• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
GazMonkey

Eindelijk van start, Bubble Gum AF, Mars hydro 300 LED

27 posts in this topic

Hi guys,

Zoals eerder aangegeven ga ik het weer proberen een paar plantjes te groeien en maak dit topic aan zodat jullie een beetje mee kunnen kijken :)

Ik heb voor nu een Mars hydro 300 LED lamp besteld en binnen gekregen ongeveer 140 watt, dus hopelijk gaat deze het goed doen. Er zit echter geen keus op voor groei of bloei fase dus ik hoop dat deze genoeg bereik heeft (6500k en 2700k) voor de totale kweek.

Ik heb eergisteren de tent binnen gekregen Secret Jardin hydro shoot, echter heb ik een 60x60x140 besteld en ik kreeg een 40x40x120 binnen dus deze ga ik morgen even omruilen.

Ik heb een Bubble Gum AF gehaald voor de eerste kweek, ik heb 2 zaadjes uit laten komen en deze gisteren in potjes gedaan, dus ik verwacht een deze dagen de kopjes te kunnen zien. En dan laat ik ze eerst groeien onder 3x 23 watt 6500k spaarlampen. (Ik twijfel nog of ik hiervoor 20 tot 30 watt's leds ga halen in een E27 fitting.. iemand ervaring met deze groei leds?)

Verder heb ik net een ec meter, een fertometer en groei en bloei voeding van plagron terra besteld.

Nu alleen nog een buis ventilator en koolstof filter met fan controller zoeken en bestellen.

Ik wil het allemaal een beetje basic houden dus leek mij dit wel een mooie setup, ik ga van de week even foto's maken en plaatsen zodra ik de tent heb omgeruild en opgezet en alles de plek heb staan.

goed bezig :)

we kijken graag met de tijd naar de foto

suc6 met deze run

greets jengen

De eerste laat dr kopje zien, alleen de LV moet wat omhoog. Iemand een idee hoe ik dit simpel kan doen? Of is het beste toch een lucht bevochtiger?

IMG_20171115_093451.jpg

1 person likes this

Ik denk dat een lv van 50% voor zaailingen helemaal niet zo slecht/weinig is .....

Stekjes hebben meer lv nodig omdat die hun vocht verliezen door hun (grotere) bladeren , zaailingen hebben hier geen last van.

Wil je toch de lv (simpel) verhogen , kun je een paar natte dweilen in de ruimte ophangen/neerleggen. 

Heel veel succes verder. 

;)

1 person likes this

gewoon je bovenste laag aarde goed vochtig maken met een spuiter en dan laagje plastic folie over je pot, zo maak je een mini kweekkastje met hoge lv,

later gewoon alles benevelen met je spuit, ook de wanden van je tent, zodat alles mooi kan verdampen :)

Ah oke thanks! Ik deed inderdaad af en toe een beetje in het rond spuiten.

Alleen 1 plantje is nog maar opgekomen, geen idee wat er met de ander is gebeurd haha. 

1 person likes this

Ze is helaas niet meer boven gekomen dus ik heb snel een nieuw zaadje gepakt, aangezien autoflower toch op 18 uur moet blijven is t niet erg dat de nieuwe een weekje achter loopt dacht ik zo haha. :)

Ze gaan redelijk goed, gisteren de led lamp erboven gehangen, alleen zit ik even met de ideaale afstand zit nu op n cm of 40.

IMG_20171124_194948.jpg

IMG_20171124_195012.jpg

Hier weer even een update.

Het linker plantje is nu bijna 3 weken oud de rechter bijna 2. 

Zo te zien gaat alles lekker, ben begonnen met voeding geven en hou eigenlijk alleen de ph goed in dr gaten. 

De linker begint al een beetje lichtelijk te ruiken als ik t tentje open doen haha. Dus zometeen nog even opzoek naar een goed filter en buisafzuiger. 

Vroeg me alleen nog af als je een koolstof filter in de ten doet en afzuigt met een buis afzuiger, moet de slang die van de buis afzuiger komt dan alsnog naar buiten of ontrekt een goed filter echt de geur zo goed dat dit niet hoeft? 

Hier nog een paar fotootjes :)

IMG_20171201_090457.jpg

IMG_20171201_090443.jpg

IMG_20171201_090435.jpg

1 person likes this

Als de tent verder goed luchtdicht is zal je met een goed filter niks ruiken buiten je tent.

GRTZ KAYA 

Ah beter! Thanks!!

Heb een winflex buis vent en n PK2800 koolstoffilter besteld. 

Mn tent is bijna volledig lucht dicht, heb achter de ventilator een kleine opening zodat er verse lucht binnen komt en dan met het filter en buis vent straks de afzuiging. Dan zou het goed moeten zijn lijkt me? :)

1 person likes this

Na een hele drukke maand te hebben gehad hier weer even een update:

Ik vind dat de plantjes er redelijk mooi bij staan, ik ben in de eerste weken te vroeg begonnen met voeding geven de bladeren kregen gele punten het is weer goed gekomen alleen de linker plant die een week ouder is dan de rechter is ook iets geler, de rechter plant is mooi donker groen. De linker ga ik vanaf zondag beginnen met spoelen want deze zou nog 2 weekjes moeten ongeveer de puntjes van de haartjes beginnen al bruin te worden. Een paar grote lagere bladeren heb ik naar beneden gebonden zodat het licht lekker door de plant kan schijnen. Heb tot nu toe alles redelijk onder controle en de bubblegum ruikt echt zo lekker zoet.

Maar nu zag ik vd week dat sommige steeltjes paars beginnen te worden bij beide planten. Ik lees dat dit door kou s'nachts kan komen of door fosfor (p) te kort. Iniedergeval  Is het nu nog handig om voor de laatste weken P aan te vullen of gewoon lekker laten gaan en proberen s nachts een paar graden warmer te laten worden? Iemand hier een idee over?

IMG_20180104_134822.jpg

IMG_20180104_134901.jpg

IMG_20180104_134843.jpg

IMG_20180104_134756.jpg

Ik vind dat je het mooi doet hoor :) 

Paarse steeltjes,. tja het kan vele oorzaken hebben,.. maar P te kort is er wel 1 van idd 

Je plantjes hebben nog wel even te gaan zo te zien en een beetje aanvulling van wat P kan geen kwaad, ik zal er ook niet te lang mee door gaan en zeker niet nu te veel geven. maar een 20% aanvulling/vervanging van de basis voeding kan je wel doen.. 

Dankjewel, fijn te horen ? 

Je denkt dat ze nog wel wat langer moeten? Ik twijfel omdat ik 2 verchillende specs zag van de Bubblegum af de een zegt 9 weken van uitkomen zaadje tot oogst en de ander zegt 9 weken vanaf bloei tot oogst, nu zijn deze redelijk snel begonnen met bloeien maar als dat laatste waar is kan ik dus nog wel 2 weken langer doorgaan met voeding geven voordat ik ga beginnen met spoelen?

Val veel topjes beginnen de haren namelijk al bruin te worden. 

Ik zie dat er in mijn voeding (plagron terra bloom) ook (P)fosfor zit, kan ik hier niet wat extra van geven? Of zou dat nog steeds te weinig P zijn en teveel van de andere meuk? ?

IMG_20180104_154650.jpg

Heu ja,.. als je meer van je basis voeding geeft dan geef je dus ook meer van andere voedingstoffen die de plant wel genoeg heeft.. 

Meuk is zo'n negatief woord :lol: 

Ja die mogen in mijn ogen nog zeker wel een weekje of 3 a 4 staan en dan nog eens weer kijken hoor,. zolang het er nog niet uit ziet als echt wiet is het ook nog niet klaar ;) 

die topjes worden nog wel een stukje dikker :lol: .. gewoon nog een hele boel geduld hebben ;) 

Haha was niet negatief bedoeld ?

Maar dan hou ik zeker nog even geduld, wil alleen niet te laat stoppen met voeden, vind t een beetje lastig te zien hoe snel de haartjes bruin worden dit lijkt redelijk snel te gaan. De topjes beginnen ook al mooie thc te vertonen?

Plantjes gaan goed! De linker staat sinds vorige week alleen op water en is bijna klaar. De rechter omdat ze een week jonger is gaat vanaf het weekend verder zonder voeding. 

De trichromen van de linker beginnen melk achtig wit te worden.. 

Wanneer kan ik het beste oogsten? Als de trichromen wit zijn of pas als ze gedeeltelijk bruin en wit zijn? Ik lees verschillende antwoorden als ik het ga zoeken. Wat zegt de ervaring hier, wanneer moet ik oogsten voor een lekker stoned makend wietje? En heeft het oogst moment nog invloed op de scherpte tijdens roken?

IMG_20180118_192715.jpg

IMG_20180118_192647.jpg

Het beste oogstmoment bepaal je zelf eigenlijk; je hebt een oogstvenster....vanaf milky(meeste up-high effect) tot amber (meer stoned-effect).

Houd er wel rekening mee dat het direkt na t oogsten nog ietsje door kan gaan met verlopen van kleur.

Wat je kunt doen is "gefaseerd" oogsten....in stappen dus; eerst wat met alleen milky....dan met bv 20%amber.....40%.....enz.

Zo kom je erachter wat het meest aan jouw persoonlijke wensen voldoet....

Af en toe een proeftopje oogsten zeg maar?

Ziet er lekker uit hoor!

Drop anders eens een mooie close-up van de toppen.....kunnen we ff meekijken?

GRTZ KAYA 

Oh ja dat is wel een goeie ja! Dankje :)

Ga ik zeker proberen haha.

T zijn mooie zware topjes, fotos zijn van de linker plant. Moet wel zeggen dat de rechter wel dikkere toppen gaan worden want die moet nog minimaal een week langer haha.

IMG_20180120_214116.jpg

IMG_20180120_214059.jpg

IMG_20180120_214029.jpg

IMG_20180120_214018.jpg

1 person likes this

Mooie pics!?

Bij het kijken schiet me zo ineens een vraag in mn kop......no offence? .....bedoel je met "milky trichomen" ook echt trichomen  ...20171207_201016.jpg

......of de pistels.......20180120_202742.jpg

.....zomaar een vraagje.....vind namelijk dat ze nog aardig veel witte pistels heeft voor milky trichomen....maar kan er even zo goed naast zitten....

GRTZ KAYA 

Haha dankje! 

En ja ik bedoel de trichromen en niet de bloeiharen haha. Net ging ik kijken met een loep en op de meeste toppen is nu 50% milky. Ik heb 2 takjes eraf geknipt en te drogen gehangen, puur voor mezelf om te kijken hoeveel dagen deze nog door "bloeien". Ik wacht nog een paar dagen en hou het in de gaten 

Denk dat ik met deze iets te vroeg ben gestopt met voeding geven en deze zag er iets minder gezond uit dan het nakomelingetje dat er naast staat :P die heb ik ook pas sinds vandaag op schoon water gezet dan kan ze nog eventjes staan. 

1 person likes this