten op een of andere manier?

Ja dat is wel te meten, alleen verse lucht is totaal niet relevant, omdat de planten dat niet nodig hebben. Enige reden waarom je 'verse lucht' aanzuigt is om de temperatuur te regelen. Jouw waardes zijn prima in orde, zeker als 20 graden C je minimale nachttemperatuur is. 

1 person likes this

Ooooh dan no worries at all :)

Nu maar hopen dat ze niet ineens als kool gaan groeien want ik kan de armaturen niet hoger hangen dan 180 en ze zitten zo vol met vertakkingen.... Zo'n 1000M3 filter is toch wel groot :D

1 person likes this

Nou tot gaat het wel goed. Dames zijn een stuk voller geworden. Staan nu een week op 12/12 en ik heb de lampen nog niet echt hoger hoeven te hangen. En volgens mij zijn ze nu wel gewend aan het LED licht :)

Wel is 1 dame zo zwaar geworden dat ze ineens inscheurde waar ze getopt was. Gelukkig is dat allemaal niet zo erg en heb ik der verder ondersteund.

Met de voeding doe ik rustig aan. Sla wel eens een dagje over. Ook met water geven. Heb t idee dat ze minder water verbruiken met LED. 

Vd 18e

20171118_190550.jpg20171118_190550.jpg

20171118_190542.jpg

vd 22e

20171122_233614.jpg

20171122_233704.jpg20171122_233731.jpg

20171118_190533.jpg

2 people like this

Goede week verder zijn er flink wat toppen bij gekomen.  Geef al heel de week omnipotent bloei mee en ze zien er nog steeds gezond uit.

Temperaturen en lv zijn vrij constant, max 26-27 min 20. Zal nog wel een grafiek uploaden van mn nieuwe tempmeter...

20171202_141217.jpg20171202_141302.jpg20171202_141354.jpg20171202_141507.jpg20171202_141438.jpg

3 people like this

Valt weinig te melden... gaat allemaal goed volgens mij... geen te hoge en te lage temperaturen dus ook geen strekking enzo... Enige wat ik apart vind is dat ik nu paarse stammetjes op nieuwe takjes van fanleaves. Toen ze uit de groeikamer kwamen waren ze behoorlijk paars en toen groeide allemaal nieuw groen spul eraan en leek goed te gaan. Laagste temp was 19.6 ofzo dus denk niet dat dat te koud was voor ze...

Ze krijgen nog steeds bloei voeding mee, maar daar moet ik binnenkort alweer mee gaan stoppen denk ik.

20171208_003932.jpg20171208_004005.jpg20171208_004051.jpg

3 people like this

Ziet er mooi uit met die passieve koelvinnen zo.

Wat is de temperatuur van die dingen? Voelen ze erg warm aan of valt dat mee?

@Wietefras graadje of 35, dus valt reuze mee. De meeste warmte komt nog van de drivers, maar die zitten buiten de tent.

1 person likes this

Ben toch maar ff verder gaan snoeie  want pfff wat veel takken waaraan je nu al ziet dat t te slecht voor fluf wordt. Maar ook toch weer veel dorre bladeren... waar komt dat toch door? Misschien te weinig licht van onder?

dit heb ik al gesnoeid en nog steeds zoveel wat weg kan volgens mij

20171217_180911.jpg

20171217_180606.jpg20171217_180541.jpg20171217_180626.jpg

Niet gewoon honger ?
Die foto's van bovenaf blijven gaaf.
Wordt steeds mooier.

1 person likes this

ja ik ben al wat meer voeding gaan geven, ook maar eens wat meer water gaan geven...

1 person likes this

Ik zie dit ook steeds vaker! 

Op de moederplant is het nog erger.... 

Blijf ook maar paarse stammetjes houden.... 

Heeft iemand soms een idee wat dit is? :)

20171218_174047.jpg20171218_174100.jpg20171218_174120.jpg

Ja ik moet dan maar eens roofwantsen kopen....

Alleen zitten die beesten in aarde ofzo iets dus moet maar eens uitzoeken hoe ik dat t beste kan doen.

Je kan van die "gele" vangstrips in je hok hangen.

Hiermee kan je te weten komen wat er allemaal in je hok rond vliegt.

ja die heb ik ook hangen. zitten 2 mugjes op al een hele tijd dus vliegt niet echt veel rond.... 

Bedoelde meer van dat die roofwantsen in aard oid zitten als je ze koopt. Dus moet ik ze daar dan uit plukken ofzo en op de bladeren zetten want anders moet ik al die aarde uitstrooien over de planten. Maar ik heb liever geen aarde in mn toppen ;) Op de moeder kan dat wel natuurlijk. Of strooi je uit over de soil en gaan ze vanzelf wel op zoek?